Editörler : "eskiyara"Pangaea
12345678910111213»

sakarya_54
Müsteşar
11 Ocak 2006 00:53

Okuma saati bizde her gün 30 dk. olarak uygulanıyor.


perinsu
Memur
11 Ocak 2006 01:35

Dört yıl önce bir köy okulundaydım.Okulda kütüphane yoktu.Öğrencilerimle birlikte okulun hemen yanında olan köy konağının alt katını gerekli izinleri aldıktan sonra temizledik.Köylüden sandalye masa topladık.Bir iki tane dolap tedarik ettik.Asıl kitap toplamaya sıraya geldi.Köyün ileri gelen zenginlerine(hepsi büyük şehirlerde,önemli mevkilerde)mektuplar yazdık.Hepsinden olmasa bile önemli bir kısmından çok sevindirici yanıtlar aldık.Çocuk Kitapları Haftasında ve Kütüphaneler Haftasında ildeki kitapçılarla anlaştım.Çocukların seviyesinde öykü, masal,şiir kitaplarını köye getirdim.Hafta boyunca o kitapları kendi oluşturduğumuz kütüphanede sergiledik.Yakın çevremizdeki okulların da sergiye katılımını sağladık.Böylece kitapların hem tanıtımını yaptık hem de çok az bir karla satışını yaptık.Böylece her çocuk en az bir kitap sahibi olmuştu.Ayrıca satışlardan elde ettiğimiz gelirle kütüphane için kitap aldık.O yıl köy okulu olmasına rağmen 4-5 öğrencimiz Anadolu lisesi,Fen lisesi gibi okulları kazandı.Hatta birkaç hafta önce o yıl mezun olan öğrencilerimden birinin matematik bölümünü kazandığını öğrendim.Daha ne isteyebilirim ki...


sakarya_54
Müsteşar
13 Ocak 2006 02:37

Bu konu güzel.

Unutulmasın...


roviss
Müsteşar
13 Ocak 2006 11:09

Laboratuarım yeni bitti. Eğer eksik birkaç konumu yetiştirebilirsem bu döneme -ki dönem başında Performans değerlendirmesi yapılacak okulumuzda- kendini geliştirmiş bazı öğrencilerimle BTİE yarışmasına katılmayı planlıyorum.

Ve şu andaki okulumda yeniyim. Şu anda hazırladığım Web Sitesine Web Komisyonu üyesi olarak Resmiyet Dışında birkaç öğrenciyi de alarak sonrakilerin çalışmalar hakkında biraz isteklenmesini sağlamayı düşünüyorum. İnternet kullanan öğrencim bir hayli fazla ancak doğru yönlendirilmedikleri için körelmişler. Bakalım...

~Saygılar~


Aygolgesi
Kapalı
13 Ocak 2006 19:08

Teşşekkürler uluda.Sakarya_54 öğretmenim,biz de her gün yarım saat uygulayalım demiştik ve kurul toplantısında bununla ilgili uzun uzun konuşmuştuk.Ancak bir defaya mahsus olarak sağlıklı bir şekilde yürütebildik.Çünkü okulun genelinde olduğu için,sınıf öğretmenleri açısından pek problem teşkil etmemekle birlikte branşlarda sorunlar yaşandı.Sınavı olanlar,konularını yetiştirememekten şikayetçi olan öğretmenlerimiz haklı olarak itiraz ettiler ve haftanın bir saatinde uygulanmasına karar verildi.Geçen seneden beri uyguluyoruz,çok da verimli olduğu kanısındayız.1. sınıfta pek uygulanabilirliği yoktu benim için bu sene ama geçen sene çok faydasını gördüm.Çarşamba günü 3. ders okuma saatimiz.Öğrencilerimiz okudukları kitapları değiştiriyor,önerilerde bulunuyorlar,birbirlerine anlatıyorlar.Etkilendikleri paragrafları daha sonraki derslerde sınıfa okuyorlar.En önemlisi de öğretmenin elinde kitap görmeleri,benim okuduğum kitapları okumak istemişler ve seviyelerine hitap edebilecek kitaplarla gelmeye başlamış sonra da sırayla onlara okumalrı için vermiştim.Mesela Buket Uzuner'in GELİBOLU kitabını sınıfımın tamamı okumuştu geçen sene.


ysahin83
Aday Memur
13 Ocak 2006 19:51

merhaba arkadaşlar

gaziantep te bir ilköğretim okulunda bilgisayar öğretmenliği yapıyorum.

ilköğretim 5,6,7 ve 8. sınıflar öğleden önce okula geliyorlar. öğlden sonra ise bilgisayar labaratuarını 17:00 a kadar açık bırakıyoruz. Bu sayede önceden izin alarak (bir nevi randvu) geliyorlar. Ödevlerini araştırma imkanına sahip olabiliyorlar veya çeşitli OKS forum sitelerini yakından takip ederek güncel glişmelerden haberdar olabiliyorlar...

Maddi durumu iyi olmayan 8 (başarı olarak okulda ilk 15 kişi içerisindeler sürekli) tane 8. sınıf öğrenci ile OKS sınavına yönelik çalışıyoruz.

Bu öğrencilerimi 2 hafta da bir deneme sınavı yapıyorum. mümkün oldugu kadar gerçek formatlara uygun şekilde...( amatör şekilde deneme sınavını yazıcıdan çıkartıp, uygun fotokopi çekimi ile 8 er nüsha haline getiriyorum)

deneme sınavı isteyen arkadasımız var ise http://www.egitimportali.com/lgs.php

adresinden temin edebilirler...


eroft
Memur
13 Ocak 2006 21:14

BENİM OKULUMDA MAYIS AYINDA OKS DENME SINAVI YAPILIR.GERÇEKMİŞ GİBİ CİDİ BİR ÇALIŞMA YAPILIR.SONUÇLAR ASILIR.ÖĞRENCİLER HEYECANLA SONUÇLARI BAKARLAR. SONUÇLAR AŞAĞI YUKARI KİMLERİN KAZANACAKLARI HAKKINDA BİLGİ VERİR.


eroft
Memur
13 Ocak 2006 21:16

EN TEMİZ VE ÖRNEK SINIFA BAYRAK VERİLİR.BAYRAK MASANIN ÜZERİNDE 1 AY DURUR.GELECEK AY SEÇİMİ KAZANAN SINIFA VERİLİR BAYRAK.


eroft
Memur
13 Ocak 2006 21:18

HER SINIF KENDİ SINIFIDA SEÇİLEN 5 KİŞİLİK SEÇİCİ ÖĞRENCİ KURULU İLE AYIN ÖĞRENCİSİNİ SECER.BU ÖĞRENCİYE HEDİYE VERİLİR.


abedgd
Daire Başkanı
13 Ocak 2006 21:43

Eğitimde güzel uygulamalar konusunda her öğretmen arkadaşımın özgün yetenekleri olduğunu düşünüyorum.

Yeni programlar bu konuda zaten gerekli kararları almaya, inisiyatif kullanmaya,risk almaya 1,2,3.sınıf için düzeye ve konuya uygun oyuncaklar,oyun araçları kullanmamıza izin veriyor.Öğrenci çocukluğundan kopmadan eğitimini alıyor.

Ayın öğrencisi seçme konusu biz de uygulamıştık.Müfettiş öğretmenlerimiz okulumuzda rehberlik yaptıkları sırada ayın öğrencisi uygulamasını anlattım. Fakat kaş yaparken göz çıkardığımı anlayınca yapılan öneriler sonucunda bu uygulamadan vazgeçtik.Gerekçesinde;

"Öğrenciler doğal ortamlarda,zaten kendi aralarında her bakımdan yarış halindedirler.Öğretmen bu kritik konuda bir veya birkaç öğrenciyi parlatırken,sınıfın diğer parlatılamamış öğrencilerin üzerindeki duygusal yıkım etkisini hesap etmelidir.

Bir insanın duygusu ne kadar güzelse,kendisi de o kadar güzeldir.O halde duygu eğitimine daha çok yer vermeye çalışınız.

Ayın elemanı,ayın öğrencisi yaklaşımları Ticari şirketlerde,yetişkin personel arasında düzenlenen bir motivasyon ve ödüllendirme aracıdır.

İlköğretim öğrencilerine uyarlığı yoktur." Dedi.Bu önerileri öğretmenler kurulunda ve zümrelerde değerlendirdik.Benimsedik.Veli toplantılarında,velilerle duygu eğitimi konusunu gündem konusu yaptık ve işledik.

İlgilenen arkadaşlara takdim ediyorum.İyi hafta sonları diler,saygılar sunarım.


uluda
Müsteşar Yardımcısı
13 Ocak 2006 23:06

Aygölgesi Hocam

Çok teşekkür ederim bende bu konuda bir çalışma başlatmayı düşünüyorum anlattıklarınız çok işime yarayacak. Sizede başarılarınızın devamını dilerim ...

abedgd Hocam

Aynı uygulamayı bizde yapıyoruz bu konuda bu tür bir eleştiri almadık ancak yukarıdaki anlattıklarınızdan dolayı bende öğretmenler kurulunda bu konuyu gündeme getireceğim ..Haklısınız kaş yapayım derken göz çıkarmamak gerek ..

Arkadaşlar hepinizi çok seviyorum ve saygılar sunuyorum ...


duman_pluton
Kapalı
14 Ocak 2006 03:27

Bedeneğitimi öğretmenimiz çok üretken bir arkadaşımız kum havuzu yapmak istediğini söyledi

hiç masraf ettirmeden byükçe bir kum havuzu yaptı

bazen öğrencileri seyrediyorum utanmasam bende gidip atlayacağım.


rakursi
Genel Müdür
14 Ocak 2006 04:00

oof off..

İnsana iç çektirdiniz ya hocalarım..

Bizde sene başından beri müdürümüzle didiştik durduk.. tefitşler mahkemeler, soruşturmalar.....kavgalar....

Anlattığınız okul ortamları bana ütopya gibi geliyor :((


duman_pluton
Kapalı
14 Ocak 2006 04:34

Her kurumda ufak tefek kırgınlıkların olması doğaldır.sonuç olarak kurumun birlik ve beraberlik içinde amaçlarını gerçekleştirmesidir.


yunusxyz
Yasaklı
14 Ocak 2006 19:49

MEMLEKETTE İŞİNİ İYİ YAPAN İNSANLAR NEREDESİNİZ

VELİ TOPLANTISI AKŞAMLARI YAPMAK

OKUL AİLE BİRLİĞİNCE KURBAN DERİLERİ TOPLATILIP OKULA BİLGİSAYAR ALMAK


jansett
Daire Başkanı
14 Ocak 2006 23:30

Eğitim öğretim hizmetleri nin en güzel konu başlığı bence.Mesleğimin 4. yılındayım,deneyimli meslektaşlarımın verimli uygulamaları bana da ışık olacak.

Öğrenci profili açısından, olanakları çok kısıtlı bir çevrede ve okuldayım. Dersimin özelliği gereği bulunduğum kentte ve çevresinde öğrencilerimi götüreceğim ve onları gezdireceğim o kadar çok yer var ki. Ancak yol parası verenlerin katıldığı diğerlerinin arkalarından baktığı bu uygulama benim hep içimi sızlatmıştır. Görsel materyallerimiz de yeterli değil. Ben de bu koşullar da elimden geldiği kadar öğrencilerimin seveceği etkinlikler yapmaya çalışıyorum.

8. Sınıf TC.İnkılap tarihi ve Atatürkçülük derslerinde; her dersimizin konumuzla ilgili bir kahramanı oluyor. Daha önceden gönüllü görev alan öğrencilerim bir kişiliği canlandırıyor. Konuyla ilgili biyografi anekdot vb. dökümanları çoğu zaman ben veriyorum. Öğrencilerim sunuyor. Geçen dönemde canlandırılan Kazım Karabekir ve Kara Fatma portrelerini hatırladığımda şimdi bile tüylerim diken diken oluyor. Öğrencilerim yaşları ve düzeylerinin çok üstünde performans sergilediler. Başlangıçta sessiz kalan öğrencilerim şu anda sırada ,her biri bir Fevzi Çakmak bir Rauf Orbay... olmak için.

7. ve 6. sınıf sos. bil derslerinde konuyla ilgili farklı meslek sahiplerini sınıfa getirmeye çalışıyorum.Salgın hastalıklar konusunu sınıfa forması ve steteskopu ile gelen bir dr. arkadaşım anlattı. Gerçi aşı vaaaaar diye kaçışan öğrencilerimi toplamak biraz zor oldu ama verimli bir uygulama oldu. Ülkemizin jeopolitiği konusunu da babam anlattı. Üniformalı bir konuk olarak oldukça ilgisini çekti çocuklarımın. Özellikle benim de sıraya oturup parmak kaldırarak söz almaya çalışmam, babamın ise ısrarla beni görmezden gelip onlara söz vermesi çok hoşlarına gitmişti. Yine benzer uygulamalar yapacağım, öğrencilerimin ufkunun açıldığını gelen konuklara sordukları zekice sorulardan anlayabiliyorum. Ders programım düzgün hazırlandığı sürece farklı uygulamalar yapabileceğim. Her sınıfın tüm şubelerine aynı günlerde dersimin olması bana kolaylık sağladı.

Genelde rekabete dayalı uygulamaları ben de sevmiyorum. Duyguların paylaşımı,ortak duygular geliştirmek önemli.


uluda
Müsteşar Yardımcısı
15 Ocak 2006 02:41

Janset hocam

Tebrik etmemek elde değil orjinal ve eğitimi bir çok yönde destekleyen bir çalışma ..Saygılar

Arkadaşlar burda yazmayı bırakmayın uygulama yapmadıysanız bile duyduğunuz güzel uygulamaları yazın ...


bamgregor
Memur
18 Ocak 2006 17:00

eğitimde güzel uygulamaları keyifle okuyorum bu konu beni herseyden cok heyacanlandırıyor onlara biraz da ben örneklerle katılmaya calısayım.

1- 5. sınıfta eylül ayında çocuklarla tatile gidip gitmeyecegımızı tartıstık gitmeye karar verdikten sonra bir banka hesabı actık.tatile gitmeye karar veren öğrenciler bu parayı asla ailelerinden istemeyecektı.ne kadar para toplayacaklarına kendileri karar verdiler her ay sorumlu ve sorumlu yardımcılarını kendileri seçtiler bunu öyle bir heyacan ve bırliktelikle yaptılar ki inanamazsınız yıl sonuna kadar nereye gideceklerini nasıl gideceklerine kendileri karar verdiler 5 yerden birisini tercih ettiler bu sayede o bölgenın tarihi yerlerini coğrafyasını, bilikte bir hedef koyup ona ulaşmak için bir yol belirlemeyi sorumluluk almayı, onu paylaşmayı, birseyler yapmak için emek sarf etmeyiöğrendiler yıl sonunda o kadar cok paramız olmus tu kı zenginler gibi tatil yapmak durumuna geldik amacımız bu olmasada... çocukların kendi paralarını hic bu kadar hevesle bırıktırdıklernı hıc bır aile gormemisti.pazarda su satanına, dügün salonunda kola satanına kadar.

2-sınıfta yaptıgımız bir diğer uygulama bölgemize gelen yazar,çizer insanlarla röpertaj yapıp onları okul gazetesınde

yayınltmak oldu.yazar-öğrencı(okuyucu)ilişkileri gelişti.bircok cocuk siire yöneldi.öykü ve tiyatro oyunu yazanlar bile var yazarlarla mektuplaşanlarda özellikle kendi sorularıyla yaptıkları yazıların gazetelerde yayınlanması hepsını cok mutlu ediyordu

3-bir diğer uygulama olarakta yasadıgımız bölge ne olursa olsun cocukların derya icinde yasayıp deryadan bihaber olmamaları icin 15 günde öğrencilere ilgilerini cekecek ödevler verip daha cok yasadıgımız yerlerle ilgili oyunlar,eski türküler,buraya ait masallar,dualar,eski evler, sokak adları nedenleri,apartman adları,yöresel yemeklerimiz gibi konular verdik en guzellerini seçip okul gazetesınde yayınladık aslında hepsi cok guzeldi cocuklar arastırmayı,bulmayı sonuca gitmeyi öğrendıler ve bu işi o kadar cok sevdilerki daha sık ödevler istiyorlardı

sımdılık hosçakalın


yunusxyz
Yasaklı
18 Ocak 2006 22:33

SAYIN BAMGREGOR

PAYLAŞIM İÇİM TEŞEKKÜRLER UMARIM HER ARKADAŞ BURAYA KATKIDA BULUNURDA GÜZEL BİR PAYLAŞIM YAPMIŞ OLURUZ.BENİM DÜŞÜNDÜĞÜM PARA İLE İLGİLİ BAŞLLIKLARA HEMEN ATLAYIPTA BURAYA HİÇ BİRŞEY YAZMAYANLAR.ACABA ONLAR HİÇBİRŞEYLER YAPMIYOR MU PARA DÜŞÜNMEK DIŞINDA BİRAZDA HAKETMEYİ DÜŞÜNSEK


bilge136
Yasaklı
18 Ocak 2006 22:59

Mevsim şeridi yerine "MEVSİM AĞACI" yaptık. Ağacın yapraklarını mevsimine göre değiştiriyoruz. Kışın karlarını pamuklarla oluşturduk. Mevsimdeki ayların da isimlerini ekliyoruz. Ay içindeki önemli günlere doğum günü olan öğrencileri de işliyoruz. Bu günde birer doğum günü kartıyla onları hatırlıyoruz. 1-3. sınıflarda zaman kavramı daha kolay ve somut olarak verilmiş oluyor.

Toplam 563 mesaj
12345678910111213»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi