Bildiğiniz gibi: Öğrenim süresi 3 yıl olan Sağlık Eğitim enstitülerine
öğrenci alımı, Yükseköğretim ve Milli Eğitim Temel Yasalarının, 'Öğretmen
yetiştiren kurumların en az 4 yıllık eğitim vereceğini' öngören hükümleri
uyarınca, 1994'te durduruldu. Eski Sağlık Bakanı Osman Durmuş, hukukun tüm kurallarını hiçe sayıp, 1994'te kapatılan Gevher Nesibe Sağlık Eğitim
Enstitüsü'nü, tek imzayla 1999 da açtı.Osman Durmuş, Milli Eğitim, Maliye
bakanlıkları ile YÖK ve kendi bürokratlarının olumsuz görüşüne de aldırmadı.
ve Bu tarihte alınan öğrenciler 2004- 2005 senesinde mezun oldular ve kasım
2005 de öğretmen olarak atandılar.
İlgili Anayasa Kararı: 1999 daki öğrenci alımına karşı verilen karar.
''Anayasa Mahkemesi'nin 29 Haziran 1992 tarih ve 1992/42 sayılı kararı
uyarınca, yüksek eğitim veren birimlerin üniversite ya da yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde olması gerekmektedir. Bu enstitülerin yeniden
açılması yasalara aykırıdır. Ayrıca, Sağlık Eğitim Fakülteleri mezunları,
sağlık meslek liselerinde meslek dersi öğretmeni olmaktadırlar. Yürütme
Kurulu, Sağlık Bakanlığı'na bağlı Sağlık Eğitim Enstitülerine öğrenci
alınması teklifinin uygun olmadığına karar vermiştir.''
bu karara rağmen açılan enstitülere öğrenci alımı yapıldı. Ve şuanki Sağlık
Bakanlığı da 1999 da hukuksuz olarak alınan ve 2004-2005 döneminde mezun
olanları hukuksuz olarak atadı.
Aşağıda diğer ilgili kurul kararları ve çizelgeler mevcuttur.
EK1: Talim ve Terbiye Kurulu'nun 119 Sayılı Kurul Kararı
Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak
Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İile Mezun Oldukları Yüksek
Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin
Esaslar(12.07.2004 tarih ve 119 sayılı Kurul Kararı) ( TOPLAM 6 SAYFA OLMASI NEDENİYLE BEN KONUMUZLA İLGİLİ YERLERİ BURAYADA KOYMAK İSTEDİM)
Tanımlar
f) Öğretmen: Yüksek öğretim kurumlarında genel kültür, özel alan ve
pedagojik formasyon eğitimi alarak yetişmiş olan ve her derece ve türdeki
örgün ve yaygın eğitim kurumları ile kurs ve seminerlerde eğitim-öğretim
hizmetlerini yürüten kişileri,
g) Çizelge: Öğretmen adayları ve öğretmenlerin, atanabilecekleri öğretmenlik
alanları ile bu alanlara atanabilmek için mezun olmaları gereken yüksek
öğretim programlarını ve bu alanlara bağlı olarak aylık karşılığı
okutacakları dersleri gösteren çizelgeyi,
(çizelge: EK 2)
h) Alan: Öğretmen adayları ve öğretmenlerin mezun oldukları lisans
düzeyindeki yüksek öğretim programına bağlı olarak atanabilecekleri
öğretmenlikleri
k) Pedagojik Formasyon: Bakanlıkça veya Bakanlık ile Yüksek Öğretim Kurulu
iş birliği çerçevesinde açılan öğretmenlik mesleğine yönelik derslerin yer
aldığı programı
ifade eder.
Öğrenim durumu
Madde 6- Öğretmenler, ek çizelgede belirtilen alanlar itibarıyla ve bu
alanların karşısında gösterilen yüksek öğretim programlarından en az lisans
mezunu olanlar arasından seçilir.
Atamalarda dikkate alınacak hususlar
Madde 7- Öğretmen olarak atanacakların gerekli ve yeterli düzeyde genel
kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon almaları esastır. Bu eğitim
süreçlerinden biri için yeterli kredi almamış olanların öğretmen olarak
ataması yapılmaz.
Buna göre;
c) Orta öğretim alan öğretmenliklerine;
1- Eğitim Fakültesi mezunları,
2- Karar eki çizelgede yer verilen diğer yüksek öğretim programlarından
mezun olup Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans/Pedagojik Formasyon Programını bitirenler ilgili mevzuatı uyarınca öğretmenlik için öngörülen merkezî sınavlardan aldıkları puan esas alınarak, Bakanlıkça alanlara göre belirlenecek taban puanın üstünde puan alanlar arasından puan üstünlüğü dikkate alınarak atanırlar.
EK 2 : MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI EĞİTİM KURUMLARINA ÖĞRETMEN OLARAK
ATANACAKLARIN ATAMALARINA ESAS OLAN ALANLAR İLE MEZUN OLDUKLARI YÜKSEK
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE AYLIK KARŞILIĞI OKUTACAKLARI DERSLERE İLİŞKİN
ÇİZELGEYİ KAPSAMAKTADIR. TOPLAM 37 SAYFA OLMASI NEDENİYLE BEN BİZİM İÇİN
GEREKEN YERLERİ KISACA BURAYA KOYMAK İSTEDİM.
49. Sağlık Bilgisi/Sağlık Meslek Bilgisi Dersleri
Sağlık Bilgisi/ Sağlık Meslek Bilgisi Dersleri
Sağlık Eğitim Fakültesi Sağlık Eğitimi Bölümü
Sağlık Bilgisi
Sağlık Meslek Bilgisi Dersleri (teorik ve uygulamalı)
Trafik ve İlk Yardım Eğitimi
Meslek Bilgisi ve Meslek Etiği
Hastalık Bilgisi
İlaç Bilgisi
İlk Yardım (uygulamalı)
Anatomi-Fizyoloji-Biyoloji
Beslenme Dersleri
Sağlık Hizmetleri
Alanın teorik ve uygulamalı diğer meslek dersleri
Ek 1' e ilişkin link. ( Ekte word formatında gönderdiğim metnin orjinaline
aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz)
http://personel.meb.gov.tr/sayfa_goster.asp?ID=102
Ek 2 ye ilişkin link ( Ekte word formatında gönderdiğim metnin orjinaline
aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.)
http://personel.meb.gov.tr/sayfa_goster.asp?ID=104&SolBar=Gizle
Bildiğiniz gibi: Öğrenim süresi 3 yıl olan Sağlık Eğitim enstitülerine
öğrenci alımı, Yükseköğretim ve Milli Eğitim Temel Yasalarının, 'Öğretmen
yetiştiren kurumların en az 4 yıllık eğitim vereceğini' öngören hükümleri
uyarınca, 1994'te durduruldu. Eski Sağlık Bakanı Osman Durmuş, hukukun tüm kurallarını hiçe sayıp, 1994'te kapatılan Gevher Nesibe Sağlık Eğitim
Enstitüsü'nü, tek imzayla 1999 da açtı.Osman Durmuş, Milli Eğitim, Maliye
bakanlıkları ile YÖK ve kendi bürokratlarının olumsuz görüşüne de aldırmadı.
ve Bu tarihte alınan öğrenciler 2004- 2005 senesinde mezun oldular ve kasım
2005 de öğretmen olarak atandılar.
İlgili Anayasa Kararı: 1999 daki öğrenci alımına karşı verilen karar.
''Anayasa Mahkemesi'nin 29 Haziran 1992 tarih ve 1992/42 sayılı kararı
uyarınca, yüksek eğitim veren birimlerin üniversite ya da yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde olması gerekmektedir. Bu enstitülerin yeniden
açılması yasalara aykırıdır. Ayrıca, Sağlık Eğitim Fakülteleri mezunları,
sağlık meslek liselerinde meslek dersi öğretmeni olmaktadırlar. Yürütme
Kurulu, Sağlık Bakanlığı'na bağlı Sağlık Eğitim Enstitülerine öğrenci
alınması teklifinin uygun olmadığına karar vermiştir.''
bu karara rağmen açılan enstitülere öğrenci alımı yapıldı. Ve şuanki Sağlık
Bakanlığı da 1999 da hukuksuz olarak alınan ve 2004-2005 döneminde mezun
olanları hukuksuz olarak atadı.
Aşağıda diğer ilgili kurul kararları ve çizelgeler mevcuttur.
EK1: Talim ve Terbiye Kurulu'nun 119 Sayılı Kurul Kararı
Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak
Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İile Mezun Oldukları Yüksek
Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin
Esaslar(12.07.2004 tarih ve 119 sayılı Kurul Kararı) ( TOPLAM 6 SAYFA OLMASI NEDENİYLE BEN KONUMUZLA İLGİLİ YERLERİ BURAYADA KOYMAK İSTEDİM)
Tanımlar
f) Öğretmen: Yüksek öğretim kurumlarında genel kültür, özel alan ve
pedagojik formasyon eğitimi alarak yetişmiş olan ve her derece ve türdeki
örgün ve yaygın eğitim kurumları ile kurs ve seminerlerde eğitim-öğretim
hizmetlerini yürüten kişileri,
g) Çizelge: Öğretmen adayları ve öğretmenlerin, atanabilecekleri öğretmenlik
alanları ile bu alanlara atanabilmek için mezun olmaları gereken yüksek
öğretim programlarını ve bu alanlara bağlı olarak aylık karşılığı
okutacakları dersleri gösteren çizelgeyi,
(çizelge: EK 2)
h) Alan: Öğretmen adayları ve öğretmenlerin mezun oldukları lisans
düzeyindeki yüksek öğretim programına bağlı olarak atanabilecekleri
öğretmenlikleri
k) Pedagojik Formasyon: Bakanlıkça veya Bakanlık ile Yüksek Öğretim Kurulu
iş birliği çerçevesinde açılan öğretmenlik mesleğine yönelik derslerin yer
aldığı programı
ifade eder.
Öğrenim durumu
Madde 6- Öğretmenler, ek çizelgede belirtilen alanlar itibarıyla ve bu
alanların karşısında gösterilen yüksek öğretim programlarından en az lisans
mezunu olanlar arasından seçilir.
Atamalarda dikkate alınacak hususlar
Madde 7- Öğretmen olarak atanacakların gerekli ve yeterli düzeyde genel
kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon almaları esastır. Bu eğitim
süreçlerinden biri için yeterli kredi almamış olanların öğretmen olarak
ataması yapılmaz.
Buna göre;
c) Orta öğretim alan öğretmenliklerine;
1- Eğitim Fakültesi mezunları,
2- Karar eki çizelgede yer verilen diğer yüksek öğretim programlarından
mezun olup Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans/Pedagojik Formasyon Programını bitirenler ilgili mevzuatı uyarınca öğretmenlik için öngörülen merkezî sınavlardan aldıkları puan esas alınarak, Bakanlıkça alanlara göre belirlenecek taban puanın üstünde puan alanlar arasından puan üstünlüğü dikkate alınarak atanırlar.
EK 2 : MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI EĞİTİM KURUMLARINA ÖĞRETMEN OLARAK
ATANACAKLARIN ATAMALARINA ESAS OLAN ALANLAR İLE MEZUN OLDUKLARI YÜKSEK
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE AYLIK KARŞILIĞI OKUTACAKLARI DERSLERE İLİŞKİN
ÇİZELGEYİ KAPSAMAKTADIR. TOPLAM 37 SAYFA OLMASI NEDENİYLE BEN BİZİM İÇİN
GEREKEN YERLERİ KISACA BURAYA KOYMAK İSTEDİM.
49. Sağlık Bilgisi/Sağlık Meslek Bilgisi Dersleri
Sağlık Bilgisi/ Sağlık Meslek Bilgisi Dersleri
Sağlık Eğitim Fakültesi Sağlık Eğitimi Bölümü
Sağlık Bilgisi
Sağlık Meslek Bilgisi Dersleri (teorik ve uygulamalı)
Trafik ve İlk Yardım Eğitimi
Meslek Bilgisi ve Meslek Etiği
Hastalık Bilgisi
İlaç Bilgisi
İlk Yardım (uygulamalı)
Anatomi-Fizyoloji-Biyoloji
Beslenme Dersleri
Sağlık Hizmetleri
Alanın teorik ve uygulamalı diğer meslek dersleri
Ek 1' e ilişkin link. ( Ekte word formatında gönderdiğim metnin orjinaline
aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz)
http://personel.meb.gov.tr/sayfa_goster.asp?ID=102
Ek 2 ye ilişkin link ( Ekte word formatında gönderdiğim metnin orjinaline
aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.)
http://personel.meb.gov.tr/sayfa_goster.asp?ID=104&SolBar=Gizle