hiç şüphesiz zaman, öncesiz ve sonrasız bir oluştur. tıpkı tanrı gibi sonsuz bir soyutlama..ama zaman hayatımızda sandığımızdan daha fazla cisimleşmiş ve nüfuz etmiştir. bu anlamda zaman bilgisini ve içerdiklerini hayatımızdan çekip almak, tuğlaları birarada tutan harcı çekip almak kadar zordur. zaman köle edicidir. herkes kolundaki saat kadar yaşar. ve zerzan'a kulak vercek olursak;" zamanın boyunduruğundan kurtulmak için bütün bir uygarlığı yıkmak gerekir"
ve zamanla ilgili inciler...(meraklısına)
*zaman teknolojinin temel dili ve tahakkümün ruhudur.JOHN ZERZAN
*tarih öncesiz ve sonrasız bir oluştur ve bu yüzden öncesiz sonrasız bir gelecektir.doğa ise var olandır ve bu yüzden sonsuz bir geçmiştir. SPENGLER
*tarih doğanın inkarıdır. HERBERT MARCUSE
*zaman algılayışımız, insan aklının doğal bir niteliğiymiş gibi görünüyor.oysa bu bir yanılgıdan ibarettir.zira ilkel düşünüş tarzının söz konusu olduğu yerlerde böyle bir anlayışa nadiren rastlarız.LEVY-BRUHN
*eski çağların düşüncesi zamanı tekdüze bir süreklilik veya nitel olarak farksız anlardan oluşan bir ardışıklık olarak ele almaz. bunun yerine ilk insanlar "her an bir arada olan ve böylece hem nicel hem de nitel bakımdan sürekli olarak değişen olaylar bütününü beraberinde getiren bir iç ve dış deneyim akışı içinde yaşamıştır.FRANKFURT OKULU MENSUPLARI
*WAX ondokuzuncu yüzyıl yerlileri için şunu söylemiştir:"yaşamlarında bir ritim var ama ilerleme yok"
*balililerin takvimi "zamanın birimini değil, ne tür bir zamanda olunduğunu gösterir"
*whitrov şöyle diyordu:"ilkel insanlar mevcut an içinde yaşarlar,tıpkı bizlerin eğlenirkewn mevcut anda yaşaması gibi"
*benzer bir yaklaşımı nietzsche'de şöyle dile getirir:" tüm zevkler sonsuzluğu arzular;derin,çok derin bir sonsuzluğu"
walter benjamin'e göre zaman bir soyutlamadır ve soyutlamanın kökeni...ilk günahta aranmalıdır..
*zamana çok aşırı bir sadakat gösteren yaklaşımlardan biri şudur:" insan topluluklarını hayvan topluluklarından ayıran şey, son tahlilde insanların sahip olduğu tarih bilincidir." CLARK-PİGGOTT
hiç şüphesiz zaman, öncesiz ve sonrasız bir oluştur. tıpkı tanrı gibi sonsuz bir soyutlama..ama zaman hayatımızda sandığımızdan daha fazla cisimleşmiş ve nüfuz etmiştir. bu anlamda zaman bilgisini ve içerdiklerini hayatımızdan çekip almak, tuğlaları birarada tutan harcı çekip almak kadar zordur. zaman köle edicidir. herkes kolundaki saat kadar yaşar. ve zerzan'a kulak vercek olursak;" zamanın boyunduruğundan kurtulmak için bütün bir uygarlığı yıkmak gerekir"
ve zamanla ilgili inciler...(meraklısına)
*zaman teknolojinin temel dili ve tahakkümün ruhudur.JOHN ZERZAN
*tarih öncesiz ve sonrasız bir oluştur ve bu yüzden öncesiz sonrasız bir gelecektir.doğa ise var olandır ve bu yüzden sonsuz bir geçmiştir. SPENGLER
*tarih doğanın inkarıdır. HERBERT MARCUSE
*zaman algılayışımız, insan aklının doğal bir niteliğiymiş gibi görünüyor.oysa bu bir yanılgıdan ibarettir.zira ilkel düşünüş tarzının söz konusu olduğu yerlerde böyle bir anlayışa nadiren rastlarız.LEVY-BRUHN
*eski çağların düşüncesi zamanı tekdüze bir süreklilik veya nitel olarak farksız anlardan oluşan bir ardışıklık olarak ele almaz. bunun yerine ilk insanlar "her an bir arada olan ve böylece hem nicel hem de nitel bakımdan sürekli olarak değişen olaylar bütününü beraberinde getiren bir iç ve dış deneyim akışı içinde yaşamıştır.FRANKFURT OKULU MENSUPLARI
*WAX ondokuzuncu yüzyıl yerlileri için şunu söylemiştir:"yaşamlarında bir ritim var ama ilerleme yok"
*balililerin takvimi "zamanın birimini değil, ne tür bir zamanda olunduğunu gösterir"
*whitrov şöyle diyordu:"ilkel insanlar mevcut an içinde yaşarlar,tıpkı bizlerin eğlenirkewn mevcut anda yaşaması gibi"
*benzer bir yaklaşımı nietzsche'de şöyle dile getirir:" tüm zevkler sonsuzluğu arzular;derin,çok derin bir sonsuzluğu"
walter benjamin'e göre zaman bir soyutlamadır ve soyutlamanın kökeni...ilk günahta aranmalıdır..
*zamana çok aşırı bir sadakat gösteren yaklaşımlardan biri şudur:" insan topluluklarını hayvan topluluklarından ayıran şey, son tahlilde insanların sahip olduğu tarih bilincidir." CLARK-PİGGOTT