Hepinize çok teşekkür ediyorum... Gerçekten uygulayabileceğim fikirleri not aldım ve heyecan duyuyorum şu anda... Uygulamalardan önce sınıfın durumunu anlatmak istiyorum.. 4.sınıfları okutuyorum... Hakkari merkezdeyim... 3. sınıfın 2. dönemi aldığım sınıf okulun en haşarı sınıfı aşmamız gereken çok problemimiz vardı başlarda.32 kişilik bir sınıfım var en büyük problem ise Türkçe...Sözü fazla uzatmadan uygulamalara geçmek istiyorum..
Türkçe:Sınıfın bir duvarını olduğu gibi Türkçe için ayırdık.. Her üniteyle ilgili Resim yazı şiir konuyla alakalı olabilecek herşey toplanıyor... Tema başlarında. Ve düzenlenip okunarak Duvara yapıştırılıyor... Başlarda ben yapıyordum. Ama daha sonra öğrenciler bu görevi benden aldılar. Şimdi Bir duvarda 6 farklı konu bulunuyor ve çocuklar bu konuları sürekli gördükleri için daha çok akıllarında kalıyor.. Arada bir de sorular sorulduğunda ipucu olarak kullanıyorlar. Dilbilgisi köşesi yapıldı. Dilbilgisi ağacımız var .. Sıfat zamir gibi türleri öğrenirken kelime kartları hazırlanıyor karışık bir şekilde ağaca asılıyor. Öğrencilerden bu kelimeleri ayırmaları isteniyor.. Teneffüs oyunları adını verdim. Oyun olduğunu düşündükleri için sürekli başındalar. Ama dilgilgisi konuları için iyi sonuçlar aldım.
Fen ve teknoloji: İki uygulama yaptım bir bilim köşesi Bilim adamları ile ilgili her türlü şey buraya yansıtılıyor. Bu ders müfredatı içinde olmayan ama genel kültür bilgisi vermeyi amaçlıyorum. oldukça dikkat çekti çünkü bilim çocuk ve bilim teknik oyun kartları ve kendi hazırladığım resimli kartlar ile tamamlayabilecekleri bir bulmacada ekledim. Örneğin;Edisonun keşfettiği şeyler nelerdir? Ya da güneş sistemi gezegenleri nelerdir gibi basit soruları görsellikle tamamlamaları isteniyor. teneffüs oyunları Deneyler laboratuarımız olmadığı için sınıfta yapılıyor. Ama mümkün mertebe deneylere temas etmelerini sağlamaya çalışıyorum.
Sosyal bilgiler: Sosyal bilgiler panosu sosyal bilgiler dersinde konu öğretmeninin(öğrenci)derse öğretmen gibi girmesiyle başlıyor. konuyu anlatıyor posterini hazırlıyor ve soruları sınıfa sorup cevaplandıktan sonra ödev olarak veriyor. Sonra dersi bana devrediyor. Soru cevap yöntemiyle konu tekrarı alındıktan sonra konu öğretmenimle birlikte ders bitiriliyor. (Sizi taklit ettikleri için kendinizi görüyorsunuz) Ayrıca Atatürk köşesi türkiye haritası Şeklinde bir çerçeve içinde ana panoda yer alıyor. Tavanımızda yönler materyali duruyor.
Matematik: Pano çalışmaktan hoşlanmadığım için yine duvara çalışıldı.. Çocukların 1. ve 2. sınıf eğitimleri eksik olduğu için ritmik sayma ile işe başladık bütün Ritmik sayma tablosunu yıldızlar halinde sıraladık.. ortasında Matematik işaretleri levhasını yerleştirdik Ay şeklinde Gök yüzüne benzetmeye çalıştık. Alt kısmına ise çimenlik görüntüsü verdik. Bir ağacımız daha var üzerinde yeni öğrendiğimiz kavramları yerleştiriyoruz. Örneğin uzunlukları işledik ağacımız uzunlukları anlatıyor.Çİçeklerimiz var her pazartesi çiçeklerimiz bir problem açıyor.
Genel panomuz zümre öğretmenimle birlikte hazırladığımız bir pano oldu .. Genellikle sınıf içi etkinliklerin asıldığı panoya biz daha eğlenceli renkli bir görünüm vermek için sınıf etkinliklerini sınıfta sergiliyoruz sadece.Koridordaki Genel panomuza ise bilim çocuk internet ve national geographic kidsteki işlediğimiz konulardan seçtiğimiz bir temayı uyguluyoruz. ödüllü sorular asıyoruz. Sadece kendi sınıfımızın değil bütün okulun ilgi odağı oldu .. üstünde Abdi Ve ruhi isimli iki iskelet duruyor. Konu seçimlerinde işlediğimiz ünitelerle ilgili materyalleri kullanıyoruz. Öğrencilerim konuları unutmadıkları gibi soranlara cevap verip mutlu oluyorlar. Özgüvenleri yerine geldi.
Sosyal kulüpler ile ilgili görev kartları hazırladık ve kulüplere öğrenciler görev kartlarını boyunlarına takarak gidiyorlar. Büyük bir pano yerine çıkışta bir cep yaptık kartlarınızı alın diyen bir s harfi böylelikle görevlerini öğrendiler.
Bütün kararları sınıfla alıyoruz. Hasta bile olsam Ya da 5 dk geciksem bile nedenini açıklıyor özür diliyorum ... Teşekkür etmek özür dilemek rica etmekten yoksundular.Artık ne mutlu öğrendiler .. Ama sürekli teşekkür etmek biraz yorucu oluyor.
Beyin fırtınası tekniği kullanıyoruz bol bol ... Çocuklar saçmalama saati koydular ismini ... Seviyorlar her şeyden konuşmalarına izin var .. İstediklerini alakalı alakasız konuşuyorlar..sırada oturmuyorlar. Masalarına bağdaş kuruyorlar. Dil gelişimi geri olduğu için yanlışları görmemde bana çok faydası oldu ... Ve birbirlerine tahammül etme sınırlarını zorluyoruz. Biri kalkıp maddenin tanımını verirken öbürü akşam ne yediğinden bahsediyor. Tabi sırayla .. Ya da başının neden ağrıdığından .. kendini kaptıran bir öğrenci babam dün gece kafamı kırdı dedi. Bilgi almak kolaylaşıyor.dinliyorum ve not alıyorum farkettirmeden .
Şimdilik bu kadar ..
Hepinize çok teşekkür ediyorum... Gerçekten uygulayabileceğim fikirleri not aldım ve heyecan duyuyorum şu anda... Uygulamalardan önce sınıfın durumunu anlatmak istiyorum.. 4.sınıfları okutuyorum... Hakkari merkezdeyim... 3. sınıfın 2. dönemi aldığım sınıf okulun en haşarı sınıfı aşmamız gereken çok problemimiz vardı başlarda.32 kişilik bir sınıfım var en büyük problem ise Türkçe...Sözü fazla uzatmadan uygulamalara geçmek istiyorum..
Türkçe:Sınıfın bir duvarını olduğu gibi Türkçe için ayırdık.. Her üniteyle ilgili Resim yazı şiir konuyla alakalı olabilecek herşey toplanıyor... Tema başlarında. Ve düzenlenip okunarak Duvara yapıştırılıyor... Başlarda ben yapıyordum. Ama daha sonra öğrenciler bu görevi benden aldılar. Şimdi Bir duvarda 6 farklı konu bulunuyor ve çocuklar bu konuları sürekli gördükleri için daha çok akıllarında kalıyor.. Arada bir de sorular sorulduğunda ipucu olarak kullanıyorlar. Dilbilgisi köşesi yapıldı. Dilbilgisi ağacımız var .. Sıfat zamir gibi türleri öğrenirken kelime kartları hazırlanıyor karışık bir şekilde ağaca asılıyor. Öğrencilerden bu kelimeleri ayırmaları isteniyor.. Teneffüs oyunları adını verdim. Oyun olduğunu düşündükleri için sürekli başındalar. Ama dilgilgisi konuları için iyi sonuçlar aldım.
Fen ve teknoloji: İki uygulama yaptım bir bilim köşesi Bilim adamları ile ilgili her türlü şey buraya yansıtılıyor. Bu ders müfredatı içinde olmayan ama genel kültür bilgisi vermeyi amaçlıyorum. oldukça dikkat çekti çünkü bilim çocuk ve bilim teknik oyun kartları ve kendi hazırladığım resimli kartlar ile tamamlayabilecekleri bir bulmacada ekledim. Örneğin;Edisonun keşfettiği şeyler nelerdir? Ya da güneş sistemi gezegenleri nelerdir gibi basit soruları görsellikle tamamlamaları isteniyor. teneffüs oyunları Deneyler laboratuarımız olmadığı için sınıfta yapılıyor. Ama mümkün mertebe deneylere temas etmelerini sağlamaya çalışıyorum.
Sosyal bilgiler: Sosyal bilgiler panosu sosyal bilgiler dersinde konu öğretmeninin(öğrenci)derse öğretmen gibi girmesiyle başlıyor. konuyu anlatıyor posterini hazırlıyor ve soruları sınıfa sorup cevaplandıktan sonra ödev olarak veriyor. Sonra dersi bana devrediyor. Soru cevap yöntemiyle konu tekrarı alındıktan sonra konu öğretmenimle birlikte ders bitiriliyor. (Sizi taklit ettikleri için kendinizi görüyorsunuz) Ayrıca Atatürk köşesi türkiye haritası Şeklinde bir çerçeve içinde ana panoda yer alıyor. Tavanımızda yönler materyali duruyor.
Matematik: Pano çalışmaktan hoşlanmadığım için yine duvara çalışıldı.. Çocukların 1. ve 2. sınıf eğitimleri eksik olduğu için ritmik sayma ile işe başladık bütün Ritmik sayma tablosunu yıldızlar halinde sıraladık.. ortasında Matematik işaretleri levhasını yerleştirdik Ay şeklinde Gök yüzüne benzetmeye çalıştık. Alt kısmına ise çimenlik görüntüsü verdik. Bir ağacımız daha var üzerinde yeni öğrendiğimiz kavramları yerleştiriyoruz. Örneğin uzunlukları işledik ağacımız uzunlukları anlatıyor.Çİçeklerimiz var her pazartesi çiçeklerimiz bir problem açıyor.
Genel panomuz zümre öğretmenimle birlikte hazırladığımız bir pano oldu .. Genellikle sınıf içi etkinliklerin asıldığı panoya biz daha eğlenceli renkli bir görünüm vermek için sınıf etkinliklerini sınıfta sergiliyoruz sadece.Koridordaki Genel panomuza ise bilim çocuk internet ve national geographic kidsteki işlediğimiz konulardan seçtiğimiz bir temayı uyguluyoruz. ödüllü sorular asıyoruz. Sadece kendi sınıfımızın değil bütün okulun ilgi odağı oldu .. üstünde Abdi Ve ruhi isimli iki iskelet duruyor. Konu seçimlerinde işlediğimiz ünitelerle ilgili materyalleri kullanıyoruz. Öğrencilerim konuları unutmadıkları gibi soranlara cevap verip mutlu oluyorlar. Özgüvenleri yerine geldi.
Sosyal kulüpler ile ilgili görev kartları hazırladık ve kulüplere öğrenciler görev kartlarını boyunlarına takarak gidiyorlar. Büyük bir pano yerine çıkışta bir cep yaptık kartlarınızı alın diyen bir s harfi böylelikle görevlerini öğrendiler.
Bütün kararları sınıfla alıyoruz. Hasta bile olsam Ya da 5 dk geciksem bile nedenini açıklıyor özür diliyorum ... Teşekkür etmek özür dilemek rica etmekten yoksundular.Artık ne mutlu öğrendiler .. Ama sürekli teşekkür etmek biraz yorucu oluyor.
Beyin fırtınası tekniği kullanıyoruz bol bol ... Çocuklar saçmalama saati koydular ismini ... Seviyorlar her şeyden konuşmalarına izin var .. İstediklerini alakalı alakasız konuşuyorlar..sırada oturmuyorlar. Masalarına bağdaş kuruyorlar. Dil gelişimi geri olduğu için yanlışları görmemde bana çok faydası oldu ... Ve birbirlerine tahammül etme sınırlarını zorluyoruz. Biri kalkıp maddenin tanımını verirken öbürü akşam ne yediğinden bahsediyor. Tabi sırayla .. Ya da başının neden ağrıdığından .. kendini kaptıran bir öğrenci babam dün gece kafamı kırdı dedi. Bilgi almak kolaylaşıyor.dinliyorum ve not alıyorum farkettirmeden .
Şimdilik bu kadar ..