Arkadaşlar merhaba; çalıştığım kurum %2,32 enflasyon farkını ödemeyince dava açtım. Hazırlamış olduğum dava dilekçesini bilgi paylaştıkça güzelleşir, gelişir düşüncesiyle aşağıda yayınlıyorum. Davayı yeni açtım. Fikirlerinizi yazarsanız memnun olurum. Çünkü 15-20 gün sonra tekrar cevap yazmam gerekecek.
Dava dosyası 2 adet hazırlanıyor, masrafı 102 TL. Hakkınızı aramaktan korkmayın. 102 TL nerelere vermiyorsunuz. Saygılarımla.
NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
MERSİN
DAVACI:
Adı Soyadı: ?.
T.C. Kimlik No: ?..
Tebligat Adresi: ?..
DAVALI:
Halen Çalışılan Kurum adı ve adresi: ?.
DAVANIN KONUSU:
Türk Telekom A.Ş. Mersin İl Müdürlüğünde Kapsam Dışı kadroda ?.. olarak görev yapmakta iken Kurumun %55 hissesinin özelleştirilmesi nedeniyle 4046 sayılı Yasanın değişik 22. maddesi ve 406 sayılı Telgraf Telefon Yasasının değişik ek: 29. maddeleri gereğince ??Bakanlığı?na bağlı ?? Müdürlüğünde ?.. unvanıyla ?.. tarihinde göreve başladım.
2006 yılı Ocak-Haziran dönemi için Kamu Görevlileri aylıklarına yapılan %2,32 oranındaki enflasyon farkı artışı birçok kamu kuruluşu tarafından benimle aynı şartları taşıyan personele ödenmiştir. Söz konusu zammın Anayasa?nın eşitlik ilkelerine aykırı olarak bana ödenmemesi üzerine ?.. tarihli dilekçemle yaptığım talebe cevap teşkil eden ve tarafıma ?? tarihinde tebliğ edilen ?.. tarih ve ?. sayılı ?.. Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığı?nın işleminin iptali İş bu davanın konusunu oluşturmaktadır.
TEBLİĞ TARİHİ:
?.. tarihli dilekçeme cevap teşkil eden ? tarih ve ?. sayılı ?. Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığı?nın yazısının tarafıma tebliğ edildiği ?. tarihidir.
MADDİ OLAY:
1) Türk Telekom A.Ş. Mersin İl Müdürlüğünde kapsam dışı statüde Müdür olarak görev yürütmekte iken, belirtilen kamu Şirketinin %55 hissesinin özelleştirilmesi ve 14.11.2005 tarihinde devir sözleşmesinin imzalanmasını müteakip 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanunun Ek:29 maddesinde belirtilen kapsam dışı görevlerde çalışan personele de başka kamu kurum ve kuruluşa nakil hakkı tanınması nedeniyle yasada belirlenen süre içerisinde Şirkete nakil dilekçesi verdim. Türk Telekom tarafından Devlet Personel Başkanlığına 14.02.2006 tarihinde bildirimde bulunulmuştur.
2) Başka kamu ve kuruluşuna nakil işlemlerini yürütmekle görevli Devlet Personel Başkanlığının 20.03.2006 tarih 3312 sayılı yazısı, ?. Bakanlığının ?. tarihli ? sayılı Personel Hareketleri Onayı ve ? tarih ve ? sayılı atama yazısı (Ek-1) ile ?. Müdürlüğünde ?. tarihinde göreve başladım.(Ek-2)
3) Göreve başladığım tarihte Türk Telekom A.Ş. den aldığım ?. tarih ve ? sayılı ?Yer değiştirme Suretiyle Atamalarda aylık Bildirim? yazısını alıp atandığım Kuruma teslim ettim. (Ek-3)
4) 2006 yılı Ocak-Haziran dönemi enflasyonu verilen zamdan yüksek gerçekleşmiştir. Bu nedenle 29.09.2006 tarih ve 2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı (Ek-9) ve 29.11.2006 tarih ve 26361 Tebliğ ile %2,32 oranındaki enflasyon farkının ödenmesine karar (Ek-10) verilmiştir. Enflasyon farkı ödeme tebliği yeni Kuruma naklimden sonra yayınlanmış ve bu nedenle 14.08.2009 tarih ve bila nolu Türk Telekom Mersin İl Müdürlüğü yazısından anlaşılacağı üzere %2,32 oranındaki enflasyon farkı ?Yer Değiştirme Suretiyle Atamalarda Aylık Bildirim? formuna eklenememiştir. (EK?16)
5) Söz konusu %2,32 oranındaki enflasyon farkı geriye dönük olarak, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü?nün 29.06.2009 tarih ve 020427 ile 16.07.2009 tarih ve 022390 sayılı yazıları (Ek-12), T.C. Adnan Menderes Üniversitesi Rektörlüğü Personel Dairesi Başkanlığı?nın 04.02.2009 tarih ve 930 sayılı yazısı (Ek-13), T.C. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü XV. Bölge Müdürlüğü?nün 25.11.2008 tarih ve bila nolu yazısı (Ek-14), ? Serbest Bölge Müdürlüğü?nün ?.adına düzenlemiş olduğu %2,32 enflasyon farkı bordrosu (Ek-14) ile Türk Telekom A.Ş.?den gelen personele, 2006 yılı Temmuz ayı itibariyle ödenmektedir.
Bu nedenle kanuni hakkım olan 2006 yılı ilk altı aylık döneme ait %2,32 oranındaki enflasyon farkının, 01.07.2006 tarihi itibariyle maaşıma ilave edilmesini ?. tarihli dilekçemle (Ek-4) talep ettim. ?.. Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığı tarafıma ?. tarihinde tebliğ edilen (Ek-6) ?tarih ve ? sayılı yazısı (Ek-5) ile bu talebimi reddetti.
HUKUKA AYKIRILIK VE İPTAL SEBEPLERİ:
406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununu değişik Ek.29 maddesi: (Ek-7)
? (Birinci fıkra Değişik: 3/7/2005 ? 5398/14 md.)Türk Telekom hisselerinin devri sonucu kamu payının yüzde ellinin altına düşmesi durumunda; Türk Telekom da ek 22 nci maddenin (a) bendinin bu Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri uyarınca belirlenen aslî ve sürekli görevlerde çalışmakta olanlar ile 22.1.1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tâbi olarak kadrolu veya sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar ve kapsam dışı personel, kamu görevlerinden yüzseksen gün aylıksız izinli sayılır. Bu personel belirtilen süre içinde Türk Telekom da çalışmaya devam eder ve hisse devir tarihinden nakil için Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihe kadarki aylık ücret, harcırah, sağlık giderleri, cenaze giderleri ve ölüm yardımı ile diğer malî ve özlük hakları Türk Telekom tarafından karşılanır. Bu fıkrada belirtilen süre içinde nakle tâbi personelden Türk Telekom tarafından hizmetine ihtiyaç duyulmayanlar tespit edildikleri tarihten, kendi isteği ile nakil talep edenler ise talep tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde Türk Telekom tarafından Devlet Personel Başkanlığına bildirilir ve bunların aylıksız izinleri bu tarih itibarıyla sona erer. Hizmetine ihtiyaç duyulmayan personelin tespiti ve kendi isteği ile nakil talebinde bulunma süresi, hisse devir tarihinden itibaren yüzelli günü aşamaz. Bu fıkrada belirtilen personelin aylıksız izinli sayıldıkları süre içerisinde bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumları ile ilgileri devir tarihindeki kadro, görev veya pozisyonları esas alınmak suretiyle devam ettirilir ve bu şekilde geçirilen süreler hisse devir tarihindeki statülerinde geçmiş sayılır.
Liste halinde bildirilen personel, 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinde belirtilen esas ve usuller çerçevesinde Devlet Personel Başkanlığı tarafından başka kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilir ve söz konusu personel hakkında anılan madde hükümleri uygulanır. Ancak, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca Özelleştirme Fonundan karşılanması öngörülen ödemeler Hazine tarafından karşılanır (Ek Cümle: 3/7/2005 ? 5398/14 md.) ve kapsam dışı personelden nakil hakkından vazgeçenler hakkında 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü fıkrasının uygulanmasındaki süreler yazılı olarak beyanda bulunanlar için beyan tarihinden, hizmetine ihtiyaç bulunmayanlar için ise kararın kendilerine tebliğ tarihinden başlayarak on gün olarak esas alınır.
(Değişik 3/7/2005?5398/14 md.) Birinci fıkra kapsamına giren personelden, sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar ve kapsam dışı personel statüsünde çalışanlar hakkında, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkrası hükümlerinin uygulanmasında, Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki unvanları esas alınarak Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla bu unvana göre belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar dikkate alınır. Kapsam dışı personelden Devlet Personel Başkanlığına bildirilenlerin 15.4.2004 tarihi itibarıyla unvanlarına göre ücretinin belirlenmemiş olması durumunda, benzer görevlerde bulunanlar dikkate alınarak bu tarih için ücret ve diğer malî hakları tespit etmeye Yönetim Kurulu yetkilidir. Ek 22 nci maddenin (a) bendinin bu Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri uyarınca belirlenen aslî ve sürekli görevlerde çalışan personel hakkında, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkrası hükümlerinin uygulanmasında Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla unvanları için belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki kadro ve pozisyonlarına ilişkin olarak bildirim tarihine kadar geçen süre içinde, kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar, anılan maddenin altıncı fıkrası hükümlerinin uygulanmasında ise 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki (I) sayılı cetvele tâbi emsali personel için belirlenmiş olan aylık ve diğer malî haklar esas alınır.
Başka kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilen 4857 sayılı İş Kanununa tâbi kapsam dışı personele, iş mevzuatına göre herhangi bir tazminat ödenmez. Nakledilen personelin önceden kıdem tazminatı ödenmiş süreleri hariç kıdem tazminatına esas olan geçmiş hizmet süreleri 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre emekli ikramiyelerinin hesabında dikkate alınır.
(Değişik 3/7/2005?5398/14 md.) Türk Telekom hisselerinin devri sonucu kamu payının % 50'nin altına düşmesinden itibaren bir yıl içinde, 4857 sayılı İş Kanununa göre çalışanların iş sözleşmelerinin haklı neden olmaksızın işveren tarafından feshedilmesi veya 4857 sayılı İş Kanununa göre, emeklilik dışında haklı nedenlerle kendileri tarafından feshedilmesi sonucunda işsiz kalanlar, 4046 sayılı Kanunun 21 inci maddesinde belirtilen iş kaybı tazminatı ve diğer hizmetlerden yararlanırlar. Bu husustaki işlemlerin yürütülmesinden Türkiye İş Kurumu görevli, yetkili ve sorumludur. Ancak, 4046 sayılı Kanunun 21 inci maddesi uyarınca Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından yapılması gereken ödemeler Hazine tarafından yapılır.?
406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununda 15.02.2006 tarih ve 25134 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan 09.02.2006 tarihli 5457 Sayılı Kanunun 1. maddesi ile yapılan değişiklikle de; (Ek-8)
?4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun ek 29 uncu maddesinin birinci fıkrasının üçüncü cümlesinde yer alan "otuz" ibaresi, "doksan (yüzseksen günlük aylıksız izin süresi aşılmamak kaydıyla ve 15 Ocak 2006 tarihindeki üçüncü fıkraya göre hesaplanan ücretleriyle)" şeklinde, aynı fıkranın son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu fıkraya aşağıdaki cümleler eklenmiş, maddenin dördüncü fıkrasındaki "Başka kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilen 4857 sayılı İş Kanununa tâbi kapsam dışı personele" ibaresinden sonra gelmek üzere "ve hisse devir tarihinden itibaren en geç beş yıl içerisinde iş sözleşmesi sona eren ve Devlet Personel Başkanlığına bildirimi yapılan personele" ibaresi eklenmiştir.
"Bu fıkranın birinci cümlesinde sayılanlardan aylıksız iznin bitiminden sonra Türk Telekomun tâbi bulunduğu mevzuata ve bu fıkraya istinaden akdedilen sözleşmeye göre çalışmaya devam edenlerden hisse devir tarihinden itibaren en geç beş yıl içinde iş sözleşmesi herhangi bir nedenle sona erenler, bu madde hükümlerine göre işlem yapılmak üzere iş sözleşmesinin sona erdiği tarihten itibaren otuz gün içinde sözleşmenin sona erdiği yılın 15 Ocak tarihindeki üçüncü fıkraya göre hesaplanan ücretleriyle Devlet Personel Başkanlığına bildirilir ve bunların bildirim tarihine kadar geçen süre içindeki aylık ücret, harcırah, sağlık giderleri, cenaze giderleri ve ölüm yardımı ile diğer malî ve özlük hakları Türk Telekom tarafından karşılanır. Söz konusu personel hakkında üçüncü fıkra hükümlerinin uygulanmasında hisse devir tarihindeki kadro ve pozisyon unvanları esas alınır. Bu fıkra hükümleri gereğince azami olarak yüzseksen gün süreyle kamu görevlerinden aylıksız izinli sayılarak Türk Telekomda çalıştırılmaya devam olunanlar ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına naklen geçiş hakkını kullanmayarak İş Kanunu hükümlerine tâbi olarak yeni bir sözleşme yapmak suretiyle Türk Telekomda çalışmaya devam edenlerin aksine bir talepte bulunmamaları halinde kesenekleri kendileri, kurum karşılıkları ise Türk Telekom tarafından karşılanmak suretiyle bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumları ile ilgileri devam ettirilir ve kamu kurum ve kuruluşlarına nakil hakkından vazgeçmiş olan personele ilişkin karşılıklılık esasına dayalı bir müşterek bildirim Devlet Personel Başkanlığına sunulur. Önceden bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumu ile ilgileri devam ettirileceklerin emeklilik hak ve yükümlülüklerinin tespitinde, devir tarihi itibariyle emeklilik hak ve yükümlülüklerine esas alınmakta olan kadro, görev veya pozisyonlarının dikkate alınmasına devam olunur. Önceden bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumu ile ilgileri yukarıda belirtilen şartlar dahilinde devam ettirileceklerin nakil talebinde bulunabilecekleri veya nakil işlemlerinin devam ettiği dönem içerisinde geçecek hizmet süreleri; hisse devir tarihindeki statülerinde geçmiş sayılarak bu süreleri kıdem aylıklarının hesabında dikkate alınır ve bunların kazanılmış hak aylık derece ve kademeleri genel hükümler çerçevesinde yükseltilmeye devam olunur. Bunlardan bu fıkrada belirtilen beş yıllık süre içerisinde iş sözleşmesi fesholunanların kıdem tazminatları bu Kanunun ek 32 nci maddesinin dördüncü fıkrası dikkate alınarak ödenir. Bu fıkra gereğince bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumları ile ilgilerinin devam ettirilmesi talebinde bulunanların beş yıllık sürenin bitiminden sonra da Türk Telekomda çalışmaya devam etmeleri durumunda, beş yıllık sürenin bitiminden sonraki emeklilik hak ve yükümlülükleri hakkında yukarıda belirtilen usûl ve esaslara göre işlem yapılmaya devam olunur.?
29.09.2006 tarih ve 26304 sayılı Resmi Gazete yayınlanan 2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile de; (Ek-9)
?Ekli ?Kamu Personelinin Maaşlarının Hesabına Esas Tutulan Katsayıların Yeniden Tespiti ile Muhtelif Statülerde İstihdam Edilen Sözleşmeli Personelin Ücretlerinin Artırılmasına İlişkin Karar?ın yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığının 11/9/2006 tarihli ve 17879 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 25 inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu?nca 15/9/2006 tarihinde kararlaştırılmıştır.?
?KAMU PERSONELİNİN MAAŞLARININ HESABINA ESAS TUTULANKATSAYILARIN YENİDEN TESPİTİ İLE MUHTELİF STATÜLERDE İSTİHDAM EDİLEN SÖZLEŞMELİ PERSONELİN ÜCRETLERİNİN ARTIRILMASINA İLİŞKİN KARAR?
? Katsayı ve ücretlerin artırılması
MADDE 1 ? (1) 1/7/2006 tarihinden geçerli olmak üzere;
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü maddesi uyarınca, aylık gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesine esas aylık katsayısı (0,044745), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanan taban aylık katsayısı (0,55983), İş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesine esas yan ödeme katsayısı ise (0,014192) olarak yeniden belirlenmiştir.
b) 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendi uyarınca sözleşmeli olarak çalıştırılan personelin mevcut ücret tavanı, 2.328 YTL'ye yükseltilmiştir.
c) 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan "Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar"ın değişik 3 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan ücret tavanı, 2.054 YTL'ye yükseltilmiştir.
ç) 30/11/1984 tarihli ve 84/8813 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan "Başbakanlıkta Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hakkında Hizmet Sözleşmesi Esasları"nın 8 inci maddesinde yer alan unvanlardan en yüksek Devlet memuru olan Başbakanlık Müsteşarının aylık sözleşme ücret tutarı 2.402 YTL'ye yükseltilmiştir.
d) 29/12/1997 tarihli ve 97/10498 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki listelerdeki kurum ve kuruluşların hizmet sözleşmesi esaslarında yer alan ve 27/12/2005 tarihli ve 2005/9843 sayılı Kararnamenin 2 nci maddesinin (b) bendi ile yükseltilmiş bulunan taban ve tavan ücretleri, %2,32 (yüzde iki virgül otuz iki) oranında artırılmıştır.
e) İlgili mevzuatı uyarınca 2006 yılında vize edilmiş pozisyonların, 2005/9843 sayılı Kararnamenin 2 nci maddesinin (c) bendi ile yükseltilmiş bulunan ücretleri %2,32 (yüzde iki virgül otuz iki) oranında artırılmıştır.
f) Çeşitli statülerde sözleşmeli olarak çalıştırılanların mevcut brüt sözleşme ücretleri yeni bir sözleşme yapılmasına gerek olmaksızın %2,32 (yüzde iki virgül otuz iki) oranında artırılmıştır.
g) 9/6/2006 tarihli ve 2006/10603 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 1 inci maddesinin birinci fıkrasının son cümlesinde yer alan 80 YTL, 82,5 YTL'ye yükseltilmiştir.
ğ) 27/12/2005 tarihli ve 2005/9857 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile değişik 8/2/2002 tarihli ve 2002/3729 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının eki Kararın 2 nci maddesinde yer alan "4.250 YTL" rakamı, "4.325 YTL"ye yükseltilmiştir. 2002/3729 sayılı Kararname kapsamında yer alan ve 2005/9857 sayılı Kararname hükümlerine göre mali ve sosyal hakları yükseltilmiş bulunan personelden ortalama ücret toplamı, ortalama ücret toplamı üst sınırını aşmayanların mali ve sosyal haklarında %2,32 (yüzde iki virgül otuz iki) oranını geçmemek ve kurum içi hiyerarşik yapıların gerektirdiği ölçüde, mevzuatı dahilinde yetkili organlar tarafından artış yapılabilir.
Yürürlük
MADDE 2 ? (1) Bu Karar, 1/7/2006 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 3 ? (1) Bu Kararı Bakanlar Kurulu yürütür.?
29.11.2006 tarih ve 26361 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı?nın Kamu İktisadi Teşebbüslerinde 2006 Yılında Uygulanan Ücretlerde Artış Yapılmasına İlişkin 2006/3- 26361 Tebliği ile de; (Ek-10)
? Kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları (haklarında özelleştirme kararı alınanlar dahil) ile 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin kapsamı dışında kalan kamu bankalarında (15/11/2000 tarihli ve 4603 sayılı Kanuna tabi bankalar hariç) çalışan kapsam dışı ve sözleşmeli personel ile bu kuruluşlar ve iştiraklerinin yönetim kurulu başkan ve üyeleri, denetim ve tasfiye kurulu üyeleri ile denetçilerine 2006 Yılında uygulanacak ücretlerin tespitine ilişkin 8/5/2006 tarihli ve 2006/T-17 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı kapsamındaki personelin mevcut ücretlerinde artış yapılmasına ilişkin 10/11/2006 tarihli ve 2006/T-32 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı ilişiktedir.
YÜKSEK PLANLAMA KURULU KARARI
Yüksek Planlama Kurulunca;
Devlet Personel Başkanlığının 4/10/2006 tarih ve 20332 sayılı yazısı dikkate alınarak; Kamu Personel ücretlerinde %2,32 oranında artış yapılmasına ilişkin 15/9/2006 tarihli ve 2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı çerçevesinde; 1/7/2006 tarihinden geçerli olmak üzere 8/5/2006 tarihli ve 2006/T-17 sayılı Kurul Kararı kapsamında bulunan sözleşmeli ve kapsam dışı personel ile yönetim kurulu başkan ve üyeleri, denetim ve tasfiye kurulu üyeleri ile denetçilerin de mevcut ücretlerinde %2,32 oranında artış yapılmasına ve bu Kararın 9 uncu maddesinde yer alan 80 YTL ek ödemenin 82,5 YTL'ye yükseltilmesine karar verilmiştir.?
Hükümlerine yer verilmiştir. Yukarıda belirtilen Kanunlar, Bakanlar Kurulu Kararı ve Tebliğ metinlerinden de görüleceği üzere, ?Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki unvanları esas alınarak Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla bu unvana göre belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar dikkate alınır? denilmektedir. 2006 yılı Ocak-Haziran dönemi enflasyonu, memura verilen zamdan yüksek çıkmıştır. Bu nedenle 29.09.2006 tarih ve 2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ve 29.11.2006 tarih ve 26361 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Tebliğ ile %2,32 oranındaki enflasyon farkının memur, sözleşmeli ve kapsam dışı personele ödenmesine karar verilmiştir. 01.01.2006 ile 30.06.2006 tarihleri arasındaki enflasyon farkı tebliğinin ?.. Bakanlığı?na nâkilimden sonra yayınlanması nedeniyle %2,32 oranındaki enflasyon farkı Türk Telekom tarafından maaşıma eklenememiştir.
?.. Bakanlığı ödemenin 01.07.2006 tarihinden geçerli olması nedeniyle talebimi reddetmiştir. Hâlbuki %2,32 oranı 01.01.2006?30.06.2006 tarihleri arasındaki enflasyon farkı olup, 01.01.2006 tarihinden geçerlidir. 01.07.2006 tarihi farkın ilk ödeme tarihidir.
Buna göre ekteki Maliye Bakanlığı görüşü ve Kamu Kurumlarına ait ödeme yazıları ve belgelerinden anlaşılacağı üzere çok sayıda Kurum, söz konusu %2,32 oranındaki enflasyon farkını geriye dönük olarak, 2006 yılı Temmuz ayı itibariyle ödemiştir.
Bundan dolayı kanuni hakkım olan ve benimle aynı şartlara sahip diğer kamu kurumlarındaki (T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı, Devlet Bakanlıkları, vb) personele ödenen 2006 yılı ilk altı aylık döneme ait %2,32 oranındaki enflasyon farkının, 01.07.2006 tarihi itibariyle Anayasanın eşitlik ilkesi gereğince maaşıma ilave edilmesi ve ödenmesi gerekmektedir.
HUKUKİ SEBEPLER :
T.C.Anayasası, 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanunu, 09.02.2006 tarihli 5457 sayılı kanun, 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamalarına dair Kanun, 657 sayılı Devlet memurları Kanunu, 29.09.2006 tarih ve 26304 sayılı Resmi Gazete yayınlanan 2006/10971 nolu Bakanlar Kurulu Kararı ve 29.11.2006 tarih ve 26361 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı?nın Kamu İktisadi Teşebbüslerinde 2006 Yılında Uygulanan Ücretlerde Artış Yapılmasına İlişkin 2006/3- 26361 Tebliğ.
SUBUT DELİLLER :
a) T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü formalı 12.06.2007
tarih ve 11499 sayılı yazısı. (Ek-11)
b) T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü?nün 13.04.2009 tarih ve
11546, 29.06.2009 tarih ve 20427, 16.07.2009 tarih ve 22399 sayılı yazıları. (Ek-12)
c) T.C. Adnan Menderes Üniversitesi Rektörlüğü Personel Dairesi Başkanlığı?nın 04.02.2009 tarih ve 930 sayılı yazısı. (Ek-13)
d) T.C. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü XV. Bölge Müdürlüğü?nün 25.11.2008 tarih ve bila nolu yazısı. (Ek-14)
e) ?. Serbest Bölge Müdürlüğü?nün ?? adına düzenlemiş olduğu %2,32 enflasyon farkı bordrosu. (Ek-15)
f) ?? İl Telekom Müdürlüğü?nün bila tarih ve nolu yazısı (Ek-16)
SONUÇ VE İSTEK :
1) 25.08.2009 tarihli dilekçeme (Ek-4) cevap teşkil eden ve tarafıma 28.09.2009 tarihinde tebliğ edilen (Ek-6), Kültür ve Turizm Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığının 08.09.2009 tarih ve 173243 sayılı (Ek-5) işleminin iptalini. Dolayısıyla Türk Telekom A.Ş Genel Müdürlüğünde kapsam dışı kadro/pozisyonda Müdür olarak görev yapmakta iken, Türk Telekom A.Ş nin özelleştirilmesi nedeniyle 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun değişik Ek.29 ve 4046 sayılı Yasanın değişik 22. maddesi gereğince ?. Bakanlığına bağlı ?. Müdürlüğünde ?.olarak göreve başladığım tarihten itibaren almakta olduğum net ücret üzerine 01.07.2006 tarihinden itibaren ödenmeye başlanan %2,32 oranındaki enflasyon farkının ilave edilmesini,
2) Enflasyon farkının ödenmemesi nedeniyle mahrum kaldığım parasal hakların yasal faizi ile birlikte ödenmesine,
3) Yargılama giderlerinin davalı idareye yüklenmesine,
Karar verilmesini Yüce Mahkemenizden arz ve talep ederim.
24.11.2009 Adı Soyadı
EKLER:
Arkadaşlar merhaba; çalıştığım kurum %2,32 enflasyon farkını ödemeyince dava açtım. Hazırlamış olduğum dava dilekçesini bilgi paylaştıkça güzelleşir, gelişir düşüncesiyle aşağıda yayınlıyorum. Davayı yeni açtım. Fikirlerinizi yazarsanız memnun olurum. Çünkü 15-20 gün sonra tekrar cevap yazmam gerekecek.
Dava dosyası 2 adet hazırlanıyor, masrafı 102 TL. Hakkınızı aramaktan korkmayın. 102 TL nerelere vermiyorsunuz. Saygılarımla.
NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
MERSİN
DAVACI:
Adı Soyadı: ?.
T.C. Kimlik No: ?..
Tebligat Adresi: ?..
DAVALI:
Halen Çalışılan Kurum adı ve adresi: ?.
DAVANIN KONUSU:
Türk Telekom A.Ş. Mersin İl Müdürlüğünde Kapsam Dışı kadroda ?.. olarak görev yapmakta iken Kurumun %55 hissesinin özelleştirilmesi nedeniyle 4046 sayılı Yasanın değişik 22. maddesi ve 406 sayılı Telgraf Telefon Yasasının değişik ek: 29. maddeleri gereğince ??Bakanlığı?na bağlı ?? Müdürlüğünde ?.. unvanıyla ?.. tarihinde göreve başladım.
2006 yılı Ocak-Haziran dönemi için Kamu Görevlileri aylıklarına yapılan %2,32 oranındaki enflasyon farkı artışı birçok kamu kuruluşu tarafından benimle aynı şartları taşıyan personele ödenmiştir. Söz konusu zammın Anayasa?nın eşitlik ilkelerine aykırı olarak bana ödenmemesi üzerine ?.. tarihli dilekçemle yaptığım talebe cevap teşkil eden ve tarafıma ?? tarihinde tebliğ edilen ?.. tarih ve ?. sayılı ?.. Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığı?nın işleminin iptali İş bu davanın konusunu oluşturmaktadır.
TEBLİĞ TARİHİ:
?.. tarihli dilekçeme cevap teşkil eden ? tarih ve ?. sayılı ?. Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığı?nın yazısının tarafıma tebliğ edildiği ?. tarihidir.
MADDİ OLAY:
1) Türk Telekom A.Ş. Mersin İl Müdürlüğünde kapsam dışı statüde Müdür olarak görev yürütmekte iken, belirtilen kamu Şirketinin %55 hissesinin özelleştirilmesi ve 14.11.2005 tarihinde devir sözleşmesinin imzalanmasını müteakip 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanunun Ek:29 maddesinde belirtilen kapsam dışı görevlerde çalışan personele de başka kamu kurum ve kuruluşa nakil hakkı tanınması nedeniyle yasada belirlenen süre içerisinde Şirkete nakil dilekçesi verdim. Türk Telekom tarafından Devlet Personel Başkanlığına 14.02.2006 tarihinde bildirimde bulunulmuştur.
2) Başka kamu ve kuruluşuna nakil işlemlerini yürütmekle görevli Devlet Personel Başkanlığının 20.03.2006 tarih 3312 sayılı yazısı, ?. Bakanlığının ?. tarihli ? sayılı Personel Hareketleri Onayı ve ? tarih ve ? sayılı atama yazısı (Ek-1) ile ?. Müdürlüğünde ?. tarihinde göreve başladım.(Ek-2)
3) Göreve başladığım tarihte Türk Telekom A.Ş. den aldığım ?. tarih ve ? sayılı ?Yer değiştirme Suretiyle Atamalarda aylık Bildirim? yazısını alıp atandığım Kuruma teslim ettim. (Ek-3)
4) 2006 yılı Ocak-Haziran dönemi enflasyonu verilen zamdan yüksek gerçekleşmiştir. Bu nedenle 29.09.2006 tarih ve 2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı (Ek-9) ve 29.11.2006 tarih ve 26361 Tebliğ ile %2,32 oranındaki enflasyon farkının ödenmesine karar (Ek-10) verilmiştir. Enflasyon farkı ödeme tebliği yeni Kuruma naklimden sonra yayınlanmış ve bu nedenle 14.08.2009 tarih ve bila nolu Türk Telekom Mersin İl Müdürlüğü yazısından anlaşılacağı üzere %2,32 oranındaki enflasyon farkı ?Yer Değiştirme Suretiyle Atamalarda Aylık Bildirim? formuna eklenememiştir. (EK?16)
5) Söz konusu %2,32 oranındaki enflasyon farkı geriye dönük olarak, T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü?nün 29.06.2009 tarih ve 020427 ile 16.07.2009 tarih ve 022390 sayılı yazıları (Ek-12), T.C. Adnan Menderes Üniversitesi Rektörlüğü Personel Dairesi Başkanlığı?nın 04.02.2009 tarih ve 930 sayılı yazısı (Ek-13), T.C. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü XV. Bölge Müdürlüğü?nün 25.11.2008 tarih ve bila nolu yazısı (Ek-14), ? Serbest Bölge Müdürlüğü?nün ?.adına düzenlemiş olduğu %2,32 enflasyon farkı bordrosu (Ek-14) ile Türk Telekom A.Ş.?den gelen personele, 2006 yılı Temmuz ayı itibariyle ödenmektedir.
Bu nedenle kanuni hakkım olan 2006 yılı ilk altı aylık döneme ait %2,32 oranındaki enflasyon farkının, 01.07.2006 tarihi itibariyle maaşıma ilave edilmesini ?. tarihli dilekçemle (Ek-4) talep ettim. ?.. Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığı tarafıma ?. tarihinde tebliğ edilen (Ek-6) ?tarih ve ? sayılı yazısı (Ek-5) ile bu talebimi reddetti.
HUKUKA AYKIRILIK VE İPTAL SEBEPLERİ:
406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununu değişik Ek.29 maddesi: (Ek-7)
? (Birinci fıkra Değişik: 3/7/2005 ? 5398/14 md.)Türk Telekom hisselerinin devri sonucu kamu payının yüzde ellinin altına düşmesi durumunda; Türk Telekom da ek 22 nci maddenin (a) bendinin bu Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri uyarınca belirlenen aslî ve sürekli görevlerde çalışmakta olanlar ile 22.1.1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tâbi olarak kadrolu veya sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar ve kapsam dışı personel, kamu görevlerinden yüzseksen gün aylıksız izinli sayılır. Bu personel belirtilen süre içinde Türk Telekom da çalışmaya devam eder ve hisse devir tarihinden nakil için Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihe kadarki aylık ücret, harcırah, sağlık giderleri, cenaze giderleri ve ölüm yardımı ile diğer malî ve özlük hakları Türk Telekom tarafından karşılanır. Bu fıkrada belirtilen süre içinde nakle tâbi personelden Türk Telekom tarafından hizmetine ihtiyaç duyulmayanlar tespit edildikleri tarihten, kendi isteği ile nakil talep edenler ise talep tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde Türk Telekom tarafından Devlet Personel Başkanlığına bildirilir ve bunların aylıksız izinleri bu tarih itibarıyla sona erer. Hizmetine ihtiyaç duyulmayan personelin tespiti ve kendi isteği ile nakil talebinde bulunma süresi, hisse devir tarihinden itibaren yüzelli günü aşamaz. Bu fıkrada belirtilen personelin aylıksız izinli sayıldıkları süre içerisinde bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumları ile ilgileri devir tarihindeki kadro, görev veya pozisyonları esas alınmak suretiyle devam ettirilir ve bu şekilde geçirilen süreler hisse devir tarihindeki statülerinde geçmiş sayılır.
Liste halinde bildirilen personel, 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinde belirtilen esas ve usuller çerçevesinde Devlet Personel Başkanlığı tarafından başka kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilir ve söz konusu personel hakkında anılan madde hükümleri uygulanır. Ancak, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi uyarınca Özelleştirme Fonundan karşılanması öngörülen ödemeler Hazine tarafından karşılanır (Ek Cümle: 3/7/2005 ? 5398/14 md.) ve kapsam dışı personelden nakil hakkından vazgeçenler hakkında 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü fıkrasının uygulanmasındaki süreler yazılı olarak beyanda bulunanlar için beyan tarihinden, hizmetine ihtiyaç bulunmayanlar için ise kararın kendilerine tebliğ tarihinden başlayarak on gün olarak esas alınır.
(Değişik 3/7/2005?5398/14 md.) Birinci fıkra kapsamına giren personelden, sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar ve kapsam dışı personel statüsünde çalışanlar hakkında, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkrası hükümlerinin uygulanmasında, Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki unvanları esas alınarak Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla bu unvana göre belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar dikkate alınır. Kapsam dışı personelden Devlet Personel Başkanlığına bildirilenlerin 15.4.2004 tarihi itibarıyla unvanlarına göre ücretinin belirlenmemiş olması durumunda, benzer görevlerde bulunanlar dikkate alınarak bu tarih için ücret ve diğer malî hakları tespit etmeye Yönetim Kurulu yetkilidir. Ek 22 nci maddenin (a) bendinin bu Kanunla yürürlükten kaldırılan hükümleri uyarınca belirlenen aslî ve sürekli görevlerde çalışan personel hakkında, 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkrası hükümlerinin uygulanmasında Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla unvanları için belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki kadro ve pozisyonlarına ilişkin olarak bildirim tarihine kadar geçen süre içinde, kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar, anılan maddenin altıncı fıkrası hükümlerinin uygulanmasında ise 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki (I) sayılı cetvele tâbi emsali personel için belirlenmiş olan aylık ve diğer malî haklar esas alınır.
Başka kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilen 4857 sayılı İş Kanununa tâbi kapsam dışı personele, iş mevzuatına göre herhangi bir tazminat ödenmez. Nakledilen personelin önceden kıdem tazminatı ödenmiş süreleri hariç kıdem tazminatına esas olan geçmiş hizmet süreleri 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre emekli ikramiyelerinin hesabında dikkate alınır.
(Değişik 3/7/2005?5398/14 md.) Türk Telekom hisselerinin devri sonucu kamu payının % 50'nin altına düşmesinden itibaren bir yıl içinde, 4857 sayılı İş Kanununa göre çalışanların iş sözleşmelerinin haklı neden olmaksızın işveren tarafından feshedilmesi veya 4857 sayılı İş Kanununa göre, emeklilik dışında haklı nedenlerle kendileri tarafından feshedilmesi sonucunda işsiz kalanlar, 4046 sayılı Kanunun 21 inci maddesinde belirtilen iş kaybı tazminatı ve diğer hizmetlerden yararlanırlar. Bu husustaki işlemlerin yürütülmesinden Türkiye İş Kurumu görevli, yetkili ve sorumludur. Ancak, 4046 sayılı Kanunun 21 inci maddesi uyarınca Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından yapılması gereken ödemeler Hazine tarafından yapılır.?
406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununda 15.02.2006 tarih ve 25134 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan 09.02.2006 tarihli 5457 Sayılı Kanunun 1. maddesi ile yapılan değişiklikle de; (Ek-8)
?4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun ek 29 uncu maddesinin birinci fıkrasının üçüncü cümlesinde yer alan "otuz" ibaresi, "doksan (yüzseksen günlük aylıksız izin süresi aşılmamak kaydıyla ve 15 Ocak 2006 tarihindeki üçüncü fıkraya göre hesaplanan ücretleriyle)" şeklinde, aynı fıkranın son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve bu fıkraya aşağıdaki cümleler eklenmiş, maddenin dördüncü fıkrasındaki "Başka kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilen 4857 sayılı İş Kanununa tâbi kapsam dışı personele" ibaresinden sonra gelmek üzere "ve hisse devir tarihinden itibaren en geç beş yıl içerisinde iş sözleşmesi sona eren ve Devlet Personel Başkanlığına bildirimi yapılan personele" ibaresi eklenmiştir.
"Bu fıkranın birinci cümlesinde sayılanlardan aylıksız iznin bitiminden sonra Türk Telekomun tâbi bulunduğu mevzuata ve bu fıkraya istinaden akdedilen sözleşmeye göre çalışmaya devam edenlerden hisse devir tarihinden itibaren en geç beş yıl içinde iş sözleşmesi herhangi bir nedenle sona erenler, bu madde hükümlerine göre işlem yapılmak üzere iş sözleşmesinin sona erdiği tarihten itibaren otuz gün içinde sözleşmenin sona erdiği yılın 15 Ocak tarihindeki üçüncü fıkraya göre hesaplanan ücretleriyle Devlet Personel Başkanlığına bildirilir ve bunların bildirim tarihine kadar geçen süre içindeki aylık ücret, harcırah, sağlık giderleri, cenaze giderleri ve ölüm yardımı ile diğer malî ve özlük hakları Türk Telekom tarafından karşılanır. Söz konusu personel hakkında üçüncü fıkra hükümlerinin uygulanmasında hisse devir tarihindeki kadro ve pozisyon unvanları esas alınır. Bu fıkra hükümleri gereğince azami olarak yüzseksen gün süreyle kamu görevlerinden aylıksız izinli sayılarak Türk Telekomda çalıştırılmaya devam olunanlar ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına naklen geçiş hakkını kullanmayarak İş Kanunu hükümlerine tâbi olarak yeni bir sözleşme yapmak suretiyle Türk Telekomda çalışmaya devam edenlerin aksine bir talepte bulunmamaları halinde kesenekleri kendileri, kurum karşılıkları ise Türk Telekom tarafından karşılanmak suretiyle bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumları ile ilgileri devam ettirilir ve kamu kurum ve kuruluşlarına nakil hakkından vazgeçmiş olan personele ilişkin karşılıklılık esasına dayalı bir müşterek bildirim Devlet Personel Başkanlığına sunulur. Önceden bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumu ile ilgileri devam ettirileceklerin emeklilik hak ve yükümlülüklerinin tespitinde, devir tarihi itibariyle emeklilik hak ve yükümlülüklerine esas alınmakta olan kadro, görev veya pozisyonlarının dikkate alınmasına devam olunur. Önceden bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumu ile ilgileri yukarıda belirtilen şartlar dahilinde devam ettirileceklerin nakil talebinde bulunabilecekleri veya nakil işlemlerinin devam ettiği dönem içerisinde geçecek hizmet süreleri; hisse devir tarihindeki statülerinde geçmiş sayılarak bu süreleri kıdem aylıklarının hesabında dikkate alınır ve bunların kazanılmış hak aylık derece ve kademeleri genel hükümler çerçevesinde yükseltilmeye devam olunur. Bunlardan bu fıkrada belirtilen beş yıllık süre içerisinde iş sözleşmesi fesholunanların kıdem tazminatları bu Kanunun ek 32 nci maddesinin dördüncü fıkrası dikkate alınarak ödenir. Bu fıkra gereğince bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumları ile ilgilerinin devam ettirilmesi talebinde bulunanların beş yıllık sürenin bitiminden sonra da Türk Telekomda çalışmaya devam etmeleri durumunda, beş yıllık sürenin bitiminden sonraki emeklilik hak ve yükümlülükleri hakkında yukarıda belirtilen usûl ve esaslara göre işlem yapılmaya devam olunur.?
29.09.2006 tarih ve 26304 sayılı Resmi Gazete yayınlanan 2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile de; (Ek-9)
?Ekli ?Kamu Personelinin Maaşlarının Hesabına Esas Tutulan Katsayıların Yeniden Tespiti ile Muhtelif Statülerde İstihdam Edilen Sözleşmeli Personelin Ücretlerinin Artırılmasına İlişkin Karar?ın yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığının 11/9/2006 tarihli ve 17879 sayılı yazısı üzerine, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 25 inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu?nca 15/9/2006 tarihinde kararlaştırılmıştır.?
?KAMU PERSONELİNİN MAAŞLARININ HESABINA ESAS TUTULANKATSAYILARIN YENİDEN TESPİTİ İLE MUHTELİF STATÜLERDE İSTİHDAM EDİLEN SÖZLEŞMELİ PERSONELİN ÜCRETLERİNİN ARTIRILMASINA İLİŞKİN KARAR?
? Katsayı ve ücretlerin artırılması
MADDE 1 ? (1) 1/7/2006 tarihinden geçerli olmak üzere;
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü maddesi uyarınca, aylık gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesine esas aylık katsayısı (0,044745), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanan taban aylık katsayısı (0,55983), İş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesine esas yan ödeme katsayısı ise (0,014192) olarak yeniden belirlenmiştir.
b) 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendi uyarınca sözleşmeli olarak çalıştırılan personelin mevcut ücret tavanı, 2.328 YTL'ye yükseltilmiştir.
c) 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan "Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar"ın değişik 3 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan ücret tavanı, 2.054 YTL'ye yükseltilmiştir.
ç) 30/11/1984 tarihli ve 84/8813 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan "Başbakanlıkta Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hakkında Hizmet Sözleşmesi Esasları"nın 8 inci maddesinde yer alan unvanlardan en yüksek Devlet memuru olan Başbakanlık Müsteşarının aylık sözleşme ücret tutarı 2.402 YTL'ye yükseltilmiştir.
d) 29/12/1997 tarihli ve 97/10498 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki listelerdeki kurum ve kuruluşların hizmet sözleşmesi esaslarında yer alan ve 27/12/2005 tarihli ve 2005/9843 sayılı Kararnamenin 2 nci maddesinin (b) bendi ile yükseltilmiş bulunan taban ve tavan ücretleri, %2,32 (yüzde iki virgül otuz iki) oranında artırılmıştır.
e) İlgili mevzuatı uyarınca 2006 yılında vize edilmiş pozisyonların, 2005/9843 sayılı Kararnamenin 2 nci maddesinin (c) bendi ile yükseltilmiş bulunan ücretleri %2,32 (yüzde iki virgül otuz iki) oranında artırılmıştır.
f) Çeşitli statülerde sözleşmeli olarak çalıştırılanların mevcut brüt sözleşme ücretleri yeni bir sözleşme yapılmasına gerek olmaksızın %2,32 (yüzde iki virgül otuz iki) oranında artırılmıştır.
g) 9/6/2006 tarihli ve 2006/10603 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 1 inci maddesinin birinci fıkrasının son cümlesinde yer alan 80 YTL, 82,5 YTL'ye yükseltilmiştir.
ğ) 27/12/2005 tarihli ve 2005/9857 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile değişik 8/2/2002 tarihli ve 2002/3729 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının eki Kararın 2 nci maddesinde yer alan "4.250 YTL" rakamı, "4.325 YTL"ye yükseltilmiştir. 2002/3729 sayılı Kararname kapsamında yer alan ve 2005/9857 sayılı Kararname hükümlerine göre mali ve sosyal hakları yükseltilmiş bulunan personelden ortalama ücret toplamı, ortalama ücret toplamı üst sınırını aşmayanların mali ve sosyal haklarında %2,32 (yüzde iki virgül otuz iki) oranını geçmemek ve kurum içi hiyerarşik yapıların gerektirdiği ölçüde, mevzuatı dahilinde yetkili organlar tarafından artış yapılabilir.
Yürürlük
MADDE 2 ? (1) Bu Karar, 1/7/2006 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 3 ? (1) Bu Kararı Bakanlar Kurulu yürütür.?
29.11.2006 tarih ve 26361 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı?nın Kamu İktisadi Teşebbüslerinde 2006 Yılında Uygulanan Ücretlerde Artış Yapılmasına İlişkin 2006/3- 26361 Tebliği ile de; (Ek-10)
? Kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları (haklarında özelleştirme kararı alınanlar dahil) ile 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin kapsamı dışında kalan kamu bankalarında (15/11/2000 tarihli ve 4603 sayılı Kanuna tabi bankalar hariç) çalışan kapsam dışı ve sözleşmeli personel ile bu kuruluşlar ve iştiraklerinin yönetim kurulu başkan ve üyeleri, denetim ve tasfiye kurulu üyeleri ile denetçilerine 2006 Yılında uygulanacak ücretlerin tespitine ilişkin 8/5/2006 tarihli ve 2006/T-17 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı kapsamındaki personelin mevcut ücretlerinde artış yapılmasına ilişkin 10/11/2006 tarihli ve 2006/T-32 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı ilişiktedir.
YÜKSEK PLANLAMA KURULU KARARI
Yüksek Planlama Kurulunca;
Devlet Personel Başkanlığının 4/10/2006 tarih ve 20332 sayılı yazısı dikkate alınarak; Kamu Personel ücretlerinde %2,32 oranında artış yapılmasına ilişkin 15/9/2006 tarihli ve 2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı çerçevesinde; 1/7/2006 tarihinden geçerli olmak üzere 8/5/2006 tarihli ve 2006/T-17 sayılı Kurul Kararı kapsamında bulunan sözleşmeli ve kapsam dışı personel ile yönetim kurulu başkan ve üyeleri, denetim ve tasfiye kurulu üyeleri ile denetçilerin de mevcut ücretlerinde %2,32 oranında artış yapılmasına ve bu Kararın 9 uncu maddesinde yer alan 80 YTL ek ödemenin 82,5 YTL'ye yükseltilmesine karar verilmiştir.?
Hükümlerine yer verilmiştir. Yukarıda belirtilen Kanunlar, Bakanlar Kurulu Kararı ve Tebliğ metinlerinden de görüleceği üzere, ?Devlet Personel Başkanlığına bildirildikleri tarihteki unvanları esas alınarak Yönetim Kurulunca 15.4.2004 tarihi itibarıyla bu unvana göre belirlenmiş olan ücret ve diğer malî haklarına bu tarihten aynı maddenin ikinci fıkrası uyarınca ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca atandıkları tarihe kadar geçen süre içinde kamu görevlilerine yapılacak artış oran ve/veya miktarları uygulanmak suretiyle bulunacak tutar dikkate alınır? denilmektedir. 2006 yılı Ocak-Haziran dönemi enflasyonu, memura verilen zamdan yüksek çıkmıştır. Bu nedenle 29.09.2006 tarih ve 2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ve 29.11.2006 tarih ve 26361 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Tebliğ ile %2,32 oranındaki enflasyon farkının memur, sözleşmeli ve kapsam dışı personele ödenmesine karar verilmiştir. 01.01.2006 ile 30.06.2006 tarihleri arasındaki enflasyon farkı tebliğinin ?.. Bakanlığı?na nâkilimden sonra yayınlanması nedeniyle %2,32 oranındaki enflasyon farkı Türk Telekom tarafından maaşıma eklenememiştir.
?.. Bakanlığı ödemenin 01.07.2006 tarihinden geçerli olması nedeniyle talebimi reddetmiştir. Hâlbuki %2,32 oranı 01.01.2006?30.06.2006 tarihleri arasındaki enflasyon farkı olup, 01.01.2006 tarihinden geçerlidir. 01.07.2006 tarihi farkın ilk ödeme tarihidir.
Buna göre ekteki Maliye Bakanlığı görüşü ve Kamu Kurumlarına ait ödeme yazıları ve belgelerinden anlaşılacağı üzere çok sayıda Kurum, söz konusu %2,32 oranındaki enflasyon farkını geriye dönük olarak, 2006 yılı Temmuz ayı itibariyle ödemiştir.
Bundan dolayı kanuni hakkım olan ve benimle aynı şartlara sahip diğer kamu kurumlarındaki (T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı, Devlet Bakanlıkları, vb) personele ödenen 2006 yılı ilk altı aylık döneme ait %2,32 oranındaki enflasyon farkının, 01.07.2006 tarihi itibariyle Anayasanın eşitlik ilkesi gereğince maaşıma ilave edilmesi ve ödenmesi gerekmektedir.
HUKUKİ SEBEPLER :
T.C.Anayasası, 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanunu, 09.02.2006 tarihli 5457 sayılı kanun, 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamalarına dair Kanun, 657 sayılı Devlet memurları Kanunu, 29.09.2006 tarih ve 26304 sayılı Resmi Gazete yayınlanan 2006/10971 nolu Bakanlar Kurulu Kararı ve 29.11.2006 tarih ve 26361 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı?nın Kamu İktisadi Teşebbüslerinde 2006 Yılında Uygulanan Ücretlerde Artış Yapılmasına İlişkin 2006/3- 26361 Tebliğ.
SUBUT DELİLLER :
a) T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü formalı 12.06.2007
tarih ve 11499 sayılı yazısı. (Ek-11)
b) T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü?nün 13.04.2009 tarih ve
11546, 29.06.2009 tarih ve 20427, 16.07.2009 tarih ve 22399 sayılı yazıları. (Ek-12)
c) T.C. Adnan Menderes Üniversitesi Rektörlüğü Personel Dairesi Başkanlığı?nın 04.02.2009 tarih ve 930 sayılı yazısı. (Ek-13)
d) T.C. Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü XV. Bölge Müdürlüğü?nün 25.11.2008 tarih ve bila nolu yazısı. (Ek-14)
e) ?. Serbest Bölge Müdürlüğü?nün ?? adına düzenlemiş olduğu %2,32 enflasyon farkı bordrosu. (Ek-15)
f) ?? İl Telekom Müdürlüğü?nün bila tarih ve nolu yazısı (Ek-16)
SONUÇ VE İSTEK :
1) 25.08.2009 tarihli dilekçeme (Ek-4) cevap teşkil eden ve tarafıma 28.09.2009 tarihinde tebliğ edilen (Ek-6), Kültür ve Turizm Bakanlığı Personel Dairesi Başkanlığının 08.09.2009 tarih ve 173243 sayılı (Ek-5) işleminin iptalini. Dolayısıyla Türk Telekom A.Ş Genel Müdürlüğünde kapsam dışı kadro/pozisyonda Müdür olarak görev yapmakta iken, Türk Telekom A.Ş nin özelleştirilmesi nedeniyle 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun değişik Ek.29 ve 4046 sayılı Yasanın değişik 22. maddesi gereğince ?. Bakanlığına bağlı ?. Müdürlüğünde ?.olarak göreve başladığım tarihten itibaren almakta olduğum net ücret üzerine 01.07.2006 tarihinden itibaren ödenmeye başlanan %2,32 oranındaki enflasyon farkının ilave edilmesini,
2) Enflasyon farkının ödenmemesi nedeniyle mahrum kaldığım parasal hakların yasal faizi ile birlikte ödenmesine,
3) Yargılama giderlerinin davalı idareye yüklenmesine,
Karar verilmesini Yüce Mahkemenizden arz ve talep ederim.
24.11.2009 Adı Soyadı
EKLER: