Montrö sözleşmesine göre İstanbul Boğazı , Marmara Denizi ve Çanakkale Boğazı birlikte su geçiş yoludur. Uluslar arası hukukta doğal su yollarından Bab ül Mendep , Cebelitarık , Malakka boğazı , İstanbul ve Çanakkale boğazları aynı statüye sahiptir. Ticari gemiler dilediği gibi geçebilir.
Montrö boğazlar sözleşmesinin bize kazandırdığı avantajlara gelecek olursak ticari den çok askeri avantajlara sahiptir. Karadenize kıyıdaş ülkelerin karadeniz filoları belirli bir büyüklüğün üzerine çıkamaz savaş gemileri boğazlardan gece geçemez , denizaltıları su yüzeyine çıkmadan geçiş yapamaz , Türkiye Boğazların çevresinde istediği gibi güvenlik önlemi almakta özgürdür.
İstanbul Boğazı Marmara Denizi ve Çanakkale Boğazını bir bütün su yolu olarak ele alan Montrö Sözleşmesi ni Kanal İstanbul geçersiz kılar .
Doğal Su yollarından geçiş ücretleri belli olduğu için hiçbir gemi kaptanı bedava geçmek varken paralı kanaldan geçmez kimseyi zorla geçiremezsiniz .
Montrö sözleşmesine göre Karadeniz e kıyıdaş olmayan ülkelerin savaş gemileri Karadeniz de 21 günden fazla kalamaz belli bir tonajın üzerinde savaş gemisi boğazlardan geçemez.
Karadeniz e kıyıdaş ülkeler Montrö sözleşmesine göre denizaltı üssü kuramaz , Türk Boğazlarından geçirecekleri savaş gemilerini 15 gün önce Türk makamlarına bildirmekle yükümlüdür.
Kanal İstanbul veya Kanal Çanakkale Türkiye de kısa orta uzun vadede milli güvenlik sorununa yol açar , bu projenin hiçbir ekonomik getirisi yok aksine Türkiye nin başına milli güvenlik sorunu olarak çıkar artık şu projeden vazgeçilmeli
Montrö sözleşmesine göre İstanbul Boğazı , Marmara Denizi ve Çanakkale Boğazı birlikte su geçiş yoludur. Uluslar arası hukukta doğal su yollarından Bab ül Mendep , Cebelitarık , Malakka boğazı , İstanbul ve Çanakkale boğazları aynı statüye sahiptir. Ticari gemiler dilediği gibi geçebilir.
Montrö boğazlar sözleşmesinin bize kazandırdığı avantajlara gelecek olursak ticari den çok askeri avantajlara sahiptir. Karadenize kıyıdaş ülkelerin karadeniz filoları belirli bir büyüklüğün üzerine çıkamaz savaş gemileri boğazlardan gece geçemez , denizaltıları su yüzeyine çıkmadan geçiş yapamaz , Türkiye Boğazların çevresinde istediği gibi güvenlik önlemi almakta özgürdür.
İstanbul Boğazı Marmara Denizi ve Çanakkale Boğazını bir bütün su yolu olarak ele alan Montrö Sözleşmesi ni Kanal İstanbul geçersiz kılar .
Doğal Su yollarından geçiş ücretleri belli olduğu için hiçbir gemi kaptanı bedava geçmek varken paralı kanaldan geçmez kimseyi zorla geçiremezsiniz .
Montrö sözleşmesine göre Karadeniz e kıyıdaş olmayan ülkelerin savaş gemileri Karadeniz de 21 günden fazla kalamaz belli bir tonajın üzerinde savaş gemisi boğazlardan geçemez.
Karadeniz e kıyıdaş ülkeler Montrö sözleşmesine göre denizaltı üssü kuramaz , Türk Boğazlarından geçirecekleri savaş gemilerini 15 gün önce Türk makamlarına bildirmekle yükümlüdür.
Kanal İstanbul veya Kanal Çanakkale Türkiye de kısa orta uzun vadede milli güvenlik sorununa yol açar , bu projenin hiçbir ekonomik getirisi yok aksine Türkiye nin başına milli güvenlik sorunu olarak çıkar artık şu projeden vazgeçilmeli