Editörler : oto-danisman-expert
02 Mayıs 2010 11:47

lpg li 1600 motor bi arac yokuşta niçin bayılır

aracın performansına neler etki eder. performans artırmak için neler yapılabilir.


oozcan42
Memur
02 Mayıs 2010 12:42

Merhabalar ben de 1.6 100 bg lpg li bir araç sahibiyim. İlk düşünülmesi gereken şeyler nasıl bir yokuş? Ne kadar yükle? Eğer ikisinde de ya da birinde dahi olsa sınırlar zorlanıyorsa aracın zorlanması doğal. Ancak söylediğiniz şey bir başka 1.6 araç rahat çıkarken ben zorlanıyorumsa eğer ilk suçlu olarak lpg sistemine bakmak gerekir. Örneğin ben o kadar memnun olmama rağmen lpg ve benzinli kullanımım arasında güç farkı var ki bu bazı araçlarda ayarsızlıktan dolayı çok fazla güç farkı oluşmakta.İlk sorum şu araç sizi benzinli kullanımda tatmin ediyor mu? Eğer ediyorsa lpg sisteminde bir sorun var demektir.Yok eğer etmiyorsa o zaman motora bakmamız gerekir.Bu konuda da ateşleme sistemi, yakıt sistemi, motorun ne kadar aşındığı ve şanzuman ile ilgili problemler çekişe etki eder. Bunların içerisinden her bir problemi ayrı ayrı incelemek gerekir. Kolay gelsin.


ahmethaşim
Yasaklı
02 Mayıs 2010 13:08

Uğraşma lpg ile.Bak benim araç 1.9 motor dizel.İstediğin yokuşu araba fullken söyle çıkayım.

Ben lpg kötüdür diyorum;kimse inanmıyordu.

Buyrun....


antikuş1907
Yasaklı
02 Mayıs 2010 13:31

aracın performansına tork,beygir,silinidir vs nedenler etki eder. bir defa karbüratörlü araçlarda lpg varsa araçta ciddi bir çekiş kaybı olur. enjeksiyonlulrda pek farketmez. bunun yanında motor parçalarının aşınmış olması yanmanın verimli olmayışı rektefeye gelmesi de nedenleri olabilir. motorunuzun bence performansını ölçtürün.


yecoshkunsu
Yasaklı
02 Mayıs 2010 14:09

hocam yokuşlara girmeden biraz hızlan yoksa benzinli araçları bile bayanlar oluyr merak etme. lpg de bi sorun olduğunu sanmıyorum. bikaç sefer dene eğer sorun devam ediyorsa arabana bi baktir. muhtemel sorunlar bujiler, lastikler, olabilir


nodaih
Şef
02 Mayıs 2010 18:27

aracın bakımları tam ve ateşleme sisteminde bir sorun yoksa aşırı dik rampa olmamak kaydıyla sıralı sistem bir araç bayılmaz kolay kolay yeterki devirini iyi ver hocam.unutmamalı at sahibine göre kişner..


porscheergokhan
Kapalı
02 Mayıs 2010 19:26

az yaksın diye devirden kaçarsan rampada bayılır. rampaya gelmeden önce inişteyken biraz asılacaksın hem hız (20-30km)hem devir (500-1000ddk) kazanacaksın. inişte gaza asılmak araca fazla yaktırmaz hemde rampayı daha az yakıtla daha hızlı cıkmanı sağlar.


dogan1717
Aday Memur
02 Ağustos 2019 19:30

Hocam ayrıntılı bir makale yazılmış konu ile alakalı istersen incelebilirsin

https://www.otobakekspertiz.com/2019/07/30/dizel-araba-cekisten-neden-duser/#Enjeksiyonlu_araba_cekisten_neden_duser


dogan1717
Aday Memur
15 Nisan 2020 21:55

Hocam merhabalar reklam amaçlı değil lakin bir oto ekspertiz firmasıyız araçların çekişten düşmesindeki bütün ana nedenleri ve araca verebileceği zararları tek tek anlattık

https://www.otobakekspertiz.com/2019/07/30/dizel-araba-cekisten-neden-duser/


yanalakb
Aday Memur
17 Nisan 2020 19:03

Atmosferik motorlarin kaderidir rampada bayılmak,tork fakiri olduğu için malum. Ya paraya kıyıp dizel alacaksınız,ya da yakıta kıyıp turbo benzinli. Ya da 3500-4000 devirde bağırarak rampa çıkmaya devam edeceksiniz. Tercih tamamen duygusal,tabi milletçe pek umursamasak da dizel çevre katilidir, lpg de nispeten dost sayilir


Hukuk10
Genel Müdür
18 Nisan 2020 18:35

1.6 atmosferik motor torku en fazla 150 dir o yüzden yokuşlarda üzer ama turbolu bir araç olsa işler değişir tabi

Toplam 10 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi