Editörler : Pangaea
«5678910111213141516»

yasemin80
Aday Memur
17 Şubat 2006 00:35

sınıfım için dilek ve öneri kutusu yaptım.öğrencilerin hayal dünyası gerçekten çok geniş.ilginç öneriler geliyor.tavsiye ederim.


sercem
Şube Müdürü
17 Şubat 2006 19:01

Arkadaşlar,bu sayfayı yeni gördüm.Hepsini baştan sona okudum.Çok güzel öneriler var.Benim sizlere bir sorum olacak.Yardımcı olursanız sevinirim.

Bugün öğretmenler kurulu toplantısı vardı okulumuzda.Müdür bey Okulu geliştirme ve iyileştirme ekibinden sözetti.Ben okulum için her zaman güzel şeyler yapmak istiyorum.Benim gibi düşünen 4 arkadaşım daha var.Gönüllü olarak kurulu oluşturduk.Ancak bu konuda çok fazla bilgim yok.Nette araştırma yapıyorum.Sizin bilginiz var mı bu konuda?Okulunda uygulayan arkadaş var mı?

Şimdiden teşekkür ederim.


elma-sekeri
Şube Müdürü
17 Şubat 2006 20:12

tky ve ogye basliklarina bak..birde bazi illerin meb sitelerinden yada okullarin internet sitelerinden faydalanabilirsin...

kolay gelsin....


mc222
Kapalı
17 Şubat 2006 21:33

İstiklâl Marşı'nın okulumuzda doğru ve düzgün okunmuyordu.

Epey bir araştırmadan ve denemeden sonra enstrümental ve öğrencilerin rahatça söyleyebileceği hızda bir İstiklâl Marşı mp3'ü bulduk.

Köy okulumuzda, İstiklâl Marşı'mızı yaklaşık 3 yıldır bilgisayar + anfi + hoparlör sistemimizle okutuyoruz.

Sorunsuz ve güzel!


baymevzuat
Şube Müdürü
18 Şubat 2006 22:04

"Eğitimde güzel uygulamalar" başlığı oldukça isabetli olmuş. Arkadaşların uygulamaları tek kelimeyle mükemmel. Özellikle "Edebiyat Çınarı" uygulaması mükemmel bir düşünce. Hakan Bey'e de bu başlık için ayrıca teşekkürler.


iclal14
Şef
19 Şubat 2006 14:52

Taşımalı bir köy okulunda çalışırken öğle saatlerinde sürekli olarak çocukların gürültü ve kavgalarından bıkmıştık.

En sonunda okula alınan ses sistemi sayesinde kurtulduk.

Nasılmı?

Öğle aralarında bahçeye müzik yayını yaptık her yerde müzik dinleniyordu artık(her türden).Müzik öğrencileri sakinleştirmişti:))Bizimde kafamız dinlendi tabii.


baymevzuat
Şube Müdürü
19 Şubat 2006 16:06

Ben kendi hazırlamış olduğum internet sitesinden işlediğim konulara göre öğrencilere ders notu hazırlıyorum. Öğrenciler siteme girip ders notlarını oradan indirebiliyorlar. Bu sayede derslerimde not tutturmak gibi bir külfetten hem ben kurtuldum hemde öğrencilerim kurtuldu. Bu sayede derslerimi zaman kısıtlaması olmadan ve öğrencileri daha aktif ederek işleyebiliyorum. Bu arada bu uygulamayı köy okullarında yapmanın ne kadar zor olduğunu biliyorum. Tavsiyem şehirlerde çalışan öğretmen arkadaşlara. Önceden öğrencilere fotokopi ile ders notu dağıtalım derken bir sürü sıkıntı yaşıyordum. Kimi öğrenci fotokopi parası vermek istemiyordu. Kimi idareciler sarf malzemelerinin eksikliğinden dolayı fotokopi olayına sıcak bakmıyordu. Şimdi sitem sayesinde bu dertlerim yok artık. Üstelik öğrencilerim de bilgisayarla uğraşmanın verdiği zevkle ders notlarını zevkle takip ediyorlar.


istidat
Daire Başkanı
19 Şubat 2006 16:37

BİR MÜDÜR YARDIMCISI NE İŞ YAPAR

1- Müdürünün ajandası gibidir, yapılacak işleri planlar,teklif eder,takip eder

2- Müdürünün ani ve anlamsız talimatlarını dinler , katılmasa bile onu yerine getirir.

3- Göreve istediği zaman gelen , gittiği yeri haber vermeyen müdürü soranlara binbir yalanlar uydurur

4- Müdürünün eksiklerini tamamlar ama aynı zamanda müdürünü laf getirtmez

5- Emir kulu gibidir. Üste karşı her zaman ürkektir.

6- Prensipleri vardır ama bunlar zamanla kevgire döner.

7- Bazen istemeden de olsa 1. adam pozisyonuna geçer bundan rahatsız olur.

8- Sabah 7:00?da göreve başlar akşam 6:00?da bırakır.

9- 1500 öğrenci 3000 veli 40 personelden gelen her türlü derdi ve isteği hiç bıkmadan yüzünü ekşitmeden dinlemek zorundadır.

10- Öğretmen öğretmenle ? Veli Öğretmenle ? Öğrenci Öğretmenle Kavga eder . Herkes kendine göre haklıdır. Kimse kendine toz kondurmaz . Müdür Yardımcısı herkesin arasını bulur, öğretmen haksız olsa da öğretmeni korumak zorundadır.

11- Öğretmen derste baş edemediği öğrenciyi idareye getirir

12- Her zaman ?para yiyor? iftirasına uğrar

13- Disiplini sağlamak zorundadır. Okuldaki her olaydan haberdar olmak, her olaya müdahale etmek ve çözüm üretmek zorundadır.

14- Yıllar önce mezun olmuş öğrencilere evraklarıyla uğraşır bulur,

15- Öğretmen gelmediğinde derse girer. Haftada 40 saat boş ders de olsa ders ne olursa olsun doldurur. Öğretmen olmaz dersler boş geçer veli başına üşüşür.

16- Bir sene boyunca okula gelen her yazıdan haberdar olmak, bunları takip etmek ve cevap vermek zorundadır.

17- Mevzuatı çok iyi bilmek durumundadır. Bir şey sorulduğunda ?bilmiyorum? deme lüksü yoktur.

18- Altına imza attığı her şeyden sorumludur ve dikkatinden kaçan herhangi bir şeyden dolayı görevinden olabilir.

19- İnsanların ne istekleri biter ne de dertleri?Ne İsa?ya ne Musa?ya yaranır.Çok çalışır çok suçlanır

20- OKS gibi başvuruları alır, istenen belgeleri anlamasa da kontrol eder,bilgileri girer yanlış bir bilgiden dolayı bir öğrencinin hayatına mal olabilecek bir hata yapma ihtimali vardır ve ömür boyu suçlanır

21- Veli okuma yazma bilmez internette işlem yapmaya yönlendirilir. Arada açıklama yapmak, laf anlatmak,yol göstermek, velinin belgesini doldurmak müdür yardımcısına düşer. Arada kaynar gider.

22- Kayıtta,diplomada ve yıl boyu öğrenci velisi ile öğrencinin iyiliği için gereken parayı toplamak uğruna kavga eder, dilencilik yapar.

23- Okulun parası kamu malıdır. Toplarken de sorumludur harcarken de sorumludur. Kılı kırk yararak harcasa da bunun hesabını verememe korkusuyla yaşar

24- her şeyden haberdar olmak her an cevap vermek durumundadır.

25- 1600 kişinin 12 saat boyunca kullandığı bir binada her saniye tüketim vardır ve müdür yardımcısı işleyen bu yapıyı aksatmamak, eksiği saniye geçmeden tamamlamak durumundadır.

Çöp dolar,musluk bozulur,kapı kırılır,elektrik kesilir,fotokopi arızalanır,kartuş biter, bilgisayar arızalanır,telefon faturası gelir, lamba patlar,tuvalet tıkanır, zil susar, cam kırılır, sıra eskir, tebeşir biter, yazıcı bozulur, kömür yanmaz,kazan delinir, petek ısıtmaz, sular kesilir.

26- Devlet para vermez , hizmetli vermez sadece emir verir.

27- Veli her zaman temiz okul ister. Öğrenci hastalansa ya okul tuvaletinden ya da kantinde satılan yemektendir. Bunun aksini söyleme şansına sahip değildir.

28- Beğenmiyorsan bu işi yapmamalıdır, Tabi yapacaktır zira maaş almaktadır, Şikayet etmeye hakkı yoktur.

29- Başa geleni çekmek durumundadır.

30- Mutlak adaleti sağlamakla yükümlüdür ama bu her zaman mümkün değildir.

31- Her akşam eve baş ağrılarıyla gelir.

32- Öğretmenlerin maaş işlemlerini takip eder. Terfi edenin, doğuranın,hasta olanın evraklarıyla boğuşur.

33- 10.000 metrekare içinde uçandan kaçandan da burnu kanayandan da sorumludur.

34- Anasınıfının kırtasiyesi, temizliğiyle, yemeğiyle ,malzemesiyle, muhasebesiyle, Pazar alışverişiyle , uğraşır. Aidat takibi yapar.

35- Öğretmenin haczi ,avukatı,alacaklısıyla muhatap olur.

36- Sene sonu şube öğretmenler kurulu işlemleriyle uğraşır, diploma düzenler, sınıf geçme defteri basar,notları toplar, karne düzenler. Herhangi bir aksaklık , zaman sarkması , yanlış not girilmesinden sorumlu tutulur.

37- Ders defterlerini,nöbet defterlerini,not defterlerini takip eder.

38- Öğretmenin derse geç girmesi canını sıkar , hep uyarıda bulunur.

39- Akıllı olup herkesin derdini çekeceğime deli olurum herkes benim derdimi çeker sözündeki akıllı rolündedir.

40- Demirbaş zimmeti vardır. Sayım yapar , düşüm yapar. Bir demirbaş kaybolsa ondan sorulur.

41- Sınıflar 65 kişidir ama okulun eğitim kalitesi düşükse bunu yükseltmekle müdürle beraber yükümlüdür.

42- Devlet emreder ücret almadan cumartesi çalışır,Pazar çalışır

TAM 45 KERE ÜST ÜSTE KOPYALANMIŞ OLAN BU YAZIDAKİ 44 KOPYA SİLİNMİŞTİR


aysuda
Daire Başkanı
19 Şubat 2006 17:52

43-istidat GİBİLERİDE BOŞ BOŞ İŞLERLE UĞRAŞIR.

YA HİÇ İŞİNİZ GÜCÜNÜZ YOK MU?BU KADAR GEREKSİZ SAYFAYI UZUN UZUN YAZIP İNSANLARI MEŞGUL EDEN BU ZAT İNŞALLAH MÜDÜR YARDIMCISI OLARAK ÇALIŞMIYORDUR.ÇALIŞIYORSA VAH Kİ VAH BU MEMLEKETE.


sinanc9
Genel Müdür
19 Şubat 2006 17:52

sakarya54 hocam

Devamsızlık hakkı kaç gündü :)

hocam eğer konu ilk sayfada ise yazmıyorum takip ediyorum 2. sayfada yakaladığımda hemen yazıyorum...

istidat hocam

yazını uzun gelince bir an bütkün uygulamayarı toparlayıp madde madde yazdın sardım.

Sonra eğitim için güzel uygulamaları içinden seçip çıkartmaya çalıştım ama pek mümkün olmadı.

anladığım kadarı ile okulunuz biraz sorunlu..

Bence buradaki uygulamalardan okulunuzda uygulanan birkaçı olabilir bunları paylaşsanız daha iyi olmaz mı?

5732


bamgregor
Memur
19 Şubat 2006 22:55

istidad arkadaş;

müdür yardımcılığı görevi cok zordur tıpkı

doktor-hemşire,pilot-hostes,patron-sekreter,basarılı erkek-destekcısı kadın,şöfer-muavın,bakan-danısman,gibi bunlara da n az 100 madde yazılabılır


sakarya_54
Müsteşar
19 Şubat 2006 23:15

Bu yazının istidat ile alakası yok.

bu konu başlığı kerem yüce tarafından açılmıştı.

istidat parazit yapmak amacı ile aynı yazıyı birçok kez altalta kopyalayarak yollamış.

-------------------

sinanc9 devamsızlık hakkı için sana bir iyilik yapabilirim ama 5 günde bir veline bildirmem gerekli. :)

5784


sakarya_54
Müsteşar
19 Şubat 2006 23:24

45 kere aynı yazıyı kopyalamış.

hiç üşenmemiş.

ben de üşenmedim saydım.

BRAVO İSTİDAT.

gerçekten çok İSTİDATlısın.

5787


sarraf05
Şef
20 Şubat 2006 00:02

ben kendi uygulamalarımdan bir kaçından bahsedebilirim;

türkçe ses bilgisinde (1-2 sınıflarda)karga ile eşeğin konuşturulduğu karikatürler çiziyoprdum. bayağı işe yarıyodu

4 sınıf sınıfımda her öğrencinin en az bir tane canlı çiçeği var bakımlarını kendileri yapıyor.

sınıfımızda akvaryum var her öğrencinin balığı var ve bakımlarını günlük nöbetciler yapıyor.

sınıftaki panoların hepsi öğrencilerin ulaşabileceği düzeye indirildi köşeleri(panoları)öğrenciler işliyor.

sınıfta uyulması gereken kuralları birlikte belirledik ve sözleşme haline getirip sınıfın girişine astık.

oturma düzenimizi sürejkli değiştiriyoruz.(15-20 gün yada her ünitede)

mümkün mertebe her alanda takım çalışması (planlı,sunumlu ve raporu hazırlanarak)yapmaya gayret ediyoruz.sınıfımızda bilgisayar,tv ve VCD var hem derste hem ders dışında kullanıyoruz. uygun zamanlarda öğrenciler uygun çizgi film izliyebviliyo yada oyun oynayabiliyorlar.

sınıfımızda sanat eserleri mevcut.(ebrular, resimler vs.)

sınıfta olası bir uyuşmazlıkta sınıfta mahkeme kuruluyor ve olay irdeleniyor ve sonuç tatlıya bağlanıyor.

bunu gibi daha bir takım uygulamalarımız var. sonuç mu..

emin olun sandığımızdan daha iyi sonuçlar ve gelişmeler elde ediyosunuz.


uluda
Müsteşar Yardımcısı
20 Şubat 2006 03:17

istidat kardeşim yıktın perdeyi eyledin viran noldu hepimiz ezberledik sakarya hocamda saymış ))

Arkadaşlar çok faydalı oluyor inanırmısınız okulumuz değişiyor sayenizde ...


mask
Şube Müdürü
20 Şubat 2006 13:24

Bu konu basliginda uygulamalarini paylasan butun arkadaslara saygilar.

*Onceki calistigim okulda tenefuslerde muzik dinletiyorduk boylece ogrenciler enerjilerini dans ederek harciyorlardi.Ayni zamanda da cok keyif aliyorlardi.Simdi calistigim okulda tenefusler 5' oldugu icin bu mumkun olmuyor.

*Sinifimda her hafta baska bir ogrenci sinif baskani oluyor.Boylece butun ogrenciler sorumluluk almayi ve o sorumlulugu yerine getirmeyi ogreniyorlar.

*Sene basinda dersine girdigim butun ogrencilerin telefon numaralarini alirim.Her aksam , 3 ogrencinin evini arayarak hem kendileri ile hem de velileri ile gorusurum.

*Yazililari "open book" olarak yapiyorum.Okudugum kadari ile baska bir arkadas da ayni uygulamadan soz etmis.Kendisinin de dedigi gibi ogrenciler stres olmadan daha rahat bir sekilde bilgi transferini gerceklestirebiliyorlar.

*Onceki okulumda bilgisayar lab.miz vardi ve her ogretmen haftada dersinin 2 saatini lab.da islerdi.Ben de ogrencilerime computer-based aktiviteleri yaptirirdim.Isledigimiz konularla ilgili oyunlar oynardik.Cok zevkli oluyordu.Ayda 1 ingilizce cizgi film izlerdik.Ayrica ogrencilerime e-mail arkadaslari buldum ve birbirleri ile iletisime gecmelerini saglayarak ingilizcelerini gelistirmeleri hususunda ogrencilerimle birlikte adim atmis olduk.Calistigim okulda bilgisayar bulunmadigi icin bu uygulamalari simdi yapamiyorum.

*Hava guzel oldugu zaman bazi derslerde ogrencilerim ile disari cikariz ve konularimizi disarda daha aktif olarak isleriz.Sinif ortaminin ogrencileri kisitladigini dusunuyorum.Ortam degisikliginin ogrencilerime iyi geldigini goruyorum.

*Dersimde ben de her siniftan ayin ogrencisini seciyorum ve bu ogrencilerin isimleri 1 ay boyunca panoda asili kaliyor ve sectigim ogrencilere ingilizce hikaye kitabi aliyorum.Ben bu uygulamanin ogrencilerim arasinda olumsuz bir durum olusturdugunu hissetmedim.Aksine derse karsi ilgilerinin daha da arttigini gordum.

*Yanimda her zaman kucuk hediyeler tasirim ve bir ogrencim olumlu bir davranis gelistirdigi zaman kendisine bu hediyelerden veririm ve olumlu davranisini vurgularim.

*Sinifimda kararlar alirken her zaman oylama yoluna gideriz.Acik oylama istemezlerse bir secim kutumuz var gizli oylama yapariz.Bu uygulama da cocuklarin hosuna gidiyor.Kendilerini cok daha fazla onemsiyorlar.


mask
Şube Müdürü
20 Şubat 2006 13:37

Baska bir okulda calisan Matematik ogretmeni bir arkadas okul panosunun birine odullu sorular asiyor ve cozen ilk ogrenciye hediyeler veriyor.Bu uygulamada cok hosuma gitmisti.


Dehlizz
Memur
20 Şubat 2006 14:59

ARKADAŞLAR BU GÜZEL BAŞLIK İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM ÖNCE.DAHA ÖNCE OKUMADIĞIM İÇİN KIZDIM KENDİME. BİR OKULUMDA BAHÇEYE MÜZİK YAYINI YAPILIYORDU TENEFFÜSLERDE.ÇOCUKLAR DANS EDİP NEŞEYLE OYNUYORDU.KLASİK MÜZİK KULLANILIRSA YATIŞTIRICI ETKİSİYLE KAVGALARI DA ÖNLEYEBİLİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.


Dehlizz
Memur
20 Şubat 2006 15:01

ŞİMDİKİ OKULUMDA BİR BRANŞ ÖĞRETMENİMİZ HER YAZILI SINAV SONRASI SONUÇLARI, BAŞARI YÜZDESİ BELİRTEREK PANOYA ASIYOR. SINIFLAR ARASI REKABET VE BÖYLECE MOTİVASYON GELİŞMİŞ OLUYOR.


caferefe
Şef
20 Şubat 2006 15:22

ben de bir Türkçe öğretmeni olarak haftada bir ya da iki keresadece 10 dakika çocuklara gazete okuyorumyorum yapıyorum hoşlarına gidiyor.SAYGILAR.

Toplam 563 mesaj
«5678910111213141516»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi