Editörler : E.Kayı Han
«101112131415161718192021»
02 Mart 2015 20:16

Senin hukukla ilgili yanlış bir sözünü görsem sen yanlış biliyorsun deyip hukuk kitaplarından öğrendiğim teknik bilgileri buraya yazsam sen de benim hukuk bilgim yok merakım da yok desen,ben yine de bildiklerimi yazsam senden anlamanı istesem sana zulmetmiş olmaz mıyım?

Başından beri evrim teorisi hakkında kesin bilgim yok diyorum.Evrim teorisini çürütmeye ne gerek var diyorum.Son yazdıklaırnda biraz açıkladın.Bunun dışında teknik bilgi verdin.Bir de beni anlamıyorsun diye kızıyorsun.


BiyoIoji.2000
Yasaklı
02 Mart 2015 23:29

Adem


yazsma.yasagi-gecici
Genel Müdür
03 Mart 2015 00:00

işte bu kafa çok tehlikeli.. bu kafanın ikiz kardeşi ortaçağda ki engizisyon mantalitesiydi.

naturalist bir evrim modellemesini kabul etme zorunluluğu yok.. evrim ispatlanınca Tanrıya ilişkin teolojik problemler de zaten çıkmaz.

asıl problemler üfürükten teyyare olan bir takım inanış modellemelerinin temelinde çıkacak.. tek korkunuz da bu zaten.

ibn abdülaziz, 9 yıl önce

evrime kanıtlamak Allahın yokluğunu kanıtlamaz diyorsun işte burda evrime bakış açısyla alakalı aramızda bir fark var. ben bu farkın çok önemli bir husus olduğunu düşünüyorum. bilim adamları eğer bir gün evrimi kanıtladık diye ortaya çıkarlarsa ortya koyacakları şey bak canlılar değişiyormuş biz bunu ispatladık olmayacaktır. zaten onların bundan bir şüpheleri yok çünkü onlara göre evrime(aslında tekamüle) dair birtakım çıkmazlarla birlikte kayda değer bulgular da vardır. ama bir gün bunu kanıtladıklarına dair bir şeyle çıkarlarsa o zaman ortaya koyacakları şey şu olacaktır. bakın evrim ve en temelinde yaşam aslında tek bir canlıdan kendi kendine oluştu tanrıya ne gerek var diyeceklerdir. işte asıl evrim araştırmalrının bu yönü çok tehlikelidir. özelliklede konun başlangıcı olan ilk hücrenin olşma süreci yani abiyogenezle ilgili çok ciddi araştırmalar yapılıyor milyarlarca dolar harcanıyor sırf canlıların değiştirğini kanıtlamak için değildir herhalde. o yüzden hani diyorsun ya evrim ispatlanırsa bu tanrının olmadığını göstermez. bende olaya senin baktığın yerden bakmıyorum bende diyorum ki bu teori özünde tesadifiği içerdiği için eğer onlar bu iddaalarını ispat ettiklerini öne sürerek ortaya çıkarlarsa ortaya koyacakları şey tanrının varlığına gerek kalmadığı olacaktır.işte olayın bu kısmına dikkat çekmeye çalışıyorum en doğrusu evrime itibar etmemek. ben bunu savunuyorum.

neyse sanırım bu konuda pek anlaşamayacağız evrime farklı açılardan bakıyoruz o yüzden ben kendimce üstüme düşeni yaptım yanlış gördüğüm bir konuda uyarıda bulundum. rabbim kimimiz yanlışsa onu düzelmesini nasip etsin


Cancakruso
Yasaklı
03 Mart 2015 03:55

Kafalar kopartılınacak...az kaldı.

yazsma.yasagi-gecici, 9 yıl önce

işte bu kafa çok tehlikeli.. bu kafanın ikiz kardeşi ortaçağda ki engizisyon mantalitesiydi.

naturalist bir evrim modellemesini kabul etme zorunluluğu yok.. evrim ispatlanınca Tanrıya ilişkin teolojik problemler de zaten çıkmaz.

asıl problemler üfürükten teyyare olan bir takım inanış modellemelerinin temelinde çıkacak.. tek korkunuz da bu zaten.


OĞUZ KAĞAN 06
Yasaklı
03 Mart 2015 06:52

OLMAYAN ŞEYİN İSPATIDA OLMAZ

yazsma.yasagi-gecici, 9 yıl önce

işte bu kafa çok tehlikeli.. bu kafanın ikiz kardeşi ortaçağda ki engizisyon mantalitesiydi.

naturalist bir evrim modellemesini kabul etme zorunluluğu yok.. evrim ispatlanınca Tanrıya ilişkin teolojik problemler de zaten çıkmaz.

asıl problemler üfürükten teyyare olan bir takım inanış modellemelerinin temelinde çıkacak.. tek korkunuz da bu zaten.


OĞUZ KAĞAN 06
Yasaklı
03 Mart 2015 06:54

ısıracak köpek dişini göstermezmiş sende o köpeklerdensin

Cancakruso, 9 yıl önce

Kafalar kopartılınacak...az kaldı.


yazsma.yasagi-gecici
Genel Müdür
03 Mart 2015 17:33

yerküredeki biyolojik var oluşun mekaniğini/mekanizma yönünü şuan için evrim modellemeleri dışında açıklayabilen başka bir bilimsel perspektif bulunmamakta..

tabii saçma sapan inançlarını kurtarabilmek için bu realiteye karşı kafanı kuma gömebilirsin, bu da bir çeşit tercihtir.

OĞUZ KAĞAN 06, 9 yıl önce

OLMAYAN ŞEYİN İSPATIDA OLMAZ


yazsma.yasagi-gecici
Genel Müdür
03 Mart 2015 17:39

geçen günlerde bir suud âlimi elinde bir plastik bardakla kameraların karşısına çıkarak dünyanın dönmediğini kendince ispat etti :))

peki bu adam geri zekalı mı ki, böyle bir şeyi yapmaya kendini mecbur hissetti?

eminim ki o adam geri zekalı falan değildi, sadece bir tercihte bulundu ve kendi inanç dogmalarını kurtarabilmek için bilimsel verileri reddetmeyi seçti..

tıpkı, senin de bugün yaptığın gibi.


OĞUZ KAĞAN 06
Yasaklı
03 Mart 2015 17:48

ben sudi değilim ve enaz senin birkaç katın kadar bu ilm dediğiniz şeyi okumuşum görmüşüm araştırmalar yamışım asıl siz yaradılış gerçeğinden kaçmak için uydurma bilimler yaratıyorsunuz aslında buna kendinizde inanmıyorsunuz ama başka çareniz yok

yazsma.yasagi-gecici, 9 yıl önce

geçen günlerde bir suud âlimi elinde bir plastik bardakla kameraların karşısına çıkarak dünyanın dönmediğini kendince ispat etti :))

peki bu adam geri zekalı mı ki, böyle bir şeyi yapmaya kendini mecbur hissetti?

eminim ki o adam geri zekalı falan değildi, sadece bir tercihte bulundu ve kendi inanç dogmalarını kurtarabilmek için bilimsel verileri reddetmeyi seçti..

tıpkı, senin de bugün yaptığın gibi.


blazetowin
Aday Memur
04 Mart 2015 11:12

ibrahim hakkı hazretleri marifetnamesinde tam olarak evrimi(veya tekamül -ki bu konuda bu ifade daha ziyade seleksiyonu anımsatıyor-) ifade etmemiştir ,tercüme edenler tam olarak izah edememişlerdir maalesef.ordan burdan iki satır kopyalayıp insanlara yanlış tanıtmayın. ibrahim hakkı hazretleri üç bölümde kamil insanlığa erişmeyi anlatmıştır(insanlığa değil) bununda doğuşunun ilk akıldan (hakkı tanıma,nefsi tanıma ve ihtiyacını tanıma) dört unsura (ateş,hava,su ve toprak) ve sonra madenlere bitkiye hayvana ve insana ulaşmasını bir şekille beraber ifade etmiştir. şöyle bir ifadesi de vardır mesela : hayvan insan tarafından yenmeden zayi olup insan suretine ulaşmadan yok olabilir ve dahi bitki ağaç olma suretiyle meyve verip insan tarafından yenerek sperm haline gelip insan suretine uluşabilir

ben o üç bölümü defalarca okudum ama gene de idrak edemedim ama maşaallah siz tekamül dediniz hatta belki dönüşüm dediniz ama dikkat edin dinden çıkmayında dediniz. bilgi vermek o alanda uzman kişilerin işidir.ama siz 10 satırda islam tarihini anlattınız lutfen yapmayın.

azrail as. yedi iklimden getirdi toprağı cebrail as. kırk gün yoğurdu (allah ac. nin emriyle) ve yaradan ona numan vadisinde şekil verip başına kendi ruhundan üfledi adem peygamberi var etti diyen bi zat ve yaradanı 1000 sayfa boyunca öven ve ona tevfiznamesini yazan bi zat ancak hak olanı yazmıştır diye bir yorum yapabilirim sadece.


ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı
04 Mart 2015 15:55

öncelikle şunu söylim sizin bir şeyi anlamamış olmanız başkalarının anlmayacağı anlamına gelmez. ikinci olarak sizin tekamülden ne anladığınız seleksiyonu anımsatıyor demenizden belli. seleksiyon ki doğrusu doğal seleksiyondur eğer bu kavramı kast ediyorsanız tekamülün bu kavramla uzaktan yakından alakası yoktur.

sizin mevzuyu çakmamışsınız ki.. belkide yazılarımı bile doğru düzgün okumamışsınız. ben yazılarımda islami anlayış içinde yaratılışçıların idaa ettikleri gibi durağınlığın olmadığını bilakis islam alimlerinin henüz 9 yy. dan beri canlılardaki tekamülden bahsettiğini söyledim ve buna örnekler verdim siz sanırım tekamülün ne olduğunu bilmiyorsunuz herhalde. tekamul; değişmedir, gelişmedir, olgunlaşmadır. farklı alanlarda özel anlamları olan bir kelime

reenkarnasyondan tutun insanı kamile birçok alanda kullanılan bir kelimedir. ki İbrahim hakkı Hazretlerininde söylediği bir nevi tekamüldür. ben yazılarımda dikkat etmişseniz ki etmediğiniz anlaşılıyor çünkü tekamülü evrime benzetmişsniz. özellikle açıkladım evrime benzetmedim ve ısrarla vurguladım İSLAMIN KENDİNE HAS BİR TEKAMÜL ANLAYIŞI vardır bu evrim değildir dedim. çünkü tekamül ileriye dönük bir değişimi içerir tekamülde asla geriye dönük veya nötr bir değişiklik yoktur belki spiritüalizm de tekamül süreci duraklamalara uğrar ama geriye gitmez. sonuç olarak olumlu bir değişikliği vurgulamak istedim burasının altını çiziyorum çünkü evrimde bilinç olmadığını drefalarca ifade ettim. evrimde bir biliç yoktur ve kazanılan özelliklerde tamamen tesadüfidir. yani kazanılan değişikler canlıya fayda sağlarsa o canlı yoluna devam eder sağlayamazsa o canlı elenir gidier. bu yüzdem evrimin islamla çeliştiğinin altını çizdim. şimdi sizin bu görüşlere bir itirazınız varmı yok mu? ama siz tabiki parmak ayı gösterirken parmağın ucuna bakıyorsunuz. tabi insanız verdiğimiz örneklerde veya bilgilerde hata da olabilir ama insanlar fikirleri tartışır fikirleri savunur veya eleştirir. mevzu daha iyi anlaşılsın diye üşenmedim çarşaf çarşaf yazı yazdım ona rağmen defalarca okuduğunuzu söylediğiniz ve yinede anlamadığınızı idaa ettiğiniz bir kitaptan(ki anlamadığınız bir kitaptan doğru veya yanlış hükmü nasıl çıkarıyorsunuz oda ayrı bir mevzu). yaptığım bir alıntı ile kayıkçı kavgası yapıyorsunuz. burda fikirleri tartışalım tabiki eğer varsa hatalara değinilir onlarda varsa bir yanlış ifade düzeltilir. hepimiz insanız ama benim asıl söylemek istediğim şey gayet açık diye düşünüyorum. anlamak isteyen anlamıştır diye ümit ediyorum. bana katılmanız umrumda bile değil ama beni anlmış olmanız çok fazla umrumda.

son olarak şunu söylim. şu ifadeleri ve yorumunuzu görünce nutkum tutuldu. size dahada diyecek bir söz bulamıyor.

"azrail as. yedi iklimden getirdi toprağı cebrail as. kırk gün yoğurdu (allah ac. nin emriyle) ve yaradan ona numan vadisinde şekil verip başına kendi ruhundan üfledi adem peygamberi var etti diyen bi zat ve yaradanı 1000 sayfa boyunca öven ve ona tevfiznamesini yazan bi zat ancak hak olanı yazmıştır diye bir yorum yapabilirim sadece."

blazetowin, 9 yıl önce

ibrahim hakkı hazretleri marifetnamesinde tam olarak evrimi(veya tekamül -ki bu konuda bu ifade daha ziyade seleksiyonu anımsatıyor-) ifade etmemiştir ,tercüme edenler tam olarak izah edememişlerdir maalesef.ordan burdan iki satır kopyalayıp insanlara yanlış tanıtmayın. ibrahim hakkı hazretleri üç bölümde kamil insanlığa erişmeyi anlatmıştır(insanlığa değil) bununda doğuşunun ilk akıldan (hakkı tanıma,nefsi tanıma ve ihtiyacını tanıma) dört unsura (ateş,hava,su ve toprak) ve sonra madenlere bitkiye hayvana ve insana ulaşmasını bir şekille beraber ifade etmiştir. şöyle bir ifadesi de vardır mesela : hayvan insan tarafından yenmeden zayi olup insan suretine ulaşmadan yok olabilir ve dahi bitki ağaç olma suretiyle meyve verip insan tarafından yenerek sperm haline gelip insan suretine uluşabilir

ben o üç bölümü defalarca okudum ama gene de idrak edemedim ama maşaallah siz tekamül dediniz hatta belki dönüşüm dediniz ama dikkat edin dinden çıkmayında dediniz. bilgi vermek o alanda uzman kişilerin işidir.ama siz 10 satırda islam tarihini anlattınız lutfen yapmayın.

azrail as. yedi iklimden getirdi toprağı cebrail as. kırk gün yoğurdu (allah ac. nin emriyle) ve yaradan ona numan vadisinde şekil verip başına kendi ruhundan üfledi adem peygamberi var etti diyen bi zat ve yaradanı 1000 sayfa boyunca öven ve ona tevfiznamesini yazan bi zat ancak hak olanı yazmıştır diye bir yorum yapabilirim sadece.


ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı
04 Mart 2015 16:19

sen evrim diyelim ki var bu tanrının olmadığını mı kanıtlar diye sormuştun ben de evet kanıtlar dedim ve bunu farklı bir açıdan dile getirdim. neyse sanırım bu mevzuyu kapatalım daha fazla uzatmayalım yanlış anlamışsamda kususra bakma..

hakan karagöz 01, 9 yıl önce

Senin hukukla ilgili yanlış bir sözünü görsem sen yanlış biliyorsun deyip hukuk kitaplarından öğrendiğim teknik bilgileri buraya yazsam sen de benim hukuk bilgim yok merakım da yok desen,ben yine de bildiklerimi yazsam senden anlamanı istesem sana zulmetmiş olmaz mıyım?

Başından beri evrim teorisi hakkında kesin bilgim yok diyorum.Evrim teorisini çürütmeye ne gerek var diyorum.Son yazdıklaırnda biraz açıkladın.Bunun dışında teknik bilgi verdin.Bir de beni anlamıyorsun diye kızıyorsun.


yeniceri53
Başbakan Müsteşarı
04 Mart 2015 18:04

Evrim ve Tekamül aynıdır.Ancak evrim tesadüfi olamaz!Tesadüfilikte geriye gidişte vardır.Ama insan zekası daima gelişiyor yeni yeni bilgiler kazanıyor.

Biogenezmi abiogenezmi ilk canlı ototrofmu yoksa hetotrofmu? Uzayda Organik madde oluşurmu? Oluşmazmı?Bunları bilim adamları bulacaklar .Ama ne olursa olsun kainatın her zerresi boş değildir.


Diotallevy
Şube Müdürü
04 Mart 2015 18:32

Butun canlilar ayni anda yaratilmissa neden bazi canlilarin fosilleri sadece belli zaman araliklarinda bulunuyor?

Mesela neden 10milyon yillik bir dinozor iskeleti bulunmuyor yada 100 milyon yillik insan iskeleti bulunmuyor?

Neden simdiye kadar bulunan fosillere baktigimizda fosilin yasi buyudukce fosilin karmasikligi azaliyor?

Tum canlilarin ayni anda yaratildigina kurandan baska kanit var mi? Bilimsel kanit mesela?

OĞUZ KAĞAN 06, 9 yıl önce

birçok canlıyı aynı anda yarattığını söylüyor yani bnm dediğim gibi bütün canlı ve cansız varlıkları aynı anda yarattı ve hz ademin yaşaması için ortam oluştuırdu sonra ademi yarattı


Diotallevy
Şube Müdürü
04 Mart 2015 18:34

Evrimin OZU tesaduftur demek islamin ozu el kesmektir demek gibidir. Evrimin ozu dogal secilimdir!


ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı
04 Mart 2015 21:23

aslında benim dediğime geliyorsun doğru sorular soruyorsun yanlış sonuç çıkarıyorsun. öncelikle bir konuda yanlış biliyorsun tekamül ile evrim aynı şey değil sadece bazen biribirinin yerine kullanılıyor. tekamül arapçada kamil kökünden geliyor ve kamil de olgunlaşma demektir. yani bir gelişimeyi gösterir. ikincisi evet evrim teadüfi olmaz diyorsun ve tesadüfi olsaydı gereyide dönük olurdu diyorsun ve insanları örnek vererek insanların dolayısıyla canlıların geliştiğini savunuyorsun. tabiki canlılar gelişiyor ve bu yüzden bende canlılardaki bu olumlu değişim yani gelişim evrim olmaz diyorum. çünkü ben bir bilinç görüyorum. çünkü evrimde bir bilinç yok..

yeniceri53, 9 yıl önce

Evrim ve Tekamül aynıdır.Ancak evrim tesadüfi olamaz!Tesadüfilikte geriye gidişte vardır.Ama insan zekası daima gelişiyor yeni yeni bilgiler kazanıyor.

Biogenezmi abiogenezmi ilk canlı ototrofmu yoksa hetotrofmu? Uzayda Organik madde oluşurmu? Oluşmazmı?Bunları bilim adamları bulacaklar .Ama ne olursa olsun kainatın her zerresi boş değildir.


kayzer k
Kapalı
04 Mart 2015 23:07

kardeş sen evrimi kabul ediyorsun da dilin varmıyor söylemeye, aslında varıyor gelişim diyorsun ve tesadüflüğün arkasına saklanıyorsun. sebebi de evrimi savunanların tanrının yokluğunu kanıtlama emelleri olduğunu düşündüğün için. islam ile evrim deyip onların oyununa gelmeyip uyarısı bir nevi

yazdıklarına az çok göz attım, evrim konusunda uzman değilim, çok derdim de değil açıkçası, islam ile çelişip çelişmesi de taktığım bir konu değil ama tesadüfilik var deyip, tanrı zar atmaz, allah her şeyi ölçüp biçmiştir ayetini söylediklerini desteklemek için kullanıyorsun ya, sadece yukarıdaki düşüncelerini söyleyebilirsin evrimi redetmek için. islamda tesadüfiliğe yer yok demen gerekmez. çünkü bu tesadüfiliği çarpıtıp kendi istediğin gibi alıyorsun. dolayısıyla sana itirazlar geliyor.

bilgim yüzeysel bu konuda, sana şu kadarını söyleyeceğim bu evrimdeki tesadüfilik dediğin şey, sana, bana tesadüfi gelen şey de aslında allahın ölçüp biçmesidir belki, belirli bir öçlüde tesadüfiliğe izin vermesidir belki.tıpkı allahın insanlara belli ölçüde özgürlük vermesi gibi. zayıf olan tükeniyor, ihtiyacını alan da yaşıyor. 100 sene de geçse 1000 sene de geçse yani tesadüflük olsa da sonuç yine allahın istediğine gelecektir belki. bu doğal seçilim, rastgelelik belki allah öyle tasarladığı için bu şekilde gerçekleşiyor. ( mesela canlı türüne, insana, bir şans veriliyor ve atıyorum %90 kadar tükenebiliyor en fazla bu şekilde kodlanmış, rastgelelil var amaevriliyor yıllarca kimi zaman şartlara göre 50 tükeniyor kimi zaman yine çoğalıyor ve günümüz modern insan haline geliyor. sonuçta sonuç plana uygun, aynı şekilde diğer canlılar da. olamaz mı, ki sonuçta evrenin yaklaşık yaşı, dünyanın yaşına baktığımızda biz bu dilimin çok azındayız.çoğu canlının soyu tükeniyor geçmişte tükenmiş. niye bunca sene beklemiş allah desem. bu evrimden dolayı olamaz mı, niye bazı canlılar tükenmiş desem. bunun gibi konuları sorsam, allahın ölçüp biçmesi diyeceksin, allahın takdiri diyeceksin dine göre yani birçok tesadüfi olarak algılanan konuda allahın takdiri, bilemeyiz vardır bir hikmeti derken burada niye tesadüfiliği ateist gibi alıp islama aykırı diyorsun ki, tesadüf san göre tesadüf ateiste göre tesadüf allaha göre öyle olduğunu nereden çıkarıyorsun.

evrim basbaya allahın yaratma mekanizması olabilir, bunun olmadığını evrimde bilinç olmadığını kimse söyleyemez kimse bu bilgiye sahip değil allahtan başka. ateistlerin veya bilim insanlarının emellerinden çekiniyorsun diye tesadüflük olayını onların anladığı gibi anlayıp evrime karşı çıkman tutarsızlık yaratıyor, bırak onar ne düşünürse düşünsün, onların düşünmesi kimseyi dinden çıkarmaz evrim takıntısını tehdit gibi düşündüğü için çoğu kişi savunma moduna geçiyor hemen

ibn abdülaziz, 9 yıl önce

aslında benim dediğime geliyorsun doğru sorular soruyorsun yanlış sonuç çıkarıyorsun. öncelikle bir konuda yanlış biliyorsun tekamül ile evrim aynı şey değil sadece bazen biribirinin yerine kullanılıyor. tekamül arapçada kamil kökünden geliyor ve kamil de olgunlaşma demektir. yani bir gelişimeyi gösterir. ikincisi evet evrim teadüfi olmaz diyorsun ve tesadüfi olsaydı gereyide dönük olurdu diyorsun ve insanları örnek vererek insanların dolayısıyla canlıların geliştiğini savunuyorsun. tabiki canlılar gelişiyor ve bu yüzden bende canlılardaki bu olumlu değişim yani gelişim evrim olmaz diyorum. çünkü ben bir bilinç görüyorum. çünkü evrimde bir bilinç yok..


ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı
05 Mart 2015 00:29

ya ben evrimcilerden niye çekineyim. çekineceğim şeyi niye savunayım insanlar veya bütün canlılar aynı zamanda yaratıldı demiyorum ki evrimcilerden çekineyim. benim karşı olduğum tek bir şey var bütün bu düzenin ve canlılardaki bu tekamülün bir bilinçli tasarım gerektirdiğidir. bunu anlamak bu kadar mı zor. en az 10 sayfa yazı yazdım hala bana evrimi islamla bağdaştırmaya kılıf arıyorsunuz. olmuyor arkadaş olmuyor ne kadar zorlasanız da olmuyor. hem evrimden anlamıyorum diyorsunuz hemde evrim hakkında hüküm veriyorsunuz evrimde bilinç olmadığını kimse söyleyemez diyorsunuz. evet gerçekten evrimden anlamıyorsunuz.. evrimin ne olduğunu daha kaç kere açıklayacağım.. bir google yazıp yüzeysel olarakta mı bilgi edinemiyorsunz. evrim diye google yazarsanız karşınıza ilk wikipedia çıkıyor ve orda şu yazıyor.

Evrim, bir canlı populasyonun genetik kompozisyonunun RASTGELE mutasyonlar yoluyla zamanla değişmesi anlamına gelir.

hadi bu ifadeyi tam anlayamamış olabilirsiniz ben size bunun türkçesini kaç kere anlattım. tabik, Allahın bir mekanizması var ama evrimcilerin bahsettiği mekanizma Allahın mekanizması değildir.

bakın size tekrar açıklıyorum: canlıda bir mutasyon meydana geliyor (ama bu mutasyon tamamen tesadüfi bir mutasyon) bu mutasyon canlıya yarar sağlaryorsa canlı bu mutasyonla yoluna devam ediyor yok eğer bu mutasyon canlıyya yarar sağlamıyorsa daha doğrusu dezavantaj sağlıyorsa bu canlı türü elenip gidiyor. canlı uzun süreçler içinde kazandığı böyle olumlu mutasyonlarla sürekli gelişiyor ve günümüzdeki özelliklerini kazanıyor kazanmayada devam ediyor işin özü bu. kısacası şu yeryüzündeki bütün canlılar tek bir hücrede meydana gelen mutasyonlarla uzun süreçler içinde günümüzdeki halini alıyor. yani herşeyin özünde tamamen bir tesadüflik var bunu ben demiyorum bunu bu teoriyi kuranlar söylüyor. bu onların teorisinin dayanağıdır. hiç bir evrimci bilinçli bir gelişimi kabul etmez. yani bir deniz kaplubağasının yüzmesi için ayaklarını kürek gibi yapan bir kara kaplumbağasının yürüyebilmesi için ayaklarına tırnak koyan yağışların az olduğunda otçulların nufusunu azaltacak östörojeni salgılayan(kendi neslini korumak için) yonca bitkisine bu özelliği veren bir akrebe çaresiz kaldığı zaman kendini sokup öldürme(ölen bir akrep bu özelliği nasıl aktarıyor diğer kuşaklara buda evrimcilerin ayrı bir trajedisidir.) özelliği veren bir kuş türü olan dokumacı kuşlara ilmik ilmik yuva dokutturan hep bu tesadüfi mutasyonlar oluyor. eğer siz doğadaki bütün bu özelliklerin tesadüfen çok uzun süreçler içinde de olsa oluşabileciğine inanıyorsanız buyrun evrime inanmaya devam edin. o zaman Allahın ölçüsüzlüğü ölçü koyduğuna inanıbilirsiniz siz. evrime illa islami bir kılıf bulacaksınız diye kendi rabinizin bilinçsiz bir yaşamı ölçü kabul ettiğine inanbilirsiniz benim rabbim herşeye ama her şeye bir ölçü koymuştur. onun yarattığı hiç bir varlık. bilinçsiz bir evrimle oluşamaz. bu gün inek diye bir hayvan varsa ve biz bu hayvanların etinden sütünden derisinde faydalanıyorsak bu Allahın bizim için bilinçli olarak var ettiği bir hayvandır. eğer bugün at gibi bir hayvan varsa ve biz bu hayvanlarla ulaşımmızı sağlamışsak savaşlarda kullanmışsak yük taşımıssak bu bizim için özellikle var edilmiş bir hayvandır yani böyle bütün hayvanlar bizim için özel olarak Allah tarafın günümüze kadar tekamül ettirlmişitir. hangi süreçlerden geçerek günümüze gelmişlerse gelmişler ama sonuçta insanlara hizmet için tekamüllerinde bu noktaya bilinçli olarak ulaştırılmışlardır. burdaki bilinci göremiyorsanız bu sizin gözünüzün körlüğüdür.

şu ayet ne güzel açıklıyor:

Enam:142

Hayvanlardan da (çeşit çeşit yarattı). Kimi yük taşır, kiminin yününden döşek yapılır. Allah'ın size verdiği rızıktan yiyin ve şeytanın adımlarına uymayın (peşinden gitmeyin); çünkü o, sizin için apaçık bir düşmandır.

bakın Allahın bir mekanizması var çünkü o herşeye ölçü koyandır. ama biz buna bir evrim dediğimiz anda bahsettiğimiz olaydan Allahı dışlamış oluyoruz. bakın ben en başından beri bizim bunu açıklayabilmemiz için müslümanlar olarak evrim teorisine ihtiyacımız yok diyorum çünkü biz daha darwin babasının aklında bile yok kendi tekamül anlayışımızı dile getirmişiz. neden evrim teorisine sarılıyor. bunu anlamak mümkün değil.

kayzer k, 9 yıl önce

kardeş sen evrimi kabul ediyorsun da dilin varmıyor söylemeye, aslında varıyor gelişim diyorsun ve tesadüflüğün arkasına saklanıyorsun. sebebi de evrimi savunanların tanrının yokluğunu kanıtlama emelleri olduğunu düşündüğün için. islam ile evrim deyip onların oyununa gelmeyip uyarısı bir nevi

yazdıklarına az çok göz attım, evrim konusunda uzman değilim, çok derdim de değil açıkçası, islam ile çelişip çelişmesi de taktığım bir konu değil ama tesadüfilik var deyip, tanrı zar atmaz, allah her şeyi ölçüp biçmiştir ayetini söylediklerini desteklemek için kullanıyorsun ya, sadece yukarıdaki düşüncelerini söyleyebilirsin evrimi redetmek için. islamda tesadüfiliğe yer yok demen gerekmez. çünkü bu tesadüfiliği çarpıtıp kendi istediğin gibi alıyorsun. dolayısıyla sana itirazlar geliyor.

bilgim yüzeysel bu konuda, sana şu kadarını söyleyeceğim bu evrimdeki tesadüfilik dediğin şey, sana, bana tesadüfi gelen şey de aslında allahın ölçüp biçmesidir belki, belirli bir öçlüde tesadüfiliğe izin vermesidir belki.tıpkı allahın insanlara belli ölçüde özgürlük vermesi gibi. zayıf olan tükeniyor, ihtiyacını alan da yaşıyor. 100 sene de geçse 1000 sene de geçse yani tesadüflük olsa da sonuç yine allahın istediğine gelecektir belki. bu doğal seçilim, rastgelelik belki allah öyle tasarladığı için bu şekilde gerçekleşiyor. ( mesela canlı türüne, insana, bir şans veriliyor ve atıyorum %90 kadar tükenebiliyor en fazla bu şekilde kodlanmış, rastgelelil var amaevriliyor yıllarca kimi zaman şartlara göre 50 tükeniyor kimi zaman yine çoğalıyor ve günümüz modern insan haline geliyor. sonuçta sonuç plana uygun, aynı şekilde diğer canlılar da. olamaz mı, ki sonuçta evrenin yaklaşık yaşı, dünyanın yaşına baktığımızda biz bu dilimin çok azındayız.çoğu canlının soyu tükeniyor geçmişte tükenmiş. niye bunca sene beklemiş allah desem. bu evrimden dolayı olamaz mı, niye bazı canlılar tükenmiş desem. bunun gibi konuları sorsam, allahın ölçüp biçmesi diyeceksin, allahın takdiri diyeceksin dine göre yani birçok tesadüfi olarak algılanan konuda allahın takdiri, bilemeyiz vardır bir hikmeti derken burada niye tesadüfiliği ateist gibi alıp islama aykırı diyorsun ki, tesadüf san göre tesadüf ateiste göre tesadüf allaha göre öyle olduğunu nereden çıkarıyorsun.

evrim basbaya allahın yaratma mekanizması olabilir, bunun olmadığını evrimde bilinç olmadığını kimse söyleyemez kimse bu bilgiye sahip değil allahtan başka. ateistlerin veya bilim insanlarının emellerinden çekiniyorsun diye tesadüflük olayını onların anladığı gibi anlayıp evrime karşı çıkman tutarsızlık yaratıyor, bırak onar ne düşünürse düşünsün, onların düşünmesi kimseyi dinden çıkarmaz evrim takıntısını tehdit gibi düşündüğü için çoğu kişi savunma moduna geçiyor hemen


yazsma.yasagi-gecici
Genel Müdür
05 Mart 2015 01:00

@abdulaziz bu mantıkla tüm bilimi reddetmen gerekir..

mesela big bang'i reddetmelisin. big bang ispatlanırsa Tanrının yokluğu ispatlanır demelisin..

big bang den sonraki süreçleri reddetmelisin . doğa(evrenin) yasalarının oluşumunu falan reddetmelisin.. evrenin genişleme hızını da reddetmelisin.. evrende ki -şuan olmayaan- anti madde miktarını da reddetmelisin falan filan..

zira bu bilimsel bilgilerin teori kısmının hiç bir yerinde "tanrı" yoktur.

bilim adamları "evrenin var oluşunun ilk aşamalarındaki genişleme hızı daha farklı olsaydı biz olmazdık bu sebeple bu hızı tanrı ayarlamıştır" demezler.. "bu hız tesadüfidir, ilk enerjinin miktarına bağlıdır" derler.. bugün ki madde kendi var oluşunu anti maddenin davranışına borçludur ve bilim adamları bu davranışa "tesadüfi" derler..

var oluşumuzun başlayabilmesi için trilyon çeşit yasa evrende hassas ayarlar ismi altında hüküm sürmesi gerekir.. ve bilim adamları evrene dair bu yasaların oluşumuna da tesadüfi diyorlar..

yani senin evrim de anlayamadığın şey evrimin içeriği değil.. bilimin jargonu.

bilim bir şeyde teolojik çıkarımlar yapmaz. yapmamalı.. teolojik çıkarımları bizler yaparız.


gerçekleracıdır
Müsteşar
05 Mart 2015 10:28

@ibn abdülaziz

Akreplerin intiharını evrimin açmazı olarak görüyorsun demek.

Valla bravo.

Konuya gerçekten de çok hakimsin.

Yalnız bir sıkıntı var.

Akrepler intihar etmezler.

Akrepler kendi kendilerini sokarak intihar edemezler.

Çünkü kendi zehirlerine bağışıklıkları vardır.

Bu inanış sadece bir efsane.

Soğuk kanlı bir hayvan olan akrep sıcak karşısında kasılır.

Bu kasılmalar sanki kendini sokuyormuş algısı oluşturur.

Yoksa intihar ettiği falan yoktur.

Ayrıca rasgele mutasyon sözcüğü türkçede tesadüf olarak algılanıyor. Halbuki random sözcüğünün Türkçeye tam olarak çevrilememesi yüzünden insanların aklını karıştırmaya çalışıyorlar. Aslında sıradan, olağan diye çevrilmesi biraz daha doğru olurdu..

Random mutasyonların senin anladığın manada tesadüfle alakası yok. Çünkü doğanın bir gereğidir. Her an her saniye bu mutasyonlar gerçekleşmektedir.

Örneğin:

Piyango her hafta çekiliyor. Bunun tesadüfle alakası yoktur. Bu bir kuraldır. Değil mi?

Piyangonun mutlaka kazananları olacaktır. Bunun da tesadüfle alakası yoktur. Bu da bir kuraldır.

Ama piyangonun kime çıkacağı tesadüftür.

Bu benzetmede Random mutasyonları piyangoya benzetebilirsin.

Avantajlı genlere sahip bireyleri de, piyangoyu kazananlara benzetebilirsin.

Şimdi bu olayların tesadüfle alakası var mı?

Toplam 478 mesaj
«101112131415161718192021»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi