Eren Hocam faydası dokunur inşallah, elimden geldiğince güzel bir derleme oluşturdum sayılır.
"Ders süreleri acilen düşürülmelidir sayın bakanlık. 40 dk bence de çok fazla. Zaten 40 dk nın tamamından verim alınamıyor. 20-25 dk ders işledikten sonra öğrencilerde dersten kopmalar başlıyor. tabi böyle olunca sınıf disiplini noktasında sıkıntılar yaşanmaya başlıyor, özellikle de kalabalık mevcutlu sınıflarda bu sorun had safhaya çıkıyor. geçtim onu da; ilk 20 dk.lık öğrenmeler sonucunda her şekilde kafası dolan öğrencinin, ekseriyet kişisel ihtiyaçları da artmış oluyor. Örnek: tuvalet ihtiyacından tutun ki burada yer verilemeyecek kişisel lavabo ihtiyaçları, kimi öğrenciler için beslenmeler, su içmeler vs vs.. Kısaca bu sürenin sonunda anlık olarak dinlenmenin ders dışına çıkarılması açıktan zuhur eden ve çok iyi bilinen bir gerçektir. O yüzden ilköğretimlerde (ilkokul-ortaokul-lise hepsi için geçerlidir) 30 dk oldukça makuldur. Olması gereken de zaten budur. Liselerde 45 dk idi ders süresi, 2013'te 40 dk.ya düşürüldü. Ancak dediğim gibi ilköğretimlerde 40 dk gerçekten çok uzun bir süre ve bu sürenin son 10-15 dakikasından hiçbir suretle verim alınamamaktadır. Artık çağımızda öğrenciyi 40 dk derste tutmak imkansız bir hale gelmiştir. İlkokul, ortaokul, lise hepsi için de aynı durum geçerlidir. Çağımız, bilgi ve teknoloji çağıdır. Dolayısıyla öğrenme süreleri düşmüştür ve ders sürelerinin çağımıza oryante edilmesi gerekmektedir... Tantanadan dolayı hem öğrenci hem öğretmen muzdarip. "Öğretmenim lütfen arkadaşımız susturur musunuz ?" şeklinde serzenmeler, tuvalate kaçışlar son bulmalıdır. "Ne öğrencilerimiz tutsak olsunlar; ve ne de başlarındaki öğretmenler olarak bizler gardiyan..." Saygı slmlar."
Eren Hocam faydası dokunur inşallah, elimden geldiğince güzel bir derleme oluşturdum sayılır.
"Ders süreleri acilen düşürülmelidir sayın bakanlık. 40 dk bence de çok fazla. Zaten 40 dk nın tamamından verim alınamıyor. 20-25 dk ders işledikten sonra öğrencilerde dersten kopmalar başlıyor. tabi böyle olunca sınıf disiplini noktasında sıkıntılar yaşanmaya başlıyor, özellikle de kalabalık mevcutlu sınıflarda bu sorun had safhaya çıkıyor. geçtim onu da; ilk 20 dk.lık öğrenmeler sonucunda her şekilde kafası dolan öğrencinin, ekseriyet kişisel ihtiyaçları da artmış oluyor. Örnek: tuvalet ihtiyacından tutun ki burada yer verilemeyecek kişisel lavabo ihtiyaçları, kimi öğrenciler için beslenmeler, su içmeler vs vs.. Kısaca bu sürenin sonunda anlık olarak dinlenmenin ders dışına çıkarılması açıktan zuhur eden ve çok iyi bilinen bir gerçektir. O yüzden ilköğretimlerde (ilkokul-ortaokul-lise hepsi için geçerlidir) 30 dk oldukça makuldur. Olması gereken de zaten budur. Liselerde 45 dk idi ders süresi, 2013'te 40 dk.ya düşürüldü. Ancak dediğim gibi ilköğretimlerde 40 dk gerçekten çok uzun bir süre ve bu sürenin son 10-15 dakikasından hiçbir suretle verim alınamamaktadır. Artık çağımızda öğrenciyi 40 dk derste tutmak imkansız bir hale gelmiştir. İlkokul, ortaokul, lise hepsi için de aynı durum geçerlidir. Çağımız, bilgi ve teknoloji çağıdır. Dolayısıyla öğrenme süreleri düşmüştür ve ders sürelerinin çağımıza oryante edilmesi gerekmektedir... Tantanadan dolayı hem öğrenci hem öğretmen muzdarip. "Öğretmenim lütfen arkadaşımız susturur musunuz ?" şeklinde serzenmeler, tuvalate kaçışlar son bulmalıdır. "Ne öğrencilerimiz tutsak olsunlar; ve ne de başlarındaki öğretmenler olarak bizler gardiyan..." Saygı slmlar."
erenbay , 5 yıl önce
Saygıdeğer hocam tam sırasıdır şu konuyu dile getirelim arkadaşlar Buyurunuz:
https://www.memurlar.net/haber/829952/bakan-selcuk-acikladi-okullara-ara-tatil-geliyor.html