Faiz islamda ilk inen ayeti kerimede mal takasındaki fazlalık olarak zikredilirken veda hutbesinde peygamberimiz amcasının nakit para alacağı üzerindeki fazlalığı kaldırarak paranın fazlalığınıda zikretmiştir semavi dinlerde haram kılınmıştır başta kitabı mukaddeste kardeşinden fazlalık almayacaksın diyerek Yahudiliğin temeli olan kardeşlik kavramıyla kendi aralarında faizi yasaklamış j.cavel bu hükmü yorumlarken yabancı dinlerdeki insanlara faizli borç vererek tanrının azabı olarak onları sıkıştırmak gerekliliğini savunmuştur faiz milattan önce 2000 yıllarda hammurabi kanunlarında görüyoruz.
Şimdi önemli olan din görevlileri faizle ticareti ayırabiliyorlarmı?
Promosyon anlaşmalarının arkasından finans kuruluşlarında itham ederek bunlarda aynı konvansiyonel bankalar gibi diyerek haram olduğunu iddia ederek daha fazla promosyon için faizli bankalarında ihaleye girmesini savundular hatta sendikalar dava açtılar.
Ama bakara suresinde ticaretede ayni faiz gibi derler bu kişiler şeytanın çarptığı kimseler olarak diriltilecek diyerek ticareti yasaklamadığını zikretmiştir
Finans kurumları katılım ortaklığı üzerine kurulmuş fonlarınıda bu çerçevede toplar 1986 yılındaki finans kuruluşları kanunuyla yasal güvenceye almıştır.
Yani ticaret yaparak kazanç sağlar İslamın haram kıldığı alım satım işlerine aracılık etmez.
Bu konuda bir makalem yakın zamanda yayınlanacak ilgilenen arkadaşlara daha geniş anlatımıyla özelden atabilirim
Rabbim doğruyu anlayıp anlatmayı nasip eylesin
Faiz islamda ilk inen ayeti kerimede mal takasındaki fazlalık olarak zikredilirken veda hutbesinde peygamberimiz amcasının nakit para alacağı üzerindeki fazlalığı kaldırarak paranın fazlalığınıda zikretmiştir semavi dinlerde haram kılınmıştır başta kitabı mukaddeste kardeşinden fazlalık almayacaksın diyerek Yahudiliğin temeli olan kardeşlik kavramıyla kendi aralarında faizi yasaklamış j.cavel bu hükmü yorumlarken yabancı dinlerdeki insanlara faizli borç vererek tanrının azabı olarak onları sıkıştırmak gerekliliğini savunmuştur faiz milattan önce 2000 yıllarda hammurabi kanunlarında görüyoruz.
Şimdi önemli olan din görevlileri faizle ticareti ayırabiliyorlarmı?
Promosyon anlaşmalarının arkasından finans kuruluşlarında itham ederek bunlarda aynı konvansiyonel bankalar gibi diyerek haram olduğunu iddia ederek daha fazla promosyon için faizli bankalarında ihaleye girmesini savundular hatta sendikalar dava açtılar.
Ama bakara suresinde ticaretede ayni faiz gibi derler bu kişiler şeytanın çarptığı kimseler olarak diriltilecek diyerek ticareti yasaklamadığını zikretmiştir
Finans kurumları katılım ortaklığı üzerine kurulmuş fonlarınıda bu çerçevede toplar 1986 yılındaki finans kuruluşları kanunuyla yasal güvenceye almıştır.
Yani ticaret yaparak kazanç sağlar İslamın haram kıldığı alım satım işlerine aracılık etmez.
Bu konuda bir makalem yakın zamanda yayınlanacak ilgilenen arkadaşlara daha geniş anlatımıyla özelden atabilirim
Rabbim doğruyu anlayıp anlatmayı nasip eylesin