Çocuklarimiz neden basarisiz oluyor?..
Bir gün ormandaki hayvanlar bir araya gelip okul
açmaya karar verirler.
Bir tavşan, bir kuş, bir sincap, bir balık ve yılan
balığı yönetim kurulunu oluşturdu.
Tavşan, müfredatta koşmanın bulunmasını istemektedir.
Kuş, uçmanın dahil olmasını, balık yüzmenin dahil
olmasını ve sincap, ağaca tırmanmanın mutlaka zorunlu
dersler arasında olması gerektiğini söylemektedir.
Bütün bunları bir araya getirip, bir müfredat
programı yaptılar ve bütün hayvanların bu dersleri
görmesini istediler.
Tavşan koşu dersinden A alıyor olmasına rağmen, ağaca
tırmanmak onun için çok ciddi bir sorundu. Sürekli
kafa üstü düşüyordu. Bir süre sonra beyni hasar gördü
ve eskisi gibi koşamadı. Artık koşuda A almak yerine,
C alıyordu. Ve tabii, ağaç tırmanmada ise her zaman
zayıf alıyordu.
Kuş, uçmada çok başarılıydı, ama sıra toprak kazmaya
geldiği zaman, o kadar başarılı değildi. Sürekli
gagasını ve kanatlarını kırıyordu. Bir süre sonra
toprak kazma notu hala F olmasına rağmen, uçma notu C'
ye düşmüştü. O da ağaca tırmanmada çok zorlanıyordu.
Sonuçta sınıf birincisi olan hayvan her şeyi yarım
yapabilen, geri zekalı yılan balığı oldu. Ancak
eğitimciler çok mutluydu, çünkü herkes bütün dersleri
görüyordu. Ve buna "geniş tabanlı eğitim sistemi"
dediler.
Çocuklarimiz neden basarisiz oluyor?..
Bir gün ormandaki hayvanlar bir araya gelip okul
açmaya karar verirler.
Bir tavşan, bir kuş, bir sincap, bir balık ve yılan
balığı yönetim kurulunu oluşturdu.
Tavşan, müfredatta koşmanın bulunmasını istemektedir.
Kuş, uçmanın dahil olmasını, balık yüzmenin dahil
olmasını ve sincap, ağaca tırmanmanın mutlaka zorunlu
dersler arasında olması gerektiğini söylemektedir.
Bütün bunları bir araya getirip, bir müfredat
programı yaptılar ve bütün hayvanların bu dersleri
görmesini istediler.
Tavşan koşu dersinden A alıyor olmasına rağmen, ağaca
tırmanmak onun için çok ciddi bir sorundu. Sürekli
kafa üstü düşüyordu. Bir süre sonra beyni hasar gördü
ve eskisi gibi koşamadı. Artık koşuda A almak yerine,
C alıyordu. Ve tabii, ağaç tırmanmada ise her zaman
zayıf alıyordu.
Kuş, uçmada çok başarılıydı, ama sıra toprak kazmaya
geldiği zaman, o kadar başarılı değildi. Sürekli
gagasını ve kanatlarını kırıyordu. Bir süre sonra
toprak kazma notu hala F olmasına rağmen, uçma notu C'
ye düşmüştü. O da ağaca tırmanmada çok zorlanıyordu.
Sonuçta sınıf birincisi olan hayvan her şeyi yarım
yapabilen, geri zekalı yılan balığı oldu. Ancak
eğitimciler çok mutluydu, çünkü herkes bütün dersleri
görüyordu. Ve buna "geniş tabanlı eğitim sistemi"
dediler.