??? NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİNE
?Yürütmeyi Durdurma Taleplidir?
DAVACI :İsim-Soyisim T.C.No:???.
Adres:??????..
DAVALI :Milli Eğitim Bakanlığı
T.KONUSU :Öğrenim özründen yararlanmak için yaptığım başvurunun reddine ilişkin ??..tarih ve ???sayılı işlemin öncelikle yürütmesinin durdurulması ve devamında iptali talebinden ibarettir.
Ö.TARİHİ : ????
AÇIKLAMALAR :
?.? İli ??.. İlçesi ?? Okulunda ??? öğretmeni olarak görev yapmaktayım. ?./?./?. Tarihinde ???.. Üniversitesi??? Enstitüsü????. Anabilim dalında yüksek lisansımı tamamlamak üzere kaydımı yaptırdım. Yüksek lisans öğrenimimi tamamlamak için öğrenim özrümün bulunduğu ???. İline atamamın yapılması için davalı idareye yaptığım başvuru dava konusu işlemle reddedilerek mağduriyetime sebep olunmuştur. Dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmamakta olup, iptal edilerek mağduriyetimin giderilmesi hakkaniyet gereğidir. Şöyle ki;
Davalı Bakanlık tarafından 14.12.2011 tarihinde yayınlanan ?Öğretmenlerin Eş Durumu Özrüne Bağlı Yer Değiştirme Kılavuzu?nda öğretmenlere eş durumu özründen tayin hakkı verilmiş, ancak diğer özür grupları dışarıda bırakılmıştır. Bu sebeple Aralık 2011 tarihinde eş durumu özründen tayin hakkı verilirken, tarafıma öğrenim özründen yararlanma imkanı verilmemiştir. Bu işlem, uluslararası hukuka, T.C. Anayasasına ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğine aykırıdır.
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesinin 26. Maddesinde ?Herkes eğitim hakkına sahiptir. Eğitim, en azından ilk ve temel eğitim aşamasında parasızdır. İlköğretim zorunludur. Teknik ve mesleksel eğitim herkese açıktır. Yüksek öğretim, yeteneklerine göre herkese tam bir eşitlikle açık olmalıdır.?
T.C. ANAYASASI:
?Eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi? başlıklı;
MADDE 42? (1) ?Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.?
?Kanun önünde eşitlik? başlıklı;
MADDE 10.? ?Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
(Ek fıkra: 7/5/2004-5170/1 md.) Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür. (Ek cümle: 7/5/2010-5982/1 md.) Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.
(Ek fıkra: 7/5/2010-5982/1 md.) Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde (?)* kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.?
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin;
?Özür durumuna bağlı yer değiştirmeler? başlıklı;
MADDE 35 ? (1) ?Öğretmenler, sağlık, eş ve öğrenim durumu özürleri nedeniyle özür gereklerinin karşılanabileceği yerlere yer değiştirme isteğinde bulunabilirler.?
?Öğrenim durumu özrü? başlıklı;
MADDE 38 ? (1) ?Bu Yönetmelikle öngörülen zorunlu çalışma yükümlülüğünü tamamlayan öğretmenlerden; yurt içindeki yüksek öğretim kurumlarında bilimsel hazırlık, yabancı dil hazırlık ve tez dönemi dâhil tezli/tezsiz yüksek lisans veya doktora eğitimine kayıtlı olan öğretmenler, lisansüstü öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarının bulunduğu yere görev yerlerinin değiştirilmesini isteyebilirler.? şeklinde düzenlenmiştir.
Bahsi geçen yasal düzenlemelerde, eğitim-öğrenim hakkı güvence altına alınarak, öğretmenlere öğrenim özrüne bağlı yer değişikliği hakkı getirilmiş iken, davalı idare tarafından Aralık 2011 tarihinde sadece eş durumu özrü tayinlerine imkan tanınmış, öğrenim özründen yer değişikliği ise engellenmiştir. Bu durum Anayasa?nın eşitlik ilkesine aykırılık arz etmektedir.
2577 sayılı Yasanın 27. maddesinin 2 numaralı bendi gereğince ?idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkânsız zararların doğması ve idari işlemin açıkça hukuka aykırı olması şartlarının birlikte gerçekleşmesi durumunda gerekçe göstererek yürütmenin durdurulmasına karar verebilirler.? denilmektedir. Ayrıca 27. maddesinin 4 numaralı bendi, ?Yürütmenin durdurulması istemli davalarda 16. maddede yazılı süreler kısaltılabileceği gibi, tebliğin memur eliyle yapılmasına da karar verilebilir.? hükmüne amirdir. Dava konusu işlem açıkça hukuka aykırı olduğundan ve söz konusu atama işleminin yapılmaması halinde telafisi güç veya imkânsız zararların doğacağı aşikâr bulunduğundan dolayı; 27. maddede aranılan şartların da oluştuğu dikkate alınarak, davalı idarenin savunması alınmaksızın yürütmenin durdurulması kararın verilmesi gerekmektedir.
Yukarıda izah ettiğim nedenlerle işbu davanın açılması zarureti hasıl olmuştur. Takdir Sayın Mahkemenizindir.
HUKUKİ SEBEPLER : T.C. Anayasası, vs. ilgili tüm yasal mevzuat
HUKUKİ DELİLLER : Hizmet belgesi, öğrenim belgesi, ??..tarih ve ???sayılı işlem, vs hukuki deliller
SONUÇ VE TALEP :Yukarıda arz ile izahına çalıştığım ve mahkemenin re?sen gözeteceği sair hususlar nedeni ile;
1) Öğrenim özründen yararlanmak için yaptığım başvurunun reddine ilişkin ??..tarih ve ???sayılı işlemin öncelikle yürütmesinin durdurulması ve devamında iptaline,
2) Tüm yargılama harç ve masrafların karşı yan üzerinde bırakılmasına karar verilmesini bilvekale arz ile talep ederim.
İsim/Soyisim
EK: Hukuki Deliller Bölümünde sayılanlar
??? NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİNE
?Yürütmeyi Durdurma Taleplidir?
DAVACI :İsim-Soyisim T.C.No:???.
Adres:??????..
DAVALI :Milli Eğitim Bakanlığı
T.KONUSU :Öğrenim özründen yararlanmak için yaptığım başvurunun reddine ilişkin ??..tarih ve ???sayılı işlemin öncelikle yürütmesinin durdurulması ve devamında iptali talebinden ibarettir.
Ö.TARİHİ : ????
AÇIKLAMALAR :
?.? İli ??.. İlçesi ?? Okulunda ??? öğretmeni olarak görev yapmaktayım. ?./?./?. Tarihinde ???.. Üniversitesi??? Enstitüsü????. Anabilim dalında yüksek lisansımı tamamlamak üzere kaydımı yaptırdım. Yüksek lisans öğrenimimi tamamlamak için öğrenim özrümün bulunduğu ???. İline atamamın yapılması için davalı idareye yaptığım başvuru dava konusu işlemle reddedilerek mağduriyetime sebep olunmuştur. Dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmamakta olup, iptal edilerek mağduriyetimin giderilmesi hakkaniyet gereğidir. Şöyle ki;
Davalı Bakanlık tarafından 14.12.2011 tarihinde yayınlanan ?Öğretmenlerin Eş Durumu Özrüne Bağlı Yer Değiştirme Kılavuzu?nda öğretmenlere eş durumu özründen tayin hakkı verilmiş, ancak diğer özür grupları dışarıda bırakılmıştır. Bu sebeple Aralık 2011 tarihinde eş durumu özründen tayin hakkı verilirken, tarafıma öğrenim özründen yararlanma imkanı verilmemiştir. Bu işlem, uluslararası hukuka, T.C. Anayasasına ve Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğine aykırıdır.
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesinin 26. Maddesinde ?Herkes eğitim hakkına sahiptir. Eğitim, en azından ilk ve temel eğitim aşamasında parasızdır. İlköğretim zorunludur. Teknik ve mesleksel eğitim herkese açıktır. Yüksek öğretim, yeteneklerine göre herkese tam bir eşitlikle açık olmalıdır.?
T.C. ANAYASASI:
?Eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi? başlıklı;
MADDE 42? (1) ?Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.?
?Kanun önünde eşitlik? başlıklı;
MADDE 10.? ?Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
(Ek fıkra: 7/5/2004-5170/1 md.) Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür. (Ek cümle: 7/5/2010-5982/1 md.) Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.
(Ek fıkra: 7/5/2010-5982/1 md.) Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde (?)* kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.?
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin;
?Özür durumuna bağlı yer değiştirmeler? başlıklı;
MADDE 35 ? (1) ?Öğretmenler, sağlık, eş ve öğrenim durumu özürleri nedeniyle özür gereklerinin karşılanabileceği yerlere yer değiştirme isteğinde bulunabilirler.?
?Öğrenim durumu özrü? başlıklı;
MADDE 38 ? (1) ?Bu Yönetmelikle öngörülen zorunlu çalışma yükümlülüğünü tamamlayan öğretmenlerden; yurt içindeki yüksek öğretim kurumlarında bilimsel hazırlık, yabancı dil hazırlık ve tez dönemi dâhil tezli/tezsiz yüksek lisans veya doktora eğitimine kayıtlı olan öğretmenler, lisansüstü öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarının bulunduğu yere görev yerlerinin değiştirilmesini isteyebilirler.? şeklinde düzenlenmiştir.
Bahsi geçen yasal düzenlemelerde, eğitim-öğrenim hakkı güvence altına alınarak, öğretmenlere öğrenim özrüne bağlı yer değişikliği hakkı getirilmiş iken, davalı idare tarafından Aralık 2011 tarihinde sadece eş durumu özrü tayinlerine imkan tanınmış, öğrenim özründen yer değişikliği ise engellenmiştir. Bu durum Anayasa?nın eşitlik ilkesine aykırılık arz etmektedir.
2577 sayılı Yasanın 27. maddesinin 2 numaralı bendi gereğince ?idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkânsız zararların doğması ve idari işlemin açıkça hukuka aykırı olması şartlarının birlikte gerçekleşmesi durumunda gerekçe göstererek yürütmenin durdurulmasına karar verebilirler.? denilmektedir. Ayrıca 27. maddesinin 4 numaralı bendi, ?Yürütmenin durdurulması istemli davalarda 16. maddede yazılı süreler kısaltılabileceği gibi, tebliğin memur eliyle yapılmasına da karar verilebilir.? hükmüne amirdir. Dava konusu işlem açıkça hukuka aykırı olduğundan ve söz konusu atama işleminin yapılmaması halinde telafisi güç veya imkânsız zararların doğacağı aşikâr bulunduğundan dolayı; 27. maddede aranılan şartların da oluştuğu dikkate alınarak, davalı idarenin savunması alınmaksızın yürütmenin durdurulması kararın verilmesi gerekmektedir.
Yukarıda izah ettiğim nedenlerle işbu davanın açılması zarureti hasıl olmuştur. Takdir Sayın Mahkemenizindir.
HUKUKİ SEBEPLER : T.C. Anayasası, vs. ilgili tüm yasal mevzuat
HUKUKİ DELİLLER : Hizmet belgesi, öğrenim belgesi, ??..tarih ve ???sayılı işlem, vs hukuki deliller
SONUÇ VE TALEP :Yukarıda arz ile izahına çalıştığım ve mahkemenin re?sen gözeteceği sair hususlar nedeni ile;
1) Öğrenim özründen yararlanmak için yaptığım başvurunun reddine ilişkin ??..tarih ve ???sayılı işlemin öncelikle yürütmesinin durdurulması ve devamında iptaline,
2) Tüm yargılama harç ve masrafların karşı yan üzerinde bırakılmasına karar verilmesini bilvekale arz ile talep ederim.
İsim/Soyisim
EK: Hukuki Deliller Bölümünde sayılanlar