Arkadaşlar pek çoğumuz gibi ben de önce eğitim diyenlerdenim. Öğretmenliği sadece sınıfa girip bilgilendirme yapıp sınıftan çıkmak olarak görmüyorum. Öğrencilerimi sınıfta güneş, ay ve yıldız olarak sınıflandırıyorum. Bu sınıflandırmayı öğrenciler kendisi yapıyor. Gayretli çalışan öğrencim gelip Öğretmenim ben artık güneş oldum, yada bir kaç gün üst üste çalışmadan gelen öğrencim "öğretmenim ben ay oldum diyor. Tabii bu öğrencileri gayrete getirmenin bir yolu. Benzer pek çok uygulama yapılabilir.
bne asıl başka bir uygulamamdan bahsetmek istiyorum. Her öğrenci için iki haftalık takip cetveli hazırlıyorum. Cetvelde öğrencinin evdeki davranışlarının olumlu olumsuz değerlendirileceği bölümler var. Örneğin:
Öğrenciniz yemeklerden sonra dişlerini fırçalıyor mu?
Yatağını kendisi düzeltiyor mu?
Pijamalarını katlayıp yerine koyuyor mu?
Sabahları kalkınca günaydın diyor mu?
Yemeklerden önce ve sonra ellerini yıkıyor mu?
.... Liste uzayıp gidiyor.
Kazandırmaya çalıştığım davranışların pekiştiğini anladığım zaman davranışları değiştiriyorum. Hazırladığım cetvelleri öğrencilerle velilere gönderiyorum. Veliler cetvelleri günlük olarak dolduruyor. Bu sayede öğrencilerde büyük değişiklikler meydana getirdiğimi teşekküre gelen veliler bizzat iletiyorlar. Denemeye değmez mi? SAYGILAR.
Arkadaşlar pek çoğumuz gibi ben de önce eğitim diyenlerdenim. Öğretmenliği sadece sınıfa girip bilgilendirme yapıp sınıftan çıkmak olarak görmüyorum. Öğrencilerimi sınıfta güneş, ay ve yıldız olarak sınıflandırıyorum. Bu sınıflandırmayı öğrenciler kendisi yapıyor. Gayretli çalışan öğrencim gelip Öğretmenim ben artık güneş oldum, yada bir kaç gün üst üste çalışmadan gelen öğrencim "öğretmenim ben ay oldum diyor. Tabii bu öğrencileri gayrete getirmenin bir yolu. Benzer pek çok uygulama yapılabilir.
bne asıl başka bir uygulamamdan bahsetmek istiyorum. Her öğrenci için iki haftalık takip cetveli hazırlıyorum. Cetvelde öğrencinin evdeki davranışlarının olumlu olumsuz değerlendirileceği bölümler var. Örneğin:
Öğrenciniz yemeklerden sonra dişlerini fırçalıyor mu?
Yatağını kendisi düzeltiyor mu?
Pijamalarını katlayıp yerine koyuyor mu?
Sabahları kalkınca günaydın diyor mu?
Yemeklerden önce ve sonra ellerini yıkıyor mu?
.... Liste uzayıp gidiyor.
Kazandırmaya çalıştığım davranışların pekiştiğini anladığım zaman davranışları değiştiriyorum. Hazırladığım cetvelleri öğrencilerle velilere gönderiyorum. Veliler cetvelleri günlük olarak dolduruyor. Bu sayede öğrencilerde büyük değişiklikler meydana getirdiğimi teşekküre gelen veliler bizzat iletiyorlar. Denemeye değmez mi? SAYGILAR.