İİBF fakülte tercihleri konusunda eşitlik bekliyor. Diğer fakülte mezunlarına çerez diye okutulan ve itibarsızlaştırılan İİBF bölümlerinin yanında diğer bölümlerin de okutulması konusunda fırsat eşitliğine aykırı uygulamanın son bulmasını bekliyor. çünkü aöf denilen sistem haksız rekabettir. Birileri okuduğu fakültenin yanına 33 not ortalaması ile sınıf geçiren aöf sisteminde iibf'yi ikinci fakülte olarak okuyor. AÖF' nin ne kadar kolay bir sistem olduğu inkar edilemez bir gerçektir.
Şu an Türkiye'de 1.300.000 civarında AÖF İİBF okuyan kişi vardır. Bunların büyük bir bölümü iibfyi 2. üniversite kapsamında örgün fakültelerinin(mf, ef, fef vs.) yanında çerezlik ve geleceğini garanti altına alma amaçlı okumaktadır. Bu bir eğitim kaosudur, bu bir eğitim anarşisidir. Bu kadar sıradanlaştırılan ve değersizleştirilen ikinci bir fakülte yoktur Türkiye'de.
Bu nedenle İİBF hakkını istiyor. ya tüm bölümlerin AÖF'ye açılmasını ya da ikinci üniversite kapsamında AÖF İİBF'nin de kapatılmasını bekliyor.
İİBF'nin talepleri ve tespitleri:
-
AÖF parayla diploma dağıtan bir fakülte özelliğini İİBF'nin sırtına kambur etmemelidir.
-
AÖF eğitim ve sınav kalitesi olarak dünya standartlarından çok uzaktır.
-
AÖF okuyan insanlar kalitesizdir demek ne kadar büyük bir yanlışsa AÖF sistemi iyi, yeterli bir sistemdir demek de o kadar yanlıştır.
-
AÖF öğrencileri kolaya alıştıran bir sistemdir. araştırma ve geliştirmeye yabancıdır.
-
AÖF kağıt üzerinden öğretim verir. bu nedenle ders ortamında karşılıklı etkileşim olmadan öğrenciler kitaplardan çalışarak sınıf geçer.
-
AÖF'nin eğitim ve sınav kalitesinin acilen yükseltilmesi gereklidir.
-
AÖF İİBF'nin düşmanı olmuştur. Zira Ankara Siyasal mezununun elinde tercihler için tek diploma varken Van 100. Yıl Üniversitesinden mezun bir kimya mezununun elinde hem kimya hem işletme diploması olmaktadır. AÖF, İİBF öğrencilerini hayata 1-0 geriden başlatmaktadır.
-
AÖF'nin derdi para olmamalıdır. Öncelikle kamu yararını gözetlemelidir. bu durumda ikinci üniversite kapsamında sınırsız, şartsız ve elemesiz tercih hakkı kamu yararına aykırıdır, hak gaspıdır.
-
Şu an Türkiye'de 350.000'e yakın KPSS'ye giren İİBF mezunu vardır. Ancak bu sayı sınava girerken İİBF diploması ile başvuru yapanlara aittir. Bu hesabın içinde ikinci üniversite mezunları dahil değildir. onları kattığımızda 500.000'e yakın bir sayı ortaya çıkar.
-
Türkiye'nin en büyük öğrenci kitlesine dönüşen İİBF'nin geri döndürülemez bir yola sürüklenmemesi için İİBF aleyhine dönen bu sistemin bir an önce revize edilmesi elzem olmuştur.
-
Nasıl ki eğim fakültelerinin ikinci öğretimi ve AÖF bölümleri bu fakültelerden mezun olanlar ve bu fakülte öğrencilerinin talepleri doğrultusunda kapatıldıysa AÖF İİBF bölümünün de bu şekilde İİBF mezunlarının talepleri doğrultusunda ya revize edilmesi ya da kapatılması şarttır.
İkinci Üniversite ile ilgili sayısal veriler: 2001'de 8 bin 414, 2002'de 5 bin 775, 2003'de 9 bin 38, 2004'te 10 bin 253, 2005'te 14 bin 344, 2006'da 19 bin 572, 2007'de 26 bin 271, 2008'de 28 bin 964, 2009'da 38 bin 772, 2010'da 42 bin 644, 2011'de 50 bin 162 ve 2012'de ise 128 bin 350 olduğu görülüyor.
12 yıllık toplam sayı: 374.459'dur.
2010-2011-2012 yıllarının toplamı: 221.156 ile bu tablonun nasıl bir yere doğru evrildiği ortadadır. Zira 12 yıllık verinin 2/3'si sadece son 3 seneye aittir. bu şekilde devam ederse İİBF'yi nasıl bir karanlık geleceğin beklediği ortadadır. İkinci üniv kapsamında okunan İİBF bölüm sayısı toplamda %70'e yakındır. Bu da sadece son 3 yıllık mezun sayısıyla hesap edilse ikinci üniversite kapsamında yaklaşık 150.000 AÖF İİBF öğrencisi yapar. Dikkat edelim ki 2013 verileri henüz yayınlanmamıştır.
İİBF fakülte tercihleri konusunda eşitlik bekliyor. Diğer fakülte mezunlarına çerez diye okutulan ve itibarsızlaştırılan İİBF bölümlerinin yanında diğer bölümlerin de okutulması konusunda fırsat eşitliğine aykırı uygulamanın son bulmasını bekliyor. çünkü aöf denilen sistem haksız rekabettir. Birileri okuduğu fakültenin yanına 33 not ortalaması ile sınıf geçiren aöf sisteminde iibf'yi ikinci fakülte olarak okuyor. AÖF' nin ne kadar kolay bir sistem olduğu inkar edilemez bir gerçektir.
Şu an Türkiye'de 1.300.000 civarında AÖF İİBF okuyan kişi vardır. Bunların büyük bir bölümü iibfyi 2. üniversite kapsamında örgün fakültelerinin(mf, ef, fef vs.) yanında çerezlik ve geleceğini garanti altına alma amaçlı okumaktadır. Bu bir eğitim kaosudur, bu bir eğitim anarşisidir. Bu kadar sıradanlaştırılan ve değersizleştirilen ikinci bir fakülte yoktur Türkiye'de.
Bu nedenle İİBF hakkını istiyor. ya tüm bölümlerin AÖF'ye açılmasını ya da ikinci üniversite kapsamında AÖF İİBF'nin de kapatılmasını bekliyor.
İİBF'nin talepleri ve tespitleri:
-
AÖF parayla diploma dağıtan bir fakülte özelliğini İİBF'nin sırtına kambur etmemelidir.
-
AÖF eğitim ve sınav kalitesi olarak dünya standartlarından çok uzaktır.
-
AÖF okuyan insanlar kalitesizdir demek ne kadar büyük bir yanlışsa AÖF sistemi iyi, yeterli bir sistemdir demek de o kadar yanlıştır.
-
AÖF öğrencileri kolaya alıştıran bir sistemdir. araştırma ve geliştirmeye yabancıdır.
-
AÖF kağıt üzerinden öğretim verir. bu nedenle ders ortamında karşılıklı etkileşim olmadan öğrenciler kitaplardan çalışarak sınıf geçer.
-
AÖF'nin eğitim ve sınav kalitesinin acilen yükseltilmesi gereklidir.
-
AÖF İİBF'nin düşmanı olmuştur. Zira Ankara Siyasal mezununun elinde tercihler için tek diploma varken Van 100. Yıl Üniversitesinden mezun bir kimya mezununun elinde hem kimya hem işletme diploması olmaktadır. AÖF, İİBF öğrencilerini hayata 1-0 geriden başlatmaktadır.
-
AÖF'nin derdi para olmamalıdır. Öncelikle kamu yararını gözetlemelidir. bu durumda ikinci üniversite kapsamında sınırsız, şartsız ve elemesiz tercih hakkı kamu yararına aykırıdır, hak gaspıdır.
-
Şu an Türkiye'de 350.000'e yakın KPSS'ye giren İİBF mezunu vardır. Ancak bu sayı sınava girerken İİBF diploması ile başvuru yapanlara aittir. Bu hesabın içinde ikinci üniversite mezunları dahil değildir. onları kattığımızda 500.000'e yakın bir sayı ortaya çıkar.
-
Türkiye'nin en büyük öğrenci kitlesine dönüşen İİBF'nin geri döndürülemez bir yola sürüklenmemesi için İİBF aleyhine dönen bu sistemin bir an önce revize edilmesi elzem olmuştur.
-
Nasıl ki eğim fakültelerinin ikinci öğretimi ve AÖF bölümleri bu fakültelerden mezun olanlar ve bu fakülte öğrencilerinin talepleri doğrultusunda kapatıldıysa AÖF İİBF bölümünün de bu şekilde İİBF mezunlarının talepleri doğrultusunda ya revize edilmesi ya da kapatılması şarttır.
İkinci Üniversite ile ilgili sayısal veriler: 2001'de 8 bin 414, 2002'de 5 bin 775, 2003'de 9 bin 38, 2004'te 10 bin 253, 2005'te 14 bin 344, 2006'da 19 bin 572, 2007'de 26 bin 271, 2008'de 28 bin 964, 2009'da 38 bin 772, 2010'da 42 bin 644, 2011'de 50 bin 162 ve 2012'de ise 128 bin 350 olduğu görülüyor.
12 yıllık toplam sayı: 374.459'dur.
2010-2011-2012 yıllarının toplamı: 221.156 ile bu tablonun nasıl bir yere doğru evrildiği ortadadır. Zira 12 yıllık verinin 2/3'si sadece son 3 seneye aittir. bu şekilde devam ederse İİBF'yi nasıl bir karanlık geleceğin beklediği ortadadır. İkinci üniv kapsamında okunan İİBF bölüm sayısı toplamda %70'e yakındır. Bu da sadece son 3 yıllık mezun sayısıyla hesap edilse ikinci üniversite kapsamında yaklaşık 150.000 AÖF İİBF öğrencisi yapar. Dikkat edelim ki 2013 verileri henüz yayınlanmamıştır.