İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Editörler : "eskiyara"Pangaea
«456789101112131415»

beriv
Şef
07 Şubat 2006 20:57

iyi bir başlık.Ben ingilizce öğretmeniyim ingilizcecilere tavsiyem fiş torbası yapsınlar çocuklar öğrendikleri kelimeliri küçük kağıtlara yzıp fiş torbasına atsınlar ve hep yanlarında taşısınlar sınıfada gelince yarış yapsınlar kaybedenler kazananlara pasta börek getiriyo harika oluyo:)


bilge136
Yasaklı
08 Şubat 2006 22:30

Ben öğrencilerime doğum günlerinde resimlerinin de olduğu bir bilgisayar çıktısı veriyorum. Siyah beyaz da olsa çok mutlu oluyorlar.


sarraf05
Şef
09 Şubat 2006 01:03

sınıfta heröğrencinin bakımını kendisi yaptığı canlı çiçekleri var,


sinanc9
Genel Müdür
09 Şubat 2006 15:05

3786

Okul öğrenci programına öğrencilerin resmini aktardık...

Önce Web cam ile resimleri çektik... fotoğraflı sınıf listelerini Programdam etiketli kağıtlara basarak not defterlerine de yapıştırdık.. Ayrıca fotoğrafçıya para vermedik...


FaMe
Şef
09 Şubat 2006 18:22

beriv hocam fiş torbasını iki yıldır uyguluyorum. Ders sonunda kelime oyunu oynayacağız dediğimde daha zevkli geçiyor o ders. Bir de ben öğrencilerimin isimlerini küçük kartonlara yazdım ,her sınıfta isimlerin bulunduğu birer kutu var. Soru sorduğumda çoğunlukla bunlardan kura çeker gibi isim çekiyorum, derse katılım daha çok oluyor.İsminin her an çekilebileceğini biliyor çünkü öğrenci..


midge
Şef
09 Şubat 2006 20:41

Matematik dersini öğretmek için önce dersin içeriğini kavratmak ve tabi ki ilgi uyandırıp,sevdirmek istiyorum.(Ben de lisede ki matematik hocam sevgili Demir Demirhas'tan etkilenip bu branşı seçmiştim.)

Matematik yıllık ödevlerini öğrencinin ilgisine göre seçiyorum.Herhangi bir kitaptan bir konuyu yazıp getirmeleri yerine onlara matematik dersinde öğrenilen bir kavram,sembol veya ilişkileri içeren haber ve makalelerin güncel yayınlardan derlenip bir poster hazırlatıyorum.Bu kavramlarla ilgili küçük küçük tanımlar,açıklamalar da ekliyoruz postere.Sınıfta posterlerimizi sergileyerek bu ödevlerden bütün sınıfın faydalanmasını sağlıyoruz.Ayrıca en güzel posteri oylama ile belirleyeceğimizi söylediğimizden herkes daha bir özen gösteriyor posterine.Böylece matematiğin günlük hayatta her zaman kullandığımız bir ders olduğunu göstermek ve özendirmek istiyorum.

Seviyesi daha iyi olan öğrencilerime ise çeşitli mantık sorularının,zeka problemlerinin çözümlerini proje şeklinde hazırlatıyorum.Hepsi birbirinden farklı,orijinal sorular bulmak için yarışıyorlar.

Bilgisayar kullanmasını çok seven bir öğrencime power point sunusu hazırlatıyorum.

Bu tarz ödevlerin dosyalanan ödevlerden daha işlevsel olduğuna inanıyorum.

Geçen yıllarda Matematik Panosu hazırlardım.Burada sınavlarda çıkmış,yada çok güzel soruları,bazen de bilmece tarzındaki soruları sergileyerek öğrencilerin bu derse ilgisini çekmeye çalışırdım.

Bazen de öğretmen arkadaşlarım birlikte sorular hakkında yorum yapar,çözmeye çalışır,doğru cevabı gelip sorarlardı.


bamgregor
Memur
10 Şubat 2006 09:19

gıtım de guzel uygulamaları niye yapıyoruz ne sonuc beklıyoruz yada yaptıgımız her guzel uygulama güzel mıdır?

cogunlugun yapmadığı yapmak ıstemediği uygulamalar bızde yanılsama yaratmış olmasın asıl guzel uygulamalar öğrencıyle bırlıkte öğretmende de iyiye güzele dogru bır donusum ve degısım yaratabılen sıcramalar dır dıye dusunuyorum burada şirketlerın personeline uyguladıgı ve verımlılığini ve fabrıkaya baglılıgını esas alan uygulamaları ayırmak gerektugı ınancındayım bılımsel dusunus her turlu bagımlılık fıkrını reddeder sevgıyle kalın


Atabey19
Genel Müdür
10 Şubat 2006 22:10

Değerli arkadaşlar,

3. sınıfta okuma konusunda uyguladığım bir çalışmayı yararını gördüğüm için paylaşmak istiyorum.

Okumasını güzelleştirmek istediğiniz öğrencilere kendinizi dikkatle dinlemelerini söyleyerek 8-10 satırlık bir paragrafı önce siz bir kaç defa sesli okuyun. Öğrencilerinizi " çocuklar kim bu yazıyı yarın benim gibi güzel okuyacak? sorusuyla güdüleyin. Ertesi gün öğrencilerinizi dinleyin. Bir kaç defa bu çalışmayı öğrencilerinize yaptırın başarılı olduğunuzu göreceksiniz.

SAYGILAR...


aknezor44
Müsteşar Yardımcısı
11 Şubat 2006 01:12

Bilim ve teknoloji kulübü çalışmaları içinde ''her öğrenciye bir canlının sorumluluğu '' çalışması başlattım. He öğrenci kendi sevdiği ve edindiği bir canlının bakımını üslendi. Bu canlıların bakımı okul içinde yapıldı. Çiçekler okul koridorlarına ve Biyoloji, Fizik laboratuvarında beslendi.İsteyen dayanıklı çiçekleri gül v.b okul bahçesine dikti. Akavaryum,kuş,su kaplumbağası, beyaz fare v.b sevimli yartıklar laboratuvarlarımızı canlandırdı.

Bu yolla kulüpeki her öğrenciye ve okuldaki gönüllü öğrencilere görev verdim. Canlıları böylece tanımalarını sağladık. Ayrıca sorumluluk duyguları gelişti.Koridorlardaki çiçekler otamatikmen öğrenciler tarafından korundu. Koridorlarımız hem güzel ve temiz oldu. Hem de koşuşturmaların yeri olamktan çıktı.


umutdogan
Aday Memur
11 Şubat 2006 15:09

Öncelikle bu başlığın ikinci üçüncü sayfalara taşınmasını önleyen ve halen de gayret gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.

Gerçekten son zamanlarda gördüğüm en faydalı konu olmuş.Zaman zaman o kadar saçma sapan başlıklar görüyoruz ki böyle konulara hasret kaldığımız oluyor.

Benim meslekteki ilk yılım.Birinci dönem bir köy okulunda sözleşmeli olarak görev yaptım.Köy okullarındaki öğrencilerin genelde okuduğunu anlama ile ciddi anlamda problemleri oluyor.Kelime hazneleri çok dardı.Bunun için sene başından başlayarak derslerimde sürekli olarak kompozisyon yazdırmaya başladım bütün sınıflarda.Bu kompozisyonları teker teker okuyarak hataları kağıtlara küçük notlar yazarak tekrar kendilerine verdim.

Bütün öğrencilerime birer defter almalarını ve bu deftere seviyelerine göre "örneğin:6.sınıf öğrencisi için günde 3 kelime"hergün sözlükten anlamlarını bilmedikleri kelimeleri yazmalarını ve bunları örneklendirip kompozisyonlarında da mümkün olduğunca kullanmalarını istedim.

Her hafta bir kitap okuma alışkanlığı kazandırmaya çalıştım.Bunun içinde ayrı bir defter oluşturduk.Bu deftere de kitabın adı,yazarı,kahramanları ve kitabın kısa (1-2 sayfa) özetini yazmalarını istedim.

Bütün bunlar uygulamaya geçtiğinde öğrencilerimin kompozisyonlarında gözle görülür değişmeler görmeye başladım.

Ayrıca ayda bir okul gazetesi çıkardım birinci dönem boyunca.Gazete kolunu oluşturup bütün okuldan döküman almalarını istedim.En son sayfaya da birinci kademeden alınmış resimleri yerleştirdim.Çok güzel tepkiler aldık okulda.Öğrenciler isimlerinin okul gazetesinde çıkması için inanılmaz araştırmalar yapıp,imkanlarını zorladılar.Okul gazetesi çok yorucu oluyor ama herşeye rağmen iş bittiğinde müthiş haz alıyorsunuz.

Son olarak okul gazetesini kullanarak okulda "en temiz sınıf bizim sınıf" kampanyasını başlattım.Her ay birinci olan sınıfa bir kitap seti hediye ettik.

Umarım bu sayfa hep ön sıralarda olur da bizler de mesleğimiz adına yeni uygulamaları öğrenmiş oluruz.

Saygılarımla...


nilüfer gül
Şube Müdürü
11 Şubat 2006 16:04

Teşekkürler arkadaşlar.

Bende sınıf içinde yaptığım bir uygulamayı paylaşmak istedim.

Yazma ve okumalarını geliştirmek için öğrencilerime günlük tutturuyordum ve düzenli olarak kontrol edip yanlışlarını belirtiyordum.


okan-c
Aday Memur
11 Şubat 2006 16:51

SELAM ARKADASLAR. BUNU BUTUN SINIFLAR ASLINDA YAPABILIR.BELKIMDE BENIM BU SOYLEDIKLERIM BU FORUM ICINDEDE MEVCUTTUR INCELEMEDIM AMA. SINIFINIZDA SOYLE BIR UYGULAMA YAPMANIZI TAVSIYE EDERIM. BUYUKCE BIR AYAKKABI KUTUSU BULUN VE ONU IKI BOLMELI HALINE GETIRIN ARAYA BIR KUTU PARCASI KOYARAK.SONRA KAPAGINI KAPATIN VE KAPAGIN BOLMELERINE ELIMIZI RAHATLIKLA SOKABILECEGIMIZ DELIK ACIN ( 2 TANE TOPLAM) SONRA TAKİ 1.ÜNİTEDEN İTIBAREN GÖRDUGUNUZ KONULARA DAİR FEN-SOSYAL-MATEMATIK-TURKCE DERLERI HAKKINDA KUCUK KAGITLARA SORULAR YAZIN VE KATLAYIP KUTUNUN BIR BOLMESINE ATIN. ARA SIRA DERSDE O BOLMEDEN COCUGUN KENDI SORUSUNU CEKMESINI VE CEVAPLAMASINI ISTEYIN.CEVAPLADIGI SORUYU TEKRARDAN AYNI BOLMEYE ATMASINI ..CEVAPLAYAMADIGI SORUYU DIGER BOLMEYE ATMASINI İSTEYİN. BOYLELIKLE ARA SIRADA CEVAPLANMAYAN BOLMEDEN SORU CEKTIREREK O BOLMEDEKILERINDE CEVAPLANMASINI SAGLAYABILISINIZ.ZEVKLI VE EGLENCELI DERS ISLEMEK ISTEYENLER BENCE UYGULAMALI...AMAN HOCAM DEMEYIN UYGULAYINCA NE KADAR IYI BIR UYGULAMA OLDUGUNU GORECEKSINIZ...VE BILGHI YARISMALARIDA DUZENLEYIN..BU SATEDE CALISMAYAN OGRENCILERINIZIDE BU SAYEDE CALISTIRMIS OLUYORSUNUZ.


Aygolgesi
Kapalı
12 Şubat 2006 18:20

Bugün sınıfım için abaküs yaptım.Başlık ilk sayfaya çıksın diye yazıyorum:))


sinanc9
Genel Müdür
12 Şubat 2006 18:26

bu sayafada birgün ilk sayfadaki yerini alacaktır...

Aygölgesi hocam bende başlığı güncellenmek için girmiştim...

yazınızı gördüm ve sevindim eminim yalnız değiliiz.. daha fazlayız...


bamgregor
Memur
12 Şubat 2006 19:26

3.sınıf olarak 4 gruba ayırdıgımız öğrenciler hafta sonlarında istedikleri sekılde yaptıkları rengarenk çöp kutularını üzerine sınıf adımızı yazarak okulun degısık yerlerıne bıraktık cocuklar her teneffus en cok kendi cöp kutularının dolması için var guçlerı ile çalısıyorlar kendı katkılarının ve yaratıcılıklarının olduğu işleri bır baska sevıyorlar sevgıyle kalınız


Aylinc7
Şef
12 Şubat 2006 22:56

uygulamaları paylaşmak paylaşmayı isteyen taraflarla mümkündür


sinanc9
Genel Müdür
12 Şubat 2006 23:45

siz paylaşmazsanız, ben paylaşmazsam nasıl tarafların paşlaşmayı istemesini beklersiniz...

Önce paylaşalım arkadaşlar...

paylaşamyı isteyen yaklaşık 4000 eğitimci bu okumuş ve 150-200 arası katılım var... ama artacak...

eğitimbilimcilerden de güzel uygulamalar bekliyoruz

Aylinc7 hocam...

biz paylaşmaya ve uygulamaya hazırız...


midge
Şef
13 Şubat 2006 23:12

Bu sayfalarda bir arkadaşın OKS sınavına katılacak öğrencileri öğretmenlere paylaştırdıklarını okumuştum.Ben de yarından itibaren uygulamayı düşünüyorum.Bireysel ilgilenmek belki onların motivasyonunu da artırır.


Aygolgesi
Kapalı
14 Şubat 2006 18:37

Kurul toplantısında,burada yazan uygulamalardan bahsedip öneride bulunmak için kendimi parçaladım.Ancak,kendisinden çıkmadığı için iyi bir fikir ve öneriyi reddetmekten öte dinleme zahmetinde dahi bulunmayan sayın müdürmüzünün karşısında kendi çalıp kendi söyleyen konumuna düştüm.Yazılı olarak buranın adresini vermeyi düşünüyorum.Belki kendi fikriymiş gibi uygulamaya koyar:))


adalar
Aday Memur
16 Şubat 2006 14:51

sen bizim için önemlisin kurdelesi..

bunu tavuksuyuna çorba kitabında okumuştum ve uyguluyorum..

her günün son dersinde kurdeleyi göğsünde taşıyan öğrenci sen bizim için önemlisin çünkü:.........

cümlesini tamamlayarak kendi belirlediği arkadaşına kurdeleyi takıyor..

tabi sınıfta kurdeleyi takmayan öğrenci kalmamasına dikkat ediyorsunuz..gerekirse bu konuda öğrencileri yönlendiriyorsunuz..

öğrenci davranışları üzerinde olumlu etkileri olan bir uygulama...tavsiye ediyorum..

Toplam 563 mesaj
«456789101112131415»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi