Elinde ders planın kesinlikle olsun. Belki başka evraklarıda ister müfredat falan gibi onlarda olsun. Sınıf öğretmenliğin varsa sınıf dosyan olsun, kulübün varsa kulüple ilgili dosyan olsun. Böyle işlerde çoğu denetleyene göre resmi evrak çok önemlidir. Bir keresinde benden müfettiş sınıf başkanı seçimine ilişkin evrakları istemişti, yönetmelikte sınıf başkanının nasıl seçileceği evrağı tutanağı falan yazıyor, düşün onları istedi o kadar abartı yani bu evrak işi. Gerçi benimki adaylık kaldırma falan değildi.
Yazından anladığım kadarıyla öğrencilerle ilk başta tek tek sohbet etmeyi düşünüyorsun. Eğer sınıf kalabalıksa çok zaman kaybedebilirsin. Derste zaman yönetimi önemlidir.
Kabaca bir ders aşağıdaki şekilde işlenir. (başka yollarda olabilir ama ben bunu öneririm)
1) Derse giriş ve gerekli bilgileri hatırlatma gerekirse önceki konuyu tekrar (5-10 dk)
2) Hedeften haberdar etme( Ne öğrenileceğini söyleme (kabaca kaznımları söyleme)) öğrenileceklerin ne işe yarayacağını söyleyip öğrenciyi güdüleme (hiç bir şey bilmiyorsan üniversite sınavında şu kadar soru çıkar dersin) (2-3 dakika)
Not: Duruma göre bu 1 ve 2 yer değiştirebilir
3) Dersi işleme (20-30 dakika)
4) Konuyu özetleme ve Soru sorarak konunun anlaşılıp anlaşılmadığını başta bahsettiğin kazanımları alıp almadıklarını kontrol etme (5-10 dakika)
Kolay gelsin başarılar
Elinde ders planın kesinlikle olsun. Belki başka evraklarıda ister müfredat falan gibi onlarda olsun. Sınıf öğretmenliğin varsa sınıf dosyan olsun, kulübün varsa kulüple ilgili dosyan olsun. Böyle işlerde çoğu denetleyene göre resmi evrak çok önemlidir. Bir keresinde benden müfettiş sınıf başkanı seçimine ilişkin evrakları istemişti, yönetmelikte sınıf başkanının nasıl seçileceği evrağı tutanağı falan yazıyor, düşün onları istedi o kadar abartı yani bu evrak işi. Gerçi benimki adaylık kaldırma falan değildi.
Yazından anladığım kadarıyla öğrencilerle ilk başta tek tek sohbet etmeyi düşünüyorsun. Eğer sınıf kalabalıksa çok zaman kaybedebilirsin. Derste zaman yönetimi önemlidir.
Kabaca bir ders aşağıdaki şekilde işlenir. (başka yollarda olabilir ama ben bunu öneririm)
1) Derse giriş ve gerekli bilgileri hatırlatma gerekirse önceki konuyu tekrar (5-10 dk)
2) Hedeften haberdar etme( Ne öğrenileceğini söyleme (kabaca kaznımları söyleme)) öğrenileceklerin ne işe yarayacağını söyleyip öğrenciyi güdüleme (hiç bir şey bilmiyorsan üniversite sınavında şu kadar soru çıkar dersin) (2-3 dakika)
Not: Duruma göre bu 1 ve 2 yer değiştirebilir
3) Dersi işleme (20-30 dakika)
4) Konuyu özetleme ve Soru sorarak konunun anlaşılıp anlaşılmadığını başta bahsettiğin kazanımları alıp almadıklarını kontrol etme (5-10 dakika)
Kolay gelsin başarılar