Vauxhall; el yapımı araçlar üreten çok eski bir ingiliz otomobil firması. Zamanında, GM bu şirketi satın alıyor. kendi bünyesine katıyor. GM avrupa pazarına girmek istediğinde, her ülkeye göre satış politikası belirliyor. İngiltere' de, o zamanlar Opel' in kötü imajını da gözönüne alarak; elinin altında hazır bulunan yerli markayı kullanıyor; Vauxhall. Bu gün Ülker grubu GODİVA' yı satın aldı, Godiva' nın adını değiştirdi mi. Kendi ürünlerini satacak Ülker, ama Godiva' nın adından faydalanacak. Opel modellerini Vauxhall adı altında satıyor. Anlamak çok zor değil.
Keza Holden; eski ve yerli bir avustralyan markası, GM kendi bünyesindeki modelleri Avustralya' da bu sefer Holden olarak satmayı tercih ediyor.
Bunun sebebini anlamak tekrar ediyorum gayet basit. Örneğin bugün tutucu diye bileceğimiz sürü ile insan, yerli banka ile çalışmak istiyor, hepsinin yabancı ortaklı olduğunu bildiği hlde..
dandik yanlış bir ifade, Opel' in sadece averupa' da (ada haricinde) bilinmesi, sadece GM' nin tercih ettiği bu stratejinin sonucu. Ayrıca her segmentte en iyileri üreten bir firma dandik değil, çok başarılıdır.
Vauxhall; el yapımı araçlar üreten çok eski bir ingiliz otomobil firması. Zamanında, GM bu şirketi satın alıyor. kendi bünyesine katıyor. GM avrupa pazarına girmek istediğinde, her ülkeye göre satış politikası belirliyor. İngiltere' de, o zamanlar Opel' in kötü imajını da gözönüne alarak; elinin altında hazır bulunan yerli markayı kullanıyor; Vauxhall. Bu gün Ülker grubu GODİVA' yı satın aldı, Godiva' nın adını değiştirdi mi. Kendi ürünlerini satacak Ülker, ama Godiva' nın adından faydalanacak. Opel modellerini Vauxhall adı altında satıyor. Anlamak çok zor değil.
Keza Holden; eski ve yerli bir avustralyan markası, GM kendi bünyesindeki modelleri Avustralya' da bu sefer Holden olarak satmayı tercih ediyor.
Bunun sebebini anlamak tekrar ediyorum gayet basit. Örneğin bugün tutucu diye bileceğimiz sürü ile insan, yerli banka ile çalışmak istiyor, hepsinin yabancı ortaklı olduğunu bildiği hlde..
dandik yanlış bir ifade, Opel' in sadece averupa' da (ada haricinde) bilinmesi, sadece GM' nin tercih ettiği bu stratejinin sonucu. Ayrıca her segmentte en iyileri üreten bir firma dandik değil, çok başarılıdır.