Editörler : supporters.

Uzi69
Aday Memur
20 Ocak 2021 15:48

BENCEDE ZİRA BİZİM JÜRİLER 2000-2018 YILI ARASINDA BU PUAN İLE DOÇENT OLDU:)

orhunpeyzaj-2009, 3 yıl önce
Hakkaniyetli bir karar olmuş hocam. Hepimiz için hayırlı olsun İnşaAllah.

ftrbey
Aday Memur
20 Ocak 2021 15:49

.Yökdil sınavının seviyesini ölçmek için akademisyen olmak gerektiğini düşünmüyorum hocam az cok sınava giren herkes bi yorum yapabilirki ben de daha önce girmiştim ve iyi bir puanım var. Hocam aslında aynı seylerden bahsediyoruz genel olarak.Malesef ki benim çalıştıgm sektördede hatalar var bunlarında herkes farkında.Mesela sizin komplo teorisi olarak bahsettiğiniz şeylerde zaten haklısınız işin içinde olan biri olarak ki bunlar artık gözgöre göre yapılıyor, ama benim eleştirdiğim kesimi de anlamışsınızdır diye düşünüyorum.yazınızın şu kısmına da

---yani normalde denilmeli ki 2 yabancı dili olmayan rektör ya da yök üyesi ya da yök başkanı olamaz, tübitaktan 3 proje bitirme şartı, en az 10 tane lisansüstü öğenci danışmanlığı ve alanında 30 adet uluslararsı yayın yapma zorunluluğu gibi----

yüzde yüz olarak katılıyorum,bahsettiğim şey akademinin seviyesi işte böyle yüksek olmalı.Velhasıl kelam baştada belirttiğim üzere aslında aynı sorunlardan bahsediyoruz,dışardan bir göz olarak umarım bu sorunlar çözülür liyakatli hakkaniyete en yakın seviyeye ulaşırız bi gün.Yazım hataları içinde kusura bakmayı telefondan hızlı yazarken atladıgım yerler oluyor.

accos, 3 yıl önce

öncelikle belirtmek isterim ki haklısınız. lakin akademisyen olmayıp yökdilin basitliği ya da zorluğu hakkında nasıl fikir sahibi oluyorsunuz bunu hala anlamış değilim ( tabii yabancı dil kursu hocalığı da dahil :) ))) maalesef ülkemizde pek çok kurum aynı durumda şayet sizde kendi sektörünüzü paylaşırsanız emin olun üzülerek belirtiyorum ki orada da çok hatalı şey bulunur. Gel gelelim akademinin durumuna :) gerçekten çok sorun var en basiti maalesef docent olmanın dahi bir kriteri varken rektör olmanın ve dahi yök üyesi ya da yök başkanı olmanın hiçbir şartı olmaması son derece ironik bir durumdur. yani normalde denilmeli ki 2 yabancı dili olmayan rektör ya da yök üyesi ya da yök başkanı olamaz, tübitaktan 3 proje bitirme şartı, en az 10 tane lisansüstü öğenci danışmanlığı ve alanında 30 adet uluslararsı yayın yapma zorunluluğu gibi. çünkü şu an ki şartlarda en yüzeysel docent dosyası bile birçok profesörün dosyasından daha iyi kaldı ki ben docentlik dosyasında yer alan araştırmalara da güvenmiyorum o da ayrı bir durum çünkü gecenlerde yök kendisi açıkladı parayla tez ve makale yazdırılıyor gibi durumlardan bahsetti. gelelim konuya yabancı dil gerekli mi kesinlikle gerekli lakin artık dünya eski dünya değil her akademisyen kendisini az çok götürecek düzeyde yabancı dile hakim ( alanıyla alakalı okuduğunu anlayacak düzeyde) değilse bile artık bilgiye ulaşım son derece rahat ama sizlerinde dediği gibi kesinlikle bir barajı olmalı ve de bana ilk önce bizi yönetenler sahip olmalı bu kritere. ve de haklısınız dil sınavları zor değil kesinlikle değil. zaten dile isyan edenler ilginç şekilde akademik çalışmaları bırakıp dil mi çalışalım diyor :) sanki atom parçalıyorlar gibi:) bırak abi akademik çalışma dil çalış bize bu da yeter :)))ezcümle artık yeter bir sistemle bu kadar oynanmamalı bir defa yapılsın sağlam yapılsın ama illaki yöneticilere de kriter gelmeli. saygılarımla.

20 Ocak 2021 15:49

Ben daha öncede belirtmiştim hocam 70 ve üzeri not ciddi manada hak kaybına neden olacaktır. Yıllarca bu not kullanıldı. Ki yüzde yüz İngilizce eğitim veren kurumlar bile 80 istiyor.
Uzi69, 3 yıl önce

BENCEDE ZİRA BİZİM JÜRİLER 2000-2018 YILI ARASINDA BU PUAN İLE DOÇENT OLDU:)


Dean_CORSO
Şube Müdürü
20 Ocak 2021 17:30

Güzel bir teklif olmuş . Başvuru bedeli biraz daha yüksek olabilirse daha iyi olur kanısındayım. Dil 65-70 barajına gelmesi şart. Ve yine belki tekrar olacak ama yine yazıyorum dergilerin Q 1-2-3-4 değerleri de başvurularda kriterlerin arasına alınması iyi olacaktır. Bu sayede yağmacı dergi mi değil mi tartışmaları da ortadan kalkacaktır.

Uzi69, 3 yıl önce

Arkadaşlar 251.ÜAK toplantısı sonucunda bir rektör hocamız 65 olarak tavsiye kararı verdiklerini duyurmuş.(Yusuf BARAN iZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ UNİ ) .Ayrıca sanırım artık 900 tl gibi bir basvuru bedeli de getırılecek... HAYIRLISI OLSUN HİÇ DEĞİLSE BELİRLİLİK SART...


accos
Aday Memur
20 Ocak 2021 18:59

Hocam kesinlikle aynı şeyleri farklı dillerle anlatıyoruz:) dediklerinizde haklısınız hocam. Bu arada biraz takıldım kalbiniz kırılmasın lütfen. Umarım ülkemiz için en doğru olan kararlar alınır. İyi akşamlar.

ftrbey, 3 yıl önce

.Yökdil sınavının seviyesini ölçmek için akademisyen olmak gerektiğini düşünmüyorum hocam az cok sınava giren herkes bi yorum yapabilirki ben de daha önce girmiştim ve iyi bir puanım var. Hocam aslında aynı seylerden bahsediyoruz genel olarak.Malesef ki benim çalıştıgm sektördede hatalar var bunlarında herkes farkında.Mesela sizin komplo teorisi olarak bahsettiğiniz şeylerde zaten haklısınız işin içinde olan biri olarak ki bunlar artık gözgöre göre yapılıyor, ama benim eleştirdiğim kesimi de anlamışsınızdır diye düşünüyorum.yazınızın şu kısmına da

---yani normalde denilmeli ki 2 yabancı dili olmayan rektör ya da yök üyesi ya da yök başkanı olamaz, tübitaktan 3 proje bitirme şartı, en az 10 tane lisansüstü öğenci danışmanlığı ve alanında 30 adet uluslararsı yayın yapma zorunluluğu gibi----

yüzde yüz olarak katılıyorum,bahsettiğim şey akademinin seviyesi işte böyle yüksek olmalı.Velhasıl kelam baştada belirttiğim üzere aslında aynı sorunlardan bahsediyoruz,dışardan bir göz olarak umarım bu sorunlar çözülür liyakatli hakkaniyete en yakın seviyeye ulaşırız bi gün.Yazım hataları içinde kusura bakmayı telefondan hızlı yazarken atladıgım yerler oluyor.


Uzi69
Aday Memur
20 Ocak 2021 19:24

Arkadaşlar uak kararı bugun ıtıbarı ıle yöke gıttı oradan da cumhurbaskanlıgına gıdecek boylece resmileşecek.Para istenmesi hoş olmamış ayrıca jurılerınde etık ve asgari ıle ılgılı oy cokulugu ıle karar vermelerı gerekıyor.Bunlar uak tarafını ılgılendıren ve jurılerı ılgılendıren yonlerdır.Akademisyen arkdaslarımızın birçogu 65 dıl puanına sahıp ıstatıstıksel oalrak da zaten yok anketıde boyle cıkacak gıbı gozukuyor.Ama mesele su unıversıtelerın rektorlerı de 65 dıl puanını uygun gormus ve yerınde bır karar.

Uzun lafın kısası bence ulkmezıde docentlık tarıhı olamamalı sartlar daha nesnel olmalı mesela q1 q2 q3 duzeyınde dergılerde bır kac yayın sartı getırılmelı böylece edırne den otede uluslararası docentler ve proflar yetısır.Bu sistem ayrıca oldukça ilkel herkes bir belirsizlik içerisinde aylarca ve yıllarca bekliyor sonunda olanlara himmet olmayanlara çile ve boşa zaman kaybı oluyor.Ülkemiz insan kaynağını bu tip boş işler ile harcamamlı gerisi boş kelam kolay gelsin....

Dean_CORSO, 3 yıl önce

Güzel bir teklif olmuş . Başvuru bedeli biraz daha yüksek olabilirse daha iyi olur kanısındayım. Dil 65-70 barajına gelmesi şart. Ve yine belki tekrar olacak ama yine yazıyorum dergilerin Q 1-2-3-4 değerleri de başvurularda kriterlerin arasına alınması iyi olacaktır. Bu sayede yağmacı dergi mi değil mi tartışmaları da ortadan kalkacaktır.


skywalk11
Daire Başkanı
20 Ocak 2021 19:26

En az 70-80 arasi olmayiydi anket yapiyorlar ancak karar alindi 65 seklinde. Hayirlisi olsun. Ayrica docentlik basvurusu icin de artik 900tl istenecek=) saka ama gercek


skywalk11
Daire Başkanı
20 Ocak 2021 19:28

"Saka gibi ama maalesef gercek"

skywalk11, 3 yıl önce

En az 70-80 arasi olmayiydi anket yapiyorlar ancak karar alindi 65 seklinde. Hayirlisi olsun. Ayrica docentlik basvurusu icin de artik 900tl istenecek=) saka ama gercek


soners87
Memur
20 Ocak 2021 20:01

hocam selamlar alınan tavsiye kararında asgari ve etikle ilgili bir karar da mı var? yoksa yazdığınız mesajdan yanlış bir çıkarımda mı bulundum acaba? zira şu anki mevcut durumda tek bir jüri üyesinin bu yönde karar vermesi süreci sonlandırmaya yetmektedir.

Uzi69, 3 yıl önce

Arkadaşlar uak kararı bugun ıtıbarı ıle yöke gıttı oradan da cumhurbaskanlıgına gıdecek boylece resmileşecek.Para istenmesi hoş olmamış ayrıca jurılerınde etık ve asgari ıle ılgılı oy cokulugu ıle karar vermelerı gerekıyor.Bunlar uak tarafını ılgılendıren ve jurılerı ılgılendıren yonlerdır.Akademisyen arkdaslarımızın birçogu 65 dıl puanına sahıp ıstatıstıksel oalrak da zaten yok anketıde boyle cıkacak gıbı gozukuyor.Ama mesele su unıversıtelerın rektorlerı de 65 dıl puanını uygun gormus ve yerınde bır karar.

Uzun lafın kısası bence ulkmezıde docentlık tarıhı olamamalı sartlar daha nesnel olmalı mesela q1 q2 q3 duzeyınde dergılerde bır kac yayın sartı getırılmelı böylece edırne den otede uluslararası docentler ve proflar yetısır.Bu sistem ayrıca oldukça ilkel herkes bir belirsizlik içerisinde aylarca ve yıllarca bekliyor sonunda olanlara himmet olmayanlara çile ve boşa zaman kaybı oluyor.Ülkemiz insan kaynağını bu tip boş işler ile harcamamlı gerisi boş kelam kolay gelsin....


soners87
Memur
20 Ocak 2021 20:05

belli bir seviyede alt yapı geliştirmek vs gibi nedenlerle ÖSYM'nin yaptığı gibi başvuru bedeli adı altında bir ücret talep edilmesi belki anlaşılabilir. ancak burada artık ücret alışverişi devreye girdiği için umarım bu alınan bedel karşılığında hak edilen hizmet verilir. mesela; telefonlara cevap verilmesi, daha kullanıcı dostu bir arayüz, daha şeffaf ve hızlı bir işleyiş vs. vs. aksi takdirde paramızla rezil olmaya devam ederiz.

şeytanın avukatlığını yapmış olmayayım ama başvuru ücreti alındıktan sonra sıradaki aşama doçentlik belgesini alırken istenecek harç bedelidir. neyse almaya hak kazanalım da onu da bir şekilde öderiz...

20 Ocak 2021 22:35

Arkadaşlar şuanki puanımız doçentliğe yettiği için biz kendiğimizi yayın yapma çalışmalarına verdik. Eğer dil puanı yükseltilirse bizi etkileyecek mi? Etkileyecekse bu haksızlık olmayacak mı? Mahkemeye versek kazanirmiyiz?

biyolog0505
Daire Başkanı
20 Ocak 2021 23:49

Arkadaşlar, uzun zamandır yazmayayım diyorum ama yazası geliyor insanın. Belki kiminiz beni eleştirecek kiminiz hak verecek ama... BİZ NEYİN KAFASINI YAŞIYORUZ??? Ülkede yapılan sınavlar İngilizceyi ölçüyor mu ki biz derecelendirmesini tartışıyoruz? Dil sınavı kurslarında bi ara "ipucunu bul yapıştr" dönemi söz konusuydu, hatta ipucu bulamıyorsan cevabı en kısa/en uzun olana yönel diyebilen YDS direktörleri vardı. Bu yüzden dil sınavları ÖGESEN başkanı Vahdet Hocanın da dediği gibi aşamalı olursa şayet o zaman dil konusu hallolur. Hali hazırda devam eden sınavlarla yetenek çok da ölçülüyor diye düşünemiyorum. Bu arada ben merdivenden çıktım merdivene tekmeyi vurayım zihniyetinde de değilim eşitlik her zaman önemlidir. Fakat YÖK'e de hak veriyorum kimseye yaranamıyor, yaranamazda... Şahsi fikrim Üniversitelerin kendi öğretim elemanlarına Yabancı Dil Yüksekokullarında kapsamlı/aşamalı (reading, listening, writing ve tabi ki grammer) dil sınavlarını (Tüm Türkiye'de ortak olacak sorularla) yapmalarıdır. Madem ki üniversiteler özerk, dil konusunda da akademisyenleri ne durumda kendileri ölçsün, görevlendirmeyi yine ÖSYM yapsın sıkıntı yok ama dil sınavları TOEFL'a benzetmenin çok doğru olacağını düşünmekteyim. Ayrıca Doçentlik rüşt ispatı olduğu için bu rüştü ispat edecek adayların değerlendirilmesi mutlaka şeffaf olmalıdır. Bir jüri yazdığında raporunu hemen aday görebilmelidir. Ve dil puanından da önemli bir nokta, adayı değerlendiren jüri akademik olarak adaydan daha iyi olmalıdır. Yoksa bu iş sarpa sarar. Dergi konusunda da Quartile dereceleri önemsensin diyen olmuş arkadaşlar biz yayın yaptığımızı sanıyoruz (yanlış anlamayın zorundalık yüzünden saçmalayabiliyoruz demek istiyorum), bu sistem doktora bitirmiş adamlara tek isim yayın yazdırdı, ya arkadaşlar tek isim yayın ne demek bir düşünün hepimiz akademisyeniz ben konuyu yedim bitirdim bu konunun ağası benim demek (örneğin ben doktora konumu uzmanlığımı tabi ki danışman hocamdan öğrendim ama onun tek isim makalesi yok, benim var trajikomik) TÜBİTAK "multidisipliner çalışın" der ÜAK başlıca yazar tanımında "tek isim yazacaksın" der, biz ne yapacağız bilemiyorum. Konu dildi fakat tüm içimdekileri döktüm. Herkesin gönlündeki olur inşallah...


Adydoc
Şef
21 Ocak 2021 01:44

Dil konusunda abartilmamak sartiyla artisi bende destekliyorum , yillardir suregelen puan 65 iken bunun ustunde bir puana ancak kademeli olarak gecilmelidir. Bazi arkadaslar adaletten haktan hukuktan bahsetmisler, ancak docentlik kriterlerindeki adaletsizlikten bahseden yok. Neden en agir docwntlik sartlari muhendislik ve saglik alaninda, bunlarin maasimi fazla, rektorler bu gruptan mi cikiyor tabiki hayir. Hic bir uluslararasi yayini ve atifi olmayan malum bazi alanlarda onune gelen docent olurken meselenin sadece dile indirgenmesi sizcede komik degilmi. is lafa geldimi herkes adalet der ama uygulamada adalet yok. Bu karari alan arkadaslar tekrar dil sinavina girseler acaba nasil bir tablo ortaya cikar cok merak ediyorum. Ulkede onlarca rektorun uluslarasi yayini yok atifi yok ne kalitesinden bahsediyoruz biz. Olay her konuda oldugu gibi sadece kagit uzerinde kalite arttirmak.

biyolog0505, 3 yıl önce

Arkadaşlar, uzun zamandır yazmayayım diyorum ama yazası geliyor insanın. Belki kiminiz beni eleştirecek kiminiz hak verecek ama... BİZ NEYİN KAFASINI YAŞIYORUZ??? Ülkede yapılan sınavlar İngilizceyi ölçüyor mu ki biz derecelendirmesini tartışıyoruz? Dil sınavı kurslarında bi ara "ipucunu bul yapıştr" dönemi söz konusuydu, hatta ipucu bulamıyorsan cevabı en kısa/en uzun olana yönel diyebilen YDS direktörleri vardı. Bu yüzden dil sınavları ÖGESEN başkanı Vahdet Hocanın da dediği gibi aşamalı olursa şayet o zaman dil konusu hallolur. Hali hazırda devam eden sınavlarla yetenek çok da ölçülüyor diye düşünemiyorum. Bu arada ben merdivenden çıktım merdivene tekmeyi vurayım zihniyetinde de değilim eşitlik her zaman önemlidir. Fakat YÖK'e de hak veriyorum kimseye yaranamıyor, yaranamazda... Şahsi fikrim Üniversitelerin kendi öğretim elemanlarına Yabancı Dil Yüksekokullarında kapsamlı/aşamalı (reading, listening, writing ve tabi ki grammer) dil sınavlarını (Tüm Türkiye'de ortak olacak sorularla) yapmalarıdır. Madem ki üniversiteler özerk, dil konusunda da akademisyenleri ne durumda kendileri ölçsün, görevlendirmeyi yine ÖSYM yapsın sıkıntı yok ama dil sınavları TOEFL'a benzetmenin çok doğru olacağını düşünmekteyim. Ayrıca Doçentlik rüşt ispatı olduğu için bu rüştü ispat edecek adayların değerlendirilmesi mutlaka şeffaf olmalıdır. Bir jüri yazdığında raporunu hemen aday görebilmelidir. Ve dil puanından da önemli bir nokta, adayı değerlendiren jüri akademik olarak adaydan daha iyi olmalıdır. Yoksa bu iş sarpa sarar. Dergi konusunda da Quartile dereceleri önemsensin diyen olmuş arkadaşlar biz yayın yaptığımızı sanıyoruz (yanlış anlamayın zorundalık yüzünden saçmalayabiliyoruz demek istiyorum), bu sistem doktora bitirmiş adamlara tek isim yayın yazdırdı, ya arkadaşlar tek isim yayın ne demek bir düşünün hepimiz akademisyeniz ben konuyu yedim bitirdim bu konunun ağası benim demek (örneğin ben doktora konumu uzmanlığımı tabi ki danışman hocamdan öğrendim ama onun tek isim makalesi yok, benim var trajikomik) TÜBİTAK "multidisipliner çalışın" der ÜAK başlıca yazar tanımında "tek isim yazacaksın" der, biz ne yapacağız bilemiyorum. Konu dildi fakat tüm içimdekileri döktüm. Herkesin gönlündeki olur inşallah...


Dean_CORSO
Şube Müdürü
21 Ocak 2021 16:09

ÜAK Şubat 2021 den itibaren yapılması gereken tüm değişiklikleri yapsın en doğrusu bu. Uzayan süreç doğru olabilecek uygulamalarında gerçekleşmesini engelleyecektir. 55 dil barajı Yüksek lisansta istenirken doçentlikte de 55 olması doğru değildi. Olay sınavın niteliği değil aynı sınavda yüksek lisansa giren doktoraya başvuran adayla doçentliğe başvuran adaydan istene koşulların aynı olmaması gerekir. Fatih Terim'in dediği gibi hava koşulu tüm takımlar için geçerli bulunduğun lige göre senden performans beklenir.

Şubat 2021 den itibaren ÜAK dil barajını yükseltmesinin doğru olacağını savunuyorum benim düşüncem en az 65 mümkünse 70 olmalıdır.

Dergilerde başlıca eser gibi eserlerin Q1 -2 veya Q1 Q2 Q3 gibi şartların konulması yağmacı dergi kaosunu ortadan kaldıracaktır diye düşünüyorum umarım uygularlar.

Mühendislik vb alanlarda SCI dergi en az 40 puanının artık yükseltilme vakti geldi bu 80 olabilir.Bu nedenle taban başvuru puanı artmalı.

100 başvuru puanına her dönem binlerce aday sağlıyor ve ÜAK bu yükü kaldıramıyor her bilim dalına ait ayrı taban puan uygulanmalı ortalama 150 puan olabilir.

Ama tüm bu değişimleri ÜAK bir defada en kısa sürede uygulamaya sokmalı.

Bunlar benim düşüncelerim tabii ki farklı düşünen olabilir.

Hayırlısı olsun şimdiden.


sondoçent
Memur
21 Ocak 2021 16:31

Dil puanı ancak kanun değişikliğe olacağı için pek mümkün görünmüyor.


Dean_CORSO
Şube Müdürü
21 Ocak 2021 16:58

Sayın hocam kanun değil doçentlik yönetmeliği kapsamında olup kurum hızlıca değişikliği gerçekleştirecektir. Son derece hızlı yapılabilecek bir uygulama.

sondoçent, 3 yıl önce

Dil puanı ancak kanun değişikliğe olacağı için pek mümkün görünmüyor.


maninreality
Şube Müdürü
21 Ocak 2021 18:32

Bunlar güzel gelişmeler ama bence en az 70 olması gerekirdi başvuru puanının.

Diğer taraftan bana kalırsa bir diğer sorun da doktoradan mezun olur olmaz bir iki yıl içinde doçent olmanın da önüne geçilmesi gerekir, yani doktorayı bitirdikten sonra 4 yıl gibi bir süre doçentlik başvurusu için beklemesi gerekir adayların. Çünkü doçentlik sadece yayın puanı ile ilgili bir süreç değil akademik olgunlaşma da gerektiren bir iş. Nasıl ki bir doçent ünvanını aldıktan sonra prof. olabilmek için 5 yıl beklemesi gerekiyor benzer şekilde doktor olduktan sonra da bir pişme süresi şart. Bu forumda bile başlık açmış bir doktor öğrencisi arkadaş "daha 2 senem var doktoramın bitmesine nasıl doçent olurum" diye önceden yayın hazırlayıp bitirir bitirmez yayınlatacakmış artık ne hayır gelirse o yayınlardan ama çok artmaya başladı bu örnekler. Bu sisteme muhakkak müdahale gerektiren önemli bir sorun bana kalırsa.


Dean_CORSO
Şube Müdürü
21 Ocak 2021 19:33

Akademik olgunluk kavramının kazanılması eski hocaların da çok dikkat ettiği bir konudur. Bu konuda sizinle aynı görüşteyim.

maninreality, 3 yıl önce

Bunlar güzel gelişmeler ama bence en az 70 olması gerekirdi başvuru puanının.

Diğer taraftan bana kalırsa bir diğer sorun da doktoradan mezun olur olmaz bir iki yıl içinde doçent olmanın da önüne geçilmesi gerekir, yani doktorayı bitirdikten sonra 4 yıl gibi bir süre doçentlik başvurusu için beklemesi gerekir adayların. Çünkü doçentlik sadece yayın puanı ile ilgili bir süreç değil akademik olgunlaşma da gerektiren bir iş. Nasıl ki bir doçent ünvanını aldıktan sonra prof. olabilmek için 5 yıl beklemesi gerekiyor benzer şekilde doktor olduktan sonra da bir pişme süresi şart. Bu forumda bile başlık açmış bir doktor öğrencisi arkadaş "daha 2 senem var doktoramın bitmesine nasıl doçent olurum" diye önceden yayın hazırlayıp bitirir bitirmez yayınlatacakmış artık ne hayır gelirse o yayınlardan ama çok artmaya başladı bu örnekler. Bu sisteme muhakkak müdahale gerektiren önemli bir sorun bana kalırsa.

21 Ocak 2021 22:49

İki sene önce dil puanını düşürdüler oturduk çalıştık geçtik. Düşürmemiş olsalarda o puana göre çalışır onuda geçerdik. Tam dil hal oldu artık yayın yapalım diye çalışırken tutturdular dil puanını yükselteceğiz diye bizim çalışma şevkimizi mahvettiler. Böyle bir sistem olmaz sürekli şartlar değiştirilmez . Şdikileri etkilemeyecek şekilde 5 yıllık kararlar alırsın onu açıklasın kimse tepki göstermez. 2026 da şu pano düşünüyorum 2031 de şu pano 2036 da şu puana yükselteceğiz dersin millet ona göre bir yol haritası bir kariyer planlaması ayarlar kimsede tepki göstermez. Ama ben yaptım oldu dersen milleti mağdur edersin..
21 Ocak 2021 23:56

Bu ülke yap boz ile hiç bir yere varamaz, öncelikle yap bozdan vazgeçmemiz lazım, yabancı dil konusu öyle bir günde 65-70 yapılacak bir konu değildir, enine boyuna konuşulması tartışılması gereken bir durumdur.

1- son 20 yılda yapılan tüm dil imtihanlarının bir çoğu dengesiz istikrarsız ve şaibelidir. şimdi basit bir örnek 2013 de üds ve kpds nin yerine getirilen YDS tamane bir fetö prıjesidir, en ağır gramer yapısında dil imtihanı yapılmış, üds den 50-60 alanlar 30-35 e düşmüştür, bu durum 2017 ye yökdil çıkana kadar devam etmiştir, öncesinde ise gerek KPDS gerek ÜDS gerekse İLETS İmtihanları ile binlerce sözüm ona akademisyen dil barajını geçmiştir. tabi ki bileğinin hakkıyla geçenler vardır, onlara sözüm yoktur, ancak 2004-2014 arası ösym nin yaptığı sınavlar fetönün kontrolünde yapılmış bir çok şaibe olmuştur. üds den kpds den 80 almış bir çok akademisyen gördüm, şu soruyu çöz dedim çözemedi, okuduğunu anlama sıfır, konuşma one diyemiyor van diyor van, adam 80 almış, şimdi o adam prof. eeee siz diyorsunuzki dil 65-70 olsun tabi bence 80 olsun garibim 79 alsın fetöden 80 alan onun jürisinde olsun, okuduğunu anlamadığı için öylesine bir rapor yazsın ya da asistanına yazdırsın,

2-yav arkadaş bu ülkede dil eğitimi vardı da bu millet almadımı, düşünün adam zehir gibi ülkenin en iyi tıp fakültesini bitiriyor yabancı dili yok, bu onun suçumu, ne yapalım bu adamı akademisyen yapmayalımmı tus imtihanında dil sorunumu koyalım eskiden o da vardı tıpçılar tus dil barajını geçemiyordu, sonra baktılar olmuyor sorunu çözdüler. bu ülkede nerede nasıl dil eğitimi veriliyor, eğitim dilimiz Türkçe, 12 sene yabancı dil eğitimi veriyorsun senin ingilizce öğretmenlerin üds den kpds den yds den yökdil den 70 alamıyor sonra bunlar ortaokulda lisede dil eğtimi veriyor, sonra akademisyen dil eğitimi için kurslara gidiyor, vay akın dildi vay yakın dildi, hem zamanı hem parası gidiyor, ne öğreniyor, of u şuraya koy which i şuraya koy, kişi gördüysen who koy, en kısa cevabı işaretle, roma rakamlı sorularda 2 numaralı cümleden başla vs vs, eee ne öğrendi bu adam girdi aldı sınavı yayınlarda tamam doçent oldu, makaleleri kim yazdı o kurstan aldığı dersler sayesinde mi yazdı, bu ülkede ingilizce kendi makalesini yazan %5 dir bu rakam ıda en üstten verdim, ha ben odtü hocasıyım bizde herkes kendi yazar diyebilir birisi helal olsun onlara sözüm yok, ben etrafımdan gördüklerimi diyorum bu %5 i o da en üst rakamı yazdım, kimse kendi ingilizce makalesini yazmıyor arakadaş, kimse de kusura bakmasın, en iyiyim diyen bile dil edit'i için bir ton para veriyor, o vakit şapka öne konulup düşünülmesi gerek, yabancı dil ile harcanan zaman enerji bu ülkenin enerjisi, zaman bu ülkenin zamanı, şunu da net belirteyim şakır şakır ingilizlizce konuşan ağzını büke büke şımara şımara ingilizce konuşan çok akademisyen gördüm bilimsel olarak hiç bir şey bilmiyor, (bileninide gördüm) yabancı dil bilmek bilim adamını kaliteli, az bilmek kalitesiz yapmıyor, kendine yetecek düzeyde yabancı dile sahip canavar gibi akademisyenlerde var hem de çok var.

Sonuç olarak yabancı dil akademinin barajı olmamalı, yabancı dil kesinlikle öğretilmeli,öğrenilmeli oan itirazım yok, özellikle okuma, okuduğunu anlama ve tabi ki yapılabilyorsa da makale yazma keşke öğretilse ama bir kez daha ifade ediyorum, son 20-30 yıldaki dil imtihanları gibi imtihanlar ile yabancı dil baraj olamaz. adam fizikçimi, kimyacımı ver eline son çıkan bir makaleyi okusun özetlesin ne kadar anlamış al bu adamı gerçek ölçüm yapan jürinin karşısına işte o vakit deki yok arkadaş bak bu kimya literatürünü sen yarısınıı bile anlamamışsın git dilini biraz geliştir de. gitsin geliştirsin, işte yabancı dil imtihanı böyle yapılır. ingilizin, amerikalının kendi çocuklarına gençlerine sormadığı ağır gramer soruları ile samanlıkta iğne arar tarzda ağır çeldirici parağraf soruları ile imtihan yapılmaz, bunun adı imtihan olmaz.

ayrıca dama çıkıp merdiveni atanlar yökün gönderdiği ankete 65-70-75 olsun diyenler çok ama çok bencilsiniz, bende doçent oldum ama kesinlikle dil barajı 55 devam etmeli dedim.

Toplam 190 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi