Editörler : E.Kayı Han


Kapalı
08 Kasım 2010 12:14

Cenaze Namazında Fatiha Okunur mu?...

Bilgisi olanlar buyursunlar...


üüüyeee
Daire Başkanı
08 Kasım 2010 13:22

Bilindiği üzere cenaze namazının ilk tekbirinden sonra subhaneke ,2.tekbirden sonra salli ve barik duaları,3 tekbirden sonra cenaze duası okunur ,4. tekbirle namaz biter , burada 3. tekbirden sonre cenaze duası nı bilmeyenler dua niyeti ile fatiha yı okuyabilirler... namz sonunda hocalarımızın l el faaaatihaaa dediğindede fatihayı dua niyeti ile okuruz...


az-çok
Müsteşar
08 Kasım 2010 20:54

Selam.

Cenaze namazı= cenaze duasımıdır?


buzlucay
Daire Başkanı
08 Kasım 2010 21:24

okunur tabi niye okunmasınmış hayret bişey.:))

bi de namaz ayrı dua ayrı olur engin bilgime dayanarak sölüyorum. dua da namazın sonunda söleniyor prosedürde aslında öle bişide yok neyse. işte böyle:)


kml83
Başbakan Müsteşarı
09 Kasım 2010 20:16

hanefiler fatihayı okumaz.ama şafiler ilk tekbirden sonra euzü besmele çeker ve fatiha okur.

cenaze namazının sünnetlerinden biri de fatihayı okumaktır.şafiler bu görüşe göre hareket ediyor.ama hanefiler bunun yerine sübhanekeyi "vecelle senaik" diyerek okur.

zaten fatiha da bir duadır.sonunda amin deniliyor.

mesela, hadesten tahareti(gusül) olmayan biri insan, erkek olsun bayan olsun, kuran okuyamaz.ezberden olsun yüzünden olsun.ama fatiha suresini dua niyetine okuyabilir.

bayanlar için namaz kılınmayan ve oruç tutulmayan günlerde de yine kuranı ezberden okumak caiz değil.sübhaneke ya da fatihayı dua niyetine okuyabilirler.

bağlayacak olursak, fatiha aynı zamanda duadır.


mukan25*
Şube Müdürü
09 Kasım 2010 21:36

slm gardaşlık nasılsın?

Benim yakşi abim cenaze duasını bilmeyenler dua niyetiyle fatihayı okuya bilirler.Hatta fatihayı değilde kişinin kendine kolay gelen herhangi bir duayıda okuya bilir(Duanın içeriği ölene ve müslümanlara dua kelimelri olması efdaldır.)

Kaynak

MÜLTEKA EL-EBHUR

HALEPLİ İBRAHİM EFENDİ.


kml83
Başbakan Müsteşarı
09 Kasım 2010 22:24

üzüldüğüm noktalardan birisi şu:

anne ya da baba vefat etmiş.kocaman kocaman evlatlar cenaze namazına iştirak etmiyor.eller kılıyor da kendileri kılmıyor.genellikle de kılmasını bilmiyor.

bu durum beni çok üzüyor.son yolculukta namaza iştirak etmemek ne demek yav.

güneş gözlüklerini takıp yabancılar gibi miskin bir halde seyrediyorlar.

bir baba düşünmez mi.bugün ölsem evlatlarım namazımı kılar mı.acaba onları o namazı kılacak kadar eğittim mi.ya da eğitilmelerine vesile oldum mu.


kml83
Başbakan Müsteşarı
11 Kasım 2010 10:17

"fatihasız namaz olmaz" diye bir hadisi şerif vardır.

peki fatihasız namaz nasıl olmaz.tam bir namaz mı olmaz yoksa hiç mi olmaz.yani eksik bir namaz mı olaur, yoksa hiç kabul olmayan bir namaz mı olur.

yani lafzın manaya delaleti zannidir burada.ne demek bu, söylenen hadisin manası kati değildir.zan edilebilir.yani değişik anlamlar çıkabilir.

şimdi şafi mezhebi bu hadise dayanarak hiç olmaz demiştir ve namazlarda fatiha okumayı farz saymıştır.fatiha mutlaka okunmalı onların namazında.

hanefi mezhebinde ise namazda fatihayı okumak vaciptir.peki imamı azam hazretleri neden vacip demiştir buna.kuranda bir tane ayet var."kuranan kolayınıza geleni okuyun" diye.

belli bir yeri okumayın demediği için ayette , imamı azam fatihayı okumayı vacip görmüştür.


kml83
Başbakan Müsteşarı
11 Kasım 2010 10:22

burada fıkhi bir bilgi verelim.

hanefi bir insan diyelim ki öğlen namazının farzını kılıyor.ikinci rekata kalktı ve fatihayı okumayı unuttu.direk zammı sure okumaya başladı.rüku secdeye gitti ve aklına fatihayı okumadığı geldi.unuttu yani.

ne oldu burada.vacibi terk etti.o zaman ne yapacak.sonunda sehiv secdesi yapacak.

sehiv secdesi, vacibin terki farzın te'hiri ile yapılır.ya vacip terk edilecek ya da farz geciktirilecek.

konuya dönecek olursak, cenaze namazı dua ama bir namazdır.zaten namaz da duadır.ama her dua namaz değildir.

şafiler cenaze namazında ilk tekbirden sonra euzü besmele çekerek fatihayı okurlar sübhaneke yerine.

fatihasız namaz olmaz hadisini, bu namaza göre tatbik ediyorsalar, o zaman cenaze namazıda fatihayı okumuş olurlar.


az-çok
Müsteşar
11 Kasım 2010 18:51

Selam.

Namazda ruku ve secde de var.Vakitleri güneşe bağımlı olarak bellidir ve şahışlar kendileri adına Allah'ı anma görevini yerine getirirler.Kuran ile bellidir.Cenaze namazı Kuran'da nerde vardır?


kml83
Başbakan Müsteşarı
12 Kasım 2010 08:27

yav az-çok bey

mubarek yani siz de nerdeyse internetle 3G bile kuranda var mı diyeceksiinz.he şeyin kuranda olması mı lazım.cenaze namazı kuranda var mı diyorsunz.demek ki varmış.dur ayeti yazayım muhterem

tevbe suresi 84. ayeti okuduğun zaman bunu göreceksin.eğer bu ayetin tefsirine göz atarsan müfessirler cenaze namazı ile çok bilgi verir sana.işte ayet:

"Onlardan ölen hiçbirine asla namaz kılma ve kabrinin başında durma. Çünkü onlar Allah?ı ve Resûlünü inkâr ettiler ve fasık olarak öldüler."

namaz kılma ve kabrinin başında durma diyor.acaba bu kabrin başında durma demek ne oluyor.haydi bunu da ben size sorayım...


az-çok
Müsteşar
12 Kasım 2010 17:06

Selam.

km183 sağlam bir belge ile konuşmak başkadır,kanaat bildirmek başkadır.

Y.N.öztürk meali

Tevbe

(84) Onlardan ölen biri üzerine asla dua etme; böyle birinin mezarı başında da Durma. Bunlar Allah'a ve resulüne nankörlük ettiler ve yoldan sapmış olarak ölüp gittiler.

Yanlış bilmiyorsam,peygamberimiz için cenaze namzı kılınmadığı,cenazeye gelenlerin dua okuduklarıdır.

Meallerde salatı namaz diye çevirmek doğrumudur?ayriyetten ele alınması gereken bir konu.


kml83
Başbakan Müsteşarı
12 Kasım 2010 17:22

yav zaten cenaze namazı dua mahiyetindedir.

Allah için namaza, resulullah için salavata, meyyit için DUAYA diye niyet alırız biz.

yaşar nuri biliyor da diyanetle diğer hocalar bilmiyor mu.kuranda teravih namazı var mı peki.neden kılınıyor o halde.

nafile namazların hangisi var ki.


az-çok
Müsteşar
12 Kasım 2010 18:15

Selam.

Al-i İmran

(191) Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah'ı anarlar. Göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler. "Rabbimiz! Bunu boş yere yaratmadın, seni eksikliklerden uzak tutarız. Bizi ateş azabından koru" derler.

Zümer

(9) (Böyle bir kimse mi Allah katında makbuldür,) yoksa gece vakitlerinde, secde halinde ve ayakta, ahiretten korkarak ve Rabbinin rahmetini umarak itaat ve kulluk eden mi? De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak akıl sahipleri öğüt alırlar.

Kuran nafile ibadetleri kolayı ile zoru ile göstermiş.İsteyen Allah'ın hoşnutluğunu kazanmak için ister düşünür,ister salat eder istediği kadar.


kml83
Başbakan Müsteşarı
12 Kasım 2010 19:29

ayetlere boynumuz kıldan ince.biz de akisini demedik ya.

cenaze namazı haktır.isteyen namaz algılar isteyen de dua olarak.yav zaten biz de dua gözüyle bakıyoruz.öyle niyet ediyoruz.

asırlardır kılınan bu namazı ben mi kaldırayım şimdi.


az-çok
Müsteşar
13 Kasım 2010 08:57

Selam.

Allah yanında müslümanın değeri yüksektir. O açıdan herkesin duasının değeri vardır. Şu okunmazsa,şöyle durulmazsa olmaz yerine herkesi duaya davet etmeli,Allahtan bağışlanma istenmelidir.

Toplam 15 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi