Günaydın... bana sorulan sorulara cevaplar.
1- ohalden sonra açığa alınanlardan iade olan var ( 45 gün sonra dönen var)
2- zarf gelmeyenlerin idari dosyaları olumlu ise adli de olumlu olursa zaten iade olacak ama idari olumlu ya da olumsuz bunu kimse bilemez.
3- şimdiye kadar birşey bulmadılar bulsalardı ihraç ederlerdi ohalde o kadar khk çıktı etselerdi orda ederlerdi düşüncesi doğru değil ,kanuni olarak tam eksiksiz işlem yapmak istiyorlar çünkü kanuna göre (657 ve 7145) tam manasıyla işlem yapmak istiyorlar. İhraç ederlerse kanundaki bir açıktan dolayı bir emsal iade kararı çıkarsa genel olarak emsal teşkil edecektir.
4- tahkikat yapan birimler belli. Matbu sorular var + veya - verip sonunda Bilgi notu ( uzun süre ikamet ettiğin yere, köye mahalleye ve çevrene , eski çalıştığın ile de sormak da dahil) hazırlanıyor.
5- şu an iade veya ihraçlara müfettişlerin bitirip bildirdiği dosyalara göre kurul karar veriyor.
6-beraat veya takipsizlik alanların dosyaları kapanıyor diye birşey yok.her dosyanın içeriği kendine özgüdür.
7-danıştayın kodlama ile ilgili azlık oyu kararı var: özetle kodlama yapılmıştır ama bu genel geçer değildir kodlamayı yapan kişinin kendi görüşünü belirmektedir bu da her türlü şüpheden uzak somut delil olmamakla beraber masumiyet karinesine( aksi ispatlanıncaya kadar herkes masumdur) aykırıdır.
Ayrıca önemli olduğunu düşündüğüm bir konuda güzel bir kararlara ulaştım.
1-Danıştayın esas:2018/565 karar no:2019/3157 kararında dosyada bulunan tanık ifadelerinin soyut ve sübjektif değerlendirme olduğu ve somut suçlama olmadığından iade kararı verilmiştir.
2-Danıştay esas no:2010/1591 karar no:2013/439 kararında diyorki personel lehine olan kanun maddeleri uygulanır.
Özetle : ohal bitmeden önce açığa alınan personel 657ye tabiydi ( devlet memurluğundan çıkarılmayı gerektiren bir fiil işlendiğinde 2 yıl içinde ceza verilmezse zaman aşımına uğrar) ama 7145 çıkarıldı( ilgili mevzuatında süreleri dolan personelin işlemi yapan makam tarafından 3 ay içinde gözden geçirilir ve bir işleme gerek kalmadan uzaklaştırma tedbirine devam edilir). Danıştayın emsal kararları ve içtihadı birleştirme kararları var. İnşallah mahkemeye gerek kalmadan iadeler olur ama olumsuz bir durumda mahkemeler bunu bozacaktır.
Bence 7145 e göre işlem yapmada bir tereddüt var çünkü kanun geriye yürümez. İadelerin az ve işlemlerin bu kadar uzamasında bunun da etkisi var. İdare,bölge işarete mahkemeleri ve Danıştay genelde duruşmasız olarak evrak üzerinden yapıyor işlerini. Kanuna bakıyor emsal kararlara,içtihatlara bakıyor. Daha önce de yazmıştım idare,bölge idare ve danıştaya esastan( dosyanın içeriğine göre)dava açılır ama usul yönünden de sakatlık olduğu(yukarıda bahsettiğim 657 ve 7145 ile ilgili) için de bu duruma atıfta bulunmak kesinlikle gerekli.
Günaydın... bana sorulan sorulara cevaplar.
1- ohalden sonra açığa alınanlardan iade olan var ( 45 gün sonra dönen var)
2- zarf gelmeyenlerin idari dosyaları olumlu ise adli de olumlu olursa zaten iade olacak ama idari olumlu ya da olumsuz bunu kimse bilemez.
3- şimdiye kadar birşey bulmadılar bulsalardı ihraç ederlerdi ohalde o kadar khk çıktı etselerdi orda ederlerdi düşüncesi doğru değil ,kanuni olarak tam eksiksiz işlem yapmak istiyorlar çünkü kanuna göre (657 ve 7145) tam manasıyla işlem yapmak istiyorlar. İhraç ederlerse kanundaki bir açıktan dolayı bir emsal iade kararı çıkarsa genel olarak emsal teşkil edecektir.
4- tahkikat yapan birimler belli. Matbu sorular var + veya - verip sonunda Bilgi notu ( uzun süre ikamet ettiğin yere, köye mahalleye ve çevrene , eski çalıştığın ile de sormak da dahil) hazırlanıyor.
5- şu an iade veya ihraçlara müfettişlerin bitirip bildirdiği dosyalara göre kurul karar veriyor.
6-beraat veya takipsizlik alanların dosyaları kapanıyor diye birşey yok.her dosyanın içeriği kendine özgüdür.
7-danıştayın kodlama ile ilgili azlık oyu kararı var: özetle kodlama yapılmıştır ama bu genel geçer değildir kodlamayı yapan kişinin kendi görüşünü belirmektedir bu da her türlü şüpheden uzak somut delil olmamakla beraber masumiyet karinesine( aksi ispatlanıncaya kadar herkes masumdur) aykırıdır.
Ayrıca önemli olduğunu düşündüğüm bir konuda güzel bir kararlara ulaştım.
1-Danıştayın esas:2018/565 karar no:2019/3157 kararında dosyada bulunan tanık ifadelerinin soyut ve sübjektif değerlendirme olduğu ve somut suçlama olmadığından iade kararı verilmiştir.
2-Danıştay esas no:2010/1591 karar no:2013/439 kararında diyorki personel lehine olan kanun maddeleri uygulanır.
Özetle : ohal bitmeden önce açığa alınan personel 657ye tabiydi ( devlet memurluğundan çıkarılmayı gerektiren bir fiil işlendiğinde 2 yıl içinde ceza verilmezse zaman aşımına uğrar) ama 7145 çıkarıldı( ilgili mevzuatında süreleri dolan personelin işlemi yapan makam tarafından 3 ay içinde gözden geçirilir ve bir işleme gerek kalmadan uzaklaştırma tedbirine devam edilir). Danıştayın emsal kararları ve içtihadı birleştirme kararları var. İnşallah mahkemeye gerek kalmadan iadeler olur ama olumsuz bir durumda mahkemeler bunu bozacaktır.
Bence 7145 e göre işlem yapmada bir tereddüt var çünkü kanun geriye yürümez. İadelerin az ve işlemlerin bu kadar uzamasında bunun da etkisi var. İdare,bölge işarete mahkemeleri ve Danıştay genelde duruşmasız olarak evrak üzerinden yapıyor işlerini. Kanuna bakıyor emsal kararlara,içtihatlara bakıyor. Daha önce de yazmıştım idare,bölge idare ve danıştaya esastan( dosyanın içeriğine göre)dava açılır ama usul yönünden de sakatlık olduğu(yukarıda bahsettiğim 657 ve 7145 ile ilgili) için de bu duruma atıfta bulunmak kesinlikle gerekli.