Şu an 18 Mart'ta atanan öğretmenlerin göreve başlamaları için tek engel sözleşmelerin ıslak imzalı olarak imzalanması gözüküyor.
Bu sorunu aşmak için önerilerim şöyle:
1- Atanan öğretmenler sözleşme metnini web sitesinden indirip imzalayarak ikamet ettikleri ilin İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne elden teslim ederler. İl Mem'ler bu sözleşmeleri taratarak Elektronik Belge Sistemi'ne kaydedip ilgili okula üst yazı ile iletirler. İlgili okul müdürü de sözleşmeyi elektronik imza ile imzalayarak resmi işlemi tamamlamış olur. E-imzalı sözleşme atanan öğretmenlerin mail adreslerine gönderilir.
2- Yine aynı şekilde atanmış öğretmenler sözleşme metnini web sitesinden indirip imzalayarak atandığı okula veya o okulun bulunduğu İl Mem'e iadeli taahütlü posta ile gönderebilir.
3- Okullar yine aynı şekilde imzalanmış sözleşmeleri atanan öğretmenlere iadeli taahütlü gönderir. Öğretmenler sözleşmeyi imzalayıp tekrar okula iadeli taahütlü geri gönderir.
4- Atanmış öğretmenlere Meb tarafından İçişleri Bakanlığı'ndan özel izin çıkartılır. Bu öğretmenler 1 veya 2 gün içinde atandıkları okula giderek sözleşmeleri imzalayıp ikamet adresine geri döner.
5- Sözleşme metinleri e-devlette Meb'in açacağı servis ile elektronik olarak imzalanabilir. (Herkesin e-imzası olmayacağı için bu seçenek pratikte zor olabilir.)
6- Meb geçici bir mevzuatla atanan öğretmenlerin sözleşmelerinin ikamet ettikleri İl Mem'ler tarafından imzalanmasını sağlayabilir.
Bu işlemlerden sonra atanan öğretmenler göreve başlamış sayılır ve özlük hakları da işlemeye başlar. EBA üzerinden seminerler verilerek Eylül ayında eğitim-öğretim dönemine hazırlanırlar.
Şu an 18 Mart'ta atanan öğretmenlerin göreve başlamaları için tek engel sözleşmelerin ıslak imzalı olarak imzalanması gözüküyor.
Bu sorunu aşmak için önerilerim şöyle:
1- Atanan öğretmenler sözleşme metnini web sitesinden indirip imzalayarak ikamet ettikleri ilin İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne elden teslim ederler. İl Mem'ler bu sözleşmeleri taratarak Elektronik Belge Sistemi'ne kaydedip ilgili okula üst yazı ile iletirler. İlgili okul müdürü de sözleşmeyi elektronik imza ile imzalayarak resmi işlemi tamamlamış olur. E-imzalı sözleşme atanan öğretmenlerin mail adreslerine gönderilir.
2- Yine aynı şekilde atanmış öğretmenler sözleşme metnini web sitesinden indirip imzalayarak atandığı okula veya o okulun bulunduğu İl Mem'e iadeli taahütlü posta ile gönderebilir.
3- Okullar yine aynı şekilde imzalanmış sözleşmeleri atanan öğretmenlere iadeli taahütlü gönderir. Öğretmenler sözleşmeyi imzalayıp tekrar okula iadeli taahütlü geri gönderir.
4- Atanmış öğretmenlere Meb tarafından İçişleri Bakanlığı'ndan özel izin çıkartılır. Bu öğretmenler 1 veya 2 gün içinde atandıkları okula giderek sözleşmeleri imzalayıp ikamet adresine geri döner.
5- Sözleşme metinleri e-devlette Meb'in açacağı servis ile elektronik olarak imzalanabilir. (Herkesin e-imzası olmayacağı için bu seçenek pratikte zor olabilir.)
6- Meb geçici bir mevzuatla atanan öğretmenlerin sözleşmelerinin ikamet ettikleri İl Mem'ler tarafından imzalanmasını sağlayabilir.
Bu işlemlerden sonra atanan öğretmenler göreve başlamış sayılır ve özlük hakları da işlemeye başlar. EBA üzerinden seminerler verilerek Eylül ayında eğitim-öğretim dönemine hazırlanırlar.