http://www.urfahaber.net/article.php?id=3176
Evet, Gökçek?te Urfalı Fakıbaba?da hem de komşu sayılacak iki ilçemizin insanlarıydılar. Gökçek, Halfetili ? Fakıbaba Birecikliydi. Ama aralarında fark vardı.
Fakıbaba ve Melih Gökçek'in Farkı
Ahin GÜNEŞ
[email protected]
Etkileşim Kutusu
ShareThis
Merhaba.
Uzun bir süredir özel sebeplerimden dolayı köşemi, dolayısı ile de siz değerli okurları ihmal etmek zorunda kaldım.
Özür dilerim.
Bir buçuk yılı aşkın süredir bildiğiniz üzere Ankara?ya yerleştim. Bu yerleşme dolayısı ile memleketimle Ankara arasında kapsamlı bir mukayese şansı yakaladım.
Çünkü şuan Urfa?yı yönetenler çok iddialı insanlardı. Dolayısı onları Gaziantep (!) ile değil ancak Ankara ile mukayese etmek lazımdı. Nede olsa Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek?te Urfalıydı.
Geçen gün Urfa?daydım ve orda bulunduğum sürenin son 20 günlük bölümünde şehirde asfalt çalışmaları nedeni ile trafik felci yaşadım.
Her gelen yeni belediye başkanının yap-boz ya da oyuncak Lego tahtasına çevirdiği meşhur ve tek ana caddemiz de Fakıbaba ve ekibi tarafından (yap-boz-yap ) halkı ve trafiği felce uğratan kaldırım çalışmaları sonrası mevcut caddeyi yeniden asfaltlama işine başladılar.
Kimsede durup belediye başkanına ya da meşhur ekibine ? siz her defasında ileriyi çok iyi ve net gören biri olduğunuzu söyleyip duruyorsunuz. O halde neden daha önce bu caddede asfaltlama yapıp, üzerinden bir geçmeden yine yapıyorsunuz.? Diye sormadı.
Bir başkası çıkıp ? refüjlere diktiğiniz çiçekleri bir ay geçmeden söküp yeniden çiçek ektiniz. Madem sahip çıkamadınız niye çiçek ektiniz, biçtiniz, ektiniz. Bunun maliyeti nedir. Kimin cebinden çıkmaktadır.? Demedi.
Neyse
Biz gelelim asıl meseleye. Asfaltlama mukayesesine.
Ankara?yı görenler bilir. Türkiye Büyük Millet Meclisi?nin önünden geçen bir bulvar vardır. Genişliği 50 metredir. Emniyet Genel Müdürlüğü?nün önüne kadar uzar. Bu bulvarın uzunluğu 2 km?dir.
Urfa?dan Ankara?ya 7 Haziran?da döndüm. O gün evimin güzergâhı gereği o bulvardan geçtim. Aynı gün bindiğim minibüs şoförü binen yolculara o günden itibaren asfalt çalışması gereği güzergâhın değiştiğini söyledi.
Bu gün 18 Haziran 2008 yine aynı güzergâhtayım. Gidiş ve geliş güzergâhı olmak üzere toplam 4 km yol trafiğe açılmıştı?
Dayanamadım Emniyet Genel Müdürlüğü önünde indim. Ahmet Bahçıvan döneminden kalma asfalt ilgisi nedeni ile asfaltı inceledim. Asfalt ekibi halen oradaydı. Son rötuşları yapıyordu. Orta refüjler bitmediği için dökülen asfaltın kalitesi, şekli, şemalı ve kalınlığı çıplak gözle görülecek düzeydeydi.
Bazalt agrega ( Urfa halkının tabiri ile kırılmış kara taş ) kullanılmıştı. İnceleme yaptığımı gören bir asfalt ekibi görevlisi yanıma yaklaştı. Merhaba dedi ve sordu. ? İsterseniz sizi yaptığımız asfalt konusunda bilgilendirebilirim.? İlgisine teşekkür ettim. Aslında inşaat mühendisi olduğumu ve branşımın da yol üzerine olduğunu söyleyince. Yanıma yaklaşan görevlinin meslektaşım olduğunu anladım. Başladık koyu bir asfalt muhabbetine?
Söz konusu yetkili, asfaltlama öncesi yaptıkları hazırlıkları anlattı. Çok hoşuma gitti. Olması gerekeni yapıp asfaltlama işine başlamış ve süresinde bitirmişlerdi.
Peki neydi bu kriterler. Onu da yazının sonundaki sorulardan öğrenebilirsiniz.
Evet. Meslektaşımla güzel bir muhabbet yaşamıştım. Sonrasında muhabbeti bitirmiş olmanın hoşnutluğu ile oradan ayrıldım. Minibüse bindim eve doğru yol aldım.
Yolda aklımdan geçen ve içimi kemiren sorular vardı.
Ankara belediyesi 40 cm kalınlığında otobanlarda kullanılan beton asfaltla yol yapıyordu. 4 km yolu 10 günde bitiriyordu. Yapılan asfaltın ömrünü de 20 yıl olarak açıklıyorlardı.
Urfa belediyesi de asfaltlama yapıyordu. Adeta siyaha boyanmış beyaz mıcır kullanıyordu. Bir aydır toplasanız 3 km etmez bir caddeyi bitiremiyordu.
Yapılan yolda kullanılan iş makine sayısı benim Urfa?da asfaltlama çalışmalarında gördüğüm makine sayısı ile aynıydı. Bir adet asfalt finşer makinesi, 2 tane silindir ve finşere asfalt taşıyan kamyonlar.
Urfa belediyesi de aynı makineleri kullanıyordu. Ama adeta halkın beynine asfalt dökercesine aynı sürede bitiremiyordu.
Evet, Gökçek?te Urfalı Fakıbaba?da hem de komşu sayılacak iki ilçemizin insanlarıydılar. Gökçek, Halfetili ? Fakıbaba Birecikliydi. Ama aralarında fark vardı.
Biri işi ehline veriyordu. Eleştiriye açıktı. Hizmeti zamanında ve hızlı yapıyordu.
Diğeri ikide bir ?ekibim ekibim? diyor, eleştiriye tahammül edemiyor, gözü kendini alkışlayanlardan başkasını görmüyordu.
Şimdi yukarıdaki yaşanılanların ışığında,
Buradan Fakıbaba?ya sormak istiyorum.
1- Meşhur tek ana arterimiz olan Atatürk Bulvarı?nı asfaltlamadan önce ekibinizden yetkililer bir çalışma programı hazırladılar mı?
2- söz konusu bulvarda asfaltlama öncesi trafik yoğunluğu ve bu yoğunluğa göre yol üzerinde meydana gelecek hareketli yük hesaplarını, yapılacak asfalt öncesi rapor halinde encümenlere sundular mı?
3- yapılacak asfaltlama öncesi ilgili yol güzergâhı üzerinde önümüzdeki 5 yıl için her türlü altyapı çalışmaları bittimi.
4- uygulanacak asfalt için, laboratuar testleri yapıldı mı?
5- asfaltlamanın süresinde bitirilebilmesi için diğer resmi ( karayolları vb.) kurumlardan araç gereç, teknik destek için girişimler, yazışmalar yapıldı mı?
6- uygulanan asfaltta hangi hesaplamalar gereği beyaz ( kalker) mıcır kullanıldı.
7- yapılan asfaltlamanın ömrü yaptığınız standarta göre ne kadar süredir.
Evet kafamı kemiren sorular bunlar. Umarım daha öncesinde olduğu gibi kent bilgi sistemi konusunda sorduğumuz sorulara Fakıbaba tekziple verdiği cevap yerine bu kez sorularımızı yanıtlar. Bizi dolayısı ile de Urfa halkını rahatlatır.
Hayatı doğruları ve Urfa?yı seven herkese saygılarımla
18 Haziran 2008 20:04
http://www.urfahaber.net/article.php?id=3176
Evet, Gökçek?te Urfalı Fakıbaba?da hem de komşu sayılacak iki ilçemizin insanlarıydılar. Gökçek, Halfetili ? Fakıbaba Birecikliydi. Ama aralarında fark vardı.
Fakıbaba ve Melih Gökçek'in Farkı
Ahin GÜNEŞ
[email protected]
Etkileşim Kutusu
ShareThis
Merhaba.
Uzun bir süredir özel sebeplerimden dolayı köşemi, dolayısı ile de siz değerli okurları ihmal etmek zorunda kaldım.
Özür dilerim.
Bir buçuk yılı aşkın süredir bildiğiniz üzere Ankara?ya yerleştim. Bu yerleşme dolayısı ile memleketimle Ankara arasında kapsamlı bir mukayese şansı yakaladım.
Çünkü şuan Urfa?yı yönetenler çok iddialı insanlardı. Dolayısı onları Gaziantep (!) ile değil ancak Ankara ile mukayese etmek lazımdı. Nede olsa Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek?te Urfalıydı.
Geçen gün Urfa?daydım ve orda bulunduğum sürenin son 20 günlük bölümünde şehirde asfalt çalışmaları nedeni ile trafik felci yaşadım.
Her gelen yeni belediye başkanının yap-boz ya da oyuncak Lego tahtasına çevirdiği meşhur ve tek ana caddemiz de Fakıbaba ve ekibi tarafından (yap-boz-yap ) halkı ve trafiği felce uğratan kaldırım çalışmaları sonrası mevcut caddeyi yeniden asfaltlama işine başladılar.
Kimsede durup belediye başkanına ya da meşhur ekibine ? siz her defasında ileriyi çok iyi ve net gören biri olduğunuzu söyleyip duruyorsunuz. O halde neden daha önce bu caddede asfaltlama yapıp, üzerinden bir geçmeden yine yapıyorsunuz.? Diye sormadı.
Bir başkası çıkıp ? refüjlere diktiğiniz çiçekleri bir ay geçmeden söküp yeniden çiçek ektiniz. Madem sahip çıkamadınız niye çiçek ektiniz, biçtiniz, ektiniz. Bunun maliyeti nedir. Kimin cebinden çıkmaktadır.? Demedi.
Neyse
Biz gelelim asıl meseleye. Asfaltlama mukayesesine.
Ankara?yı görenler bilir. Türkiye Büyük Millet Meclisi?nin önünden geçen bir bulvar vardır. Genişliği 50 metredir. Emniyet Genel Müdürlüğü?nün önüne kadar uzar. Bu bulvarın uzunluğu 2 km?dir.
Urfa?dan Ankara?ya 7 Haziran?da döndüm. O gün evimin güzergâhı gereği o bulvardan geçtim. Aynı gün bindiğim minibüs şoförü binen yolculara o günden itibaren asfalt çalışması gereği güzergâhın değiştiğini söyledi.
Bu gün 18 Haziran 2008 yine aynı güzergâhtayım. Gidiş ve geliş güzergâhı olmak üzere toplam 4 km yol trafiğe açılmıştı?
Dayanamadım Emniyet Genel Müdürlüğü önünde indim. Ahmet Bahçıvan döneminden kalma asfalt ilgisi nedeni ile asfaltı inceledim. Asfalt ekibi halen oradaydı. Son rötuşları yapıyordu. Orta refüjler bitmediği için dökülen asfaltın kalitesi, şekli, şemalı ve kalınlığı çıplak gözle görülecek düzeydeydi.
Bazalt agrega ( Urfa halkının tabiri ile kırılmış kara taş ) kullanılmıştı. İnceleme yaptığımı gören bir asfalt ekibi görevlisi yanıma yaklaştı. Merhaba dedi ve sordu. ? İsterseniz sizi yaptığımız asfalt konusunda bilgilendirebilirim.? İlgisine teşekkür ettim. Aslında inşaat mühendisi olduğumu ve branşımın da yol üzerine olduğunu söyleyince. Yanıma yaklaşan görevlinin meslektaşım olduğunu anladım. Başladık koyu bir asfalt muhabbetine?
Söz konusu yetkili, asfaltlama öncesi yaptıkları hazırlıkları anlattı. Çok hoşuma gitti. Olması gerekeni yapıp asfaltlama işine başlamış ve süresinde bitirmişlerdi.
Peki neydi bu kriterler. Onu da yazının sonundaki sorulardan öğrenebilirsiniz.
Evet. Meslektaşımla güzel bir muhabbet yaşamıştım. Sonrasında muhabbeti bitirmiş olmanın hoşnutluğu ile oradan ayrıldım. Minibüse bindim eve doğru yol aldım.
Yolda aklımdan geçen ve içimi kemiren sorular vardı.
Ankara belediyesi 40 cm kalınlığında otobanlarda kullanılan beton asfaltla yol yapıyordu. 4 km yolu 10 günde bitiriyordu. Yapılan asfaltın ömrünü de 20 yıl olarak açıklıyorlardı.
Urfa belediyesi de asfaltlama yapıyordu. Adeta siyaha boyanmış beyaz mıcır kullanıyordu. Bir aydır toplasanız 3 km etmez bir caddeyi bitiremiyordu.
Yapılan yolda kullanılan iş makine sayısı benim Urfa?da asfaltlama çalışmalarında gördüğüm makine sayısı ile aynıydı. Bir adet asfalt finşer makinesi, 2 tane silindir ve finşere asfalt taşıyan kamyonlar.
Urfa belediyesi de aynı makineleri kullanıyordu. Ama adeta halkın beynine asfalt dökercesine aynı sürede bitiremiyordu.
Evet, Gökçek?te Urfalı Fakıbaba?da hem de komşu sayılacak iki ilçemizin insanlarıydılar. Gökçek, Halfetili ? Fakıbaba Birecikliydi. Ama aralarında fark vardı.
Biri işi ehline veriyordu. Eleştiriye açıktı. Hizmeti zamanında ve hızlı yapıyordu.
Diğeri ikide bir ?ekibim ekibim? diyor, eleştiriye tahammül edemiyor, gözü kendini alkışlayanlardan başkasını görmüyordu.
Şimdi yukarıdaki yaşanılanların ışığında,
Buradan Fakıbaba?ya sormak istiyorum.
1- Meşhur tek ana arterimiz olan Atatürk Bulvarı?nı asfaltlamadan önce ekibinizden yetkililer bir çalışma programı hazırladılar mı?
2- söz konusu bulvarda asfaltlama öncesi trafik yoğunluğu ve bu yoğunluğa göre yol üzerinde meydana gelecek hareketli yük hesaplarını, yapılacak asfalt öncesi rapor halinde encümenlere sundular mı?
3- yapılacak asfaltlama öncesi ilgili yol güzergâhı üzerinde önümüzdeki 5 yıl için her türlü altyapı çalışmaları bittimi.
4- uygulanacak asfalt için, laboratuar testleri yapıldı mı?
5- asfaltlamanın süresinde bitirilebilmesi için diğer resmi ( karayolları vb.) kurumlardan araç gereç, teknik destek için girişimler, yazışmalar yapıldı mı?
6- uygulanan asfaltta hangi hesaplamalar gereği beyaz ( kalker) mıcır kullanıldı.
7- yapılan asfaltlamanın ömrü yaptığınız standarta göre ne kadar süredir.
Evet kafamı kemiren sorular bunlar. Umarım daha öncesinde olduğu gibi kent bilgi sistemi konusunda sorduğumuz sorulara Fakıbaba tekziple verdiği cevap yerine bu kez sorularımızı yanıtlar. Bizi dolayısı ile de Urfa halkını rahatlatır.
Hayatı doğruları ve Urfa?yı seven herkese saygılarımla
18 Haziran 2008 20:04