Editörler :
25 Aralık 2009 13:56

-alMİRa-
Daire Başkanı

"Bir nehirde iki kez yıkanılmaz" ifadesinin bir değişik versiyonu da "Aynı nehirde iki kez yıkanılmaz" ifadesidir.

Dikkat edilecek nokta cümle içinde geçen "aynı nehir" kısmı.

Suya girdiniz yıkındınız. Ne güzel. Fakat ikinci kez girdiğiniz su aynı su değildir, en basitinden sizi temizlediği için içeriğindeki maddeler değişim göstermiştir. Bu işin tamamı ile somut tarafı tabi.

İşi şakaya vurmak isteyen bir takım arkadaşlar su akıp gitti, pislik kalmadı vs. tarzında söylemlere başvurabilmektedir. Böyle bir durum karşısında yapılması gereken gülümsemektir. Gülümseyelim: :-)--<----{

27 Aralık 2009 14:49

""özne""
Kapalı

gülümseyelim

ozaman

27 Aralık 2009 18:14

suppourters
Müsteşar Yardımcısı

düşünce tarihinin en başarılı paradokslarından biridir herakleitosun söyledikleri..

27 Aralık 2009 21:49

manifesto43
Aday Memur

bu tanımı Nazım Hikmet'de mısralarında dile getirmiş

Rüzgâr akar gider,

aynı kiraz dalı bir kere bile sallanmaz aynı rüzgârla.

17 Ağustos 2010 15:48

meltemfelsefeci
Şef

derste bu konuyuı anlatırken öğrencimin bana evet bencede 2 kez yıkanılmaz çünkü ilk girdiğimizde kirliyiz 2.sinde temiziz diye cavap vermişti ve bütün sınıf gülmüştük

20 Aralık 2010 12:36

gamze7
Kapalı

bir nehirde yıkanılmaz iki kere

ve bir kitap okunmaz yeniden

yeni, yepyeni bir cümle bulunmayacaksa içinde...

20 Aralık 2010 13:11

tarihci09-82
Yasaklı

değişmeyen tek şey değişimdir. doğadaki herşey bir hareket ve değişim içindedir.evrilip durur herşey.

nicelikteki küçük küçük değişimler zamanla niteliği değiştirir.işte o zaman devrim olmuş olur.

evrim olmayan yerde devrimde olmaz.olsa da sağlıklı olmaz.işe yaramaz...

diyalektik düşünebilmek hayatı anlamaktır...

21 Aralık 2010 21:02

BaHrEvAn
Aday Memur

bencede bir nehirde iki defa yıkanmaz..birine gerçekten ikinci şansı ne zaman verdiysem üzülen taraf hep ben oldum..ve artık bu düsturu benimsiyorum..belki yine ikinci şans verdiklerim oluyor ama artık ikinci yıkanmalarımda daha ihtiyatlı davranıyorum..davranmakta gerekiyor..

23 Aralık 2010 01:57

tarihci09-82
Yasaklı

aynı zamanda her devrim kendisinden sonra gelen devrimi hazırlayan bir evrimdir.hiç bir şey durağan değildir. lakin bir nesil bunu gözlemleyemez.bir insan ömrü bunu farkedemeyebilir.

tarih bilimide bu işe yarar...

dereler ırmaklara,ırmaklar denizlere,denizler okyanuslara bi şekilde ulaşır.mesele suyun önünü açmaktır.setleri yıkmaktır...

24 Aralık 2010 09:54

kudretsolmaz
Kapalı

hiçbir şey birebir aynı olmaz ikincisinde. Bizim düşüncemiz dahi değişmiştir. Zaman ,mekan, su aynı olsa neye yarar. Her şeyden önce ve önemlisi fikir değişiyor ( gelişiyor ya da geriliyor).

26 Aralık 2010 14:28

gözyaşı86
Aday Memur

fenbilgisi öğretmeni olarak felsefe dersini işte bu yüzden çok çok seviyorum. yazılar çok etkileyici.

28 Aralık 2010 14:01

enamela
Aday Memur

ne ben dünkü benim nede hayat dünkü hayatt.. her gün başka bir hayata uyanıyorum... her gün soluduğum hava değişiyor... hergün acılar değişiyor... bize değişmeyen gibi gelen olguların sürekliliği... yeter artık dursun zaman... değişmesin hiç birşey..

29 Aralık 2010 11:23

kyhn
Aday Memur

her şey değişir. zaman beden ruh alem toprak su ............

25 Aralık 2011 22:23

_neden_
Müsteşar Yardımcısı

Mevlana; Dün dünde kaldı cancağızım, bugün yeni şeyler söylemek lazım, derken bu gerçeği dile getirmiş olabilir mi?

Evet, dün dünde kaldı... Ve dün, dün öldü...

28 Aralık 2011 21:05

orijin
Şef

yaw kardeşim bu feylosoflarda hep kafadan kırık.. seni tutanmı var kardeşim git yıkan. Onların hesabına göre ben bu saçma yazıya başladığımda başka bir kişiydim bitirdiğimde başka bir kişi olmam gerekir, dimi mualla..

28 Aralık 2011 21:49

orijin
Şef

değerli arkadaşlar hadisenin son klibini tutkuyla seyrederken, dünya felsefe yazını üzerinde önemli yeri olan'' aynı nehire iki kez girilmez'', ve ''değişmeyen tek şey değişimdir'' önermelerinin tamamen safsata olduğuna kanaat getirdim

İSPAT:

Bu önermeler ilk söylenildiği andan beri zihinlerde aynı anlamı çağrıştırdığına göre, Bu anlam değişmeyen şeye örnek gösterilebilirdi. Tabi ya öyle olmalıydı. Hadise çok güzeldi sevgilisi varmıydı acaba..

28 Aralık 2011 22:07

&&&*06neslihan06*&&&
Yasaklı

Değişmeyen tek şey değişim olabilir ama herkes ikinci bi şansı hak etnez çünkü aynı hatayı yine yapacak yine af dileyecek şans isteyecektir bana göre aynı hatayı iki kez yapan AHMAKTIR.

Affedip üçüncü şansı verene bir isim bulamadım:)

09 Ağustos 2012 23:31

ToReBeL
Yasaklı

bencede yıkanılmaz hadi birkez girdin yıkandın görürsün temizlenemediğini daha nehire girip yıkanmassın işte :D

13 Ağustos 2012 05:50

aysu69
Aday Memur

:) Demirelin sözlerine ne kadar da benziyor geçenlerde rastladım söz şu "yağmur yağarken ıslanmam diyemezsin".

13 Ağustos 2012 12:44

isa cem
Genel Müdür

olur mu canım felsefeye kalsak: doğa da az bulunan sey kıymetlidir mantıklı.. kör atta az bulunur e o da mı kıymetli ((: al sana felsefi bakış..

..gelelim nehire! nehir akışkandır, çağlayan su yosun tutmaz demiş atalarımız o halde istediğim kdr yıkanırım tertemiz su ((:

.. yok aynı kişiyle sevgili olunmaz aynı yamek yenmez aynı yataga yatılmaz aynı iş yapılmaz aynı oyun oynanmaz aynı arabaya binilmez aynı evde oturulmaz aynı kişilerle akaraba olunmaz aynı kişilere anne baba denmez der biter bu iş!!! eee bu da mümkün değil o halde felsefe bazen aptalca ve anlamasızdır kabul edelim.

Toplam 42 mesaj
 
ANKET
3 HDP'li belediyeye kayyum atandı. Bu kararı;