AStrocan hocam sorduğun birkac sorunun cevabı:
İÖLP 'yi Ortaya Çıkaran Gerekçe
Ülkemizde 1982 yılından itibaren öğretmen yetiştirme görevini üstlenen eğitim fakülteleri bir yandan sistemin ihtiyacı olan öğretmenlerin yetiştirilmesine katkı sağlarken diğer yandan gerek nicel gerekse nitel yönden istenilen düzeye ulaşmakta zorlanmıştır. Bunun sonucu olarak bazı alanlarda ihtiyaçtan fazla öğretmen yetiştirilirken, İngilizce öğretmenliği gibi bazı alanlarda ihtiyaç duyulan sürede karşılanması mümkün olmayan öğretmen açığı ortaya çıkmıştır.
Bunun yanı sıra sekiz yıllık kesintisiz ilköğretim uygulaması sonucu, 4. ve 5. sınıflara ya-bancı dil dersinin konulmasıyla var olan İngilizce öğretmen ihtiyacı daha da artmıştır. Bütün olanakların kullanılmasına karşın İngilizce öğretmeni ihtiyacının karşılanamaması MEB'lığını yeni arayışlara yöneltmiştir. Bu nedenle MEB ile Eskişehir Anadolu Üniversitesi AÖF işbirliği ile "İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Projesi" hazırlanmış ve ilgili protokol imzalanarak yürürlüğe girmiştir.
Ülke gerçekleri göz önüne alındığında kaliteden ödün vermeden istenilen sayıda ve en kısa sürede İngilizce öğretmeni yetiştirilebilmesi için en rasyonel çözümün uzaktan öğretim sistemi ile yapılacak eğitim programı olduğuna karar verilmiştir.
1982 yılında 2809 sayılı yasayla, uzaktan öğretimi ülke düzeyinde merkezi biçimde yürütmek üzere kurulmuş olan Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İngilizce öğretmeni yetiştirme misyonunu Milli Eğitim Bakanlığı ile ortaklaşa başlatılan "İngilizce Öğretmeni Lisans Programı"yla gerçekleştirme olanağı bulmuştur.
İÖLP ?nin Yasal Dayanağı
İÖLP 1739 sayılı Temel Eğitim Kanunu, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve Eğitim Fakülteleri Lisans Programları ile ilgili Yükseköğretim Kurulu Kararları Hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
İÖLP 'nin Amacı
İÖLP'nin temel amacı ülkemizin ihtiyaç duyduğu İngilizce öğretmenlerini, eğitimin kalitesinden ödün vermeden ve uygun maliyetlerle istenilen sayı ve nitelikte yetiştirilmesine katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda İÖLP'ye kayıt yaptıran öğrenciler, lisans düzeyindeki dört yıllık öğretimlerini başarıyla bitirdiklerinde "İngilizce Öğretmeni Lisans Diploması" almaya hak kazanırlar. Söz konusu bu kişiler MEB'lığının mevzuat hükümlerine göre ihtiyaç oranında İngilizce öğretmeni olarak atanırlar.
İÖLP'ye kayıt yaptıran öğrenciler dilerlerse ilk iki yılı başarıyla tamamladıktan sonra kayıtlarını sildirmek koşuluyla "Önlisans Diploması" almaya hak kazanabilirler. Önlisans diploması alan öğrenciler veya Önlisans Diploması almayıp üçüncü sınıfa (alttan dersi kalmamak koşuluyla) başarıyla geçen öğrenciler, isterlerse öğretmen olarak mezun ol-mamalarına karşın, ihtiyaç nispetinde okul ve kurumlarda ücret karşılığında İngilizce okutma görevi alabilirler.
Tabi bu ing.öğrt. ihtıyacının büyük bir kısmı giderilmiş durumda
bu doğultudada iolp öğrenci alımı büyük oranda azaltılmıştır.Ayrıca bir iolp mezunu olarak kendimi eğitim mezunu arkadaslardan hiçbir farkım olduğunu düşünmüyorum aksine biz 3. ve 4. sınıfta sizin teoride öğrendiğiniz biçok şeyi pratikte öğreniyoruz:))
Bence sorman gereken asıl soru neden ingilizce öğretimi adına hiç bilgisi olmayanların 2.3.ya da4. öncelikli olarak ingilizce öğretmeni yapılamsı olmalı.
VE neden eğitim fak. ing. öğrt. mezun biri neden kpds de 70 alamaz????Bence bu ing. öğretmenlerinin ing. den dolayı tazminat almasından daha ilginç:))
AStrocan hocam sorduğun birkac sorunun cevabı:
İÖLP 'yi Ortaya Çıkaran Gerekçe
Ülkemizde 1982 yılından itibaren öğretmen yetiştirme görevini üstlenen eğitim fakülteleri bir yandan sistemin ihtiyacı olan öğretmenlerin yetiştirilmesine katkı sağlarken diğer yandan gerek nicel gerekse nitel yönden istenilen düzeye ulaşmakta zorlanmıştır. Bunun sonucu olarak bazı alanlarda ihtiyaçtan fazla öğretmen yetiştirilirken, İngilizce öğretmenliği gibi bazı alanlarda ihtiyaç duyulan sürede karşılanması mümkün olmayan öğretmen açığı ortaya çıkmıştır.
Bunun yanı sıra sekiz yıllık kesintisiz ilköğretim uygulaması sonucu, 4. ve 5. sınıflara ya-bancı dil dersinin konulmasıyla var olan İngilizce öğretmen ihtiyacı daha da artmıştır. Bütün olanakların kullanılmasına karşın İngilizce öğretmeni ihtiyacının karşılanamaması MEB'lığını yeni arayışlara yöneltmiştir. Bu nedenle MEB ile Eskişehir Anadolu Üniversitesi AÖF işbirliği ile "İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Projesi" hazırlanmış ve ilgili protokol imzalanarak yürürlüğe girmiştir.
Ülke gerçekleri göz önüne alındığında kaliteden ödün vermeden istenilen sayıda ve en kısa sürede İngilizce öğretmeni yetiştirilebilmesi için en rasyonel çözümün uzaktan öğretim sistemi ile yapılacak eğitim programı olduğuna karar verilmiştir.
1982 yılında 2809 sayılı yasayla, uzaktan öğretimi ülke düzeyinde merkezi biçimde yürütmek üzere kurulmuş olan Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İngilizce öğretmeni yetiştirme misyonunu Milli Eğitim Bakanlığı ile ortaklaşa başlatılan "İngilizce Öğretmeni Lisans Programı"yla gerçekleştirme olanağı bulmuştur.
İÖLP ?nin Yasal Dayanağı
İÖLP 1739 sayılı Temel Eğitim Kanunu, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve Eğitim Fakülteleri Lisans Programları ile ilgili Yükseköğretim Kurulu Kararları Hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
İÖLP 'nin Amacı
İÖLP'nin temel amacı ülkemizin ihtiyaç duyduğu İngilizce öğretmenlerini, eğitimin kalitesinden ödün vermeden ve uygun maliyetlerle istenilen sayı ve nitelikte yetiştirilmesine katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda İÖLP'ye kayıt yaptıran öğrenciler, lisans düzeyindeki dört yıllık öğretimlerini başarıyla bitirdiklerinde "İngilizce Öğretmeni Lisans Diploması" almaya hak kazanırlar. Söz konusu bu kişiler MEB'lığının mevzuat hükümlerine göre ihtiyaç oranında İngilizce öğretmeni olarak atanırlar.
İÖLP'ye kayıt yaptıran öğrenciler dilerlerse ilk iki yılı başarıyla tamamladıktan sonra kayıtlarını sildirmek koşuluyla "Önlisans Diploması" almaya hak kazanabilirler. Önlisans diploması alan öğrenciler veya Önlisans Diploması almayıp üçüncü sınıfa (alttan dersi kalmamak koşuluyla) başarıyla geçen öğrenciler, isterlerse öğretmen olarak mezun ol-mamalarına karşın, ihtiyaç nispetinde okul ve kurumlarda ücret karşılığında İngilizce okutma görevi alabilirler.
Tabi bu ing.öğrt. ihtıyacının büyük bir kısmı giderilmiş durumda
bu doğultudada iolp öğrenci alımı büyük oranda azaltılmıştır.Ayrıca bir iolp mezunu olarak kendimi eğitim mezunu arkadaslardan hiçbir farkım olduğunu düşünmüyorum aksine biz 3. ve 4. sınıfta sizin teoride öğrendiğiniz biçok şeyi pratikte öğreniyoruz:))
Bence sorman gereken asıl soru neden ingilizce öğretimi adına hiç bilgisi olmayanların 2.3.ya da4. öncelikli olarak ingilizce öğretmeni yapılamsı olmalı.
VE neden eğitim fak. ing. öğrt. mezun biri neden kpds de 70 alamaz????Bence bu ing. öğretmenlerinin ing. den dolayı tazminat almasından daha ilginç:))