Editörler : oto-danisman-expert


Yasaklı
12 Kasım 2009 01:19

clio ve symbol gaz tenekesidir. )))

yahu görüyorum okuyorum duyuyorum genelde memurlar clio ya da symbol alıyor dayanamadım . bu arabaları hangi akla hizmet alır tavsiye ederler anlamadım.

eksileri:

-yol tutuşları çok zayıftır. hızlandıkça yola tutunma azalır. mazallah kazaya davetiye çıkarır.

-güvenlik çok zayıftır. bunu anlamak için illa teste sokmaya gerek yok. elinizle kaportasına dokunun bastırın göreceksiniz. ufak bir kaza anında hamura döner.

-fiyatı çok da makul değildir. bu gaz tenekelerine vereceğin parayla japon ya da alman arabası alabilirsin.

-iç dizayn berbattır. işçilik yok gibidir.

-parça kullanım ömrü kısadır.

-sürüşü konforu pek yoktur.

tercih nedeni :

genelde arabadan pek anlamayan insanlar tipine bakar. çoğunluğa uyar. parçası çok da pahalı olmadığından servisi yaygın olduğundan pazarı olduğundan alır.

oysa bilmez ki sağlam sorunsuz arabanın daha az masraflı ve daha akılcı olduğunu. nedense türkiyede bir rant tutturmuş.

ama ısrarla ve iddia ile söylüyorum ki bunlar araba değildir. ancak sokağa atacak parası olan alır.

bunlara binen ve tanıyan biri olarak konuşuyorum ki uzak durun.


@Ayberk@
Kapalı
12 Kasım 2009 07:09

evet haklısın arkadaşım onun yerine bugatti veyron u öneririm tam bir memur arabası konfor rahatlık herşey onda çokda ucuz !!!!!!!


(((adsız)))
Yasaklı
12 Kasım 2009 07:54

Yahu bu devran herşeye gaz tenekesi diyor... benim brodimede gaz tenekesi demişti....

Baba sende hangi araç var cidden merak ettim...

Ayrıca sibop konusunda ısrarlıyım .:)))))))))))))


devran82
Yasaklı
12 Kasım 2009 12:41

ben tecrübemi paylaşmak istedim. bende corolla var ve inan ki bugatti diye dalga geçmenle alaka yok. clio ve symbol ucuz ama verdiğin paraya yazık. o parayla gider 2. el ford ya da corolla alrsın kral gibi arabalar. hem kendin hem de ailen için faydalı bir iş yaparsın.

adsız arkadaşım sibop dedin ben de sana şambrel dedim. unutmadan benzinlikçide pompalatmanı tavsiye ederim. havan inmiştir şimdi )))


By_Onder
Genel Müdür
12 Kasım 2009 12:49

sen çok anlıyon arabadan 1 cisi insanlar türkiyede parasını sokağa atmak için değil aksine öldürmemek için renault markasına yönelir çabuk satılır ve eğer sıfır almadıysan genelde verdiğin fiyatın altında satmassın insanlar ömürlük araç almıyo sen olaya farklı bakıyosun arkadaş ben bu aracı ömür boyu elimde tutmayacamki koleksiyon amaçlı bi araç alacak olsam tabiki renault almam yol tutuşunu neye kıyasla ölçüyosun bi uçurum yaratmanın imkanı yok bu seviyediki araçlar bildiğin 4 teker abs bilindik süspansiyon sistemi ne bekliosun yani bu ekipmanları kullanarak iki farklı araç arasında nekadar bi ayrım olabilirki %0,5 ve bu farkı kim hissedebilir yarışlaramı katılıyosun sanki ben hiç abi clio ile virajı alamadım spin attım diene rastlamadım :P

ve sonuncusu güvenlik testlerinde kaportayı test etmiolar arkadaşım :) teste gerek yok elle anlaşılıyo demiş ya hangi kaporta boyacıda çalışıyon sen :D tipik usta ağzı bi aracın kaportası kaza anında bi artı getirmez aksini savunacak olursam eğer tam tersine kaportanın yumuşak malzeme oluşu basıncı emer spor araçlarda yarış araçlarında hatta F1 araçlarında neden carbon fiber kullanılıyo bir düşün bakalım


metucu
Şef
12 Kasım 2009 13:04

aldın mı cevabını devran82..senin gibi herseyi bildiğini ispatlamaya calısan insanlardan hep kaçmak lazım..boş tenekeden cok ses cıkar ya ...sende oylesin


By_Onder
Genel Müdür
12 Kasım 2009 13:22

bu arada tabiki ben renault un toyota dan daha iyi olduğunu söylemem ama eşit durumlarda sendeki tuhaf bi davranış miller 10 bin e ne alırım diyor sen corolla diosun 10 bine max 92 94 1.3 corolla anca alırsın 200 bin km den aşşağı bulursanda öp başına koy bana bu aracın 2000 2002 model bi yerli araçtan daha iyi olduğunu sakın söleme he bu zevk meselesine girebilir tabi ama madem zevk ve yaşlı bi araç alcaksam ozamanda ben toyotada neymiş derim o paraya 90 model bmw E 30 efsanesi dururken yada daha üstü E 36 lar varken


devran82
Yasaklı
12 Kasım 2009 16:45

ne tuhaf insanlarsınız siz. burası araba bölümü ve düşünceler tecrübeler paylaşlılır. ben de düşüncemi paylaştım. clio symbolü parası olmasına rağmen forda toyotaya tercih edenleri gördüm de konu açma gereğini duydum. övdüğünüz bu arabaların teneke olduğunu biliyorum . ama görüyorum ki bazılarına batmış nedense hakaret ediyor aldın mı diyorlar. ne alması ne vermesi . görüşümü belirttim kıracak hakaret edecek şey söylemedim. neden bu kuyruk acınız onu söyleyin de doktora gösterelim. ya da kendi halinize bırakalım . eğer hazmsızlık çekiyorsanız da soda tavsiye ederim.


((İ&K))
Yasaklı
12 Kasım 2009 18:33

clio symbol ün üstüne araba tanımam otomobillerin şahıdır almayan bin pişman


Powersaved
Yasaklı
12 Kasım 2009 18:42

Fiyatı ucuz olduğu için alınıyor birde yakıtı az olduğu için, yoksa traktörden farkı yoktur, rahatlık ve güven aramayın...


samet_42
Kapalı
12 Kasım 2009 18:53

ARKADAŞIN DEDİĞİ GİBİ KEŞKE PARAMIZ OLSADA, PORCHE LAMBORGHİNİ. BUGATTİ. ASTON MARTİN. MASERATTİ. FERRARİ.LOTUS ALSAK KARDEŞ

AMA KİŞİ BAŞI GELİRİN 10 BİN DOLAR OLDUGU BİR ÜLKEDE YAŞIYORSUN UNUTMA


phantom25
Müsteşar
12 Kasım 2009 19:03

clio tipik memur arabası, brodvey'in devamı

brodveyi oldum olası sevmedim, clio'da aynen

bence en tipsiz araba kategorisinde clio başı çekmesi gerekir:))

anti cliocu ne kadar çok var bakar mısınız. yalnız değilmişim:)))


devran82
Yasaklı
12 Kasım 2009 22:28

phantom25 kardeş emin ol yalnız değilsin.ama nedense demek ki clio ya da symbolü olanlara bayağı batmış yazım.

bazıları ucuz demiş buna da şaşarım. 0 bir clio 25 civarı. şimdi gidip 25 milyar buna sayacağına başka araba alamaz mısın ? soruyorum alamaz mısınız? bana kalkıp da ucuz demeyin.


newzatzee
Genel Müdür
12 Kasım 2009 22:36

devran arkadaşım. ben de palio var, bahsettiğin arabalardan pek artısı yok belki eksisi vardır. öğretmenim ve aylık ortalama gelirim 1500 tl ortalama giderim kendimi sıktığım aylarda 1200 tl. elime kalıyor 300 tl. şimdi ben bu 300 tl ile senin bahsettiğin arabalar arıza cıkardığında ne kadar öderim bi düşüne biliyomusun? ya da servisine soktuğumda kaç tl koymam gerekir cebime.. bu araba 2 senedir bende yağ su benzin lpg hariç servise harcadığım toplam para 1000 lirayı geçmez.

yani demek istediğim insanlar bu araçları ekonomik nedenler ile alıyorlar. sıkıştıklarında da sorunsuz bir şekilde ellerinden çıkarıyorlar. senin fikrine de saygım var ama bence düşünceni değiştirmen gerek.


mai1520
Aday Memur
12 Kasım 2009 22:38

at vardır fazla yem tüketmez çok hızlı gitmez yola saparken gözü karardığı için yorgunluktan iyice yavaşlatmanız gerekir müşterisi vardır ucuzdur fazla masraf gerektirmez o bir kuru samana razıdır fakir fukara arasında populerdir sahibi de hayatta hızlı gidememektedir

parasızlıktan imkansızlaktan....

Bu ülkede reno sayesinde bir çok fakir ve orta halli insan araba yüzü görmekte

sen de yap bir reno teneke meneke millet binsin....


BlackPuma
Şef
13 Kasım 2009 02:38

Clio HB e eyvallah ama symbol nasıl bir arabadır? Twingo dan sonra renault un ikinci tasarım faciasıdır. C sütunundaki abuk eğim bunu gösterir. Sıfır km alanlar için diyorum, ya nasıl olur da 25bin tl yi bu tenekeye verir insanlar anlamam. En basit örnek olarak; O fiyata, daha içinde sıfır kokusu duran 2007 Astra alınır!!! Kimse çok merak etmesin ki servis maliyetleri arasında öyle sanıldığı kadar fark yok. 4 yıl ikinci el aldığım golfe bindim ve sadece basit sensör arzasından dolayı servise girdim. Daha dün yılların kullanıcısı arkadaşım symbolde conta yakmış(araba 3 yaşında) Ha bu bir talihsizlik olabilir belki ama kim ne derse desin sıfır symbol alan arabanın a sından anlamıyordur.


perebron
Aday Memur
13 Kasım 2009 07:43

başlığı açan arkadaşım...2009 clio hb var bende...yol tutuşuna kaportasına laf etmişssin ama ben arabamdan son derece memnunun...yol tutuşuda gayet iyi...ben 2005 corolla alacağıma 2009 clio almayı daha mantıklı buldum...

ayrıca başlığın gerçektten hiç hoş olmamış...ben umursamam ama clio su veya symbolu olan kişileri sinir edici bir başlık olmuş..biraz daha saygı ölçüsünde açsaydın


ergun
Müsteşar
13 Kasım 2009 08:56

Birbirimize karşı eleştiri ve yorumlarınızda hakaret ve aşağılamada bulunmayınız.

Gereksiz yere "ceza" uygulamasını kullandırmayınız.

Hepimiz yetişkin insanlarız.

Saygılar...


gmrkmhfz
Aday Memur
14 Kasım 2009 00:02

başlığı açan arkadasın uslubu farklı olsada görüşlerıne katılmamak mumkun değil.yıllarca broadway ve kuş grubu arabalara bındık. ama su an pek cok marka ve model mevcut.malesef tofaş ve renault son zamanlarda tüm segmentlerde uluslarası rekabet edecek araba üretememiştir. (aklınızdan gecenı tahmın edebılıyorum.lagunanın rakıbı passat sınıfı arabalardır ve bu sınıfta lagunanın satış rakamları bellı). benımde düşüncem adam gıbı araba olsun yaşı önemli değil. toyota ve honda sahıbı olanlar tamırcının yolu unutuyor. 98 model honda cıvıcler 12.000 lıradan başlayan fıyatlarla ıkıncı elde satılıyorsa o arabanın kalıtesını gosterır. pıyasada temız 12 yasında clıo kalmadı malesef.

adamın 5.000 tl cıvarında parası vardır gıder şahın yada broadway alır anlarım( herkesın maddı durumu aynı değil).

ama 15.000 - 20.000 tl verip ıkıncı el clıo yada albea alanları ınanın anlamakta güçlük çekıyorum.basıt bır ornek vermek gerekırse; 2000-2001 model vw golfler tüplü 17.000- 19.000 tl aralığında satılıyor.( golf'ün kalıtesı nasıl dıye soran arkadaşların yazının bundan sonrakı kısmını okumalarına gerek yoktur).

tamam dediğim arabaların km lerı 150.000 cıvarında. ama motorları 500.000 km ye kadar sorunsuz gıdıyor. eskıdendi o ( broadway ve kuş grubu zamanında) 150.000 km de motor yaptırmak. bu arada clıonun tek avantajı (dızelse eğer) az yakması. ama şu an tüm dizel araçlar az yakmaktadır. dizel araçlar içinde motoru en çabuk yıpranan gene clıo dur.

kımsenın beğenmedığı hyundaı accentler bıle clıodan daha ıyıdır.(not: her ıkı aracı kullanmış bırı olarak soyluyorum)

2009 model clıoyu 2005 model corollaya tercıh edenı de ılk defa goruyorum.


e_yanardağ
Kapalı
14 Kasım 2009 00:20

BlackPuma arkadaşınız nasıl becermiş conta yakmayı merak ettim?Ben 1995 model arabıy iki yıl kullandım 200 bindeydi lpg liydi arkasında 200 kg yük ile 1100 km 100 ün altına düşmeden seyahat ettim yinede yakamadım helal olsun arkadaşınıza diyorum.Ha bu arada arabadan anladığını iddia ediyorsun gel birgün yolculğua çıkalım bakalım virajlara girdiğim hız ile girebilecek misin?Arabanın ne istediğini bilirsen sorun olmaz ben şu anda 130 la giriyorum arkayı filan atmıyor symbol b segmenti bir araç kalkıpta c segmenti olan corolla ile focus ile kıyaslamayın eğer kıyaslama yapacaksanız Fluence ile kıyaslayın kıyasladıktan sonrada aynaya bakın yüzünüzün rengi morcivertmi olmuş?Birde eski dökük corolla focus almaktansa 0 km alıp rahat etmek isteyen vatandaşların fikrine saygı duyman lazım.Gel bir gün araçlarımızı test edelim şöforlüğüne ne kadar güveniyorsun görelim burda forumda sallamayla olmuyor çamur at izi kalsın dikkat atarken üzerine sıçramasın.


BlackPuma
Şef
14 Kasım 2009 05:43

e-yanardağ, ben zaten symbol le focus assssla kıyaslanamaz demiştim. Bak sen hemen sebebini bulmuşun. Demişin ki segment farkı var. Ama benim derdim o değil, aynı fiyat olmaları. Ha bir de, ikidir senden iyi şoförüm diye yazıyosun. Bak ben sana orta 2 den beri, yani 13 yaşımdan beri aktif olarak araba kullandığımı, 10 küsür yıldır da kendi arabama sahip olduğumu yazmıştım. Araçlarımızı test edelim demişin. İyi de dostum, kullandığım arabanın lastik ölçüleri 205/55 R16, symbol ise 175/65 R14. İz mesafesi symbol e göre oldukça geniş ve yere çok daha yakın ve sert süspansiyonlu.Yani viarj sorun olmaz. Olayı kişiselleştirmek istemiyorum ama şunu da söyliyim: Tanıdığım bir çok arkadaşım araba almadan önce mutlaka bana bi sorar. Çok şükür, hiçbir tavsiyemde yüzüm kara çıkmadı. Araba kullanmama istediğin kadar laf edebilirsin dostum ;) Sorun değil, çünkü 13 yaşından beri araba kullanan bir araba hastasının nasıl bir sürücü olduğu aşikardır zaten

Saygı ve sevgilerimle hocam...

Toplam 42 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi