Tocbirsenden hem Zeki Beye hemde Günay Beye aşağıdaki tespitlerimiz faks ve telefonla bildirilmiştir.
2009 yılı Atama Yönetmeliği Taslağına ilişkin İimizde tayin isteyen personelin görüşleri maddeler halinde aşağıda sunulmuştur.
· Bakanlığımız 5. ve 6. Hizmet Bölgelerindeki personel yetersizliğini sadece bölgelerdeki mevcut çalışan personele yüklemek yerine bu sıkıntıyı diğer hizmet bölgelerindeki personelle paylaşılması gerekmektedir (5. ve 6. hizmet bölgelerinde görev yapmayan personelin mutlaka rotasyona tabi tutulması gerekmektedir.);
· Mevcut taslakta ya hizmet puanı ya da hizmet süresi esas alınmalıdır. (hiçbir kurumda 1. bölgeye gitmek için 6. bölgede 17 yıl gibi uzun bir süre çalışma şartı yoktur.)
· Bu taslak hazırlanırken eşitlik ve hakkaniyet duygusu gözetilmeden hazırlanmış olup Merkez ve Bakanlığa bağlı kuruluşlarda çalışanlar bu yönetmelik kapsamına alınmamıştır. Bu kuruluşlara geçmek isteyen personellerin önü kapatılmıştır.
· Madde 7?nin 2. bendindeki bölgeler arasında belirli bir sıra takip etme zorunluluğu yoktur ifadesi ile Ek-5 aynı veya farklı hizmet bölgeleri arasında atamaları düzenleyen tablolar birbirine tezat teşkil etmektedir.6. Bölgede çalışma avantajı ve teşviki yoktur.
· Zorunlu hizmet yılları bölgelere göre adaletsiz dağıtılmıştır.
· Taslağa göre 6. bölgede zorunlu hizmet süresi; 3 yıl görüldüğü halde toplam hizmet süresi kriteri yüzünden 5-6 yıla uzamaktadır.
· Mevcut taslak hiçbir personelin yer değiştirmemesi esası üzerine kurulmuş olup; 5.ve 6. bölgelerde çalışan personellerin de hizmet süresi ile ömür boyu yerinde kalmaya
mahkum bırakmıştır.
· Mevcut taslağa göre 1. ve 2. hizmet bölgelerindeki çalışan personel rahatlıkla diğer bölgelere gidebilirken 5. ve 6. hizmet bölgelerindeki personelin 1. ve 2. bölgelerine uzun yıllar sonra gidebilmektedir.
· Eş durumu özür atamalarında aile birliğinin korunması ilkesi amacıyla, unvan, kadro ve görev bakımından ast-üst ilişkisine bakılmaksızın eşlerin mecburu hizmet süresini tamamlayan eşlerin herhangi birinin olduğu bölgeye şartsız tayin yapılması.( Daha önce 9 yıl 6.bölgede çalışan ziraat teknisyeninin eşinin veteriner hekim olması nedeniyle, zorunlu hizmet süresini tamamladığı halde söz konusu personelin eşinin bulunduğu bölgeye tayin yaptıramaması sorunu)
· Taslak hakkında görüş bildirme süresinin kısa olması nedeniyle detaylı bir yorum yapılamaması sağlanmıştır.
· Bu yönetmelik taslağından önce 5. ve 6. hizmet bölgelerinden diğer bölgelere tayin yaptıran personel ile aynı emsalde bulunup da çeşitli nedenlerle tayinini gerçekleştiremeyenlerin hukuki olarak eşitsizlik ve haksızlığa maruz kalması sorunu.
· Mevcut taslakta Norm kadronun % 50 altına düşmesi halinde yöneticilere personelin atama isteğinde kısıtlama yetkisinin verilmesi sorunu.
· Geçen yıl tayin yaptıramayan ve dilekçesi İl müdürlüğü tarafından Bakanlığa intikal ettirilmesi engellenen personelin bu taslak karşısında haksızlığa uğradığı açıktır.
Tocbirsenden hem Zeki Beye hemde Günay Beye aşağıdaki tespitlerimiz faks ve telefonla bildirilmiştir.
2009 yılı Atama Yönetmeliği Taslağına ilişkin İimizde tayin isteyen personelin görüşleri maddeler halinde aşağıda sunulmuştur.
· Bakanlığımız 5. ve 6. Hizmet Bölgelerindeki personel yetersizliğini sadece bölgelerdeki mevcut çalışan personele yüklemek yerine bu sıkıntıyı diğer hizmet bölgelerindeki personelle paylaşılması gerekmektedir (5. ve 6. hizmet bölgelerinde görev yapmayan personelin mutlaka rotasyona tabi tutulması gerekmektedir.);
· Mevcut taslakta ya hizmet puanı ya da hizmet süresi esas alınmalıdır. (hiçbir kurumda 1. bölgeye gitmek için 6. bölgede 17 yıl gibi uzun bir süre çalışma şartı yoktur.)
· Bu taslak hazırlanırken eşitlik ve hakkaniyet duygusu gözetilmeden hazırlanmış olup Merkez ve Bakanlığa bağlı kuruluşlarda çalışanlar bu yönetmelik kapsamına alınmamıştır. Bu kuruluşlara geçmek isteyen personellerin önü kapatılmıştır.
· Madde 7?nin 2. bendindeki bölgeler arasında belirli bir sıra takip etme zorunluluğu yoktur ifadesi ile Ek-5 aynı veya farklı hizmet bölgeleri arasında atamaları düzenleyen tablolar birbirine tezat teşkil etmektedir.6. Bölgede çalışma avantajı ve teşviki yoktur.
· Zorunlu hizmet yılları bölgelere göre adaletsiz dağıtılmıştır.
· Taslağa göre 6. bölgede zorunlu hizmet süresi; 3 yıl görüldüğü halde toplam hizmet süresi kriteri yüzünden 5-6 yıla uzamaktadır.
· Mevcut taslak hiçbir personelin yer değiştirmemesi esası üzerine kurulmuş olup; 5.ve 6. bölgelerde çalışan personellerin de hizmet süresi ile ömür boyu yerinde kalmaya
mahkum bırakmıştır.
· Mevcut taslağa göre 1. ve 2. hizmet bölgelerindeki çalışan personel rahatlıkla diğer bölgelere gidebilirken 5. ve 6. hizmet bölgelerindeki personelin 1. ve 2. bölgelerine uzun yıllar sonra gidebilmektedir.
· Eş durumu özür atamalarında aile birliğinin korunması ilkesi amacıyla, unvan, kadro ve görev bakımından ast-üst ilişkisine bakılmaksızın eşlerin mecburu hizmet süresini tamamlayan eşlerin herhangi birinin olduğu bölgeye şartsız tayin yapılması.( Daha önce 9 yıl 6.bölgede çalışan ziraat teknisyeninin eşinin veteriner hekim olması nedeniyle, zorunlu hizmet süresini tamamladığı halde söz konusu personelin eşinin bulunduğu bölgeye tayin yaptıramaması sorunu)
· Taslak hakkında görüş bildirme süresinin kısa olması nedeniyle detaylı bir yorum yapılamaması sağlanmıştır.
· Bu yönetmelik taslağından önce 5. ve 6. hizmet bölgelerinden diğer bölgelere tayin yaptıran personel ile aynı emsalde bulunup da çeşitli nedenlerle tayinini gerçekleştiremeyenlerin hukuki olarak eşitsizlik ve haksızlığa maruz kalması sorunu.
· Mevcut taslakta Norm kadronun % 50 altına düşmesi halinde yöneticilere personelin atama isteğinde kısıtlama yetkisinin verilmesi sorunu.
· Geçen yıl tayin yaptıramayan ve dilekçesi İl müdürlüğü tarafından Bakanlığa intikal ettirilmesi engellenen personelin bu taslak karşısında haksızlığa uğradığı açıktır.