Ezberci Eğitimin Zararları
Eğitim sisteminin en büyük sorunu ve ezberci eğitimin en büyük zararı öğrenmiş olduğumuz bilgilerin çok çabuk ve kolay bir şekilde unutulmasıdır.Ezberci eğitim yanlış bir eğitim sistemi olup, öğrencileri eğitim sisteminden uzaklaştırmaktadır. Düşünme ve anlama yoluyla öğrenmeyi es geçip ezberciliğe yönelmek eğitim sistemi için bir talihsizliktir. Öğrenciler için zevkli bir eğitim sisteminin örnekleri varken ezberciliğe dayanan bir sistem, her şeyden önce öğrencilerin kişiliğini zedeleyen bir öğrenme tarzıdır.Öğrenci, amacına ulaşmak için ezberlemek zorunda, çünkü yüksek not almak ve gerekiyorsa diplomayı almak için ezberlemek zorunlu kalıyor. Ergenlik döneminde zihin kapasitemiz ve öğrenme potansiyelimiz ezbercilik olduğu zaman körleşmektedir. Zihinlerini çalıştırmadan, okul hayatları boyunda doğru dürüst anlamadan ezber yapan bir çok öğrenci, kabiliyetlerini geliştiremeden mezun olmuşlardır.
Aslında bu öğrenciler eğitim görmüş sayılmaz, Hafızalarında sadece birtakım bilgiler bulunmaktadır. Zira ezberci eğitimde bilgileri çabuk aşınır ve kaybolur. Bilgilerimizi zihnimizde koruma altına alan mantıksal yapı düşünme ve öğrenme yapısıdır. Bilgiler, düşünme yoluyla organize edilebilir.
Ezberci eğitimin yerine öğrenme ve muhakeme etme alışkanlığı olan bir eğitim sistemi benimsense bu sistem öğrencilikten sonra da olumlu etkisini sürdürecek, bilgileri unutma hızı ve unutma oranı azalacaktır. Ezberci eğitim yaratıcı düşünceyi kullanamamamıza neden olacaktır.
Eğitim sistemimizdeki sınav maratonu yaklaşımı nedeni ile öğrencilerimizde ezberci eğitimin boyunduruğu altına girmiştir. Bunun neticesinde de sorgulayan, araştırma yapan, bütünlüğü kavramaya çalışan, olayları ve konuları inceleyen öğrenci yetiştirme ikinci planda kalmaktadır. Bu da çok yönlü ve yetenekleri gelişmiş bir öğrenci ve nesil yetişmiş olacağına tek yönlü ezbere dayalı bir nesil ve öğrenciler yetişmektedir. Düşünme ve anlama yeteneği körelmeyecek insanlar yaratmak için ezberci eğitimden uzaklaşılmalıdır.
Ezberci Eğitimin Zararları
Eğitim sisteminin en büyük sorunu ve ezberci eğitimin en büyük zararı öğrenmiş olduğumuz bilgilerin çok çabuk ve kolay bir şekilde unutulmasıdır.Ezberci eğitim yanlış bir eğitim sistemi olup, öğrencileri eğitim sisteminden uzaklaştırmaktadır. Düşünme ve anlama yoluyla öğrenmeyi es geçip ezberciliğe yönelmek eğitim sistemi için bir talihsizliktir. Öğrenciler için zevkli bir eğitim sisteminin örnekleri varken ezberciliğe dayanan bir sistem, her şeyden önce öğrencilerin kişiliğini zedeleyen bir öğrenme tarzıdır.Öğrenci, amacına ulaşmak için ezberlemek zorunda, çünkü yüksek not almak ve gerekiyorsa diplomayı almak için ezberlemek zorunlu kalıyor. Ergenlik döneminde zihin kapasitemiz ve öğrenme potansiyelimiz ezbercilik olduğu zaman körleşmektedir. Zihinlerini çalıştırmadan, okul hayatları boyunda doğru dürüst anlamadan ezber yapan bir çok öğrenci, kabiliyetlerini geliştiremeden mezun olmuşlardır.
Aslında bu öğrenciler eğitim görmüş sayılmaz, Hafızalarında sadece birtakım bilgiler bulunmaktadır. Zira ezberci eğitimde bilgileri çabuk aşınır ve kaybolur. Bilgilerimizi zihnimizde koruma altına alan mantıksal yapı düşünme ve öğrenme yapısıdır. Bilgiler, düşünme yoluyla organize edilebilir.
Ezberci eğitimin yerine öğrenme ve muhakeme etme alışkanlığı olan bir eğitim sistemi benimsense bu sistem öğrencilikten sonra da olumlu etkisini sürdürecek, bilgileri unutma hızı ve unutma oranı azalacaktır. Ezberci eğitim yaratıcı düşünceyi kullanamamamıza neden olacaktır.
Eğitim sistemimizdeki sınav maratonu yaklaşımı nedeni ile öğrencilerimizde ezberci eğitimin boyunduruğu altına girmiştir. Bunun neticesinde de sorgulayan, araştırma yapan, bütünlüğü kavramaya çalışan, olayları ve konuları inceleyen öğrenci yetiştirme ikinci planda kalmaktadır. Bu da çok yönlü ve yetenekleri gelişmiş bir öğrenci ve nesil yetişmiş olacağına tek yönlü ezbere dayalı bir nesil ve öğrenciler yetişmektedir. Düşünme ve anlama yeteneği körelmeyecek insanlar yaratmak için ezberci eğitimden uzaklaşılmalıdır.