Apaçıklık konusunda seninle tartışmam itikadım açısından uygun olmaz. Fakat bu durumda nasıl inandığımızı merak ediyor olabilirsin. Onu da şu alıntı ile belirteyeyim:
*** Alıntıdır.
Kur'an-ı kerimde manası açık olan âyetlere Muhkem âyetler, manası açık olmayan, tefsire, izaha muhtaç olanlara Müteşabih âyetler adı verilir. Müteşabih olanlara açık manalarını vermek akla ve dine uygun olmazsa, uygun mana vermek, yani tevil etmek gerekir. Açık manalarını vermek günah olur. Âyetler gibi hadis-i şerifler de, muhkem ve müteşabih diye ikiye ayrılır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kur'anda yedi şey bildirilir: Yasak, emir, helal, haram, muhkem, müteşabih ve misaller. Helali helal, haramı haram bilin, emredilenleri yapın, yasak edilenlerden sakının! Misal ve hikaye olanlardan ibret alın! Muhkem olanlara uyun! Müteşabih olanlara inanın!) [Hakim]
Allah?ın sıfatlarına zıt olarak müteşabih âyet ve hadisleri tevil asla caiz olmaz. Bir âyet meali:
(Müteşabih âyetleri, kalblerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak için, kendilerine göre yorumlamaya çalışırlar. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir.) [Al-i imran 7]
***
Şimdi burada Kur'an-ı Kerim'i en iyi tefsir eden Peygamber Efendimizdir. Peygamber Efendimiz bunu Hâdis-i Şerif'leri ile yapmıştır. Hâdis-i Şerif'leri de ehl-i sünnet âlimleri açıklamıştır. Bizim için bilgi edinme kaynağı fıkıh kitapları, ilmihallerdir. Genel olarak inanç esaslarımız budur. Daha geniş bilgi istiyorsan, mevzuları açabiliriz.
Ayrıca seni uyarmıştım, kolpa lafından hiç hoşlanmıyorum. Düzgün konuşmayı denersen sevinirim.
Not: Her anlattığımın delili vardır. Delilsiz konuşmuyorum.
Apaçıklık konusunda seninle tartışmam itikadım açısından uygun olmaz. Fakat bu durumda nasıl inandığımızı merak ediyor olabilirsin. Onu da şu alıntı ile belirteyeyim:
*** Alıntıdır.
Kur'an-ı kerimde manası açık olan âyetlere Muhkem âyetler, manası açık olmayan, tefsire, izaha muhtaç olanlara Müteşabih âyetler adı verilir. Müteşabih olanlara açık manalarını vermek akla ve dine uygun olmazsa, uygun mana vermek, yani tevil etmek gerekir. Açık manalarını vermek günah olur. Âyetler gibi hadis-i şerifler de, muhkem ve müteşabih diye ikiye ayrılır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kur'anda yedi şey bildirilir: Yasak, emir, helal, haram, muhkem, müteşabih ve misaller. Helali helal, haramı haram bilin, emredilenleri yapın, yasak edilenlerden sakının! Misal ve hikaye olanlardan ibret alın! Muhkem olanlara uyun! Müteşabih olanlara inanın!) [Hakim]
Allah?ın sıfatlarına zıt olarak müteşabih âyet ve hadisleri tevil asla caiz olmaz. Bir âyet meali:
(Müteşabih âyetleri, kalblerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak için, kendilerine göre yorumlamaya çalışırlar. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir.) [Al-i imran 7]
***
Şimdi burada Kur'an-ı Kerim'i en iyi tefsir eden Peygamber Efendimizdir. Peygamber Efendimiz bunu Hâdis-i Şerif'leri ile yapmıştır. Hâdis-i Şerif'leri de ehl-i sünnet âlimleri açıklamıştır. Bizim için bilgi edinme kaynağı fıkıh kitapları, ilmihallerdir. Genel olarak inanç esaslarımız budur. Daha geniş bilgi istiyorsan, mevzuları açabiliriz.
Ayrıca seni uyarmıştım, kolpa lafından hiç hoşlanmıyorum. Düzgün konuşmayı denersen sevinirim.
Not: Her anlattığımın delili vardır. Delilsiz konuşmuyorum.