Editörler : "eskiyara"Pangaea

konya29
Daire Başkanı
14 Ağustos 2022 14:33

yok böyle iyi ..MEB,asla idarecilere kadro falan vermesin,kendilerini bir şey zannediyorlar sonra..


Braweheart01
Daire Başkanı
14 Ağustos 2022 15:34

hocam yanlış yapmışsın kendini yıpratmışsın idareci iken ders verirsen o sırada dinleniyorsun alabileceğin maksimum dersi almalıydın bu en büyük yanlışın.

mesai kavramı 8-17 olsa da idarecinin mesaisi 8 saattir fazla çalışıp kendini yıpratmışsın 8-17 arası çalışmak 9 saat eder ki o bir saat oldukça yıpratır bunun hesabını yapmazsan mahvolursun

Ayrıca ben idareciliğimin son bir yılında yaptım kurum için cebimden ayrı hat aldım eve giderken hattı okulda bıraktım. Whatsapp Telegram her şey kuruluydu sabah mesaiye geldiğimde mesajları inceleyip cevap veriyordum asıl hattımı okulda meb camiasında kimse bilmiyordu öğretmenler ilçe mem müdür acil sana ulaşmamız lazım diye mesaj yazmışlar salla gitsin hocam birşey de olmuyordu ben gece onlara cevap vermek zorunda değilim. Mesai saatlerinde okul dışında işim olursa hattı yanıma alıyordum ama asla eve götürmüyordum İdarecilikte en yorucu olan şey telefonla konuşmak hocam.

Bana sorarsan severek yapıyorsan işini bırakma. benim bırakma nedenim paraydı. Ek iş yaparak daha çok para kazanacağımı düşerek idarecilikten istifa edip öğretmenliğe geçtim.

aslankedi, 2 yıl önce

yıllarca öğretmenlik yaptım.en son çalıştığım okul proje okuluydu.ve iyi bir okuldu.okulda müdür ve 3 yardımcısı vardı.elemanları gören hacı olurdu.neyse yıllarca öğretmenlik yapmanın getirdiği yorgunluğu düşünerek 2019 yılında ösym sınavıyla bir anadolu l. müdür yard. oldum.

inanın o günden beri haftalık 6 saat dersime hiç aksatmadan girdim.kendime tek bir kurs bile açmadım.sadece toplamda 4 saat dyk denetlemeden ücret aldım.genelde 8-5 mesai yaptım.şu an kendimi kamyon çarpmıi gibi hissediyorum.ağustos sonu iyi bir okul denk gelirse ki gelecek bırakıyorum.idareci olduğum güne lanet olsun

gelelim bu süreçteki gözlemlerime.

1.müdürlerin büyük bir kısmı mülakatla atanmış.ve bunlar vatanı milleti çok sevdikleri için idareci olmamışlar.dyk sı ve halk eğitim kursu olamayan müdür çok az.

2.yardımcıları özellikle sınavlı olanları ağa-maraba olarak ilişkisi içinde görüyorlar.müdürlerin çoğu eğitim-öğretime hakim değil.bazıları müdür yardımcısı olmadan direk müdür olmuşlar.2-3 saat okula gelip kendini gösterip arazi oluyorlar.

3.yolsuzluk işlerine karışanlar var.

4.sendikacılık yapanlar çok.

5.arkası sağlam yardımcılar için de yukarda söylediklerim aynen geçerli.

6.idarede sürekli öğretmen dedikosu var.öğretmenken de idareci dedikodusu vardı.

7.meb aleni olarak okul müdürlerini koruyup kolluyor.bunu ben bizzat teftiş başkanınından duydum.öğretmenin ve yardımcının müdürü şikayeti ile müdürün bunları şikayet etmesi kesinlikle aynı değil.

8.yalaka öğretmenlere müdürler bayılıyor.bunu yaşayarak söylüyorum.

9.çoğunluğunun egosu şişkin.

10.eğitimde ilerleme sağlayamamızın en büyük nedeni kesinlikle idareciler.

liste uzar gider.şunu tüm samimiyetimle söylüyorum.bu işi hakkıyla yapan adamın eli öpülür.

çünkü o insan gerçek bir vatanseverdir.illaki iyi müdürler vardır.birkaç tanesi var bizim burda.bende üç yıl bu şerefe nail oldum.ama yeter.bana kalsa okuldaki öğretmenleri sırayla değiştirerek yönetime katarım.olması gereken normalde bu.

17 yıldır kadrolu öğretmenim.bu süreçte bana, örnek alabileceğim tek bir müdür bile denk gelmedi.bazı müdür yardımcıları iyiydi.onlarda toplamda 2-3 taneydi.


albatros52
Memur
14 Ağustos 2022 15:36

Müdürlere başöğretmenlik müdür yardımcılarına uzman öğretmenlik unvanı sınavsız verilsin. İdarecilik çok cazip olur. Ayrıca da anlsmlı olur.

konya29
Daire Başkanı
14 Ağustos 2022 20:56

tabi tabii..10 maaşta ikramiye verilsin,haftasonu da ek ders falan da yazılsın..ondan önce nasıl seçiliyorlar ona bir bakılsın...

albatros52, 2 yıl önce
Müdürlere başöğretmenlik müdür yardımcılarına uzman öğretmenlik unvanı sınavsız verilsin. İdarecilik çok cazip olur. Ayrıca da anlsmlı olur.

muallim_34
Genel Müdür
14 Ağustos 2022 23:41

Idarecilere kadro şart..


herkepşef
Şube Müdürü
15 Ağustos 2022 14:24

Idarecilere kadro şart..


mitril
Genel Müdür
15 Ağustos 2022 22:24

Superbb sadece müdürlere mi? Müdür baş/yardımcıları böyle iyi mi diyorsun?


superbb
Genel Müdür
16 Ağustos 2022 08:31

tüm idarecilere tabiki bir koltukta 2 karpuz taşınmaz öğretmenlik ayrı idarecilik ayrı


mitril
Genel Müdür
16 Ağustos 2022 20:09

Başlığa müdür yazmışsın.


mitril
Genel Müdür
16 Ağustos 2022 20:20

OKUL YÖNETİCİLİĞİNİN İTİBARSIZLAŞTIRMA SÜRECİ

Gelin size biraz konuyu buralara getiren olayların tarihi sürecini anlatayım. Her şey 2006 yılında başladı, adım adım bu günlere geldik.

İDARECİLERİN DERSE GİRME KONUSU YA DA SORUNSALI

Bu konu 01/12/2006 tarihli ve 2006/11350 sayılı MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN DERS VE EK DERS SAATLERİNE İLİŞKİN KARAR'da şu şekilde düzenlenmiş. Aylık karşılığı ders görevi

MADDE 5- (1) Kapsama dâhil örgün ve yaygın eğitim kurumlarında görevli;

a) Örgün ve yaygın eğitim kurumlarının müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcıları haftada 6 saat,

ders okutmakla yükümlüdürler.

Şu an yürürlükte olan bu Karar'ın bağlantı adresi: http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/469.pdf

Bu kararın yürürlükten kaldırdığı mevzuat ise şöyle:

Yürürlükten kaldırma

MADDE 31- (1) Bu Kararın yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 2/12/1998 tarihli ve 98/12120 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan ?Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esaslar? yürürlükten kaldırılmıştır.

Şimdi 2006 tarihli Karar'ın yürürlükten kaldırdığı 1998 tarihli Esaslar'a bir bakalım. 1998 tarihli Esaslar, yönetcilerin ders konusunu şöyle düzenlemiş:

Aylık Karşılığı Ders Görevi

Madde 5- Kapsama dahil okul ve kurumlarda görevli;

a) İlköğretim, özel eğitim okulları, lise ve dengi okulların müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcıları haftada 6 saate kadar,

branşlarında aylıkları karşılığında ders okutmakla yükümlüdürler. (a) bendinde belirtilenlere, branşlarında ders bulunamaması halinde branşları dışında da ders görevi verilir.

Sözü edilen Esaslar'ın bağlantı adresi: https://www.memurlar.net/haber/12323/mill-egitim-bakanligi-ogretmen-ve-yoneticilerinin-ders-ve-ek-ders-saatlerine-iliskin-esaslar.html

Sözün özü, yönetcilerin derse girme sorunu 2006'da ortaya çıkmış, 1998'deki esneklik (6 saate kadar) 2006'da zorunluluk (6 saat) haline getirilmiş ve o gün bu gündür çözülememiş ya da çözülmek istenmemiş bir sorun olarak durmaktadır.

Öte yandan 2006 tarihli Karar, tüm yöneticilere 6 saat derse girme zorunluluğu getirirken, Karar'da ilk gedik Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün 13.10.2007 tarihli ve 71809 sayılı görüş yazısı ile açılmış oldu. Sınıf öğretmeni ve anaokulu öğretmeni yöneticilerin ders bütünlüğü nedeniyle derse girmemeleri sağlandı.

İlgili görüş yazısı: https://www.memurlar.net/haber/147985/sinif-ogretmeni-olan-yoneticiler-derse-girmeyecek.html

Bir görüş yazısıyla 2007'den beri yönetmelik vesaire değiştirilmeden nasıl işlem yapılabiliyor, görüş yazısı Bakanlar Kurulu Karar'ı üzerinde nasıl hüküm getirebiliyor bunları anlamak mümkün değil. Bu düzenleme sadece bir yazı ile gerçekleşti. Karar'da böyle bir ayrım yok. Yani usule uygun değil.

Derse girme konusundaki diğer bir gelişme 07.08.2013 tarihindeki toplu sözleşme anlaşmasıyla branşçı (sınıfçıların zorunluluğu belirttiğimiz üzere 2007'den itibaren zaten yoktu) müdür ve müdür başyardımcılarının 6 saat olan zorunlu derslerinin 2 saate indirilmesiyle oldu. Burada branş müdür yardımcılarıyla ilgili hiçbir düzenleme yapılmaması onları bu konunun en maduru haline getirmiştir.

Konunun branşçı müdür yardımcıları (üvey evlatlar mı demek lazım artık bilemiyorum) açısından nasıl el birliği ile adaletsiz bir duruma getirildiğini toplu sözleşme süreçlerinde hep birlikte gördük.

Yöneticilerin derse girme farklılıklarını özetlersek:

1. Anaokulu/Sınıf Öğretmeni Müdür, Müdür Başyardımcısı, Müdür Yardımcısı: Derse girmek zorunda değil (2007 tarihli MEB insan kaynakları görüş yazısına dayanarak, ders bütünlüğü gerekçesiyle)

2. Anaokulu/Sınıf dışındaki Müdür, Müdür Başyardımcısı: 2-6 saat arası derse girmekle yükümlü. (Toplu sözleşme kararı gereği)

3. Branş Öğretmeni Müdür Yardımcısı (üvey evlat da diyebilirsiniz) : 6 saat derse girmekle yükümlü.

Ders aynı ders ama üç farklı uygulama. Bu kabul edilemez. Şu ana kadar siyasal ya da sendikal bir çözüm maalesef olmadı. Ben bu konuyla ilgili yargıya gidilebileceğini düşünüyorum çünkü idari işlemler yargı denetimine açıktır. Konu tek ama bir sürü farklı uygulama var. Yöneticiliğe yeni başlayan bir branş öğretmeni dava açabilir. İdari dava açma süresi düzenleyici işlemin (burada Karar) yayınlanmasından ya da bu işlemin kişiye uygulanmasından (burada branş müdür yardımcısına haftada 6 saat ders görevi verilmesi) itibaren 60 gündür. Yönetmeliğe dava açma süresi geçmiş olsa da bu yönetmeliğin kişiye ilk defa uygulanmasından itibaren 60 gün içinde de dava açılabilir. Yönetmelikte yazanın hilafına ve aynı konuda farklı farklı uygulamalar içeren bu konuda idareyi hakkaniyetli bir düzenlemeye zorlayacak bir karar çıkar düşüncesindeyim.

YÖNETİCİLİKTE ATAMA YERİNE GÖREVLENDİRMENİN GETİRİLMESİ VE 4 + 4 HİKAYESİ

Bu bakanlığa Yusuf Tekin'in verdiği zarar daha yıllarca giderilemeyecek gibi görünüyor. Okul yöneticileri özelinde bakın neden? 13 Ağustos 2009 tarihli yönetici atama yönetmeliği, yöneticilere haklarını veren bir yönetmelikti. İncelerseniz müdür ve müdür yardımcılığı için sadece yazılı sınav şartı olduğunu görürsünüz. Atandığınız zaman kadronuzla atanıyordunuz, 4 yılda, 8 yılda görev süresinin dolması gibi bir durum yoktu. Kendiniz istifa etmedikçe ya da soruşturma neticesinde görevden uzaklaştırılmadıkça göreviniz devam ediyordu. İlgili şahıs, 28 Mayıs 2013 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı müsteşarı olarak atanıyor. Gelişi 4 Ağustos 2013'teki yönetici atama yönetmeliğine hemen yansıyor. İncelerseniz müdür yardımcılığında sadece yazılı sınav uygulamasına rağmen müdürlükte sözlü şartını getirdiklerini görürsünüz. Yönetmelik de hâlâ "atama" yönetmeliğiydi ancak bu da uzun sürmeyecekti. 10 Haziran 2014 Yönetici Görevlendirme Yönetmeliği. Adından da anlaşıldığı üzere "atama" gitti, "görevlendirme" geldi. Bu yönetmelikle okul yöneticiliğinin itibarsızlaştırılması kazığı bu şahıs tarafından çakılmıştır ve o kazık hâlâ çıkarıl(a)mamıştır. Bugüne kadar gelen yönetmeliklerin temelini teşkil eden bu 2014 yönetmeliği 4 + 4 ü getirmiş, yöneticiler gelecek kaygısına düşürülmüşlerdir. Görevlendirmelerdeki mülakat uygulamaları güvenirliğe gölge düşürmüştür. Bilirsiniz ki eski sistemde müsteşar bakandan sonra ikinci isim olsa bile bakan vitrindi. Arka planda bakanlığı müsteşar yönetirdi. Bu uygulamaları ona atfetmemin nedeni budur.

Tüm bu sorunlar bu sorunları kabul edip çözüm bulmak isteyen bir yetkili tarafından okul yöneticilerinin genel idare hizmetleri sınıfına alınması suretiyle çözülebilir. Böylece yöneticilik 2. görev olmaktan çıkar, yöneticiler kadrolarına kavuşur, derse girme girmeme sorunları da böylece son bulmuş olur.


abra kadelyon
Şube Müdürü
16 Ağustos 2022 23:31

bakanlık her yıl yuzlerce idareci atar angaryasını çektirir. tabiki yuzlerce istifaaaa eder


abra kadelyon
Şube Müdürü
16 Ağustos 2022 23:35

okul varsa idareci ihtiyacı var demektir. neden 2. görev yapılır ki bu verilen değeri gösteriyor


braveheart1234
Daire Başkanı
17 Ağustos 2022 13:39

Hocam çok aydınlatıcı olmuş elinize sağlık. Değinmediğiniz bir husus daha var. TTB Ders Okutma'ya göre PDR branşının okuyabileceği herhangi bir ders yok. Branşımız gereği ve 2020 PDR hizmetleri yönetmeliğine göre nöbet de tutmuyoruz. PDR idareciler de bu hususta sınıf-OKL gibi havada kalıyor. 2014 öncesi yönetmeliğine dair şöyle bir eleştiri getirmek istiyorum: Görev süresi olmayınca rotasyon ve sisteme yeni girişler namümkün olmayacak mı? Örneğim ben idareciliğe adım atmak istiyorum. Ancak boş kadro beklemem ve ihtimal dahili daha uzun beklemem gerekecektir.
mitril, 2 yıl önce

OKUL YÖNETİCİLİĞİNİN İTİBARSIZLAŞTIRMA SÜRECİ

Gelin size biraz konuyu buralara getiren olayların tarihi sürecini anlatayım. Her şey 2006 yılında başladı, adım adım bu günlere geldik.

İDARECİLERİN DERSE GİRME KONUSU YA DA SORUNSALI

Bu konu 01/12/2006 tarihli ve 2006/11350 sayılı MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN DERS VE EK DERS SAATLERİNE İLİŞKİN KARAR'da şu şekilde düzenlenmiş. Aylık karşılığı ders görevi

MADDE 5- (1) Kapsama dâhil örgün ve yaygın eğitim kurumlarında görevli;

a) Örgün ve yaygın eğitim kurumlarının müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcıları haftada 6 saat,

ders okutmakla yükümlüdürler.

Şu an yürürlükte olan bu Karar'ın bağlantı adresi: http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/469.pdf

Bu kararın yürürlükten kaldırdığı mevzuat ise şöyle:

Yürürlükten kaldırma

MADDE 31- (1) Bu Kararın yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 2/12/1998 tarihli ve 98/12120 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan ?Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esaslar? yürürlükten kaldırılmıştır.

Şimdi 2006 tarihli Karar'ın yürürlükten kaldırdığı 1998 tarihli Esaslar'a bir bakalım. 1998 tarihli Esaslar, yönetcilerin ders konusunu şöyle düzenlemiş:

Aylık Karşılığı Ders Görevi

Madde 5- Kapsama dahil okul ve kurumlarda görevli;

a) İlköğretim, özel eğitim okulları, lise ve dengi okulların müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcıları haftada 6 saate kadar,

branşlarında aylıkları karşılığında ders okutmakla yükümlüdürler. (a) bendinde belirtilenlere, branşlarında ders bulunamaması halinde branşları dışında da ders görevi verilir.

Sözü edilen Esaslar'ın bağlantı adresi: https://www.memurlar.net/haber/12323/mill-egitim-bakanligi-ogretmen-ve-yoneticilerinin-ders-ve-ek-ders-saatlerine-iliskin-esaslar.html

Sözün özü, yönetcilerin derse girme sorunu 2006'da ortaya çıkmış, 1998'deki esneklik (6 saate kadar) 2006'da zorunluluk (6 saat) haline getirilmiş ve o gün bu gündür çözülememiş ya da çözülmek istenmemiş bir sorun olarak durmaktadır.

Öte yandan 2006 tarihli Karar, tüm yöneticilere 6 saat derse girme zorunluluğu getirirken, Karar'da ilk gedik Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün 13.10.2007 tarihli ve 71809 sayılı görüş yazısı ile açılmış oldu. Sınıf öğretmeni ve anaokulu öğretmeni yöneticilerin ders bütünlüğü nedeniyle derse girmemeleri sağlandı.

İlgili görüş yazısı: https://www.memurlar.net/haber/147985/sinif-ogretmeni-olan-yoneticiler-derse-girmeyecek.html

Bir görüş yazısıyla 2007'den beri yönetmelik vesaire değiştirilmeden nasıl işlem yapılabiliyor, görüş yazısı Bakanlar Kurulu Karar'ı üzerinde nasıl hüküm getirebiliyor bunları anlamak mümkün değil. Bu düzenleme sadece bir yazı ile gerçekleşti. Karar'da böyle bir ayrım yok. Yani usule uygun değil.

Derse girme konusundaki diğer bir gelişme 07.08.2013 tarihindeki toplu sözleşme anlaşmasıyla branşçı (sınıfçıların zorunluluğu belirttiğimiz üzere 2007'den itibaren zaten yoktu) müdür ve müdür başyardımcılarının 6 saat olan zorunlu derslerinin 2 saate indirilmesiyle oldu. Burada branş müdür yardımcılarıyla ilgili hiçbir düzenleme yapılmaması onları bu konunun en maduru haline getirmiştir.

Konunun branşçı müdür yardımcıları (üvey evlatlar mı demek lazım artık bilemiyorum) açısından nasıl el birliği ile adaletsiz bir duruma getirildiğini toplu sözleşme süreçlerinde hep birlikte gördük.

Yöneticilerin derse girme farklılıklarını özetlersek:

1. Anaokulu/Sınıf Öğretmeni Müdür, Müdür Başyardımcısı, Müdür Yardımcısı: Derse girmek zorunda değil (2007 tarihli MEB insan kaynakları görüş yazısına dayanarak, ders bütünlüğü gerekçesiyle)

2. Anaokulu/Sınıf dışındaki Müdür, Müdür Başyardımcısı: 2-6 saat arası derse girmekle yükümlü. (Toplu sözleşme kararı gereği)

3. Branş Öğretmeni Müdür Yardımcısı (üvey evlat da diyebilirsiniz) : 6 saat derse girmekle yükümlü.

Ders aynı ders ama üç farklı uygulama. Bu kabul edilemez. Şu ana kadar siyasal ya da sendikal bir çözüm maalesef olmadı. Ben bu konuyla ilgili yargıya gidilebileceğini düşünüyorum çünkü idari işlemler yargı denetimine açıktır. Konu tek ama bir sürü farklı uygulama var. Yöneticiliğe yeni başlayan bir branş öğretmeni dava açabilir. İdari dava açma süresi düzenleyici işlemin (burada Karar) yayınlanmasından ya da bu işlemin kişiye uygulanmasından (burada branş müdür yardımcısına haftada 6 saat ders görevi verilmesi) itibaren 60 gündür. Yönetmeliğe dava açma süresi geçmiş olsa da bu yönetmeliğin kişiye ilk defa uygulanmasından itibaren 60 gün içinde de dava açılabilir. Yönetmelikte yazanın hilafına ve aynı konuda farklı farklı uygulamalar içeren bu konuda idareyi hakkaniyetli bir düzenlemeye zorlayacak bir karar çıkar düşüncesindeyim.

YÖNETİCİLİKTE ATAMA YERİNE GÖREVLENDİRMENİN GETİRİLMESİ VE 4 + 4 HİKAYESİ

Bu bakanlığa Yusuf Tekin'in verdiği zarar daha yıllarca giderilemeyecek gibi görünüyor. Okul yöneticileri özelinde bakın neden? 13 Ağustos 2009 tarihli yönetici atama yönetmeliği, yöneticilere haklarını veren bir yönetmelikti. İncelerseniz müdür ve müdür yardımcılığı için sadece yazılı sınav şartı olduğunu görürsünüz. Atandığınız zaman kadronuzla atanıyordunuz, 4 yılda, 8 yılda görev süresinin dolması gibi bir durum yoktu. Kendiniz istifa etmedikçe ya da soruşturma neticesinde görevden uzaklaştırılmadıkça göreviniz devam ediyordu. İlgili şahıs, 28 Mayıs 2013 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı müsteşarı olarak atanıyor. Gelişi 4 Ağustos 2013'teki yönetici atama yönetmeliğine hemen yansıyor. İncelerseniz müdür yardımcılığında sadece yazılı sınav uygulamasına rağmen müdürlükte sözlü şartını getirdiklerini görürsünüz. Yönetmelik de hâlâ "atama" yönetmeliğiydi ancak bu da uzun sürmeyecekti. 10 Haziran 2014 Yönetici Görevlendirme Yönetmeliği. Adından da anlaşıldığı üzere "atama" gitti, "görevlendirme" geldi. Bu yönetmelikle okul yöneticiliğinin itibarsızlaştırılması kazığı bu şahıs tarafından çakılmıştır ve o kazık hâlâ çıkarıl(a)mamıştır. Bugüne kadar gelen yönetmeliklerin temelini teşkil eden bu 2014 yönetmeliği 4 + 4 ü getirmiş, yöneticiler gelecek kaygısına düşürülmüşlerdir. Görevlendirmelerdeki mülakat uygulamaları güvenirliğe gölge düşürmüştür. Bilirsiniz ki eski sistemde müsteşar bakandan sonra ikinci isim olsa bile bakan vitrindi. Arka planda bakanlığı müsteşar yönetirdi. Bu uygulamaları ona atfetmemin nedeni budur.

Tüm bu sorunlar bu sorunları kabul edip çözüm bulmak isteyen bir yetkili tarafından okul yöneticilerinin genel idare hizmetleri sınıfına alınması suretiyle çözülebilir. Böylece yöneticilik 2. görev olmaktan çıkar, yöneticiler kadrolarına kavuşur, derse girme girmeme sorunları da böylece son bulmuş olur.


mitril
Genel Müdür
17 Ağustos 2022 17:15

PDR öğretmenleri normalde derse girmedikleri için yönetici olunca da girmezler. Bunda bir sorun yok. 2014 öncesinde de her yıl sınav yapılıyordu. Atama, emeklilik, istifa vs. açık her zaman olur. 4+4 sisteminde de sistem içinde olanlar sonuçta hemen sistem dışına çıkmıyorlar. A okulundan B okuluna gidiyorlar. Sıkıntı her dört yılda bir belirsizlik ve kaygı olması. Düşük puan nedeniyle sistem dışına çıkanların olması da ihtimal dahilinde. İşte o noktada yönetici tam anlamıyla mağdur. Alanındaki boşluk durumuna göre öğretmen olarak merkezdeyse ilçeye verilebilir, ilçedeyse başka ilçeye verilebilir vs.


braveheart1234
Daire Başkanı
18 Ağustos 2022 15:45

Teşekkürler hocam cevabınız için.
mitril, 2 yıl önce

PDR öğretmenleri normalde derse girmedikleri için yönetici olunca da girmezler. Bunda bir sorun yok. 2014 öncesinde de her yıl sınav yapılıyordu. Atama, emeklilik, istifa vs. açık her zaman olur. 4+4 sisteminde de sistem içinde olanlar sonuçta hemen sistem dışına çıkmıyorlar. A okulundan B okuluna gidiyorlar. Sıkıntı her dört yılda bir belirsizlik ve kaygı olması. Düşük puan nedeniyle sistem dışına çıkanların olması da ihtimal dahilinde. İşte o noktada yönetici tam anlamıyla mağdur. Alanındaki boşluk durumuna göre öğretmen olarak merkezdeyse ilçeye verilebilir, ilçedeyse başka ilçeye verilebilir vs.


lodos348
Memur
18 Ağustos 2022 17:55

güncel

Toplam 96 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi