dava:
DANIŞTAY BAŞKANLIĞI?NA
YÜRÜTMENİN DURDURLMASI TALEBİ VARDIR
DAVACI : Türk Büro-Sen Genel Merkezi
(Türkiye Büro Bankacılık ve Sigortacılık Hizmet Kolu Kamu Görevlileri Sendikası)
Dr. Mediha Eldem Sok. No: 85 Kat:4 Kocatepe/ANKARA
VEKİLİ : Av.Birol TAŞ Dr. Mediha Eldem Sok. No: 85 Kat:4 Kocatepe/ANKARA
DAVALI : T.C.BAŞBAKANLIK(Gümrük Müsteşarlığı) - ANKARA
KONU : 4458 Sayılı Gümrük Kanunu?nun 221. maddesinde değişiklik öngören, 17/04/2007 tarih ve 26496 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren, Tasfiye İşleri Döner Sermaye İşletmeleri Genel Müdürlüğü?nün Gümrük Müsteşarlığı?na devrini gerçekleştirmek amacıyla kabul edilen 5622 sayılı Kanun?un 7. maddesinin 3. ve 4. fıkralarının, eşitlik, adalet, hakkaniyet ilkelerine ve Anayasa?nın 55. maddelerine aykırılığı nedeniyle öncelikle yürürlüğünün durdurulması ve Anayasa?nın 152. maddesine göre iptali için Anayasa Mahkemesine götürülmesi istemine ilişkindir.
TEBLİĞ TARİHİ : 17/04/2007 (Resmi Gazete yayın tarihi)
AÇIKLAMALAR :
1) Müvekkil Sendika 4688 Sayılı Kanun?a tabi olup, bu kanunun 19/f maddesi gereğince üyelerinin idare ile doğacak ihtilaflarında yargı organları önünde dava açma hakkına sahiptir. Dava konusu düzenleyici işlemden olumsuz yönde etkilenen üyelerin mağduriyetinin giderilmesi maksadına binaen ve üyeleri temsilen 01 Nolu Büro, Bankacılık ve Sigortacılık İş Kolunda yetkili kamu görevlileri sendikası olarak kanunun tanıdığı yetkiye dayanarak iptal davası açmak için sayın mahkemenize müracaat etmiş bulunuyoruz.
2) 4458 Sayılı Gümrük Kanununa, 5622 Sayılı kanunun 7. maddesi ile eklenen 3. fıkrasında ?Fazla çalışma ücreti olarak yatırılan tutarların % 50'si bütçeye gelir kaydedilir. Geri kalan % 50'si, personelin fazla çalışma süresi, görev yapmış olduğu yer, görevinin önem ve güçlüğü, sınıfı, kadro unvanı gibi hususlar dikkate alınmak suretiyle belirlenecek usûl ve esaslar dahilinde Müsteşarlık merkez ve taşra teşkilâtı kadrolarında bulunan personele ödenmek üzere Ankara Gümrük Muhasebe Birimi hesabına aktarılır. Söz konusu ödemeler, Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Gümrük Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan tarafından belirlenir ve bu ödemelerin aylık miktarı, (36.500) gösterge rakamının memur aylık katsayısıyla çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçemez. Ödenen fazla çalışma ücretinin net tutarı, 222 nci maddeye göre yapılması öngörülen ek ödemenin net tutarından mahsup edilir. Yapılan dağıtımdan sonra yıl sonu itibarıyla hesaplarda kalan tutarlar, takip eden Ocak ayı sonuna kadar bütçeye gelir kaydedilir. Ayrıca, gümrük idaresinin ihtiyaçlarında kullanılmak üzere Kurum bütçesine yeterli ödenek konulur.? denilmektedir.
3) 5622 Sayılı Kanunun 7. maddesi ile 4458 Sayılı Gümrük Kanunun 221. maddesinde değişiklikler yapılarak, Tasfiye İşleri Döner Sermaye İşletmeleri Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan personelin fazla çalışma ücretinde hakkaniyete, adalete ve Anayasanın eşitlik ilkesine aykırı olarak, mesnetten yoksun bir şekilde kısıntıya gidilmiştir. Söz konusu bu uygulama personelin mağduriyetine ve hak kaybına sebebiyet vermekte, onun çalışma hırs ve azmini kaybetmesine neden olmaktadır. Yapılan son kanun değişikliği ile normal çalışma saatleri dışında ve tatil zamanlarında, fazladan mesaiye kalarak zamanını işine ayıran personelin, fazla çalışma karşılığı hak kazandığı ve %50?si zaten bütçeye gelir kaydedilen ücretin artık diğer kalanını da tamamen alamamakta, personelin hakkı zarara uğratılmaktadır. Şöyle ki; 4458 Sayılı Gümrük Kanununun 221. maddesi ile Gümrük Yönetmeliğinin 679 ve müteakip maddeleri çerçevesinde tahakkuk ve tahsil edilen fazla çalışma ücretinin %50?si önceki uygulama çerçevesinde hak sahibi personele verilirken, yeni kanun hükmü uyarınca; personelin fazla çalışma süresi, görev yapmış olduğu yer, görevinin önem ve güçlüğü, sınıfı, kadro unvanı gibi hususlar dikkate alınmak suretiyle belirlenerek, yatırılan tutar Ankara Gümrük Muhasebe Birimi hesabına aktarılmaktadır. Yani yeni uygulama çerçevesinde, %50 si bütçeye aktarılan fazla çalışma ücretinin geriye kalan %50 si de hak sahibi olan personele kesintiler yapıldıktan sonra sadece kalanı ödenecektir. Bu durumda personele ödenecek miktar, fazla çalışma karşılığı hak ettiği ücretin çok altına düşecek(%50?nin de çok altında), merkezde toplanması sonucu da, hakkaniyete uygun, adil dağıtımının sağlanamadığı, hakkaniyetle ve gerçeklerle pek örtüşmeyen bir durum söz konusu olacaktır.
4) Fazla çalışma ücreti, kişinin mesai saatleri dışında çalışması karşılığı hak ettiği ücrettir. Değişiklikten sonra ki 4458 Sayılı Kanunun 221/1 fıkrasındaki ??.Ancak, bu saatler dışında veya tatil zamanlarında hizmet talebinde bulunulduğunda, yazılı olarak yapılacak bu talep, işin yapılacağı gümrük idarelerince yerinde görülürse, gerekli önlemler alınmak ve çalışacak personelin fazla çalışma ücreti ve varsa hak sahibine ödenecek kanunî yollukları karşılığı tutarlar,?.? hükmündeki ?çalışacak personele ödenecek tutarlar? ifadesi de bunu desteklemektedir. Fakat aynı kanunun 221/3 fıkrasında ???geri kalan % 50'si personelin fazla çalışma süresi, görev yapmış olduğu yer, görevinin önem ve güçlüğü, sınıfı, kadro unvanı gibi hususlar dikkate alınmak suretiyle belirlenecek usûl ve esaslar dahilinde Müsteşarlık merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında bulunan personele ödenmek üzere Ankara Gümrük Muhasebe Birimi hesabına aktarılır? hükmü yer almakta ve 1. fıkrada ki hükümle çelişmektedir. Şöyle ki; 1. fıkrada, fazladan çalışacak personelin fazla çalışma ücretinden faydalanacağından bahsederken, 3. fıkra Müsteşarlık merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında bulunan personele de dağıtılmasını öngörmektedir. Bu uygulama haksızlığa sebebiyet verdiği gibi, yasada da yer bulamamaktadır. Kanun? a göre fazla çalışma ücreti hak edebilmek için ?mesai saati dışında fiilen çalışmak esastır? ve fazla çalışma ücretlerinin ancak fiilen çalışan personele ödenmesi gerekmektedir. Toplanan fazla mesailerin, kanunda belirtilen esaslar çerçevesinde tüm personele dağıtılmak istenmesi; iş yoğunluğu az olan ve daha az mesai ücreti toplanan yerlerde çalışanlara haksız ve usulsüz kazanç sağlayacak diğer yanda gerçekte fazla mesai yapan ve adına fazla mesai tahakkuk edenler de hak ettikleri ücretin çok altında kazanç elde edeceklerdir. Bu hususlarla ilgili düzenlemenin hakkaniyete aykırı olduğu, hak sahibi olmayanların haksız kazanç sağladığı, fazla çalışma ücretinden yoksun kalmamak için personelin izin dahi yapmadığı göz önünde bulundurulursa, bu haksız ve hakkaniyete aykırı olan 5622 sayılı Kanun?un 7. maddesinin 3. ve 4. fıkralarının iptalinin gerekliliği ortaya çıkmaktadır, iptal edilmelidir.
5) 4458 Sayılı Gümrük Kanunu?nun 222,nci maddesinde,?Gümrük Müsteşarlığı merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında fiilen çalışan memurlar ile sözleşmeli personele, en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % 200'ünü geçmemek üzere ek ödeme yapılır. Ek ödemenin miktarı ile esas ve usulleri; görev yapılan birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, çalışma süresi, personelin sınıfı, kadro unvanı ve derecesi, atanma usulü ile personele aylık ve özlük hakları dışında ilgili mevzuatına göre yapılan diğer ilave ödemeler gibi kriterler dikkate alınarak Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Gümrük Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan tarafından belirlenir. Bu ödemede 657 sayılı Kanunun aylıklara ilişkin hükümleri uygulanır ve bu ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapılmaz.? amir hükmü hakimdir. 5622 Sayılı Kanunun 7. maddesi ile 4458 Sayılı Gümrük Kanunun 221/3 fıkrasında yapılan değişiklik sonucu getirilen; ???.ödenen fazla çalışma ücretinin net tutarı, 222,nci maddeye göre yapılması öngörülen ek ödemenin net tutarından mahsup edilir??? hükmü ile de yine personelin aldığı fazla mesai ücreti ek ödemeden mahsup edilmekte hatta ay içerisinde fazla çalışma karşılığı aldığı mesai ücreti ek ödeme miktarını aştığı takdirde de ek ödeme alamamaktadır. Yani personelin ek ödemeyi hak edip etmediği durumu yararlandığı fazla mesai payına göre belirlenecektir ki; bu durum Anayasa?nın 55.nci maddesinde yer bulan ?ücret emeğin karşılığıdır. Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.? amir hükmüne açıkça aykırılık teşkil etmektedir.
Dava konusu olan kanunun ilgili maddesinde belirtilen hususlar, Anayasaya, hukuka, devletin verimliliğine, yasalara, hakkaniyete, eşitlik ilkesine aykırılık teşkil ettiğinden iptali gerekmektedir.
YÜRÜTMENİN DURDURULMASI İSTEMİ : Esas hakkında karar verilene kadar, Gümrük Müsteşarlığı bünyesinde çalışan bütün personelin, normal çalışma saatleri dışında ve tatil zamanlarında yaptığı fazladan çalışmalar için hak ettiği fazla çalışma ücretinden yapılan kesintinin önlenmesi ve personelin mağduriyetinin giderilmesi için kanunun yürürlüğünün durdurulmasını talep etmek zarureti hasıl olmuştur. 2577 sayılı Yasanın 27/2. maddesi hükmü ile belirlenen şartlar birlikte gerçekleşmiştir. Telafisi güç ve imkansız zararlar meyda¬na geleceğinden 5622 Sayılı Kanunun 7. maddesi 3. ve 4. fıkralarının yürütülmesinin durdurul¬ması bu durumu önleyecektir.
HUKUKİ DAYANAK : Anayasa,İYUK, 657 sayılı D.M.K., 4458 sayılı kanun ve diğer mevzuat.
HUKUKİ DELİLLER : Ekte sunulan belgeler ve her türlü delil.
NETİCE VE TALEP :Yukarıda arz edilen sebeplerle ve mahkemenizce res?en yapılacak inceleme sonucu elde edilecek veriler de dikkate alınarak; 4458 Sayılı Gümrük Kanunu?nun 221. maddesinde değişiklik öngören, 17/04/2007 tarih ve 26496 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren, Tasfiye İşleri Döner Sermaye İşletmeleri Genel Müdürlüğü?nün Gümrük Müsteşarlığı?na devrini gerçekleştirmek amacıyla kabul edilen 5622 sayılı Kanun?un 7. maddesinin 3. ve 4. fıkralarının, eşitlik, adalet, hakkaniyet ilkelerine ve Anayasa?nın 55. maddelerine aykırılığı nedeniyle öncelikle yürürlüğünün durdurulmasına ve Anayasa?nın 152. maddesine göre iptali için Anayasa Mahkemesine götürülmesine, yargılama giderleri ile Avukatlık ücretinin karşı tarafa yükletilmesine karar verilmesini saygı ile arz ve talep ederim.04.06.2007
Davacı Türk Büro-Sen Vekili
GÜMRÜKLER MUHAFAZA
dava:
DANIŞTAY BAŞKANLIĞI?NA
YÜRÜTMENİN DURDURLMASI TALEBİ VARDIR
DAVACI : Türk Büro-Sen Genel Merkezi
(Türkiye Büro Bankacılık ve Sigortacılık Hizmet Kolu Kamu Görevlileri Sendikası)
Dr. Mediha Eldem Sok. No: 85 Kat:4 Kocatepe/ANKARA
VEKİLİ : Av.Birol TAŞ Dr. Mediha Eldem Sok. No: 85 Kat:4 Kocatepe/ANKARA
DAVALI : T.C.BAŞBAKANLIK(Gümrük Müsteşarlığı) - ANKARA
KONU : 4458 Sayılı Gümrük Kanunu?nun 221. maddesinde değişiklik öngören, 17/04/2007 tarih ve 26496 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren, Tasfiye İşleri Döner Sermaye İşletmeleri Genel Müdürlüğü?nün Gümrük Müsteşarlığı?na devrini gerçekleştirmek amacıyla kabul edilen 5622 sayılı Kanun?un 7. maddesinin 3. ve 4. fıkralarının, eşitlik, adalet, hakkaniyet ilkelerine ve Anayasa?nın 55. maddelerine aykırılığı nedeniyle öncelikle yürürlüğünün durdurulması ve Anayasa?nın 152. maddesine göre iptali için Anayasa Mahkemesine götürülmesi istemine ilişkindir.
TEBLİĞ TARİHİ : 17/04/2007 (Resmi Gazete yayın tarihi)
AÇIKLAMALAR :
1) Müvekkil Sendika 4688 Sayılı Kanun?a tabi olup, bu kanunun 19/f maddesi gereğince üyelerinin idare ile doğacak ihtilaflarında yargı organları önünde dava açma hakkına sahiptir. Dava konusu düzenleyici işlemden olumsuz yönde etkilenen üyelerin mağduriyetinin giderilmesi maksadına binaen ve üyeleri temsilen 01 Nolu Büro, Bankacılık ve Sigortacılık İş Kolunda yetkili kamu görevlileri sendikası olarak kanunun tanıdığı yetkiye dayanarak iptal davası açmak için sayın mahkemenize müracaat etmiş bulunuyoruz.
2) 4458 Sayılı Gümrük Kanununa, 5622 Sayılı kanunun 7. maddesi ile eklenen 3. fıkrasında ?Fazla çalışma ücreti olarak yatırılan tutarların % 50'si bütçeye gelir kaydedilir. Geri kalan % 50'si, personelin fazla çalışma süresi, görev yapmış olduğu yer, görevinin önem ve güçlüğü, sınıfı, kadro unvanı gibi hususlar dikkate alınmak suretiyle belirlenecek usûl ve esaslar dahilinde Müsteşarlık merkez ve taşra teşkilâtı kadrolarında bulunan personele ödenmek üzere Ankara Gümrük Muhasebe Birimi hesabına aktarılır. Söz konusu ödemeler, Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Gümrük Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan tarafından belirlenir ve bu ödemelerin aylık miktarı, (36.500) gösterge rakamının memur aylık katsayısıyla çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçemez. Ödenen fazla çalışma ücretinin net tutarı, 222 nci maddeye göre yapılması öngörülen ek ödemenin net tutarından mahsup edilir. Yapılan dağıtımdan sonra yıl sonu itibarıyla hesaplarda kalan tutarlar, takip eden Ocak ayı sonuna kadar bütçeye gelir kaydedilir. Ayrıca, gümrük idaresinin ihtiyaçlarında kullanılmak üzere Kurum bütçesine yeterli ödenek konulur.? denilmektedir.
3) 5622 Sayılı Kanunun 7. maddesi ile 4458 Sayılı Gümrük Kanunun 221. maddesinde değişiklikler yapılarak, Tasfiye İşleri Döner Sermaye İşletmeleri Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan personelin fazla çalışma ücretinde hakkaniyete, adalete ve Anayasanın eşitlik ilkesine aykırı olarak, mesnetten yoksun bir şekilde kısıntıya gidilmiştir. Söz konusu bu uygulama personelin mağduriyetine ve hak kaybına sebebiyet vermekte, onun çalışma hırs ve azmini kaybetmesine neden olmaktadır. Yapılan son kanun değişikliği ile normal çalışma saatleri dışında ve tatil zamanlarında, fazladan mesaiye kalarak zamanını işine ayıran personelin, fazla çalışma karşılığı hak kazandığı ve %50?si zaten bütçeye gelir kaydedilen ücretin artık diğer kalanını da tamamen alamamakta, personelin hakkı zarara uğratılmaktadır. Şöyle ki; 4458 Sayılı Gümrük Kanununun 221. maddesi ile Gümrük Yönetmeliğinin 679 ve müteakip maddeleri çerçevesinde tahakkuk ve tahsil edilen fazla çalışma ücretinin %50?si önceki uygulama çerçevesinde hak sahibi personele verilirken, yeni kanun hükmü uyarınca; personelin fazla çalışma süresi, görev yapmış olduğu yer, görevinin önem ve güçlüğü, sınıfı, kadro unvanı gibi hususlar dikkate alınmak suretiyle belirlenerek, yatırılan tutar Ankara Gümrük Muhasebe Birimi hesabına aktarılmaktadır. Yani yeni uygulama çerçevesinde, %50 si bütçeye aktarılan fazla çalışma ücretinin geriye kalan %50 si de hak sahibi olan personele kesintiler yapıldıktan sonra sadece kalanı ödenecektir. Bu durumda personele ödenecek miktar, fazla çalışma karşılığı hak ettiği ücretin çok altına düşecek(%50?nin de çok altında), merkezde toplanması sonucu da, hakkaniyete uygun, adil dağıtımının sağlanamadığı, hakkaniyetle ve gerçeklerle pek örtüşmeyen bir durum söz konusu olacaktır.
4) Fazla çalışma ücreti, kişinin mesai saatleri dışında çalışması karşılığı hak ettiği ücrettir. Değişiklikten sonra ki 4458 Sayılı Kanunun 221/1 fıkrasındaki ??.Ancak, bu saatler dışında veya tatil zamanlarında hizmet talebinde bulunulduğunda, yazılı olarak yapılacak bu talep, işin yapılacağı gümrük idarelerince yerinde görülürse, gerekli önlemler alınmak ve çalışacak personelin fazla çalışma ücreti ve varsa hak sahibine ödenecek kanunî yollukları karşılığı tutarlar,?.? hükmündeki ?çalışacak personele ödenecek tutarlar? ifadesi de bunu desteklemektedir. Fakat aynı kanunun 221/3 fıkrasında ???geri kalan % 50'si personelin fazla çalışma süresi, görev yapmış olduğu yer, görevinin önem ve güçlüğü, sınıfı, kadro unvanı gibi hususlar dikkate alınmak suretiyle belirlenecek usûl ve esaslar dahilinde Müsteşarlık merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında bulunan personele ödenmek üzere Ankara Gümrük Muhasebe Birimi hesabına aktarılır? hükmü yer almakta ve 1. fıkrada ki hükümle çelişmektedir. Şöyle ki; 1. fıkrada, fazladan çalışacak personelin fazla çalışma ücretinden faydalanacağından bahsederken, 3. fıkra Müsteşarlık merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında bulunan personele de dağıtılmasını öngörmektedir. Bu uygulama haksızlığa sebebiyet verdiği gibi, yasada da yer bulamamaktadır. Kanun? a göre fazla çalışma ücreti hak edebilmek için ?mesai saati dışında fiilen çalışmak esastır? ve fazla çalışma ücretlerinin ancak fiilen çalışan personele ödenmesi gerekmektedir. Toplanan fazla mesailerin, kanunda belirtilen esaslar çerçevesinde tüm personele dağıtılmak istenmesi; iş yoğunluğu az olan ve daha az mesai ücreti toplanan yerlerde çalışanlara haksız ve usulsüz kazanç sağlayacak diğer yanda gerçekte fazla mesai yapan ve adına fazla mesai tahakkuk edenler de hak ettikleri ücretin çok altında kazanç elde edeceklerdir. Bu hususlarla ilgili düzenlemenin hakkaniyete aykırı olduğu, hak sahibi olmayanların haksız kazanç sağladığı, fazla çalışma ücretinden yoksun kalmamak için personelin izin dahi yapmadığı göz önünde bulundurulursa, bu haksız ve hakkaniyete aykırı olan 5622 sayılı Kanun?un 7. maddesinin 3. ve 4. fıkralarının iptalinin gerekliliği ortaya çıkmaktadır, iptal edilmelidir.
5) 4458 Sayılı Gümrük Kanunu?nun 222,nci maddesinde,?Gümrük Müsteşarlığı merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında fiilen çalışan memurlar ile sözleşmeli personele, en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % 200'ünü geçmemek üzere ek ödeme yapılır. Ek ödemenin miktarı ile esas ve usulleri; görev yapılan birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, çalışma süresi, personelin sınıfı, kadro unvanı ve derecesi, atanma usulü ile personele aylık ve özlük hakları dışında ilgili mevzuatına göre yapılan diğer ilave ödemeler gibi kriterler dikkate alınarak Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Gümrük Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan tarafından belirlenir. Bu ödemede 657 sayılı Kanunun aylıklara ilişkin hükümleri uygulanır ve bu ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapılmaz.? amir hükmü hakimdir. 5622 Sayılı Kanunun 7. maddesi ile 4458 Sayılı Gümrük Kanunun 221/3 fıkrasında yapılan değişiklik sonucu getirilen; ???.ödenen fazla çalışma ücretinin net tutarı, 222,nci maddeye göre yapılması öngörülen ek ödemenin net tutarından mahsup edilir??? hükmü ile de yine personelin aldığı fazla mesai ücreti ek ödemeden mahsup edilmekte hatta ay içerisinde fazla çalışma karşılığı aldığı mesai ücreti ek ödeme miktarını aştığı takdirde de ek ödeme alamamaktadır. Yani personelin ek ödemeyi hak edip etmediği durumu yararlandığı fazla mesai payına göre belirlenecektir ki; bu durum Anayasa?nın 55.nci maddesinde yer bulan ?ücret emeğin karşılığıdır. Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.? amir hükmüne açıkça aykırılık teşkil etmektedir.
Dava konusu olan kanunun ilgili maddesinde belirtilen hususlar, Anayasaya, hukuka, devletin verimliliğine, yasalara, hakkaniyete, eşitlik ilkesine aykırılık teşkil ettiğinden iptali gerekmektedir.
YÜRÜTMENİN DURDURULMASI İSTEMİ : Esas hakkında karar verilene kadar, Gümrük Müsteşarlığı bünyesinde çalışan bütün personelin, normal çalışma saatleri dışında ve tatil zamanlarında yaptığı fazladan çalışmalar için hak ettiği fazla çalışma ücretinden yapılan kesintinin önlenmesi ve personelin mağduriyetinin giderilmesi için kanunun yürürlüğünün durdurulmasını talep etmek zarureti hasıl olmuştur. 2577 sayılı Yasanın 27/2. maddesi hükmü ile belirlenen şartlar birlikte gerçekleşmiştir. Telafisi güç ve imkansız zararlar meyda¬na geleceğinden 5622 Sayılı Kanunun 7. maddesi 3. ve 4. fıkralarının yürütülmesinin durdurul¬ması bu durumu önleyecektir.
HUKUKİ DAYANAK : Anayasa,İYUK, 657 sayılı D.M.K., 4458 sayılı kanun ve diğer mevzuat.
HUKUKİ DELİLLER : Ekte sunulan belgeler ve her türlü delil.
NETİCE VE TALEP :Yukarıda arz edilen sebeplerle ve mahkemenizce res?en yapılacak inceleme sonucu elde edilecek veriler de dikkate alınarak; 4458 Sayılı Gümrük Kanunu?nun 221. maddesinde değişiklik öngören, 17/04/2007 tarih ve 26496 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren, Tasfiye İşleri Döner Sermaye İşletmeleri Genel Müdürlüğü?nün Gümrük Müsteşarlığı?na devrini gerçekleştirmek amacıyla kabul edilen 5622 sayılı Kanun?un 7. maddesinin 3. ve 4. fıkralarının, eşitlik, adalet, hakkaniyet ilkelerine ve Anayasa?nın 55. maddelerine aykırılığı nedeniyle öncelikle yürürlüğünün durdurulmasına ve Anayasa?nın 152. maddesine göre iptali için Anayasa Mahkemesine götürülmesine, yargılama giderleri ile Avukatlık ücretinin karşı tarafa yükletilmesine karar verilmesini saygı ile arz ve talep ederim.04.06.2007
Davacı Türk Büro-Sen Vekili
GÜMRÜKLER MUHAFAZA