yukarıdaki ifadeyi yazmak için akıldan istifa etmek gerekir.
Allah Kitabında : ey insan ey nas ey beşer ey ademoğlu ey müminler ey mümineler ey münafıklar ey kafirler ey sapkınlar ey salih kişiler ey şeytana uymuş kişiler ey iblis ey adem ey melekler diye
her taifeden ama her taifeden bahsederken insanın cesedini toprakla birlerken ruhunuda ilk üflenen özle ruhla tevhid etmekte iken
ve insanı umumi külli manada madde de birlerken:
bütün insanlar aynı kanunla doğar
aynı kanunla ölür
aynı kanunla yaşar
aynı kanunla aynı ciğerle aynı atmosferden aynı oksijeni alıp aynı kanunla kana geçirirken
aynı kanunla aynı karbondioksiti verirken
aynı organla aynı kanunla aynı güneş ile aynı mercek ile aynı retina ile görürken
aynı kanunla konuşur aynı kanunla aynı dil ile aynı tadları alırken
batınındaki aynı duyguları yaşarken
korku nefret öfke sevgi aşk özlem ümit gibi aynı duygu ve latifelerle donanmışken
aynı ayı aynı güneş aynı gezegen üzerinde yaşarken
Allah: sizi tek bir nefisten yarattık derken
size yeryüzünü beşik kıldık derken
size güneşi lamba soba kıldık
ayı gece lambası bir takvim kılarken ayı ve güneşi ayları yıllları bilme aracı kıldık derken
(dünya kendi etrafında dönmesi günleri doğururken ayın dünya etrafında dönmesi ayları oluştururken dünyanın ayla beraber güneş etrafında dönmesi yılları oluşturur.ayın güneşin dünnyanın menzilleri yolları hesapla çizilmiştir.)
dünya raydan çıksa tüm insanlar korkuya kapılır
güneş sönse tüm insanları etkiler
atmosfer bitse su yok olsa gece gündüz ortadan kalksa tüm insanlar etkilenir
dünyayı raydan çıakracak bir kuyruklu yıldız bir meteor dünyaya yaklaşsa tüm insanlar panikler
"kulli nefsin zaikatül mevt" tüm insanlar ölümü tadar. tüm insanlar ölüm sonrası dirilişi cenneti cehennemi en esaslı soru ve mevzu olarak kalp ve kafalarında taşırken
insanı sadece maddeden ibaret sayan kafirler
ruhu ile yıldızları dünyaları kainatı yutsa tadmin olmayan insanı daracık bir maddi beden kafesi içine hapsedip sen bundan ibaretsin derler
veya daracık dünyanın daracık bir taştan evine hapsedip senin yerin bura derler.
bir kuşu kafeste görsen ,bilirsin ki bu kuş yakalanmış buraya haps edilmiş.kapı açıldığında o daracık mezar gibi metal kafesten uçup uçsuz bucaksız vasi göklerde pervaz eder
evet o kanatlar kçük kafeste durması için değildir belki uçsuz bucaksız gökte pervaz içindir.
insana bakan görür ki ruhu öyle kanatlı öyle aşkın öyle maddeyi aşmışki asla madde ile kaim değildir belki madde o ruh ile kaimdir.ve bu dar kalıp kafes hükmündeki dünya ve beden asla ruhu tadmin etmez. ruh sonsuzluğu istiyor aynen kafesteki kuş gibi.ancak maddi bedeni daracık her an ölüme gidip toprak olmaya aday. bu daracık fani toprak beden ruhun aşkın arzularını tadmin etmiyor.
belki ruh geçici olarak orda misafirdir elbet kapı açılacak o kuş o kafesten geniş alemlere uçacaktır.
kuş kanadı gösterir ki bu kuşa uçmak için verilmiş. uçmak ise kayıtsız ve geniş bir semada mümkündür.kuş daracık kafeste uçsa başını kanadını kafese çarpar yaralanır berelenir sonra uçmaya tevbe edip durur.
taki kapı açılıncaya kadar.
ruh yıldızlarda gezmek istiyor geniş alemlerde sonsuz ölümsüz diyarlarda olmak istiyor
ancak şu an kısıtlı kısır bie beden kafesinde mahpustur.
belki o geniş alemlere uçacak enerjiye pişkinliğe ulaşması içindir.
.
insan toplumsal bir varlıktır.din de insanı toplumu tanımlar.ortak hedefler manalar kazandırır.
misal der: sen zenginsin fakirin senin üstünde hakkı var zekat ver
veya der sen kuvvetlisin zalime karşı mazlumu koru
veya sen alimsin ancak cahil ile aynı öze sahipsin onu hor görme üstündeki parlak elbiseni çıkar
kefen misal hacc ihramını giy o insanlarla beraber kabede bir dön bakalım
veya der zenginsin toksun ancak fakirin halini anlaman için bir ay yemeyecek içmeyeceksin
veya der kralsın hükümdarsın ancak bir köle ile aynı camiide aynı safta saf tutacak diz çökecek bel bükecek alnını secdeye koyacaksın.
veya çok kuvvetli kudretlisin ancak ölüm senide her kes gibi toprağa döndürecek fazla şımarma
veya der mezarlığa git ölümü an sonun böyledir.
aynı yöne yönlendirip aynı hareketler yaptırırp aynı şeyleri okutup aynı Rabbin huzurunda dikip asker gibi aynı şeyleri yaptırıp sana insan olma toplum olma aynı öze ait olma melekesi kazandırır.
sarhoş rakıcı kafalar ise bunu laiklikte rakıda bulurlar.
oysa rakı sarhoşluk verir.
aynı masada yan yana olan dostlar dahi sarhoş olduktan sonra aynı yerde olduğunu unuturlar
ya düşman olup kavga ederler yada sızıp uyurlar.
dinin birlik kılma ruhunu hiç bir rakı veremez.
yukarıdaki ifadeyi yazmak için akıldan istifa etmek gerekir.
Allah Kitabında : ey insan ey nas ey beşer ey ademoğlu ey müminler ey mümineler ey münafıklar ey kafirler ey sapkınlar ey salih kişiler ey şeytana uymuş kişiler ey iblis ey adem ey melekler diye
her taifeden ama her taifeden bahsederken insanın cesedini toprakla birlerken ruhunuda ilk üflenen özle ruhla tevhid etmekte iken
ve insanı umumi külli manada madde de birlerken:
bütün insanlar aynı kanunla doğar
aynı kanunla ölür
aynı kanunla yaşar
aynı kanunla aynı ciğerle aynı atmosferden aynı oksijeni alıp aynı kanunla kana geçirirken
aynı kanunla aynı karbondioksiti verirken
aynı organla aynı kanunla aynı güneş ile aynı mercek ile aynı retina ile görürken
aynı kanunla konuşur aynı kanunla aynı dil ile aynı tadları alırken
batınındaki aynı duyguları yaşarken
korku nefret öfke sevgi aşk özlem ümit gibi aynı duygu ve latifelerle donanmışken
aynı ayı aynı güneş aynı gezegen üzerinde yaşarken
Allah: sizi tek bir nefisten yarattık derken
size yeryüzünü beşik kıldık derken
size güneşi lamba soba kıldık
ayı gece lambası bir takvim kılarken ayı ve güneşi ayları yıllları bilme aracı kıldık derken
(dünya kendi etrafında dönmesi günleri doğururken ayın dünya etrafında dönmesi ayları oluştururken dünyanın ayla beraber güneş etrafında dönmesi yılları oluşturur.ayın güneşin dünnyanın menzilleri yolları hesapla çizilmiştir.)
dünya raydan çıksa tüm insanlar korkuya kapılır
güneş sönse tüm insanları etkiler
atmosfer bitse su yok olsa gece gündüz ortadan kalksa tüm insanlar etkilenir
dünyayı raydan çıakracak bir kuyruklu yıldız bir meteor dünyaya yaklaşsa tüm insanlar panikler
"kulli nefsin zaikatül mevt" tüm insanlar ölümü tadar. tüm insanlar ölüm sonrası dirilişi cenneti cehennemi en esaslı soru ve mevzu olarak kalp ve kafalarında taşırken
insanı sadece maddeden ibaret sayan kafirler
ruhu ile yıldızları dünyaları kainatı yutsa tadmin olmayan insanı daracık bir maddi beden kafesi içine hapsedip sen bundan ibaretsin derler
veya daracık dünyanın daracık bir taştan evine hapsedip senin yerin bura derler.
bir kuşu kafeste görsen ,bilirsin ki bu kuş yakalanmış buraya haps edilmiş.kapı açıldığında o daracık mezar gibi metal kafesten uçup uçsuz bucaksız vasi göklerde pervaz eder
evet o kanatlar kçük kafeste durması için değildir belki uçsuz bucaksız gökte pervaz içindir.
insana bakan görür ki ruhu öyle kanatlı öyle aşkın öyle maddeyi aşmışki asla madde ile kaim değildir belki madde o ruh ile kaimdir.ve bu dar kalıp kafes hükmündeki dünya ve beden asla ruhu tadmin etmez. ruh sonsuzluğu istiyor aynen kafesteki kuş gibi.ancak maddi bedeni daracık her an ölüme gidip toprak olmaya aday. bu daracık fani toprak beden ruhun aşkın arzularını tadmin etmiyor.
belki ruh geçici olarak orda misafirdir elbet kapı açılacak o kuş o kafesten geniş alemlere uçacaktır.
kuş kanadı gösterir ki bu kuşa uçmak için verilmiş. uçmak ise kayıtsız ve geniş bir semada mümkündür.kuş daracık kafeste uçsa başını kanadını kafese çarpar yaralanır berelenir sonra uçmaya tevbe edip durur.
taki kapı açılıncaya kadar.
ruh yıldızlarda gezmek istiyor geniş alemlerde sonsuz ölümsüz diyarlarda olmak istiyor
ancak şu an kısıtlı kısır bie beden kafesinde mahpustur.
belki o geniş alemlere uçacak enerjiye pişkinliğe ulaşması içindir.
.
insan toplumsal bir varlıktır.din de insanı toplumu tanımlar.ortak hedefler manalar kazandırır.
misal der: sen zenginsin fakirin senin üstünde hakkı var zekat ver
veya der sen kuvvetlisin zalime karşı mazlumu koru
veya sen alimsin ancak cahil ile aynı öze sahipsin onu hor görme üstündeki parlak elbiseni çıkar
kefen misal hacc ihramını giy o insanlarla beraber kabede bir dön bakalım
veya der zenginsin toksun ancak fakirin halini anlaman için bir ay yemeyecek içmeyeceksin
veya der kralsın hükümdarsın ancak bir köle ile aynı camiide aynı safta saf tutacak diz çökecek bel bükecek alnını secdeye koyacaksın.
veya çok kuvvetli kudretlisin ancak ölüm senide her kes gibi toprağa döndürecek fazla şımarma
veya der mezarlığa git ölümü an sonun böyledir.
aynı yöne yönlendirip aynı hareketler yaptırırp aynı şeyleri okutup aynı Rabbin huzurunda dikip asker gibi aynı şeyleri yaptırıp sana insan olma toplum olma aynı öze ait olma melekesi kazandırır.
sarhoş rakıcı kafalar ise bunu laiklikte rakıda bulurlar.
oysa rakı sarhoşluk verir.
aynı masada yan yana olan dostlar dahi sarhoş olduktan sonra aynı yerde olduğunu unuturlar
ya düşman olup kavga ederler yada sızıp uyurlar.
dinin birlik kılma ruhunu hiç bir rakı veremez.
yeniceri53 , 7 yıl önce
Toplumsal dediğimizde o siyasetede girer.Siyasi forumda yazabildiğim kadar yazmaya çalışıyorum.Siyasetle dolayısıylada Toplumsallıkla dinin beraberliğine karşıyım.Çünkü din İnsanın manasını anlatır.Bu yüzdende Laikim. Ve Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürke hayranlığım ve takdirlerim günden güne artıyor.