Editörler : Pangaea
27 Eylül 2010 16:16

''özsaygı zedeleyıcı dıl'' ıle ''sen dılı'' arasındakı fark nedır?

''sureklı arkadaşlarının arkasından konuşuyorsun, ne kadar itici bır ögrencısın'' diyen bır ögretmen ıletışımı hangisini örnek olusturur?

a) özsaygı zedeleyıcı dıl

b) sen dılı

c) .....

d) ....

e) ....


Aşk-ı Şehir
Daire Başkanı
27 Eylül 2010 16:20

cevap öz saygı zedeliyici olur.Öz saygı zedeliyici dil mesela şişman bir öğrenciye sen şişmansın dersen öz saygı zedeliyici olur ama eğer yemek yemeyi seviyorsun dersen geliştici dil olur.


oktkor
Müsteşar
27 Eylül 2010 16:22

Aşk-ı şehir hocama katılıyorum :)


çiçek-42
Daire Başkanı
27 Eylül 2010 16:26

arkadaşlar cevap sen dılı...


sule_23
Kapalı
27 Eylül 2010 16:30

saygı durumunu zedeleyen bir durum yok burda zaten arkasından konusma olayı var.yanlıs bir durum o yüzden sen dili diyorum.böyle yapman beni üzüyor deseydi ben dili olurdu


sule_23
Kapalı
27 Eylül 2010 16:32

sen dili yargılayıcı ve suçlayıcıdır...oooff be 2 hafta 5 sınıfa bu konuyu anlatmıştım iğrenççç:)


pygmolion
Daire Başkanı
27 Eylül 2010 16:51

sen dilidir.

sule hocaya katılıyorum:P


sule_23
Kapalı
27 Eylül 2010 17:03

;)


pygmolion
Daire Başkanı
27 Eylül 2010 17:10

sule hocam dünkü muhabbetten ötürü üzgünüm yeterince gergin günler yaşıyoruz hepimiz:(

anlayışlı olmalıyız birbirimize karşı:)


sule_23
Kapalı
27 Eylül 2010 17:30

hocam sorun değil ben unuttum bile:)


tarhici29
Müsteşar Yardımcısı
27 Eylül 2010 18:03

cevap sendili arkadasım nekadar öz saygı zedeleyici dil öğrenciyi alaya almak aşağılamk ile ilgili

örneğin güzel okuyamayan öğrenciye çok kötü okuyorsun ders çalımıyorsun demek ki demek sen dili

ama ağzın mı eğik güzel okusana demek öz saygı zedeleyici olur


forum_cini
Kapalı
27 Eylül 2010 18:10

cevap veriyorum ;

A şıkkı.


sule_23
Kapalı
27 Eylül 2010 18:18

hayır B şıkkı


forum_cini
Kapalı
27 Eylül 2010 18:20

''ne kadar itici bir öğrencisin'' demesi özsaygı zedeleyici dildir!


trustNOone
Aday Memur
27 Eylül 2010 18:24

Başı sen diliyle başlıyor sonu öz saygı zedeleyici ile bitiyor soru yanlış :)


mağdurlar.net
Yasaklı
27 Eylül 2010 18:29

soru güzel bi soru değil arkadaşlar o yuzden sıkıntı çekiyorsunuz...

Bu size yardımcı olacaktır :

Aslında her ozsaygı zedeleyici dil içinde sen dili barındırır...

Fakat her sen dili özsaygı zedeleyici dil değildir...

Sen dili cümlesinin içinde aşağılama,alay etme gibi bir kelime geçerse özsaygı zedeleyici dil olur...

Örnek.

temizliğine hiç dikkat etmiyorsun = Sendili

Temizliğine hiç dikkat etmediğinden çok pasaklısın =Sendili + özsaygızedeleyici dil

Umarım anlatabilmişidir...


nickim
Şef
27 Eylül 2010 18:30

Öğrencinin ailei ile yaşadığı sorunları uzun uzun anlatırken öğretmenin "hım" "evet" "seni dinliyorum" gibi sözlü mesajlar vermesi hangi iletişim becerilerine örnektir?

a)edilgin dinleme

b)öz saygı geliştirici dil

c)ben dili kullanma

d)sen dili kullanma

e)etkin dinleme

bana etkin ve edilgin dinleme arasındaki farkı açıklayabilirmisiniz.hatta örnek verilirse sevinirim


mağdurlar.net
Yasaklı
27 Eylül 2010 18:36

hocam aslında ozet olarak

karşındakini oyle afedersin mal mal karşılık vermeden dinlersen edilgen dinleme olur

AMa kafa sallayarak hım filan diyerek dinlersen aynı sorudaki gibi etkin dinleme


nickim
Şef
27 Eylül 2010 18:42

ama cevap edilgin dinlemeymiş hocam.ben de etkin demiştim.başka bir soruda danışman öğrencinin anlattığına yorum yapıyor ona etkin dinleme demiş cevap.yani fark yorum yapıp yapmama mı acaba?


mağdurlar.net
Yasaklı
27 Eylül 2010 18:46

hocam ters söylemişim ben afedersin...Açıklama burda

kaynak : rehberlik.com

Dinleme becerileri edilgin dinleme (sessizlik)

Karşısındakinin konuşmasına olanak tanıma. Edilgin dinleme kişiye:

Duygularını duymak istiyorum.

Duygularını kabul ediyorum.

Benimle paylaşmak istediğin konuda vereceğin karara güveniyorum.

Bu senin sorunun, sorumlu sensin." gibi güçlü mesajları verir. Kabul ettiğini gösteren tepkiler: Sessizlik iletişimi engellemekle birlikte çocuğa kabul edilmediği izlenimini de verebilir. Ona sessizce dinlerken yanlış anlamalara neden olmamak için gerçekten tüm dikkâtimizi verdiğimizi göstermeliyiz. Bunu yapmak içinse karşımızdakine sözlü ve sözsüz mesajlar iletmeliyiz. "Hı hı, evet, seni anlıyorum..." gibi sözlü mesajlarla; baş sallama, jestler ve mimiklerle, beden duruşu gibi sözsüz mesajlarla karşımızdakine gerçekten onu dinlediğimiz hissini vermemiz gerekir. Konuşmaya açık davet: Çocuklar sorun ve duygularını dile getirmekte güçlük çekerler. Konuşmak için yüreklendirilmek isterler.

Şu örnek cümlelerle konuşmaya davet sağlanabilir:

O konuda konuşmak ister misin?

Bu olay karşısında neler hissettin?

Bana örnek verir misin?

Bu konuda neler düşünüyorsun?"

Etkin dinleme: Etkin dinlemede kişinin söylediklerinin gerçek anlamlarının kavranması gerekir. Etkin dinleme çocukların duygu boşalımına yardım eder. Çocukların duygularını keşfetmelerine yardımcı olur. Etkin dinleme çocukların olumsuz duygulardan korkmamalarına yardım eder, ana - baba - çocuk arasında sıcak bir dostluk geliştirir. Duyulduğunu ve anlaşıldığını bilmek öylesine hoş bir duygudur ki, konuşan dinleyene karşı bir yakınlık duyar. Çocuklar sevgiye tepki verirler. Kişi empati kurup doğru olarak dinleyince karşısındakini anlar. Bir anlamda kişi kendisini karşısındaki kişinin yerine koyar. Empati kurmayı öğrenen anne ve babalar çocuklarına daha fazla anlayış gösterirler.

Etkin Dinleme İçin:

Çocuğun söylediğini duymak istemelisiniz. Bu onun için zaman ayırmak anlamına gelir. Zamanınız yoksa bunu çocuğunuza söylemelisiniz.

O andaki soruna yardımcı olmayı gerçekten istemelisiniz. İstemezseniz isteyinceye kadar bekleyin.

Duyguları ne olursa olsun, sizin duygularınızdan ne denli farklı olursa olsun onun duygularını gerçekten kabul etmelisiniz.

Çocuğun duygularını tanıdığına, onlarla baş edebileceğine ve sorunlarına çözüm bulma yeteneğine tam olarak güvenmelisiniz. Bu güveni çocuğunuz sorunları kendi başına çözdüğünü gördükçe kazanacaksınız.

Duyguların sürekli değil, geçici olduğunu anlamalısınız. Duygular geçicidir. Çocuğunuzu diğerlerinden farklı ayrı bir birey olarak algılamalısınız. Bu "ayrılık" çocuğun kendi duygularının olmasına, nesneleri kendisine göre algılamasına "izin" vermenize destek olur. "Ayrılık"ı, yalnızca hissetseniz bile çocuğa yardımcı olabilirsiniz. Çocuğun sorunları olduğunda onun yanında olmalı ancak karışmamalısınız. Etkin dinlemenin en uygun zamanı çocuğun sorunu olduğunu gösterdiği andır. Ana-babalar çocuklarının duygularını dile getireceklerini hissedecekleri için çoğunlukla bu anı kolaylıkla yakalayacaklardır. Tüm çocukların öğretmenleri, arkadaşları, ana- babalarıyla, kardeşleri hatta kendileri ile ilgili problemleri olabilir. Bu sorunlar onların stres yaşamalarına neden olabilir. Bu tür sorunların çözümü için yardım alan çocuklar daha kendine güvenli ve daha güçlü olurlar. Yardım almayanlarsa duygusal açıdan sorunlar yaşarlar. Etkin dinlemenin uygun zamanını bilmek için ana-babaların "bir sorunum var" türünden tümceleri duymaya açık olmaları, ancak önce çok önemli olan "SORUN KİMİN?" ilkesini bilmelidirle.


nickim
Şef
27 Eylül 2010 18:49

hocam verdiğiniz bilgiye göre de cevap etkin dinleme olmalı:)

"Hı hı, evet, seni anlıyorum..." gibi sözlü mesajlarla; baş sallama, jestler ve mimiklerle, beden duruşu gibi sözsüz mesajlarla karşımızdakine gerçekten onu dinlediğimiz hissini vermemiz gerekir. bu cümle benim soruma yanıt vermiş.demekki cevap anahtarı yanlış

Toplam 22 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi