Hayat Bilgisi
? 1, 2, ve 3. sınıflarda ortak olan ?Okul Heyecanım?, ?Benim Eşsiz Yuvam?, ?Dün, Bugün, Yarın? temaları yer almaktadır.
Özetle Yapılandırmacılık:
? Öğretmeye değil, öğrenmeye önem verir.
? Öğrenen, özerkliğini ve inisiyatifini destekler ve kabul eder.
? Öğrenenleri, irade ve amaç sahibi varlıklar olarak görür.
? Öğrenmeyi süreç olarak düşünür.
? Öğrenenin araştırmasını destekler.
? Öğrenmede deneyimin kritik rolünü onaylar.
? Öğrenenlerin doğal merakını destekler.
? Öğrenenlerin zihinsel modelini hesaba katar.
? Performansı ve öğreneni değerlendirirken anlayışı vurgular.
? Kendini bilişsel teorinin ilkeleri içinde görür.
? Öngör, yarat ve analiz et gibi bilişsel terminolojiden yararlanır.
? Öğrenenin ?nasıl? öğrendiğini dikkate alır.
? Öğrenenin, diğer öğrenenlerle ve öğretmenle iletişim içerisinde olmasını destekler.
? Birlikte öğrenmeyi destekler.
? Öğrenenleri gerçek dünya durumlarına katar.
? Öğrenmenin gerçekleştiği bağlama önem verir.
? Öğrenenin inançları ve tutumlarını göz önünde bulundurur.
? Öğrenenlere yeni bilgi oluşturma ve gerçek deneyimlerden anlam çıkarma fırsatını sağlar.
? 2005 Hayat Bilgisi Dersi Programı?nda insan, biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel yönleriyle bir bütün olarak ve değişimin hem öznesi hem de nesnesi olarak ele alınmıştır. Bu noktadan hareketle ?birey?, ?toplum? ve ?doğa? olmak üzere üç ana öğrenme alanı belirlenmiş, değişim de bütün bu öğrenme alanlarını kuşatan daha genel bir boyut olarak düşünülmüştür.
Hayat Bilgisi
? 1, 2, ve 3. sınıflarda ortak olan ?Okul Heyecanım?, ?Benim Eşsiz Yuvam?, ?Dün, Bugün, Yarın? temaları yer almaktadır.
Özetle Yapılandırmacılık:
? Öğretmeye değil, öğrenmeye önem verir.
? Öğrenen, özerkliğini ve inisiyatifini destekler ve kabul eder.
? Öğrenenleri, irade ve amaç sahibi varlıklar olarak görür.
? Öğrenmeyi süreç olarak düşünür.
? Öğrenenin araştırmasını destekler.
? Öğrenmede deneyimin kritik rolünü onaylar.
? Öğrenenlerin doğal merakını destekler.
? Öğrenenlerin zihinsel modelini hesaba katar.
? Performansı ve öğreneni değerlendirirken anlayışı vurgular.
? Kendini bilişsel teorinin ilkeleri içinde görür.
? Öngör, yarat ve analiz et gibi bilişsel terminolojiden yararlanır.
? Öğrenenin ?nasıl? öğrendiğini dikkate alır.
? Öğrenenin, diğer öğrenenlerle ve öğretmenle iletişim içerisinde olmasını destekler.
? Birlikte öğrenmeyi destekler.
? Öğrenenleri gerçek dünya durumlarına katar.
? Öğrenmenin gerçekleştiği bağlama önem verir.
? Öğrenenin inançları ve tutumlarını göz önünde bulundurur.
? Öğrenenlere yeni bilgi oluşturma ve gerçek deneyimlerden anlam çıkarma fırsatını sağlar.
? 2005 Hayat Bilgisi Dersi Programı?nda insan, biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel yönleriyle bir bütün olarak ve değişimin hem öznesi hem de nesnesi olarak ele alınmıştır. Bu noktadan hareketle ?birey?, ?toplum? ve ?doğa? olmak üzere üç ana öğrenme alanı belirlenmiş, değişim de bütün bu öğrenme alanlarını kuşatan daha genel bir boyut olarak düşünülmüştür.