Editörler : E.Kayı Han


Yasaklı
25 Haziran 2009 23:32

Ateist Alevi olurmu?

alevi olduğunu söyleyen bir çok kişinin aynı zamanda ateist olduğunu Allaha inanmadığını söylediğine şahit olduk... hem Ateist Hem alevi olunurmu?


KANUN_46
Yasaklı
25 Haziran 2009 23:36

ilk olarak hemen belirteyim.ben aleviyim aynı zamanda ateisttim.aleviliğin allah bakış açısının farklı olduğunu,aleviliğin allahı insanda bulduğunu düşünüyorum.bunun için de insanın kutsal olduğuna inanıyorum.allaha inanmamanın bir insanın alevi olup olmamasını etkilemeyeceğini düşünüyorum.

not: bir alevi sitesinden alıntıdır....benim yorumum değil.. örnek amacıyla kopyaladım.


* baybars _
Kapalı
25 Haziran 2009 23:43

:))))

ilğinç...


KANUN_46
Yasaklı
26 Haziran 2009 00:22

bu forumlarda alevi ler ile ateistlerin neden sürekli birbirlerini desteklediklerini merak ettim ve araştırdım.. sebebi sanırım burada...


dercan
Genel Müdür
26 Haziran 2009 09:44

Ne basit yazılar yazıyorsunuz buraya. Sizin işiniz gücünüz yok mu ya..

Alevi ne demek ALİ EVİ halkının kısaltılmışı. Türkiyede tam bilinmemekle bir milyon civarında evladı resul olduğu tahmin edilmekte.

Diğer Alevi'ler ise Ehlibeyt olmayıp olmayıp bu Ocaklara(Ehlibeyte) ikrar verenlerdir. 20 milyon Alevi var ise 19 milyonu Ehlibeyt soyundan değil, bunlardan her türlü düşüncenin çıkması doğal değil mi?

"Osmanlı Devleti, Peygamberimiz (sav)'in soyu olan Ehl-i Beyt'e, hürmetini, kurduğu kurumlarla da fiilen göstermiştir. Osmanlı sınırları içinde yaşayan, Peygamber soyuna mensup Seyyid (Hz. Hüseyin?in soyundan) ve Şerifleri (Hz. Hasan?ın soyundan) tek tek kaydederek; bunların her türlü ihtiyaç ve hizmetlerini görmek ve şecerelerini soy kütüklerine işleyip korumak için, özel olarak "Nakibü'l Eşraflık" (peygamber efendimiz (sav)'in torunları soyundan gelen şerefli vekiller)kurumunu oluşturmuş, başına da Nakibü'l Eşraf adında bir memur atamıştır. Peygamber nesline bağlı olduğunu belgeleyenleri her çeşit vergiden muaf tutmuştur. Bütün bu hürmet ve imtiyazlarla, topraklarımızda dağınık halde bulunan Seyyid ve Şeriflerin, huzur içerisinde bir hayat sürdürmelerini amaçlamıştır."

Bu belgeler. halen devlet arsivinde olup incelenebilinir.

Asıl, Ehlibeyte iftira atmanın Ateistlik ile ilişkisini sorgulamak gerekir.


oguzavsar
Yasaklı
26 Haziran 2009 10:06

Mantıkta bir kural var.

bunu defalarca yazdım.

Önermeler konusu.

yeniden yazacağım sünni ateist ler açıklansın ondan sonra.

buyrun bakalım

tefrikacı beyler

başka işi gücü olmayan boş teneke gibi tıngırdayanlar.

çok iyi bildiğiniz halde saçma sapan sözlerden medet ummaktan ne zaman vazgeçeceksiniz


Hak-ka sarıl
Kapalı
26 Haziran 2009 11:09

benimde anlayamadığım şu. neden aleviler ile. solcular ateler kministler iç içe ...bir türlü bunu anlayamadım


oguzavsar
Yasaklı
26 Haziran 2009 11:30

benimde anlayamadığım.

emperyalitler,ülkeyi soyanlar,rantçılar,asker kaçaklar, din tüccarları,

bu tür soruları soranlar ile içiçe niyeki acaba....


KANUN_46
Yasaklı
26 Haziran 2009 15:32

sn oguzavsar..sünni ateist yoktur... ateist ise sünni değildir... bunu bilminez gerekir...

ayrıca biz sünniler İmanın şartlarına inanmayan birini sünnui saymayız.. kaldıki ateist dediğiniz şahıslar Allah a inanmazlar, Peygamberlere inanmazlar ..biz onları dini konularda kendimizden biri olarak görmeyiz.. insan olarak sevir ve sayarız o ayrı.. ama aleviler ateistleri inanç olarak benimsiyor.. yani ateist alevi olunabildiğini söylüyorlar.. mesele bu...sizde bunun samimiyetle alakası varmıdır..hem allha inana hemde inanmayan alevi olabilirmi...?


KANUN_46
Yasaklı
26 Haziran 2009 15:35

sn dercan..

işte bizin öğrenmek istediğimizde bu.. kaç çeşit alevi vardır.. ve bunların hangileri gerçek alevidir.. yani hangilerini gerçek alevi olarak tanımamız gerek.. gerçek alevi hangi özelliğinden belli olur...? aksi halde ben aleviyim diyen herkesi alevi olarak görmenin sakıncaları yokmudur...Adam Allah a inanmaz, Peygamberine inanmaz halifelere küfrederse yinede onu alevi olarak görmelimiyiz.?


Hak-ka sarıl
Kapalı
26 Haziran 2009 15:38

oğuzun beyni durmuş düşünemiyor. yahu ateist hiç sünni olur mu:))) adam Allaha inanmıyor bu nasıl sünni olur. mesela tarık akan sünnimi. anası öldüğünde cenaze namazını bile kılmadı inanmıyor ki adam bu adam sünni olyr mu. süniliğin içine ne kadar laisizm varsa soktun. dini yaşamayan bilmeyen adam sünni olur mu. dini yaşamayan adam alevide olmaz. mesela senin alevilikle alakan bile yok.

alevi namaz kılar oruç tutar zekat verir hacca gider. sünnide öyle.


ed_deva
Genel Müdür
26 Haziran 2009 16:21

Geçenlerde biz de böyle bir misafir ağırladık. ilk önce alevi olduğunu söyleyerek girdi konuya. sonra ahirete inanmadığını, ardından Kur'an'a inanmadığını ve son olarak da Allah'a inanmadığını aşamalı şekilde belirtti.Allah, Kur'an, sünnet, peygamberlik üzerine pek çok soru sordu.. ona göre Allah, kişinin günah işlemesine ve bu kadar zulmün işlenmesine müsaade ettiği(!) için zalimdi(!)cidden tuhaf bir durumdu, hem Kur'an'a inanmıyor hem de korunmak maksadıyla Ayetel Kürsi okuduğunu söylüyordu.

26 Haziran 2009 16:40

kanun bende dört tane alevi sitesine üyeyim. çeşitli fikirleri tartışıyoruz zaman zaman.

dediginiz gibi Allah inancı olmayan fakat aleviyim diyen baya bir insan var. bunlarda müslümanım ama başörtüsüne karşıyım diyen insanlar gibi cahilce yorumlarda bulunuyorlar. gerçekten boşlukta çok insan var.


KANUN_46
Yasaklı
26 Haziran 2009 16:40

aleviyim diyen bir çok kişinin din konusunda çok çelişkili fikirleri vardır.. buna sık sık şahit oluyoruz.. ve sünnilik ile ilgili çok yanlış şeyler öğretilmiş onlara...

alevilerin ibadetleri sohbetleri gizli olduğundan onlara neler öğretildiğini bilmiyorduk bu zamana kadar... sünnilerin Hz.Ali ye düşman olduğunu, Yezid i desteklediklerini öğretmişler.. bunu böyle biln biri tabiki sünnilige hakaret eder.. bunun önleminin alınması gerek...

26 Haziran 2009 16:46

bakın şimdi anlatacaklarım erzincanda bir alevi derneginin başkanı anlattı bana.

ben: başkanım ben alevi bir ailede yetiştim ama aleviligi bilmiyorum

başkan: oglum senin gibi çok insan var. ben sana ilk önce kırklar meclisini anlatayım. bir gün 39 tane sahabi erkamın evinde toplandırlar. muhammedde bu eve geldi. kapıyı çaldı. evdekiler kimo diye seslendiler. dışardaki muhammed ben Allahın resulu ve elçisi muhammed deyince kapıyı açmadılar. muhammed gitti. bir başka gün muhammed gene geldi. kapıyı çaldı. içerdekiler kimo diye seslendi. dışarki Allahın resulu muhammed deyince kapıyı gene açmadılar. üçüncü gün gene toplandılar. muhammed gene geldi kapıyı çaldı. içerdekiler kimo diye sordu. dışardaki ben muhammed deyince kapı açıldı ve muhammed içeri girdi. içerde tam kırk kişi oldu. sonra muhammedin sarıgını aldılar. kırk parçaya böldüler. bellerine bağladılar ve semaha başladılar.


Hak-ka sarıl
Kapalı
26 Haziran 2009 16:56

KARŞIYAKALI

sen şakamı yapıyorsun yoksa ciddi ciddi mi yazdın


KANUN_46
Yasaklı
26 Haziran 2009 16:59

şimdi benim anlamadığım, aleviler kırklar meclisinden falan bahsediyorlar... kırklar meclisi aleviliğin bir unsurumudur.. bir dayanakmıdır.. eğer öyle ise peygamperimez (sav) hayata iken nasıl alevilik olabilir.. alevilik pesgamberimizin vefatından sonra meydana çıkan bir şey değilmidir... yani Halifeliğin Hz.Ebi bekir in değilde Hz.Ali nin hakkı olduğunu savunanların , Hz.Alinin hakkının yendiğini iddia edenlerin başlattığı bir ayrılık hareteki değilmidir.. birisi çıkıp diyorki alevilik Şit peygambere dayanır diyor.. yavhu son Peygamber Hz.Muhammet (sav) değilmi..Alevilik Hz.Ali taraftarları demek değilmi.. Nasıl olurda Allahıh bir peygamberi Hz.Ali yi referans gösterir.. İnsanların en temizi, en yüceleri peygamberler değilmi...Kaldı ki Haz Ali şit peygamberden sonra yaşamış biri.. Hz.Ali yokket Alevilik varmıydı yani.. bu kadar karışık ve tarifi olmayan bir inanç olurmu.. yada biz bazı şeyleri yanlışmı biliyoruz.. ama bunları bana anlatanlar alevi insanlar..


Hak-ka sarıl
Kapalı
26 Haziran 2009 17:02

bu kadar karışık ve tarifi olmayan bir inanç olurmu

-------------------------

dostum sen söylemişsin zaten. karma karaşık bir inaNÇ. daha aleviliğin ismini koyamamışlar. haşa ayrı din diyenmi dersin mezhep diyen mi dersin tarikat diyen mi dersin.

kendi aralarında sorun yaşıyorlar. izzetin doğanı dinlesen ağzından bal damlıyor ama ötekini. balkızı dinlersen sanki ayrı bir dinden bahsediyor

26 Haziran 2009 17:03

vallahi billahi tallahi adam bu şekilde anlattı. sene 1999 yer erzincan

26 Haziran 2009 17:10

bunu dikkatli okuyun lütfen.bir alevi sitesinden alıntı

Alevîlikte Muhammed?in ?miraç? (tanri ile görüşme) rivayetiyle (gerçekte olmasi mümkün görünmeyen, olay, masal, rüya) birlikte anlatilan bir hikâye ye göre:

Hz. Muhammed Tanri?yi ziyaretten döndükten sonra, gerçek hayatta 40"lar Meclisi denilen bir toplantiya katılmak ister. Muhammed 40"lar meclisine girmek için kapiyi çalar ve peygamber oldugunu söyler.

- "Git peygamberligini ümmetine göster" denilir. ve içeriye alinmaz, bir kaç defa dener sonra: - "Bende fakir bir kulum, sizden biriyim" deyince içeriye alinir.

Yani bu meclise isteyen herkes giremez, oraya giren rütbesini, malini mülkünü defterden silmesi gerekir, ve oraya girmek için gönülden istekli ve israrli olmak gerekir. Muhammed, Kirklar CEM?ine girince, oradakilere kim olduklarini, büyük, küçük kim diye sorar.

"- Bize Kirklar derler, bizim küçügümüzde büyügümüzde uludur" cevabini alir.

Muhammed sayar bakar, kadin erkek 39 kisi, biriniz nerede der:

"- O dışarida görevdedir" derler.

Muhammed ispat ister. Birisi Hz. Ali?nin koluna bir biçak vurur, hepsinin kolundan kan akar, bir damla kan da çatidan içeri düser. Ali?nin kolu sarilir digerlerinden dökülen kan da durur.

Burada ki mesaj, Cem?de kadin, erkek herkesin esit ve ayni seviyede oldugudur. Canlardan birisinin acisi herkesin acisidir, birisinin acisi sarilinca hepsinin acisi durur.

Ortaya bir üzüm tanesi getirilir, Muhammed?ten bunu 40 kisiye paylastirilmasi istenir. Muhammed zor durumda kalir ve HAK?tan yardim ister, üzüm tanesi ezilip serbest edilir, buna kirk kisi banip, mest (seri-hos = basi hos) olup semaha kalkarlar.

Burada verilen önemli mesaj, bilmedigini sorup ögrenmektir, var olani esitçe paylasmak, hakkina düsene razi ve beraber mutlu olmaktir.Semah dönerken Muhammed?in basinda ki sarik düser ve 40 parça olur, Kirklar bu parçalari bellerine baglarlar, Muhammed 40"lara PiR?lerini sorar:

"- Pirimiz Ali, rehberimiz Cebrail?dir" cevabini alir.

Muhammed Hz. Ali?nin yanina gelir (Rüyasinda), Tanri katına çikmak isterken önüne çikip onu engelleyen bir Aslanin agzina verdigi ve ancak o zaman yoluna devam-edebildigi, Peygamberlik yüzügünü Hz. Ali?nin parmaginda görür . Ve rüyasinda gördügü tanri yüzünü ve sesini HZ. Ali?ye benzetir. Orada Ali?nin kendinden ayricalikli oldugunu görür ve Ali" ye niyaz eder.

26 Haziran 2009 17:19

anlatırken belindeki kuşakla başındaki sarıgı karıştırmışım. birinci anlatılanlarla ikincisi aynı zaten.

*******************************

içki niyetine içene haram dem niyetine içene aşk olsun. içkiye bakış açısı. semah törenlerinde sarhoş olmayacak derecede içmek serbestir.

meclise gelen Muhammed?e Salmanı Farisi tarafından bir üzüm tanesi verilir ve Salmanı Farisi kendisinden bunu paylaştırmasını ister. Muhammed Cebrail?in getirdiği tabakta bu üzüm tanesini sıkar. Bunu içen Kırklar "Ya Allah" deyip Semah dönmeye başlarlar.

bu üzüm günümüzde içki olmuştur. şöyle anlatılır. semahta içkinin ismi doludur.

Eğer içki var ise ki daima vardır, saki kadına dolu verir, o da oyun arkadaşı erkeğe verir, erkek içerek kadına iade eder, kadın da içer ve niyazlaşırlar ve kadehi sakiye verir, erkek tekrar yere niyaz ederek kalkar ve gider. Kadın dededen başlayarak bütün cemaate dolu dağıtır.

Toplam 177 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi