İnanılmaz güzel uygulamalara burda rastlamaktan dolayı şu anda o kadar mutluyum ki:bende mesleğimin ilk yılında uyguladığım basit ama olumlu sonuçlara ulaştığım etkinlikleri buraya yazmak istedim.
Ben taşımalı eğitim veren bir köy okulunda 3.sınıf öğretmeni olarak çalışıyorum.Buraya ilk geldiğimde henüz 2 bilemediniz 3 yıllık öğretmenlerimin öğrenciler hakkındaki "salak,aptal,moron,idiot"gibi düşüncelerini bir türlü kabullenemiyordum.
Öncelikle sınıfımda bir fikir ağacı oluşturduk.elmalarını ise çocuklarla birlikte görsel dersinde birlikte hazırladık.Bu fikir ağacına çocuklar sınıfla,okulla,evle yada çevreyele ilgili herhangi uygulanabilir yeni fikir yazıp yapıştırıyorlar.sınıfça hep beraber bu fikirleri tartışıp ne kadar uygulanabilir olduğuna karar veriyoruz.Karar verdiklerimizi de uyguluyoruz.
Sınıf dolabımızın 2.katını sınıfın ortak kullanımına açtık.burada derste kullanılıp tekrar yerine konmak üzere bulunan kırtasiyelikler var.İnanın bana müdürümden öğrendiğime göre iki tane hırsızlık davranışları gösteren çocuğun olduğunu sandığım sınfımda bir kere bile kitaplıkta böyle bir soruna rastlamadım.Bunun bence tek bir nedeni vardı:KAYITSIZ ŞARTSIZ ÇOCUĞA GÜVEN...
Yeni programların özüne uygun olarak sınıfı 5er kişilik 6 grup olarak düzenledim ve her grubu heterojen olarak(bir tane lider kapasiteli çocuğu diğer seviyelerdeki çocuklarla oturttum)Özellikle hayat bilgisi ve türkçe derslerindeki grup çalışmalrınada çocuklar öyle güzel sunumlar hazırlıyor ve bunun sonunda öyle güzel raporlar yazıyorlar ki:
Bu yaşta artık her olgunun neden sonuç ilişkisini,gerekçesini açıklayabilecek,her konuda eleştiri yapabilecek düzeye şimdiden geldiler.
bu sonuçları görmek bir öğretmen için(heleki öğrencinin idiot olduğunu düşünen öğretmenlerin bulunduğu bir okulda görev yapan bir öğretmen)ne mutluluk verici bir olay...
Yeni yararlı etkinlikler için burada fikirlerinden faydalandığım her öğretmen için çok TEŞEKKÜRLER!!!
İnanılmaz güzel uygulamalara burda rastlamaktan dolayı şu anda o kadar mutluyum ki:bende mesleğimin ilk yılında uyguladığım basit ama olumlu sonuçlara ulaştığım etkinlikleri buraya yazmak istedim.
Ben taşımalı eğitim veren bir köy okulunda 3.sınıf öğretmeni olarak çalışıyorum.Buraya ilk geldiğimde henüz 2 bilemediniz 3 yıllık öğretmenlerimin öğrenciler hakkındaki "salak,aptal,moron,idiot"gibi düşüncelerini bir türlü kabullenemiyordum.
Öncelikle sınıfımda bir fikir ağacı oluşturduk.elmalarını ise çocuklarla birlikte görsel dersinde birlikte hazırladık.Bu fikir ağacına çocuklar sınıfla,okulla,evle yada çevreyele ilgili herhangi uygulanabilir yeni fikir yazıp yapıştırıyorlar.sınıfça hep beraber bu fikirleri tartışıp ne kadar uygulanabilir olduğuna karar veriyoruz.Karar verdiklerimizi de uyguluyoruz.
Sınıf dolabımızın 2.katını sınıfın ortak kullanımına açtık.burada derste kullanılıp tekrar yerine konmak üzere bulunan kırtasiyelikler var.İnanın bana müdürümden öğrendiğime göre iki tane hırsızlık davranışları gösteren çocuğun olduğunu sandığım sınfımda bir kere bile kitaplıkta böyle bir soruna rastlamadım.Bunun bence tek bir nedeni vardı:KAYITSIZ ŞARTSIZ ÇOCUĞA GÜVEN...
Yeni programların özüne uygun olarak sınıfı 5er kişilik 6 grup olarak düzenledim ve her grubu heterojen olarak(bir tane lider kapasiteli çocuğu diğer seviyelerdeki çocuklarla oturttum)Özellikle hayat bilgisi ve türkçe derslerindeki grup çalışmalrınada çocuklar öyle güzel sunumlar hazırlıyor ve bunun sonunda öyle güzel raporlar yazıyorlar ki:
Bu yaşta artık her olgunun neden sonuç ilişkisini,gerekçesini açıklayabilecek,her konuda eleştiri yapabilecek düzeye şimdiden geldiler.
bu sonuçları görmek bir öğretmen için(heleki öğrencinin idiot olduğunu düşünen öğretmenlerin bulunduğu bir okulda görev yapan bir öğretmen)ne mutluluk verici bir olay...
Yeni yararlı etkinlikler için burada fikirlerinden faydalandığım her öğretmen için çok TEŞEKKÜRLER!!!