Öncelikle bu başlığın ikinci üçüncü sayfalara taşınmasını önleyen ve halen de gayret gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.
Gerçekten son zamanlarda gördüğüm en faydalı konu olmuş.Zaman zaman o kadar saçma sapan başlıklar görüyoruz ki böyle konulara hasret kaldığımız oluyor.
Benim meslekteki ilk yılım.Birinci dönem bir köy okulunda sözleşmeli olarak görev yaptım.Köy okullarındaki öğrencilerin genelde okuduğunu anlama ile ciddi anlamda problemleri oluyor.Kelime hazneleri çok dardı.Bunun için sene başından başlayarak derslerimde sürekli olarak kompozisyon yazdırmaya başladım bütün sınıflarda.Bu kompozisyonları teker teker okuyarak hataları kağıtlara küçük notlar yazarak tekrar kendilerine verdim.
Bütün öğrencilerime birer defter almalarını ve bu deftere seviyelerine göre "örneğin:6.sınıf öğrencisi için günde 3 kelime"hergün sözlükten anlamlarını bilmedikleri kelimeleri yazmalarını ve bunları örneklendirip kompozisyonlarında da mümkün olduğunca kullanmalarını istedim.
Her hafta bir kitap okuma alışkanlığı kazandırmaya çalıştım.Bunun içinde ayrı bir defter oluşturduk.Bu deftere de kitabın adı,yazarı,kahramanları ve kitabın kısa (1-2 sayfa) özetini yazmalarını istedim.
Bütün bunlar uygulamaya geçtiğinde öğrencilerimin kompozisyonlarında gözle görülür değişmeler görmeye başladım.
Ayrıca ayda bir okul gazetesi çıkardım birinci dönem boyunca.Gazete kolunu oluşturup bütün okuldan döküman almalarını istedim.En son sayfaya da birinci kademeden alınmış resimleri yerleştirdim.Çok güzel tepkiler aldık okulda.Öğrenciler isimlerinin okul gazetesinde çıkması için inanılmaz araştırmalar yapıp,imkanlarını zorladılar.Okul gazetesi çok yorucu oluyor ama herşeye rağmen iş bittiğinde müthiş haz alıyorsunuz.
Son olarak okul gazetesini kullanarak okulda "en temiz sınıf bizim sınıf" kampanyasını başlattım.Her ay birinci olan sınıfa bir kitap seti hediye ettik.
Umarım bu sayfa hep ön sıralarda olur da bizler de mesleğimiz adına yeni uygulamaları öğrenmiş oluruz.
Saygılarımla...
Öncelikle bu başlığın ikinci üçüncü sayfalara taşınmasını önleyen ve halen de gayret gösteren arkadaşlara teşekkür ederim.
Gerçekten son zamanlarda gördüğüm en faydalı konu olmuş.Zaman zaman o kadar saçma sapan başlıklar görüyoruz ki böyle konulara hasret kaldığımız oluyor.
Benim meslekteki ilk yılım.Birinci dönem bir köy okulunda sözleşmeli olarak görev yaptım.Köy okullarındaki öğrencilerin genelde okuduğunu anlama ile ciddi anlamda problemleri oluyor.Kelime hazneleri çok dardı.Bunun için sene başından başlayarak derslerimde sürekli olarak kompozisyon yazdırmaya başladım bütün sınıflarda.Bu kompozisyonları teker teker okuyarak hataları kağıtlara küçük notlar yazarak tekrar kendilerine verdim.
Bütün öğrencilerime birer defter almalarını ve bu deftere seviyelerine göre "örneğin:6.sınıf öğrencisi için günde 3 kelime"hergün sözlükten anlamlarını bilmedikleri kelimeleri yazmalarını ve bunları örneklendirip kompozisyonlarında da mümkün olduğunca kullanmalarını istedim.
Her hafta bir kitap okuma alışkanlığı kazandırmaya çalıştım.Bunun içinde ayrı bir defter oluşturduk.Bu deftere de kitabın adı,yazarı,kahramanları ve kitabın kısa (1-2 sayfa) özetini yazmalarını istedim.
Bütün bunlar uygulamaya geçtiğinde öğrencilerimin kompozisyonlarında gözle görülür değişmeler görmeye başladım.
Ayrıca ayda bir okul gazetesi çıkardım birinci dönem boyunca.Gazete kolunu oluşturup bütün okuldan döküman almalarını istedim.En son sayfaya da birinci kademeden alınmış resimleri yerleştirdim.Çok güzel tepkiler aldık okulda.Öğrenciler isimlerinin okul gazetesinde çıkması için inanılmaz araştırmalar yapıp,imkanlarını zorladılar.Okul gazetesi çok yorucu oluyor ama herşeye rağmen iş bittiğinde müthiş haz alıyorsunuz.
Son olarak okul gazetesini kullanarak okulda "en temiz sınıf bizim sınıf" kampanyasını başlattım.Her ay birinci olan sınıfa bir kitap seti hediye ettik.
Umarım bu sayfa hep ön sıralarda olur da bizler de mesleğimiz adına yeni uygulamaları öğrenmiş oluruz.
Saygılarımla...