Ne güzel yazıp ifade etmişsinzi hocam, yüreğinize sağlık birazda ben yazayım, yıllarca yabancı dil sıkıntısı çektim, sonra işte zar zor 6o küsürü yökdilden alıp doçent olduk, gelelim sizin yazdıklarınızın üzerine yazacaklarıma, bu ülkede kimse demiyorum,, çoğu akademisyen yabancı dil filan bilmez, eski anadolu liselerinden mezunlar özel kolej mezunları, odtü gibi üniversite okumuş veya yabancı ülkde YL doktora yapmışlar dili iyi bilir ve köreltmediyse de iyi kullanır. bu saydıklarım sanırsam akaminin %5-10 unu zor oluşturur, geriye kalanlar işte üç beş taktikle, not only den sonra but gelir virgülden sonra that gelmez gibi taktikler ile 2000 li yllardan taki 2011-12 lere kadar bir şekilde dili geçtiler, erasmusla yurtdışna misafir gittiler, ellerinde sözlükle üç beş kelimeyi söyleyip, yemek siparişi verdiler, her neyse sonra bu arada tabi fetö ile kopya çekip soru alıp 80-90 alanlarda işin ayrı boyutu, onlar direk büyük oynadılar diğerleri yine taktikle filan 3-5 kelime öğrendiler, bizim gibi garibanlarda 40-50 arası aldı durdu, sonra fetö İELTS ile binlerce kişinin doçentliğini halletti ve daha bu ülkede İELTS dosyası açılmadı, açılmazda, sonra 2013 de yyien fetö uzantıları YDS getirdi, aylarca çalıştık bir girdik yok böyle bir sınav tam önünü kesme dünyanın en zor dil sınavı 2013 nisan ve ekimde yapıldı sonra 2014-15 lerde de devam etti, ne güzel en zor sınavı yap soruları verdiğin adamlar 70-80 alsın soruları alamayan 30-35 alsın ve umudunu tam kessin, aq un fetösü yüzünden kanser olacaktık bu dil sınavlarından, olanda olmuştur, sonra ne oldu, herhalde aklı başınd abirileri durumu çözdü binlerce birikmiş akademisyenin önünü açmak için önce yökdil sınavı yapıldı bu da tabi kola bşr sınav, bir çok kişi 55-65 üzeri aldı ama hala binlerce kişi 65 alamıyordu çünkü yaşı başı geçmiş, gayet iyi çalışmış kitaplar yazmış makaleler yazmış bu akademisyenler içinde kanun ile doçentlik kriterleri değişti dil barajı 55 e düşürüldü, bu arada doçentlik için sözlü kaltı vs vs, sonuç olarak şunu diyorum, dili bieln bilir helal olsun, ancak iki kelime bilmeyen binlerce akademisyen dünyanın en kaliteli dergilerinde makale çıkarabiliyor çünkü dijital çağdayız yazıp gönderiyor çeviri merkezine ki artık öyle eskisi giib çeviri merkezi değil konunun uzmanına yazdırıyorlar, adam senin materyal metodunu alıp senden iyi tartışıyor konuyu ve kaliteli bir şekilde yazıp dergiye gönderiyor. Hocamın da ifade ettiği gibi şu çağda yabancı dil akademide baraj ise bu işte çok büyük oyunlar vardır, yabancı dilin baraj olması için anadili konuşuruz, anadilimiz tabiki öz Türkçemizdir, yabancı dil ingilizceyi yarı eğitim dili yaparız bak o zaman 20 sene sonra nasıl oluyor, ha bunu yapamıyın yapamazsın o vakit yazık arkadaş bu ülkenin nerjisine yazık bırakın ya, yabancı dilden 80-90 almış prof, bodrumda, marmariste, turist ile konuşamıyor, restorandaki ilkokul mezunu garson kardeşim şakır şakır konuşuyor, bırakın bu işleri. etmeyin eylemeyin bu ülke hepimizin.
Ne güzel yazıp ifade etmişsinzi hocam, yüreğinize sağlık birazda ben yazayım, yıllarca yabancı dil sıkıntısı çektim, sonra işte zar zor 6o küsürü yökdilden alıp doçent olduk, gelelim sizin yazdıklarınızın üzerine yazacaklarıma, bu ülkede kimse demiyorum,, çoğu akademisyen yabancı dil filan bilmez, eski anadolu liselerinden mezunlar özel kolej mezunları, odtü gibi üniversite okumuş veya yabancı ülkde YL doktora yapmışlar dili iyi bilir ve köreltmediyse de iyi kullanır. bu saydıklarım sanırsam akaminin %5-10 unu zor oluşturur, geriye kalanlar işte üç beş taktikle, not only den sonra but gelir virgülden sonra that gelmez gibi taktikler ile 2000 li yllardan taki 2011-12 lere kadar bir şekilde dili geçtiler, erasmusla yurtdışna misafir gittiler, ellerinde sözlükle üç beş kelimeyi söyleyip, yemek siparişi verdiler, her neyse sonra bu arada tabi fetö ile kopya çekip soru alıp 80-90 alanlarda işin ayrı boyutu, onlar direk büyük oynadılar diğerleri yine taktikle filan 3-5 kelime öğrendiler, bizim gibi garibanlarda 40-50 arası aldı durdu, sonra fetö İELTS ile binlerce kişinin doçentliğini halletti ve daha bu ülkede İELTS dosyası açılmadı, açılmazda, sonra 2013 de yyien fetö uzantıları YDS getirdi, aylarca çalıştık bir girdik yok böyle bir sınav tam önünü kesme dünyanın en zor dil sınavı 2013 nisan ve ekimde yapıldı sonra 2014-15 lerde de devam etti, ne güzel en zor sınavı yap soruları verdiğin adamlar 70-80 alsın soruları alamayan 30-35 alsın ve umudunu tam kessin, aq un fetösü yüzünden kanser olacaktık bu dil sınavlarından, olanda olmuştur, sonra ne oldu, herhalde aklı başınd abirileri durumu çözdü binlerce birikmiş akademisyenin önünü açmak için önce yökdil sınavı yapıldı bu da tabi kola bşr sınav, bir çok kişi 55-65 üzeri aldı ama hala binlerce kişi 65 alamıyordu çünkü yaşı başı geçmiş, gayet iyi çalışmış kitaplar yazmış makaleler yazmış bu akademisyenler içinde kanun ile doçentlik kriterleri değişti dil barajı 55 e düşürüldü, bu arada doçentlik için sözlü kaltı vs vs, sonuç olarak şunu diyorum, dili bieln bilir helal olsun, ancak iki kelime bilmeyen binlerce akademisyen dünyanın en kaliteli dergilerinde makale çıkarabiliyor çünkü dijital çağdayız yazıp gönderiyor çeviri merkezine ki artık öyle eskisi giib çeviri merkezi değil konunun uzmanına yazdırıyorlar, adam senin materyal metodunu alıp senden iyi tartışıyor konuyu ve kaliteli bir şekilde yazıp dergiye gönderiyor. Hocamın da ifade ettiği gibi şu çağda yabancı dil akademide baraj ise bu işte çok büyük oyunlar vardır, yabancı dilin baraj olması için anadili konuşuruz, anadilimiz tabiki öz Türkçemizdir, yabancı dil ingilizceyi yarı eğitim dili yaparız bak o zaman 20 sene sonra nasıl oluyor, ha bunu yapamıyın yapamazsın o vakit yazık arkadaş bu ülkenin nerjisine yazık bırakın ya, yabancı dilden 80-90 almış prof, bodrumda, marmariste, turist ile konuşamıyor, restorandaki ilkokul mezunu garson kardeşim şakır şakır konuşuyor, bırakın bu işleri. etmeyin eylemeyin bu ülke hepimizin.
sami buhur , 3 yıl önce
Akademide uluslararası bir dilde yetkin olmak araştırmacılar için kolaylık sağlayacaktır. Ancak bunun sınav ile dayatılması doğru değildir. Araştırma ve bilimsel yayın yapma isteği olan zaten dil öğrenecektir. Maalesef ülkemizde bütün yetkinlikler sınav ile ölçülmektedir. Bu sınavı geçmek için yıllarını verenler, çok para ödeyenler var. Sınavı geçtikten sonra bir tane bile İngilizce yayın yapamayan tonlarca akademisyen var. O zaman bu dil sınavı ne işe yarar???
Ben lisans eğitimim esnasında hazırlık okudum şu anda dil sorunum yok. Bana göre dilde yetkinleşmek için ya hazırlık okunmalı ya da yabancı bir ülkede belli bir süre yaşanmalı. Aksi takdirde ülkemizde olduğu gibi YDS vb. sınavlarda 80 alıp bir tane yabancı yayın yapamayan bir sürü akademisyen ortaya çıkar. Akademisyen veya bilim adamı olmanın ön koşulu dil olamaz. Dil puanı olmayıp alanında çok iyi akademisyenler var. Diğer taraftan nice prof. ve doçent tanıyorum ki İngilizce cümle kuramaz. Fetö taktikleri ile dilden geçenleri hiç saymıyorum. Dile bu kadar takılmayalım. Karar vericiler diledikleri zaman bu puanı değiştirebiliyorlar. Nitekim 55 dil puanı zaten yürürlükte ve bu puanla doçent olmuş yığınla insan var. Yazık, ülkemizin insan gücü bu şekilde ziyan olmamalı.....