Editörler : gubaz"eskiyara"
«111213141516171819202122»

hüseyin ay
Memur
10 Aralık 2006 00:56

Böyle bi çalışmayı yaparken önce soruları kendim bulup her öğrencinin görebileceği panoya asıyordum.daha sonra ilgi artmaya başladıkça öğrencilerin getirdikleri soruları panoya asmaya başladık...sorular kısmı kolay ..3y+6z=? ne gibi zaten boğuşmak zorunda oldukları müfredat konularından değil.Genelde takvim arkalarında falan bulunurbiraz uğraşı ve düşünme gerektirir .Bu arada bende ilk öğretimdeyim internette bile yüzlerce böyle soru var aslında .Başlangıçı yaptıktan sonra zaten öğrenciler gerisini getirir.Engüzel kısmı size uzak olduğunu sandığınız öğrenciler sırf soruyu çözebilmek ve adının orda yazılması için ve tabiki en önemlisi çikilota yada başka küçük bi ödül için bi şeylerle uğreştığını görmek gerçekten keyifli


uluda
Müsteşar Yardımcısı
11 Aralık 2006 00:10

Ebuyusuf hocam

En temiz sınıf uygulamasını okulumuzda Md Yardımcısı ve 6.7.8.sınıflardaki 12 öğrenciden oluşan bir grup oluşturarak her ders bitiminde -eskiler buna azad saati diyorlar :))- bu grubun 10 üzerinden değerlendirmesi için oluşturduğumuz kriterler e göre puanlamalarını istiyoruz..

Kriterleri okul durumuna göre kendiniz oluşturabilirsiniz..

Bizde Çöp kovası temiz..

Sınıf çiçekleri sulanmış..

Sınıf kitaplığı düzenli...

Yerlerde kağıt parçası vb atıklar yok..

Sınıf öğretmen masası ve öğrenci masaları temiz..gibi kriterler var...

Özdenetimi sağlayan bir mekanizma, Cuma Bayrak töreninde en temiz sınıfın başkanına ödül verilerek sonuçlandırılıyor..Ödül sınıf kitaplığına konması için verilen bir kitap ve tüm okulun sınıf adına sınıf başkanını alkışlaması ile bitiyor ..

Saygılar...


ebuyusuf
Aday Memur
12 Aralık 2006 12:56

sayın uluda hocam;

ilginize teşekkür ederim. bir soru daha soracağım.okulunuzda uygulama yaptığınıza göre sınıf şubeleri arsında bir sıkıntı oluştu mu? öğretmen arkadaşların tepkileri nasıldır? neden benim sınıf değil diye tavır alanlar oluyor mu? bu tepkiler çoğunlukla olumlu mu? yoksa...

kaş yapalım derken..

bizim okulumuzda her sınıftan en 4 sube var.öğretmenler arasında da gizli bir rekabet.-öğrencilere ve okulumuza bu rekabet olumlu yansıyor- fakat bazıları sıkıntılı. işi, iyi öğretmen kötü öğremen ya da iyi sınıf kötü sınıf olayına dökerler diye endişem var

önerilerinizi bekliyorum

saygılarımla


uluda
Müsteşar Yardımcısı
12 Aralık 2006 18:59

Sayın ebuyusuf

İlk dönemlerde olmadı dersek yalan olur ama zamanla herşey oturdu kriterler belli ve Sağlık temizlik kolundan 6 7 8. sınıflara giden öğrencilerden oluştuğundan dolayı kimsenin diyeceği birşey kalmadı..Kriter belli olursa sorun olmaz..

Deneyin çok faydasını göreceksiniz


ebuyusuf
Aday Memur
12 Aralık 2006 22:41

kıymetli hocam uluda;

bu konuyu ikinci dönem yapacağımız kurul toplantısına kadar ertelemeyi uygun bulduk. kriterleri daha da netleştirip akadaşların da onayını alarak işe başlamayı düşündük.niyet hayır inşallah akıbette hayır olur

selam ve saygılar...


senirkentli
Daire Başkanı
12 Aralık 2006 23:35

ya anladık sizin hiç böle uygulamalarınız yok...

708 kere okunmuş ve sadece16 yazı var zaten yazıların yarısı benim.

bu kadar okunmuş bir başka başlık en az 50 tane cevap alır.

bu başığa niye bişeyler yazmıyorsunuz sadece okuyup geçmeyin sizde fikir üretin yada en azından başlığı güncel tutmak için bişeyler yazın...


sakarya_54
Müsteşar
13 Aralık 2006 00:21

http://forum.memurlar.net/topic.aspx?id=182315&page=2

----

sayın senirkentli;

Uzunca bir süre bekledim ama malesef hiç bir şeyin kopyası aslının yerini tutmuyor.

Fikir sahibine saygı dolayısı ile başlığı orijinaline taşıyorum.


uluda
Müsteşar Yardımcısı
13 Aralık 2006 19:15

senirkentli hocam

Gerçekten güzel işler yapmaya çalışmışınız..Duyarlısınız bu konuda tebrik ederim...

Ancak bencede başlığın taşınması en güzeli olur..Çünkü aslının yerini tutmaz ve hala bazı arkadaşlar paylaşımlarını aslından yapıyorlar..

Birleşmiş başlığımız altında devam edelim..

Saygılar


senirkentli
Daire Başkanı
13 Aralık 2006 22:41

sayın sakarya_54 hocam

yeni başlık açmaktaki amacım

benim gibi bu başlıktan yeni haberi olanların tüm yazıları okuyamadıkları için katılımda da bulunamıyor olmalarıydı. bende tüm yazıları okuyup özetini çıkarmıştım ama bu özeti başlığa yazdığımda (yani en sona) başlığa yeni giren birisi tüm yazıları okuduktan sonra özeti görecek ve hepsini boşuna okumuşum diyecek diye düşündüm..

ve yeni başlığı açtım... başığın en başına özeti koydum.. ama yeni başlıkta da olmadı.

neyse sonuçta iyi olmuş bende o başlığa yazı yazmayı bırakacaktım artık, çünkü kendim çalıp kendim söylüyordum orada.

elinize sağlık hocam inşallah bu şekilde katılım eskisi gibi artar.

bu arada başlığı yukarıya sabitlemişsiniz bu çok iyi olmuş..


sakarya_54
Müsteşar
13 Aralık 2006 22:57

senirkentli;

bu başlığa biz çok önem veriyoruz. Sayenizde önemini tekrar hatırladık.

Ve bu başlığı sabitlemeyi düşündüm.

Size teşekkür ederim


neranka
Genel Müdür
14 Aralık 2006 22:40

Ben bütün sınıflarda güzel Türkçemizi korumak, güzel ve doğru kullanmak, İngilizce istilasına dur demek adına konuşmalar, çalışmalar başlattım. Çocuklar gittikçe bu işi sahiplenmeye başladılar.Bu konuyla ilgili kitaplar okuyoruz, araştırmalar yapıyoruz, fotoğraflar çekiyoruz. Sonunda çalışmalarımızdan oluşan panolar yapacağız.Sizin de bu konuda güzel ve yaratıcı fikirlerinizi ve desteklerinizi bekliyoruz.Kültürümüz ve dilimiz tehlike altında, hepimiz birlikte mücadele etmeliyiz arkadaşlar.


LAL 5454
Şef
15 Aralık 2006 00:10

ÇALIŞAN ARKADAŞLARI GÖRMEK BENİ MUTLU ETTİ. SAYFAYI BUGÜN KEŞFETTİM . KENDİMDEN UTANIYORUM. TÜRKİYE İÇİN VE ÇOCUKLAR İÇİN ÇALIŞAN MESLEKTAŞLARIM, BU GECE ÇOK DAHA MUTLU UYUYACAĞIM. ALLAH HEPİNİZE SAĞLIK VE ENERJİ VERSİN. SAYGILAR..


lake
Aday Memur
18 Aralık 2006 23:31

Samsun ili Ondokuzmayıs ilçesi Karagöl köyü Taşıma merkezi ilköğretim okulu olan okulumuza ait sitemizi yeniledik. Eğitimde iyi örnekler konferansına 2006 ya davet aldığımız halen yürüttüğümüz ?Öğrencilerimizin Dünyasında Yol Alın Kampanyası?nı ve özellikle ETKİNLİKLER bölümünü inceleyerek .Düşüncelerinizi bizlere bildirmenizi istemekteyiz.Ziyaretçi defterimiz öğrenci meclisimiz tarafından incelenerek başucu kaynağı gibi değerlendirilmektedir.

http://www.ondokuzmayiskaragolio.k12.tr/

18 Aralık 2006 23:51

merhabalar,

bu başlığı her gördüğümde içinde yazılanları okumak istiyordum ama 30 sayfayı görünce, daha ayrıntılı incelemek için bu isteğimi hep erteledim ama sonunda 30 sayfayı da okudum :)göreve başlayalı bugün tam 3 ay oldu, vekil öğretmenlik yapıyorum, "daha iyi nasıl olabilir?" sorusunu hep soruyorum kendime, burada yazılanlardan da çok faydalanacağımı düşünüyorum, çok teşekkürler.

ben de "canlandırma/dramatizasyon" a çok yer veriyorum derslerde,ilk başlarda öğrencilerim ne yapacaklarını pek bilemiyorlardı ama şimdi sadece bazı eylem noktalarını belirliyorum,oyunu onlar yazıp yönetip oynuyorlar. üstelik hazırlanmaları için sadece 2 dk süre vermeme rağmen, harikalar yaratıyorlar.ses tonlarına,jest ve mimiklere, seyirciye arkalarını dönmemeye bile dikkat ediyorlar.(3.sınıf öğrencileri)


ceno
Kapalı
19 Aralık 2006 21:16

eğitsel kulüpler çalışması olarak okulun tüm bahçesini eğitsel kulüp sayısan eşit şekilde böldük ve kulüpler paylaştırdık..kulüp öğrencileri kendilerine verilen bölümlerin bakımı temizliği ,ağaç-gül vs. dikiminden sorumlu..düzen kendilerine ait..istedikleri gibi düzenleyecekler...şuan öğrenciler ders aralrında boş derslerinde kendi bahçe bölümlerini düzenliyorlar..hemde söylemey gerek kalamdan..malzemelerinide kendileri getiriyor çoğu zaman....


ceno
Kapalı
19 Aralık 2006 21:33

sınıf düzenin sağlanmasında ,sınıf içi uyulması gerekn kuarlları öğrenciler kendileri seçiyorlar..başta uyumsuzluk oluyor ama biz süre sonra birbirelrini uyarmaya başlıyorlar ve kurallar kendiliğinden dvranış haline dönüşüyor....kurallar sınıfa asılıyor....

kurallara uymayanlara sınıfın belirlediği uygun bi ceza veriliyor..

kurallar....

1-derse kimse geç gelmeyecek

2-ders araç gereçleri getirilecek

3-yerelre kağıt atılmayacak(kimin sırası yanındaysa çöp o ceza alır.)

4-ödevler yapılacak

5-küfür edilmeycek

6-vs.vs..okul ve öğrenci durumalrına göre belirlenebilir

cezalar...

1-tüm sınıfa teneffüste çay ısmarlama

2-kütüphaneye kitap alma

3-1 ders boyunca en ön sırada defterine özür dilerim ,bir daha yapmayacağım yazmak

4-bir fakire verilmek üzere herhangi bir yardım getrimek(şartlara göre belirlenebilri yardım türü

vs vs


ceno
Kapalı
19 Aralık 2006 21:41

öneri olarak kabul etmeyebilirsiniz ama ben bazen ilginç bi uygulama daha yapıyor...

bu liselerde daha iyi sonuç veriyor......

sınıflarda mutlaka bir yada iki tane derse ilgisiz,yaramazlık yapan,defter kitap getimeyen öğrenci olur..

o öğrenciye yarın bu konuyu derste sen anlaatcak ve dersi sen işleyeceksin,öğretmen sen olacaksın bende senin sıranda oturup öğrencin olacam hazırlıklı gel diyorum.başta ciddiye almıyor tabi::)))

ertesi gün geliyor ve ben onun sırasına oturuyorum sınıf senin diyorum...

öğrenci kürsüden kendini görüyor..( bende sırada onun gibi davranıyorum)

ve çoğu öğrencimde işe yaradı arkadşlar


kadirsongut19
Aday Memur
20 Aralık 2006 21:03

Sayın hsoydan08 adlı değerli eğitimci kardeşime,

Bu başlığını tamamını hem de üşenmeden okudum.Okulumuz yaklaşık 580 öğrencisi ve 30 a yakın personeli olan büyük bir ilköğretim okulu.Ben de bu okulda idareci olarak çalışıyorum.Bu sayfada bulunan tüm aydın ve özgün fikirleri Okul Gelişim Yönetim Ekibi ve Toplam Kalite Kurulunda ele alarak uygulamaya geçirme konusunda Kurul kararı aldı.Çoğu okullarda yapılan ama dikkat çekmeyen veya da önemsiz gibi gözüken ama gerçekten uygulandığında çok sürpriz sonuçları olacağına inanığımız özgün fikirlere rastladık.

Başlığı açan, başlık içerisinde bulunan fikirlerle ilgili değerlendirmede bulunan arkadaşlar şnu ifade etmek istiyorlar ki biz öğretmenler mesleğimizi seviyoruz ve paylaşmak bizim mesleki hastalığımız..

Saygılar sunuyorum..


ceno
Kapalı
21 Aralık 2006 00:02

öğrencilerime diş fırçası ve macun aldırım..alamyana ben aldım verdim..hergün sabah ilk dersin ilk 10-15 dk sını ayrıp öğrencilerin herbirine dişlerini fırçalattım...sırayla dişlerini fırçalamak ve sonra bana kontrol ettirmek,öğretmenim iyi olmuş mu, çok hoşlarına gidiyordu..şimdi hepsi hem sabah hem akşam fırçalıyor..hatta bazıalrı öğlen arasıda fırçalıyor...


ceno
Kapalı
21 Aralık 2006 00:09

bi gün ders çok monoton gidiyordu...bende keyif olmayınca öğrenciyede yansıyordu...dersi bırakın dedim.defter kitap kaldırıldı..birer beyaz kağıt dağıttım....herkes kalemi eline alsın ve rast gele elini kaldırmadan çizip karalasın dedim...sonra çizgilerin arasında kalan boşlukları hangi boşluğu isterseniz karalayarak doldurun dedim...ve o kadar ilginç çizimler çıktı ki içlerinden...kimi bir uçak,kimi köpek,kimi daha farklı şekiller çıkardı.kimi daha farklı desenler... ünlü ressamalr haltetmiş diyecem abartma diyeceksiniz..ama cidden çok hoş çizimler oldu..şimdi arasıar yapıyoruz..resme yetenkelri olanalr mortaya çıktı...ve resimden keyif almaya başaldıalr.

Toplam 563 mesaj
«111213141516171819202122»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi