Editörler : "eskiyara"Pangaea
12345678910111213»

Savaşçı
Şef
31 Ocak 2006 22:12

Bu konunu gündemde kalması için çaba sarfedenlere teşekkürler.

Birçok öğretmen arkadaşımız tatilde ve okul ortamından bağlantı yapan arkadaşlarımız şu anda yoklar. Tatil dönüşünde bu başlığa çok güzel uygulamalar yazılacağını ümit ediyorum.

1. Bazı okullarımızda şebeke suları içmeye uygun olmadığından, sınıflara galonla su ve plastik bardak alınması uygun olur. Öğrenciler sürekli suluk taşımak zorunda kalmıyorlar.

2. Okul kitaplığını zenginleştirmek için veliler arasında kitap bağışlama kampanyası yapılabir. Bu oku-aile birliği toplantısında gündeme alınırsa daha etkili olur. Klüp öğrencilerince ve rehber öğretmenlerince evlerde hazırlanacak pasta, simit, puaçaların okul öğrencilerine satılması sonucu elde edilecek gelir kitap alımında kullanılabilir.

3 Veli profiliniz uygunsa "çantasız eğitim" uygulaması için veliler aracılığı ile sınıflara öğrenci dolabı yaptırabilirsiniz.

4. 1. sınıflar başta olmak üzere Türkçe ve Hayat bilgisi derselerinde kukla oyanatarak. Dinleme-izleme,görsel okuma; öğrencilere oynattırarak ise konuşma ve görsel sunu alanlarına yönelik çok eğlenceli etkinlikler yapabilirsiniz. Hatta kuklaları sınıfta birlikte yapabilirsiniz.

5. Öğrencilerde okuma alışkanlığını geliştirmek için okul koridoruna kitap tanıtım panosu yapabilirsiniz. Bu panoda farklı sınıf düzeylerine uygun okunması tavsiye edilen kitapların isimleri yazılıp kitaplar kısaca tanıtılabilir.

6. İngilizce eğitimi yaparken,ingilizce çizgifilim CD'lerini öğrencilerinize izlettirebilirsiniz.

7. Türkçe dersinde şiir okutmadan önce şiir dinleme çalışmaları yaptırabilirsiniz. Şiir kasetleri dinletebirsiniz.

8. Dönem ödevlerini mutlaka araştırma ve inceleme gerektirecek güncel konulardan verebilirsiniz (Örneğin yenilenebilir erenji kaynakları...)


bilge136
Yasaklı
31 Ocak 2006 23:59

Sınıf içn çıkardığımız dergide öğrencilerin okumuş oldukları kitapları kendi yazdıkları ile tanıtıyoruz. Öğrenciler çok keyif alıyor.


sinanc9
Genel Müdür
01 Şubat 2006 00:54

hani dreler ya bir mıh(çivi) bir nal, bir nal bir at, bir at bir süvari, 1 süvari Savaş kurtarır diye...

buradaki her uygulama her okulda bir mıh dır... bunu uygulayacak öğretmen idareciler o ilçe ve ildeki çalışmaları desteklerlerse eğitim bu durumdan kurtulur heralde..

uluda

ilk mıh tuttu heralde


uluda
Müsteşar Yardımcısı
01 Şubat 2006 01:12

Bilge 136 hocam

Harika bir düşünce benim öğretmenler kurulu toplatısı 5 saat sürer herhalde :)))

Sincan9 hocam

Bu öğretmenlerle Mıh öyle bir tutarki bir daha sökemeyiz ne cevherler varmış ..Siz ve sakarya 54 hocamın ısrarla bu başlığı kovalamanızda bunda etkendir ..

Saygılar tüm arkadaşlar


mavinintürküsü
Aday Memur
01 Şubat 2006 14:29

Tatil boyunca okumayı sevdiğim 2 sayfadan biri idi.Kars'ın o küçük ilçesinde,okuma saati yaparken ve sınıf gazetemizde okunulan kitapları tanıtırken sizleri hep hatırlayacağım.Sayın hocalarım bir kaç mıhınızı aldım izninizle.İyi çalışmalar.


sinanc9
Genel Müdür
01 Şubat 2006 14:45

kitap isteyen arkadaşlara

Çağrı...

Başbakan her okula bilgisayar göndermekten dem vururken... Anadolu'nun dört bir yanından kitap isteyen öğretmen mektupları geliyor. Okullarımızın kütüphaneleri yok. Kitap, dergi gitmiyor. Bir okulun çağrısını yayımladığımızda bu defa dört bir koldan kitap dergi yollanıyor. İhtiyaç fazlası doğuyor. Kitap istekleri belli merkezlere yapılmalı... Mesela: Köy Öğretmenleri ile Haberleşme ve Yardımlaşma Derneği gönderdiği yazıda kitap isteyen okulların kendilerine yönlendirilmesini istemiş.

Telefonları 0212 247 59 05...

ALINTI:

http://www.milliyet.com.tr/2006/02/01/yazar/asik.html


sinanc9
Genel Müdür
01 Şubat 2006 14:48

mavinintürküsü

Karsın bir ilçesinde çakılan mıhın sesi buraya geliyor...


antares23
Şef
02 Şubat 2006 02:01

anakartım yandı...

idareten aldığım laptopla bu konuya desteğimiz sonsuz

hepinize başarılar arkadaşlar


akdağlı
Yasaklı
02 Şubat 2006 11:48

Sivas Ulaş ta yapılan uygulamalar

Danışma Kurulunda aldığımız bir karar ile İlköğretim okullarımızda"HER SINIFA BİR BİLGİSAYAR PROJESİ"ni başlattık.1.sınıflar dışındaki her sınıfımıza büyük ekran birer bilgisayar temin ettik,adsl bağladık(İlçe merkezindeki okullarımıza)öğretmenlerimiz bilgisayardan eğitimde yararlanırken,öğrenciler bilgisayar kullanmayı öğrendiler.Tüm öğretmenlerimiz cd ler dışında kendileri pair point sunum şeklinde notlar hazırladılar.Bir üst sınıfa geçenler notlarını alt sınıf öğretmenine devrederek sistemi devam ettirdiler.İlk yıl başarımız %20 artarken bu katlayarak devam etti.

Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için Kaymakamlık katkıları ile köylerde oturan ve dersane imkanı olmayan öğrencilerimizi her masrafını karşılamak şartı ile densaneye gönderiyoruz.(Geçen yıl oks kazanma oranımız%49 oldu)

Her ilköğretim okulu ile iki köy BSİO muz bünyesinde anasınıfı açrak bir ilke imza attık.

OGYE miz kağıt üzerinde degil gerçekten çalışmakta,külüplerimiz işler haldedir.Bütün bunların olmasının sebebi Tky anlayışına bütün arkadaşlarımızın inanmış olması,ben değil biz diyen bir ekip ruhudur.


sinanc9
Genel Müdür
02 Şubat 2006 14:35

akdağlı hocam tebrikler

ve çalışmaların devamı dileğiyle...


akdağlı
Yasaklı
02 Şubat 2006 15:23

Ayrıca,merkezdeki iki ilköğretim okulumuzde her öğrenci için medefe kaplamalı dolaplar yaptırdık.Amacımız çocukları ağır çanta taşıma işinden kurtarmak.Bu uygulamayı seneye diger okullarımızda da yapacağız.İlçemizde dersane olmadığından lise ve ilköğretim okullarının tamamında Halkeğitimin ücretsiz kurslarını açtık.Seneye Halkeğitim dersanesi açmayı düşünüyoroz.


elma-sekeri
Şube Müdürü
02 Şubat 2006 15:58

ole guzel seyler yazmıssınız kı....ozenmemek elde deil..ama gel gor ki bunlari ilgisiz-tembel bir okul idaresiyle ve ogretmenleriyle yap:(


adige_60
Genel Müdür
02 Şubat 2006 17:25

merhaba

yazıların bir bölümünü okudum ve çok iyi uygulamalar gördüm. bunları inşallah uygularım.

biz de öğretmen arkadaşlarla sınıfın birini kütüphane yaptık. şirkrtin birinin bize verdiği dolapları sınıfa yerleştirdik ve sınıfın ortasına masaler,sandalyeler koyduk. önümüzdeki dönem de bilgisayarları sınıfa yerleştireceğiz.o sınıf bilgisayar ve okuma sınıfı olacak. öğretmen arkadaşlarımız evlerinden ve komşularından kitaplar getirdiler.kütüphanemiz biraz zenginleşti.

ayrıca bir uygulama öğrendim. sınıf tahtasının üzerine bir parça tahta daha ilave edeceğiz. her hafta bir özlü söz veya atasözü yazıp ders aralarında öğrencilerden o söz ile ilgili fikirlerini alacağız. çocukları konuşturulmayan bir ülke için iyi bir uygulama olduğunu düşünüyorum. ne dersiniz*


elma-sekeri
Şube Müdürü
02 Şubat 2006 19:15

haydi yazin arkadaslar....


uluda
Müsteşar Yardımcısı
02 Şubat 2006 20:27

ARKADAŞLAR TKY GERÇEKTEN DOĞRU NASIL İŞLER KONU İLE ALAKALI DİYE BAŞKA BAŞLIK AÇMIYOM ONA GÖRE :)))


sinanc9
Genel Müdür
03 Şubat 2006 00:33

elma_sekeri hocam

biraz sabırlı olacaksınız...

değil mi uluda, sakarya54, yunusxyz :))

nöbete devam...

aslında okulda da Nöbet tutmak zevklidir...

çocukları kendi halinde gözlemlediğiniz sizin farkedene kadar yaptıkları ve sizden sonra yaptıklarını sessizce izlemek...

ya da sınıfta kendi hallerine bırakıp şöyle 5-10 dk ne yapıyorlar kim kimle konuşuyor? kim üzgün kim yerinde duramıyor kim dersine bakıyor ...


bavimeryem
Aday Memur
03 Şubat 2006 12:55

Çocuk Dostu Okul projesini incelediniz mi?

www.cocukdostu.egitimi.com adresini ziyaret edin.


bavimeryem
Aday Memur
03 Şubat 2006 12:58

ŞİDDET VE OKUL

?BEŞ MAYMUNUN HİKAYESİ?

Müslüm SAYILGAN / Fevzi Geyik İlköğretim Okulu

Kimileri buna deney kimileri hikaye der.Ama benim için önemli olan yazı türü değil verdiği mesajdır. Farklı yaklaşım tarzları olsa da,ben Şiddet ve okul başlığını kullandım.Az da olsa dikkatleri bu yöne çekmek için. Hikâye, bize çok karmaşık görünmekle beraber her zaman yaşadığımız olayların bir özetiydi sanki. Bu yüzden sizlerle paylaşmak istedim:

Bir kafese beş maymun koyarlar. Ortaya bir merdiven ve tepesine de iple bağlı bir salkım muz asarlar. Her bir maymun merdivene çıkıp muza ulaşmak istediğinde dışarıdan üzerine soğuk su sıkarlar

Her maymun aynı denemeye giriştiğinde buz gibi soğuk su ile ıslatılır. Bütün maymunlar bu denemeler sonunda ıslanmayı tecrübe etmiş olurlar. Bir süre sonra muzlara hareketlenen maymunlar diğerleri tarafından engellenmeye başlanır.

Suyu kapatıp maymunlardan biri dışarı alınıp yerine yeni bir maymun konur. Yeni maymunun ilk yaptığı iş muzlara ulaşmak için merdivene tırmanmak olur. Fakat diğer dört maymun buna izin vermez ve yeni maymunu döverler.

Daha sonra ıslanmış maymunlardan biri daha kafesten alınır ve yerine yeni bir maymun konur. Ve merdivene ilk yaptığı atakta dayak yer. Bu ikinci yeni maymunu en şiddetli ve istekli döven ilk yeni maymundur.

Islak maymunlardan üçüncüsü de değiştirilir. Üçüncü yeni gelen maymunda ilk atağında cezalandırılır. İlk gelen iki maymunun yeni geleni niye dövdükleri konusunda bir fikirleri yoktur ama dövmektedirler.

Son olarak da kafesteki ıslanan son maymun olan dördüncü ve beşinci de değiştirilir. Tepelerinde bir salkım muz asılı olduğu halde artık hiçbir maymun merdivene yaklaşıp muzları almak için hamle yapamamaktadır.

NEDEN mi? Çünkü ; burada işler böyle gelmiş ve böyle gitmektedir.işte bu nokta; organizasyonel negatif öğrenme , şartlanmanın başladığı yerdir ve insanoğlu için de tüm bunlar aynen geçerlidir.

Sonuç olarak, eğitim ve öğretimin amacı bireyleri yaşama hazırlamaktır.Bu bireylerin özgür düşünen,kendisi ve çevresi ile barışık, atılımcı, sorgulayıcı, sorunlara çözüm yolları bulan kişiler olmaları istenir. Ancak biz onları yarış atı gibi koşturdukça koşturuyoruz. Koşamayanları zorluyor. Bazen! şiddetin her nevini uyguluyoruz. Çünkü kendimizi bu konuda zorunlu hissediyoruz. Başarıları başarımız oluyor.Başarısızlıkları da. Anne-baba, öğretmen, okul müdürü? hepimizin bu döngünün içindeyiz. Sonra ne oluyor. Evlatlarımız, öğrencilerimiz can parelerimiz bu baskıya şiddete dayanamıyor. Bir anda ne yaptığını da bilemeden kendini sokaklarda okul bahçesinin dışında; anne kucağının olmadığı mekanlarda buluyor. Karşımıza yankesici, balici, kapkaççı hatta sorgulayamadığı için bir illegal yapının elemanı olarak çıkıyor.

Çözüm şiddetin olmadığı okul koridorlarında, duvar ve çitlerden arındırılmış okul bahçelerinde. Çözüm sopalara şefkat ve sevgi yazıp öğrencilerime ?Şefkat! ve Sevgi! İle yaklaşıyorum? diyen zihniyetin değişiminde.Yani Çocuk Dostu okul?da.


elma-sekeri
Şube Müdürü
03 Şubat 2006 13:07

uluda ve sinanc9 yazdiklariniz konuyla alakalı deilki???


sinanc9
Genel Müdür
03 Şubat 2006 14:14

elma-sekeri

ilk sayfada yazdıkladımıza bakabilirsin.. biz sadece konuyu gündemde tutmaya çalışıyoruz o kadar...

yoksa diğer başlıklar arasında kaybolup gidecek ve yeni başlıklar açılacak vs.. en azından bu başlığa girdimizde başlık başlık gezmeden bütün konuyu görelim...

yapıyan uygulamalar bir anlamda da TKY ye içeriyor... TKY yapanlar bilir aynı sonuçlar için biraz form doldurmak gerekiyor. kağıda dökülüyor herşey.. aslında kalıcı da oluyor ve okluda herkesin haberi oluyor..

Toplam 563 mesaj
12345678910111213»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi