aklımızdaki şeyi kitab'a söyletmeye çalıştığımız sürece Kur'an karmakarışık, ne dediği anlaşılamayan bir metin olmaktan öteye gidemeyecektir.
önemli olan aklımızdaki şeyi kitab'a her ne pahasına olursa olsun tasdik ettirmek değildir. asıl önemli olan şey kitab'ın söylediği şey ile zihnimizi yapılandırmamız gerektiğinin farkına varabilmektir.
mesela namaz örneğini vermişsin. evet, namazı ritüelistik olarak düşününce Kur'anda rijit bir anlatım çıkarmak çok zor. uzunca bir dönem ben de bunun sarsıntısını yaşadım.
maalesef muvahhit kardeşlerimizin Kur'anı anlama metodolojisi konusunda biraz sıkıntıları var.
bizler Kur'an okumadan önce zihnimizi sıfırlayacağız. sıfırlamak zorundayız. çünkü, farkında olmasak da sünnilik dininin binlerce truva atı halen zihnimizde cirit atıyor. onlardan kurtulmanın en etkili yolu zihnimize format atarak yalnızca Kur'ana teslim olmaktır.
salâtîn iqâmesi yani bugün namaz denen şey de ritüel var mı? yok mu?
çoğumuz ritüelsiz bir namaz düşünemeyiz değil mi?
işte bu algı çarpıtmaları sebebiyle kendisine yüzlerce kez detaylı apaçık diyen bir kitab'ı okumamıza rağmen bu konuda onu detaylı olarak anlayamayız.. çünkü namaz ayetleri diye bilinen ayetleri her okuduğumuzda "Kur'an, ne anlatıyor" diye düşünmekten ziyade "Kur'anın bu cümlelerini zihnimde peşin kabul olarak yer alan namaz ritüeli ile nasıl bağdaştırabilirim" diye düşündüğümüz için işin içinden çıkamıyoruz.
aklımızdaki şeyi kitab'a söyletmeye çalıştığımız sürece Kur'an karmakarışık, ne dediği anlaşılamayan bir metin olmaktan öteye gidemeyecektir.
önemli olan aklımızdaki şeyi kitab'a her ne pahasına olursa olsun tasdik ettirmek değildir. asıl önemli olan şey kitab'ın söylediği şey ile zihnimizi yapılandırmamız gerektiğinin farkına varabilmektir.
mesela namaz örneğini vermişsin. evet, namazı ritüelistik olarak düşününce Kur'anda rijit bir anlatım çıkarmak çok zor. uzunca bir dönem ben de bunun sarsıntısını yaşadım.
maalesef muvahhit kardeşlerimizin Kur'anı anlama metodolojisi konusunda biraz sıkıntıları var.
bizler Kur'an okumadan önce zihnimizi sıfırlayacağız. sıfırlamak zorundayız. çünkü, farkında olmasak da sünnilik dininin binlerce truva atı halen zihnimizde cirit atıyor. onlardan kurtulmanın en etkili yolu zihnimize format atarak yalnızca Kur'ana teslim olmaktır.
salâtîn iqâmesi yani bugün namaz denen şey de ritüel var mı? yok mu?
çoğumuz ritüelsiz bir namaz düşünemeyiz değil mi?
işte bu algı çarpıtmaları sebebiyle kendisine yüzlerce kez detaylı apaçık diyen bir kitab'ı okumamıza rağmen bu konuda onu detaylı olarak anlayamayız.. çünkü namaz ayetleri diye bilinen ayetleri her okuduğumuzda "Kur'an, ne anlatıyor" diye düşünmekten ziyade "Kur'anın bu cümlelerini zihnimde peşin kabul olarak yer alan namaz ritüeli ile nasıl bağdaştırabilirim" diye düşündüğümüz için işin içinden çıkamıyoruz.