Editörler : E.Kayı Han
«206207208209210211212213214215216217»

Sekan
Genel Müdür
18 Şubat 2019 16:49

Ne olmuştu sayın müdürüm?

2müdür, 5 yıl önce

Geçen hafta Silivri 9 nolu bu hafta Karaman Allah herkesin kalbine göre versin..!


2müdür
Daire Başkanı
19 Şubat 2019 09:46

ktidar tarafından polis, öğretmen, hemşire ve din görevlileri ile idarecilerin ek göstergelerinin 3.600?e çıkarılacağı sözü verildi. Gelinen noktada bu işin çok boyutlu ve çok kapsamlı bir çalışmayı gerektirdiği ortaya çıktı. 3600 ek gösterge artışının tıkanıklıklarını maddeler halinde açıklamaya çalışacağız.

1- Memur Sendikalarınca 3600 ek göstergenin yayıngınlaştırılması talebi

3600 ek göstergenin uzun bir süredir çıkarılamamasının en önemli sebebi ortaya çıkacak maliyet artışıdır. Ayrıca, idareciler, öğretmenler ve polisler dışındaki meslek gruplarının da 3600 ek gösterge talebi çalışmayı iyice içinden çıkılmaz hale getirmiştir. Nitekim Memur Sendikaları üç grubun dışındaki memurlara da 3600 ek gösterge artışı talebinde bulunmaya başlamışlardır. Bu nedenle diğer meslek gruplarının ek göstergelerinde de artış talebi dikkate alındığında ek gösterge artışının nasıl bir çarpan etkisi oluşturacağı tahmin dahi edilemiyor.

2- Ek gösterge cetvelindeki dengenin bozulma riski

Özellikle ek gösterge cetvelinin kendi içerisinde bir dengeye oturduğu dikkate alındığında yapılacak değişiklikle bu dengenin ciddi şekilde bozulacağı açıkça görülüyor. Polis, öğretmen, hemşire ve din görevlilerinin ek göstergelerinin verilecek 3600 ek gösterge ile daire başkanı ve genel müdür yardımcılarının ek göstergeleri eşit hale geliyor. Dolayısıyla oluşacak dengesizliğin titiz bir çalışma ile giderilmesi gerekiyor.

3- Ek gösterge artışı ile emekli maaşlarındaki artış bütçe dengesini ciddi şekilde bozar

3600 ek gösterge eşik değerdir. Çünkü, 3599 ek gösterge olması dahi istenen sonucu almaya yetmiyor. İlla ek gösterge 3600 olursa bir anlam ifade ediyor. 3600 ek gösterge talebi yıllardır vardı ama bütün baskı ve ısrarlara rağmen sonuç alınamıyordu. Sonuç alınamamasının en büyük sebebi ise bütçeye getireceği yük, büyük bir kesimi ilgilendirmesi ve böyle bir değişikliğin domino etkisi yapacağıydı. Nitekim birçok meslek grubu hemen biz de isteriz demeye başladı ve siperde bekleyen sendikalar da bu taleplere sessiz kalmadı. Hatta ek göstergesi olmayan yardımcı hizmetler sınıfı personeli de ek gösterge istemeye başladı. Yapılacak bu düzenleme hem çalışanları, hem emekli olacakları, hem de mevcut emeklileri doğrudan etkileyecektir.

3.600 ek gösterge 5434 sayılı kanun?a tabi personel açısından anlam ifade etmektedir. Yani 15.10.2008 tarihinden önce memur olanlar açısından önem arzetmektedir. Çünkü, 3.000 ek gösterge ile 3.600 ek gösterge arasında emeklilik açısından oldukça fark vardır. Bunun sebebi ise emekli maaşı hesabında yer alan en önemli parametrelerden birisi olan En Yüksek Devlet Memuru Maaşı?nın (9500*maaş katsayısı) belirli bir oranı ek göstergeye göre belirlenmektedir.

Konuyu daha net hale getirmek gerekirse, 5434 sayılı Kanun?un ek 70?inci maddesine göre; Zam, tazminat ve ödenekler ile benzeri ödemeler toplamına karşılık gelmek üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?na tabi En Yüksek Devlet Memuru Aylığı (ek gösterge dahil) brüt tutarının; ? Ek göstergesi 8400 ve daha yüksek olanlarda % 240?ına, ? Ek göstergesi 7600 (dahil) -8400 (hariç) arasında olanlarda % 200?üne, ? Ek göstergesi 6400 (dahil) - 7600 (hariç) arasında olanlarda % 180?ine, ? Ek göstergesi 4800 (dahil) - 6400 (hariç) arasında olanlarda % 150?sine, ? Ek göstergesi 3600 (dahil) - 4800 (hariç) arasında olanlarda % 130?una, ? Ek göstergesi 2200 (dahil) - 3600 (hariç) arasında olanlarda % 70?ine, ? Diğerlerinde % 40?ına, tekabül eden miktarı emeklilik keseneğine ve kurum karşılığına tabi tutulmaktadır. Buradaki rakamlar toplu sözleşmeyle 15?er puan arttırılmıştır.

Bu maddeye göre, 3.000 ek göstergeli çalışan bir personelin emekli keseneğine esas tutarına yani 9500*0,130597*% 85 = 1.055 TL ilave edilerek % 14 kesinti yapılırken emekli olan aynı personelin emekli maaşına esas unsurlarına bu tutar kadar ilave edilmektedir.

Bu personelin ek göstergesi 3.600 olduğunda ise 9500*0,130597*% 145 = 1.799 TL ilave edilerek % 14 kesinti yapılırken emekli olan aynı personelin emekli maaşına esas unsurlarına bu tutar kadar ilave edilmektedir. Dolayısıyla çalışırken emekli kesintisi nedeniyle maaşı düşen personel emekli olduğunda maaşına yapılan ilaveden dolayı bayram yapmaktadır. Ayrıca bu tutar emekli ikramiyesi hesabına da yansımaktadır.

Örnek: Ek göstergesi 3.000 iken 3.600 ek göstergeye yükseltilen 25 hizmet yılı olan bir öğretmenin emekli aylığı 2.926 TL iken ek gösterge 3.600 olduğunda bu aylık tutarı 3.568 TL?ye yükseltilecektir. Aradaki emekli maaş farkı ise 642 TL olacaktır. Bu öğretmenin emekli ikramiyesi 93.794 TL iken ek göstergesi 3.600 olduğunda bu tutar 114.363 TL?ye yükseltilecektir. Aradaki ikramiye farkı ise 20.569 TL olacaktır.

Örnek: Aynı öğretmenin 30 hizmet yılı olması halinde ise; Emekli aylığı 3.121 TL iken ek gösterge 3.600 olduğunda bu aylık tutarı 3.806 TL?ye yükseltilecektir. Aradaki emekli maaş farkı ise 685 TL olacaktır. Bu öğretmenin emekli ikramiyesi ise 112.552 TL iken ek gösterge 3.600 olduğunda bu tutar 137.235 TL?ye yükseltilecektir. Aradaki ikramiye farkı ise 24.683 TL olacaktır. Dolayısıyla hizmet süresi arttıkça hem emekli maaşı hem de emekli ikramiyesi arasındaki fark artarak devam etmektedir.

Sonuç olarak, ek göstergesi 3.000?den 3.600?e yükselen bütün personel aynı şekilde emekli maaşı ve ikramiye artışı alacaktır. İkramiye artışından ise sadece emekli olanlar yararlanacaklardır.

2.200 ek göstergeli yöneticilerin de ek göstergesi 3.600 olacağı için bu kesimden gelecek bütçe açığı da önemli bir handikap olarak karşımıza çıkıyor.Nitekim yıllardır emekliliği geldiği halde maaşlarındaki şok düşüşten korktukları için emekli olamayan şube müdürü ve eşiti görevlerde bulunan yöneticiler adeta bu haberle bayram ettiler. Çünkü mevcut düzenlemeye göre şube müdürü ile memurun emekli maaşı arasında fark bulunmamaktadır. Taahhüt edilen düzenleme gerçekleşirse 30 yıl üzerinden emekli olan şube müdürü ve eşiti görevlerde bulunan yöneticilerin emekli aylığı 3.035 TL iken ek gösterge 3.600 olduğunda bu aylık tutarı 3.806 TL?ye yükseltilecektir. Aradaki emekli maaş farkı ise 771 TL olacaktır.

Bu şube müdürü ve eşiti görevlerde bulunan yöneticilerin emekli ikramiyesi ise 109.418 TL iken ek gösterge 3.600 olduğunda bu tutar 137.235 TL?ye yükseltilecektir. Aradaki ikramiye farkı ise 27.817 TL olacaktır. Hizmet süresi arttıkça da hem emekli maaşı hem de emekli ikramiyesi arasındaki fark artarak devam edecektir.

4- Ek gösterge artışı sonrasında çalışanların maaşında 153 TL düşüş olacaktır

Düşünülen düzenleme elbette emeklilik açısından olağanüstü bir öneme sahiptir. Ancak, yukarıda da bahsedildiği üzere emeklilik kesintisine tabi matrah arttığı için ister istemez maaşlarda düşme olacaktır. Dolayısıyla bu kadar güzel bir düzenlemeyi düşünen irade çalışanların maaşlarındaki düşmeyi de önleyecek düzenleme yapacaktır. Örnekle açıklamak gerekirse ek göstergenin 3000'den 3600'e çıkması halinde ele geçen maaşta 153 TL düşüş olacaktır.

5- 5510 sayılı Kanun?a tabi olanların emekli maaşı ve ikramiye artışı nasıl olacak?

5510 sayılı Kanun?la 15.10.2008 sonrası memuriyete başlayanların emekli maaş hesabı prime esas kazanç üzerinden yapılacağı için ek göstergenin 3000?den 3600?e yükseltilmesinin katkısı brüt 600*0,130597 = 78 TL kadar olacaktır. Yani 5510 sayılı Kanuna tabi olanalrın emekli maaşına yaklaşık 60 TL kadar artış olacaktır. Ancak, bunların emekli ikramiyesi de 5434 sayılı Kanuna tabi olanlar gibi olduğundan bunlar da emekli ikramiyesi artışından yararlanacaklardır. Dolayısıyla ek gösterge artışında 5434 sayılı Kanun?a tabi olanlarla 5510 sayılı Kanuna tabi olanalr arasında emekli maaşı adaletsizliği ortaya çıkacaktır.

6- Bu düzenlemenin yıllık maliyetinin hesaplanmasındaki zorluk

Düzenlemenin kapsamında olan emekli sayısı bilinmemekle birlikte böyle bir düzenleme yapıldığında en az 1 milyon kişi etkilenecektir. Maliyet ise en az; 642 * 1.000.000 * 12 = 7.704.000.000 TL olacaktır. 5434 sayılı Kanun kapsamında olup da emekli olan her kişi maliyeti aynı şekilde arttıracaktır. Yeni emekli olacaklara yapılacak maaş ödemeleri ile ikramiye ödemelerindeki fark ise dikkate dahi alınmamıştır.


BOZKIRIN OĞLU
Daire Başkanı
19 Şubat 2019 11:51

Bir varmış bir yokmuş mu oldu mahkeme kararıyla dönüp yeniden mi tayin yapıldı yazmıyorsun ki müdürüm durumunu anlayamadım.

2müdür, 5 yıl önce

Geçen hafta Silivri 9 nolu bu hafta Karaman Allah herkesin kalbine göre versin..!


2müdür
Daire Başkanı
25 Şubat 2019 08:56

Ahmet Ünlü'nün gazetedeki yazısı

1- Liyakatsiz atamalar ya da işportacı yöneticiler sorunu

Kamudaki en temel sorunlardan birisi artarak devam eden liyakatsiz atamalardır. Kamu yönetiminde liyakatin yerini işportacı yönetici tarzının aldığını bu köşede yazıp duruyoruz. Günümüzün devlet yapısını kemiren bu hastalığı Koçi Bey yıllar önce dile getirmiştir. Liyakat, yönetimin vazgeçme lüksünün olamayacağı en temel ilkesidir. Nitekim 657 sayılı Kanun'un üç temel ilkesinden birisi de liyakattir. Ancak, devlet yönetimindeki en temel unsur olan liyakat giderek istisna haline gelmeye başlamıştır. Son derece objektif bir kavram olan liyakat yerine, benim liyakatlim senin liyakatlin gündeme gelirse ortaya işportacı yönetici modelinin çıkması kaçınılmazdır. Herkesin ısrarla liyakat demesine rağmen bu ilkenin niçin bu kadar yerlerde süründüğünün en temel nedeni bu anlayıştır. Liyakat olmadan kamu yönetiminde hiçbir sorunun çözülemeyeceğini kesinlikle bilmemiz gerekiyor.

2- En az 37 yıl önce hazırlanan personel mevzuatı güncellenmelidir

Personelle ilgili mevzuata baktığımızda büyük çoğunluğunun 1982-1984 tarihleri arasında yürürlüğe girdiğini görürüz. Düşünün ki 21'inci yüzyılda 1980'lerin anlayışıyla personeli yönetmeye çalışıyorsunuz ve bundan da hiçbir rahatsızlığınız yok. Üzücü olan husus ise bu durumun maalesef sorgulanmasının dahi yapılmamasıdır. Eğer, kamu personel reformu yapalım ondan sonra bunları düzeltelim, derseniz çok ciddi bir hata yapmış olursunuz. Zira reformun ne boyutları hakkında bilgimiz var ne de içeriği hakkında. Dolayısıyla gördüğümüz aksaklıkları biran önce düzeltmeliyiz. Kaldı ki yapacağımız birçok düzenleme reformun bir boyutunu oluşturacak ve reformu daha kolay yapmamızı sağlayacaktır.

3- Memurların fiili hale gelen grev uygulaması düzeltilmelidir

Memurların sendikalarca zaman zaman greve katılmaya çağrıldığı ve bu karara uyan memurlar hakkında da çeşitli disiplin cezaları verildiği bilinen bir gerçektir. Danıştay kararları uyarınca, sendikaların eylem çağrısına katılarak işe gelmeyen memurlara verilen disiplin cezaları yargıdan dönmektedir. Danıştay'ın değişik zamanlarda vermiş olduğu bu yöndeki kararları daha önce de tanımladığımız üzere bir anlamda fiilen greve izin veren bir karar halini almıştır. Öyle ki Danıştay'ın vermiş olduğu bu kararların etkileri çok net bir şekilde görülmeye başlamıştır. Öyle ki karakolu, sağlık, maliye gibi birçok alandaki grevler nedeniyle memurların işi yavaşlatması veya işin durdurulması nedeniyle büyük mağduriyetler ortaya çıkmakta ve nihayetinde fatura vatandaşa yüklenmektedir. Nitekim Gezi Parkı eylemi neticesinde gerçekleştirilen grev kararları farklı bir boyuta taşınmış ve başkaldırı görüntüsü oluşturmuştur. Yani ideolojik boyutu daha ağır basmıştır. Dolayısıyla benzeri kalkışmalarla da aynı yönde hareket edileceği bilinmelidir.

Diğer yandan, 657 sayılı Kanun'un 125/E-a maddesinde; ideolojik veya siyasi amaçlarla kurumların huzur, sükun ve çalışma düzenini bozmak, boykot, işgal, kamu hizmetlerinin yürütülmesini engelleme, işi yavaşlatma ve grev gibi eylemlere katılmak veya bu amaçlarla toplu olarak göreve gelmemek, bunları tahrik ve teşvik etmek veya yardımda bulunmanın memuriyetten çıkarma cezası ile cezalandırılacağı hükme bağlanmıştır. Bu açık hükme rağmen Danış-tay Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları doğrultusunda alınan grev kararına katılan memurlara ceza verilemeyeceğine hükmetmiştir. Bu sorunların asgariye indirilebilmesi amacıyla, sorunun tüm boyutları ile incelenerek Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanun'unda gerekli düzenlemeler yapılmalıdır. Fiili hale gelen memur grevinin yasal olarak imkansız hale getirilmesi ya da yasal boyuta kavuşturulmaması halinde başka kanunsuzluklara zemin hazırlayacağında kuşku yoktur. Hukuk devletinde her bastıranın fiili durum oluşturması kabul edilebilir bir durum değildir ve olmamalıdır da.

4- Hükmün açıklanmasının geri bırakılması

Hükmün açıklanmasının geri bırakılması memur güvencesinin zirvesi haline gelmiştir. Kamu kurumlarının bu konuda ciddi sıkıntılar içerisine girdiğini belirtmemiz gerekir. Haklarında hükmün açıklanmasının geri bırakılması yönünde karar verilen kişilerin memuriyetlerine hiçbir şey olmamaktadır. Ancak, ilgililer hakkında disiplin yönünden işlem yapılabilmektedir. Şayet ilgililer hakkında disiplin zaman aşımı dolmuşsa o takdirde yapılacak bir şey de yoktur. Bu konuda acilen çözüm üretilmesi gerekmekte olup, 657 sayılı Kanun'un 48/A-5'inci maddesi ile 125'inci maddesinde gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.

5- Kurumların delisi haline gelenlere çözüm üretilmelidir

Bazen çok büyük suçlar işleyen memurlar, aşırı iş güvencesi nedeniyle kamu düzenini adeta bozmaya zorlanmaktadır. Bazı kurumlarda adeta kurumun delisi haline gelmiş kişiler dahi oluşmuştur. Hatta zaman zaman almayı unuttuğu ilaçlar nedeniyle ortalığı birbirine katan birçok memur re'sen emekliye dahi sevk edilememektedir. Adeta kamu kurumları bu tür personellere katlanmak zorunda bırakılmıştır. Dolayısıyla kamu hizmetlerinde etkinliği sağlamak istiyorsak gerekli düzenlemeleri acilen yapmak zorundayız. Kaldı ki bu tür düzenlemeler hem iktidarın hem de muhalefetin en kolay uzlaşacağı konular arasındadır. Yine bu konularda memur sendikalarının da gerekli desteği vereceğini düşünüyoruz.

6- Kasten iş yapmayan ve yapmamakta ısrar edenlere çözüm üretilmelidir

657 sayılı Kanun kapsamında görev yapan hiçbir memurun iş yapmadığı için ya da beceriksiz olduğu için görevine son verildiği vaki değildir. En kötü ihtimalle bu tür memurlara hiçbir iş verilmez. Hatta öyle bir noktaya gelinmiştir ki, hiçbir amir bu tür memurlara iş vermek dahi istememektedir. Çünkü, verilen işin peşinde koşmak gerekir, zamanında ve istenilen kalitede de bitirilmez. Nihayetinde amir bu tür personele iş vermekten illallah eder ve işi kendisi yapmaya karar verir ama bu personele hiçbir şey yapılamaz. Çünkü, 657 sayılı Kanun'un disiplin cezalarını düzenleyen 125'inci maddesinde beceriksizlik ya da niteliksiz iş yapmanın hiçbir yaptırımı yoktur. Dolayısıyla bu sorunun da acilen çözüme kavuşturulması gerekmektedir.

7- Bankamatik memurlarına çözüm üretilmelidir

Hiçbir vicdanın kabul etmeyeceği durum, asgari ücretle geçimini sağlayan milyonlarca insanın yanında, iş yapmadan çok yüksek ücret alan binlerce personelin bulunmasıdır. Ancak, bu durumu kamu kesiminde sıklıkla görüyoruz. Hem de yüksek ücret alan personel grubunda işe gitmeden maaş alma sıklıkla görülmektedir. Ayrıca bu tür personelin işe gelmesi dahi istenmemektedir. Haksızlık yapmayalım. Bir grup personel iş yapmak istediği halde yaptırılmamakta, bir gruba ise hiçbir şekilde iş yaptıramamaktadır. Bu soruna çözüm bulunmadan yeni bir personel sistemi kurmak oldukça zordur. Kurumuna en az on yıl gelmediği halde halen yüksek maaş alan personel olduğunu söylersek abartmış olmayız. 703 sayılı KHK bu sorunu kısmen çözse de asıl sorun hala yerinde durmaktadır.

8- Eşit olmayan işe eşit ücret sorunu çözülmelidir

Eşit işe eşit ücret hem kamuda hem de özel sektörde her zaman arzulanan bir uygulama olmuştur. 666 sayılı KHK ile birlikte aynı unvanlı personele aynı ücret verilmeye başlanması ücret eşitliği getirmekle birlikte adaleti sağlayamamıştır. 666 sayılı KHK ile getirilen uygulama ücret adaletini büyük oranda zedelemiştir. Hatta aynı işi yapan ama farklı zamanlarda göreve başlayanlar arasında dahi ücret farkı oluşturmuştur.

Diğer yandan, getirilen uygulamayla çalışma koşulları açısından son derece sıkıntılı birimlerde çalışan personelle çalışma ortamı son derece rahat olan personel aynı ücreti alır hale gelmiştir. Halbuki her işin doğası gereği farklılık arz etmesi bilinen bir gerçektir. Bu nedenle işin yoğunluğu, riski vb. objektif kıstaslar dikkate alınarak yoğun çalışma gerektiren birimlerde çalışan personelle işi az olan yerlerde çalışan personel arasında bir ayrım yapılması kaçınılmazdır. Aksi takdirde eşitlik yapayım derken ciddi bir adaletsizliğe kapı aralarız.

Niteliği ve çalışma şartları bakımından güç olan işlerde çalışanlara ödenen iş güçlüğü zammı üzerinde yapılacak bir çalışma ile adil bir düzenleme yapılabilir. Zaten yan ödeme kararnamesinde bu ödemelerin adı, iş güçlüğü zammı (Niteliği ve çalışma şartları bakımından güç olan işlerde çalışanlara verilmektedir) olarak belirlenmiştir. Önemli olan bu ödemenin sembolik olmaktan çıkarılarak işlevsel hale getirilmesidir.

9- Kurumlar arası becayiş yapamama sorunu çözülmelidir

Kamuda çalışan personelin nakil sıkıntısını giderecek en önemli iyileştirme kurumlar arası becayişe imkan verecek kanuni düzenleme yapılmasıdır. Böyle bir imkanın olması halinde taşra teşkilatı olmayıp da eş durumu nedeniyle nakil yapamayan bir çok personelin sıkıntısı ortadan kalkacaktır. Becayiş kararı atamaya yetkili amirlerin takdirinde olduğu için hiçbir sıkıntı da çıkmayacaktır ve personelin yaşamak zorunda olduğu büyük bir sıkıntı ortadan kalkacaktır. Kurumlar arası becayişe imkan tanınması halinde bu işin Devlet Personel Başkanlığının koordinasyonunda yapılması en doğru yol olacaktır. Çünkü talepler ve eleştirmelerin tek bir merkezden yapılması uygulamayı kolaylaştıracaktır. Önemli olan husus kriterlerin sağlam belirlenmesidir. Ümit ederiz ki hiçbir maliyeti olmayan böyle bir düzenlemeye birisi sahip çıkar da büyük bir sorun kendiliğinden çözülür.

Ahmet Ünlü


2müdür
Daire Başkanı
25 Şubat 2019 09:00

Devlet Personel Başkanlığı değiştirilen engelli raporlarına dair yönetmeliğe ilişkin olarak "süreliraporlarda rapor süresinin bitimine kadar kurumlarca rapor istenemeyecektir." dedi.

İŞTE DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞININ AÇIKLAMASI

20 Şubat 2019 tarihli Resmi Gazetede "Erişkinler İçin Engellilik Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik" İle "Çocuklar İçin Özel Gereksinim Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik" yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu itibarla yeni Yönetmelikler ile düzenlenen bazı hususlar şunlardır:

1-Erişkinler İçin Engellilik Değerlendirmesi Hakkında Yönetmeliğin 18 inci maddesi ile 30/3/2013 tarihli ve 28603 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik" yürürlükten kaldırılmıştır.

2-18 yaşını dolduran bireylerin engellilik değerlendirilmesi Erişkinler İçin Engellilik Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre gerçekleştirilecektir.

3-18 yaşını doldurmayan ve Çocuklar İçin Özel Gereksinim Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelikte "Çocuk" olarak tanımlanan bireylerin değerlendirilmesi ise adı geçen Yönetmelik hükümlerine göre gerçekleştirilecektir.

4-Daha önce 6462 sayılı Kanun ile kanunlarımızda yer alan "özürlü" ibareleri "engelli" ibaresi ile değiştirilmiş olup, yürürlüğe konulan bu Yönetmeliklerde aynı hassasiyet gösterilmeye devam edilerek engelli "ibaresi" kullanılmıştır.

5-Yönetmeliklerde daha önceki yönetmelikte bulunan bazı kavramlar yeniden tanımlanmış ve yeni kavram tanımlamaları -"Engellilik durumu", "Kısmi bağımlı engelli birey", "Kontrol muayenesi", "Müdürlük", "Sistem", "Tam bağımlı engelli birey", "Erişkinler İçin Terör, Kaza ve Yaralanmaya Bağlı Durum Bildirir Sağlık Kurulu Raporu"- gibi yapılmıştır.

6-Hastanın teşhis ve tedavisinde bizzat görev almış hekim veya hekimlerin sağlık kuruluna katılması veya görüşünü kurula bildirebilmesi imkanı getirilmiştir.

7-Tek bir uzmanlık dalını ilgilendiren engel durumlarının tespitinde, ilgili uzmanlık dalından üç uzman hekimin katılımıyla kurul oluşturulması öngörülmüştür.

8-Engelli raporunun başvuru tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde tamamlanacağı belirtilmiştir.

9-Engellilik raporlarının sürekli veya süreli olarak düzenlenmesi ve raporun geçerlilik süresinin raporda mutlaka gösterilmesi gerektiği ifade edilmiştir.

10- Bireyin engellilik durumu dikkate alınarak çalıştırılamayacağı işlerin niteliği rapora mutlaka yazılacağı vurgulanmıştır.

11-Çocuklar İçin Özel Gereksinim Raporu Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde 18 yaşını doldurmaları sebebiyle raporları geçersiz hale gelenlerin, 18 yaşını doldurdukları tarihten itibaren üç ay içerisinde yeniden engellilik durumunun tespiti için başvuruda bulunacakları düzenlenmiştir.

12-Yeni Yönetmeliklerin yürürlüğe girdiği tarihten sonra alınacak engelli sağlık kurulu raporları yeni Yönetmelik hükümlerine göre düzenlenecektir.

13-Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce 18 yaş üstü engelliler için düzenlenmiş sürekli ibareli sağlık kurulu raporlarıyla belirlenmiş olan tüm vücut fonksiyon kaybı oranları geçerliğini koruyacak olup, bu oranlara dayanılarak sağlanmış istihdam, eğitim, sosyal destek ve yardım hizmetlerinin sürdürülebilmesi için süreli raporlarda rapor süresinin bitimine kadar kurumlarca rapor istenemeyecektir.

Kamuoyunun bilgisine sunulur.


2müdür
Daire Başkanı
04 Mart 2019 15:42

Anasayfa» Medya Haberleri» 3600 ek göstergede süpriz gelişme! Seçim sonrasına kaldı...

3600 ek göstergede süpriz gelişme! Seçim sonrasına kaldı...

Meclis tatile girdi 3600 ek gösterge ortada kaldı

Murat Polat

Yazının tamamı için TIKLAYIN


Sekan
Genel Müdür
12 Mart 2019 15:46

İyi çalışmalar

Çorum'da cezaevinde kalan bir hükümlü, tartıştığı 2 mahkum tarafından öldürüldü.

Çorum Cumhuriyet Başsavcılığından yapılan yazılı açıklamada, saat 04.00 sıralarında Çorum L Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumundaki hasta mahkumların barındırıldığı koğuşta kalan hükümlü F.T'nin (26), aynı koğuşta hükümlü olarak bulunan şüpheliler Ü.A. (36) ve Ç.Y. (25) tarafından öldürüldüğünün tespit edildiği belirtildi.

Açıklamada, olaya ilişkin adli ve idari soruşturma başlatıldığı, F.T'nin otopsi işlemlerinin devam ettiği kaydedildi.


2müdür
Daire Başkanı
14 Mart 2019 14:05

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ankara Bilkent Şehir Hastanesinin açılış programında açıklamalarda bulundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, ek göstergeyi seçimden sonra ele alacağız, dedi

Erdoğan şunları söyledi:

Polislerimiz, öğretmenlerimizle birlikte, hemşirelerimizin de 3600 ek gösterge meselesini söz verdiğimiz şekilde çözeceğimizi ifade etmek istiyorum. İnşallah seçimden sonra ele alacağımız konulardan birisi de budur. Günün 24 saatinde kesintisiz sağlık hizmeti veren sağlık çalışanlarına bir kez daha buradan şükranlarımı sunuyorum


2müdür
Daire Başkanı
15 Mart 2019 14:48

Memura 3600 ek gösterge zammı seçimden sonra

Milyonlarca memurun gözü Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın verdiği müjdede. Çünkü 3600 ek gösterge memurların, aylık ücretlerinin, emekli aylık ve emekli ikramiyelerini tayin ediyor

15 Mart 2019, Cuma 08:19

A A

PAYLAŞ

Öğretmen, polis, hemşire ve din görevlisi olmak üzere 1.6 memur ile memur emeklilerinin yakından takip ettiği ek gösterge düzenlemesinde son viraja girildi. 14 Mart Tıp Bayramı kapsamında dün açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, ?Hemşirelerimizin de 3600 ek gösterge meselesini söz verdiğimiz şekilde çözeceğimizi ifade etmek istiyorum. Seçimden sonra ele alacağımız konulardan biri de budur? dedi.

740 LİRAYA KADAR

Ek gösterge özellikle emekli aylık ve ikramiyelerini artıracak. Bazı çalışanların ise maaşlarında artış olacak. Ek göstergenin 2200?den 3600?e çıkmasıyla 25 yıl hizmeti bulunan öğretmen, polis, hemşire, din görevlisi ve idarecilerin emekli aylıkları 653.15 lira, 30 yıl hizmeti bulunanların 696.69 lira, 35 yıl hizmeti bulunanların da 740.24 lira artacak.

MAAŞ VE İKRAMİYE

Ek göstergenin 2200?den 3600?e çıkmasıyla 25 yıl hizmeti bulunanların emekli ikramiyesi 82 bin 345 liradan 103 bin 279 liraya yükselecek. 3000?den 3600 ek göstergeye çıkarılan bir memurun aylık maaşında 34 lira azalma olsa da emekli maaşı 550 lira, emekli ikramiyesi 20 bin 710 lira artacak. 3600 ek gösterge bekleyen 247 bin polis, 925 bin öğretmen, 200 bin hemşire, 144 bin din görevlisi var.


ferhat38
Aday Memur
18 Mart 2019 15:58

BİR METREKAREYE 6 BİN MERMİNİN DÜŞTÜĞÜ YERDİR ÇANAKKALE

SİLAHININ TETİĞİNİN BOZULDUĞUNU ZANNETTİĞİ ANCAK KOPAN PARMAĞIN DÜŞÜ

NÜLMEDİĞİ YERDİR ÇANAKKALE

VATANA KINALI KUZULARIN KURBAN GÖNDERİLDİĞİ ONBEŞLİLERİN MEKANIDIR ÇANAK

KALE

DOKTORUN ŞEHİT OLACAĞINI ANLADIĞI OĞLUNU MUAYENE ETMEYİP SIRADAKİ HASTASINI MUAYENE ETTİĞİ YERDİR ÇANAKKALİ

KAYSERİ,BALIKESİR,VEFA LİSELERİNİN ÜÇ YIL BOYUNCA MEZUN VEREMEDİĞİ HEPSİNİN ŞEHİT OLDUĞU YERDİR ÇANAKKALE

SEYİT ONBAŞILARIN 270 OKKALIK MERMİYİ SIRTINDA TAŞIDIĞI YERDİR ÇANAKKALE

İKİ DAKİKA SONRA ŞEHİT OLACAĞINI BİLDİĞİ HALDE SARSILMAYAN YİĞİTLERİN BAYRAK

LAŞTIĞI YERDİR ÇANAKKALE

TÜRK MİLLETİNİN YEDİ DÜVELE MEYDAN OKUDUĞU YERDİR ÇANAKKALE

VELHASILI......

TÜRKÜN İMANININ VE SAVAŞ GÜCÜNÜN TESCİLLENDİĞİ YERDİR ÇANAKKALE.....

Çanakkale bugün toz ile duman.

Düşmanda imkân var, Mehmet?te iman!

Alem görsün el mi, bey midir yaman!

Burada son söz Türk?ün sözü olacak!

Nefer şehit, ordu gazi olacak!

Çanakkale şahit, düşmandan azdık,

Diş ile tırnakla, siperler kazdık,

Her siperde ayrı destanlar yazdık

Halimiz şerefli mazi olacak,

Nefer şehit, ordu gazi olacak!

Boğaz'da cihana karşı durmuştu,

Etten ve kemikten kilit vurmuştu,

Zabiti, neferi, karar vermiştik,

Vatan bugün bizden razı olacak,

Nefer şehit, ordu gazi olacak!

Allah bugün bizden razı olacak,

Nefer şehit, ordu gazi olacak!


lionsmile
Aday Memur
20 Mart 2019 12:43

Nas sisteminde isteğe bağlı nakil başvuruları için 01/07/2019 tarihi itibarıyle hizmet süresini doldurma şartı aranması nedeniyle bu tarihten 10-15 gün sonra ilişik kesenler sistemden başvuru yapabilir mi sizce;,Daha önceki yıllarda bu tarih 1 eylül yada 1 ağustos olarak alınmış ve kararname tarihi genel olarak 1 temmuz tarihi bu tarihte ilişik kesme imkanı yok ki zaten illa yazının gelmes vs bekleniyo


2müdür
Daire Başkanı
20 Mart 2019 14:52

3600 ek gösterge için yeni açıklama: Seçim sonrasına mı kalacak?

Kamu kurumlarında çalışanların gündeminde olan 3600 ek gösterge ile ilgili yeni açıklama yapıldı. 3600 ek gösterge yasası ile ilgili, Cumhurbaşkanı Erdoğan "Parlamento'nun açılışından sonra bununla ilgili bir çalışma yapıldı. Bunu hayata geçireceğiz." demişti. AKP Grup Başkanı Naci Bostancı 3600 ek göstergeyle ilgili yaptığı açıklamada seçim sonrasına kalacağını dile getirdi.

14:04 - 20 Mart 2019

HaberlerEkonomi


BOZKIRIN OĞLU
Daire Başkanı
22 Mart 2019 08:04

Herkes 3600 ek gösterge istiyor

Memurlar, ek göstergenin bütün memurlara verilmesini, sözleşmeliler ve hizmetlilerin kadroya alınmasını ve memura ikramiye talep ediyorek gösterge olduğunu söyleyen Kahveci "Bu, sadece bazı grupları değil tüm çalışanları kapsamalı. Yardımcı hizmetler sınıfı da kapsama alınmalı. Bu mümkün olmazsa bile en azından herkesin göstergesi 800 puan artırılmalı. Düzenleme hayata geçirilirse birçok kişi emekli olacak, istihdam alanı açılacak" dedi.


BOZKIRIN OĞLU
Daire Başkanı
08 Nisan 2019 14:27

.


Sekan
Genel Müdür
12 Nisan 2019 15:58

İlginç bir olayı paylaşmak istedim.

İyi tatiller

Neden

evlilik yüzüğü yüzük parmağına takılır biliyor muydunuz?

Evlilik yüzüğü neden hep aynı parmağımızdadır da, neden

işaret parmağı baş parmak ya da serçe parmak değil de neden

yüzük parmağı... Evlilik yüzüğünü ilk defa eski mısır

prensesi Nefertiti takmıştır... yüzyıllar sonra anlaşılmıştır

ki direk kalbe giden tek damar evlilik yüzüğünü taktığımız

parmaktadır.. Başka hiç bir parmağımızdan direk kalbe giden bir

damar yoktur...


2müdür
Daire Başkanı
17 Nisan 2019 09:04

3600 ek gösterge Meclis'e geliyor

Seçimlerden önce dile getirilen 3600 ek gösterge konusunda Cumhurbaşkanı net konuştu. Cumhurbaşkanının 'Meclis çalışmaları başlar başlamaz ilk ele alınacak konulardan birisi bu olacak, bunların detayları Meclis'te konuşulur' dediği öğrenildi.

ek gösterge olmak üzere ekonomiye dair diğer konular yer aldı.

3600 EK GÖSTERGE KONUSU ELE ALINDI

Seçimlerde önce dile getirilen 3600 ek gösterge konusu toplantıda ele alındı. Katılımcılar 3600 ek göstergenin belli bir kesime değil tüm memurlara verilmesi yönünde taleplerini ilettiler. Erdoğan, 'Meclis çalışmaları başlar başlamaz ilk ele alınacak konulardan birisi bu olacak, bunların detayları Meclis'te konuşulur' dedi.


BOZKIRIN OĞLU
Daire Başkanı
19 Nisan 2019 16:11

3600 ek göstergeMeclis'e geliyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye-AB Karma İstişare Komitesi Türkiye kanadı üyelerini Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde kabul etti. Toplantıda, AB ve ekonomi konuları ele alındı. Toplantıya oldukça geniş bir katılım gerçekleşti.

Toplantıya, bazı bakanlar, TOBB başkanı, sivil toplum kuruluşları, memur ve işçi sendika başkanları, Cumhurbaşkanlığının ekonomi kurmayları olmak üzere geniş bir katılım gerçekleşti.

Toplantıda ele alınan konular başta kıdem tazminatı ile 3600 ek gösterge olmak üzere ekonomiye dair diğer konular yer aldı.

3600 EK GÖSTERGE KONUSU ELE ALINDI

Seçimlerde önce dile getirilen 3600 ek gösterge konusu toplantıda ele alındı. Katılımcılar 3600 ek göstergenin belli bir kesime değil tüm memurlara verilmesi yönünde taleplerini ilettiler. Erdoğan, 'Meclis çalışmaları başlar başlamaz ilk ele alınacak konulardan birisi bu olacak, bunların detayları Meclis'te konuşulur' dedi.


2müdür
Daire Başkanı
24 Nisan 2019 15:52

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ile ilgili bakanlıklarca yürütülen taslak çalışmaların yakın dönemde Meclis gündemine gelmesi bekleniyor. Öğretmen, polis, hemşire ve din görevlilerini kapsaması öngörülen 3600 ek gösterge düzenlemesiyle Devlet Memurları Kanunu'ndaki ek gösterge cetveli yeniden belirlenecek. Ek göstergenin 3600'e çıkarılmasıyla memurların emekli aylıkları ve ikramiyeleri artacak, böylece yaklaşık 1,5 milyon memurun ek gösterge beklentisi karşılanacak.

Kamu personelinin 3600 ek gösterge beklentisiyle ilgili taslak çalışmaların yakında dönemde Meclis gündemine gelmesi bekleniyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yerel seçim öncesinde 3600 ek göstergenin, Meclis çalışmalarına başladıktan sonra ilk gündeme gelecek konulardan olacağını açıklamıştı.

Meclis takvimine göre, gelecek ay gündeme gelmesi öngörülen yeni düzenlemeye ilişkin Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ile ilgili bakanlıkların çalışmaları sürüyor.

Öğretmen, polis, hemşire ve din görevlilerini kapsaması beklenen düzenlemeyle 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'ndaki ek gösterge cetveli yeniden belirlenecek.

Ek göstergenin 3600'e çıkarılmasıyla memurların emekli aylıkları ve ikramiyeleri artacak. Böylece yaklaşık 1,5 milyon memurun ek gösterge beklentisi karşılanacak.

KAPSAMIN GENİŞLETİLMESİ TALEBİ

Memur sendikalarınca, 3600 ek gösterge düzenlemesinin tüm kamu personelini kapsayacak şekilde genişletilmesi istenirken, düzenlemeyle öğretmen, polis, hemşire ve din görevlilerinin ek göstergelerinin yükseltilmesi bekleniyor.

Düzenlemeden halihazırda bu görevlerden emekli olan vatandaşların da yararlandırılması öngörülüyor.

Memurların aylık ücretlerinin, emekli aylıklarının ve emekli ikramiyelerinin hesaplanmasında uygulanan bir hesaplama yöntemi olan ek göstergenin yüksek olması, emekli aylığı ve ikramiyesinin yüksek olması anlamına geliyor.

Ek gösterge rakamları unvan, hizmet sınıfı ve derecelere göre farklılık gösteriyor.Eskiden diğerleri diye bir kelime geçiyordu şimdi bunu göremiyoruz hele bir çıksın öyle değerlendirilir diyelim.


BOZKIRIN OĞLU
Daire Başkanı
06 Mayıs 2019 09:46

.


BOZKIRIN OĞLU
Daire Başkanı
07 Mayıs 2019 13:20

Belçika'da gardiyanlar greve gitti

Belçika'da gardiyanlar, personel eksikliği sebebiyle yaşanan sorunlara dikkat çekmek ve çalışma koşullarında iyileştirmeye gidilmesi talebiyle greve gitti. Yüzde 50 oranında katılım sağlanan grev

iki gün sürecek.

Belçika genelindeki hapishanelerde gardiyanlar, personel eksikliğinden kaynaklanan sorunlara

dikkati çekmek ve çalışma koşullarında iyileştirme talep etmek için greve gitti.

Hristiyan işçi sendikası ACV ve sosyalist sendika ACOD'un çağrısı üzerine grev kararı alan bazı

gardiyanlar, iki gün boyunca işe gitmeyecek.

YÜZDE 50'Sİ İŞE GELMEDİ

Hapishanenin idari işlerinden sorumlu birimin sözcüsü Kathleen Van De Vijver, Belçika'nın Flaman, Valon ve Brüksel bölgelerindeki birçok hapishanede gardiyanların yüzde 50'sinin işe gelmediğini duyurdu.

Ülkede son iki yıldır gardiyanların çalışma koşullarında iyileştirme talep etmek için grev çağrısında bulunan sendika temsilcileri, Adalet Bakanı Koen Geens'in sözlerini yerine getirmediğini, yeterli personel alımı ve bütçe tahsisi yapmadığını savunuyor.

Gardiyanlar, hapishanelere yeterince personel atanmamasından kaynaklanan kronik personel

eksikliği, hapishanelerin aşırı kalabalık oluşu ve terfi eksikliği gibi temel sorunlardan şikayetçi olduklarını belirtiyor.

Toplam 4393 mesaj
«206207208209210211212213214215216217»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi