Arkadaşlar merhaba,
Geleneksel gıdalar konusunda tüketici davranışlarını ölçmek amaçlı bir anket yürütüyorum. Anketim 5 dakikayı geçmeyecek şekilde düzenlenmiş, yardımcı olabilirseniz çok minnettar olurum.
Buradan anketime ulaşmanız mümkün. Lütfen tıklayınız fill it out in Google Forms .
Şimdden teşekkürer.
Geleneksel Ürünlerin Elektronik Ticaret Yoluyla Pazarlanması
Geleneksel/yöresel ürünlerinin elektronik ticaret yoluyla pazarlanması üzerine bir araştırma yürütmekteyim. Bu kapsamda, tüketicilerin gıda ürünlerinin satın alınmasına yönelik davranışlarını tespit etmek amaçlı bir dizi soru seti hazırlanmıştır. Lütfen ankete başlamadan önce lütfen aşağıdaki bilgiyi okuyunuz.
VARSAYIMSAL SENARYO
Kırsal alanlarda yaşayan, tarımsal aktivitelerle uğraşan nüfus her geçen gün giderek sürdürdüğü tarımsal aktiviteden vazgeçerek kentlere göçerek birer tüketici konumuna gelmektedir. Diğer yanda tüketiciler güvenilir gıdaya erişimde sorunlarla karşılaşmakta olup, geleneksel üretime dayalı geleneksel/yöresel ürünlere olan talep artmasına karşın, pazarlama ağındaki mevcut sorunlardan dolayı erişim sağlayamamaktadırlar. ABD?de devlet kanalıyla ?pazar yapıcı? isimli bir ulusal ağ oluşturulmuştur. Bu ulusal ağ, çiftçileri, gıda perakendecilerini, halleri, gıda sağlayıcıları ve tüketicileri birbirine bağlamaktadır. Dolayısıyla, oluşturulan ağ vasıtasıyla ortalama tüketicinin daha sağlıklı, daha taze ve daha lezzetli gıdaya erişimini sağlayacak sanal bir market inşa edilmiştir.
Geleneksel ürün Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliğinde, geleneksel hammaddeler kullanılarak üretilen veya geleneksel bir bileşim ya da geleneksel bir üretim biçimi ile tanımlanan veya doğrudan geleneksel bir üretim biçimine dayanmamakla birlikte, böyle bir üretim tarzını yansıtan işlemlerden geçirilmiş ürün anlamına gelmektedir.
Araştırma projesi geleneksel ürünlerin e-ticaret yoluyla pazarlanması ile ilgili sizin görüşlerinizi değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Elektronik ticaret yoluyla geleneksel ürünler denildiğinde, yeni pazara girme, pazarda liderliği yakalama, aracıların ortadan kaldırılarak maliyetlerin düşürülmesi, üretimden nihai tüketiciye geçen zamanın en aza indirilmesi, envanterin azaltılarak nakit para akışının maksimize edilmesi, ödeme zamanlarının iyileştirilmesi ve müşteri hizmetlerindeki iyileştirmeyi kapsamaktadır.
Arkadaşlar merhaba,
Geleneksel gıdalar konusunda tüketici davranışlarını ölçmek amaçlı bir anket yürütüyorum. Anketim 5 dakikayı geçmeyecek şekilde düzenlenmiş, yardımcı olabilirseniz çok minnettar olurum.
Buradan anketime ulaşmanız mümkün. Lütfen tıklayınız fill it out in Google Forms .
Şimdden teşekkürer.
Geleneksel Ürünlerin Elektronik Ticaret Yoluyla Pazarlanması
Geleneksel/yöresel ürünlerinin elektronik ticaret yoluyla pazarlanması üzerine bir araştırma yürütmekteyim. Bu kapsamda, tüketicilerin gıda ürünlerinin satın alınmasına yönelik davranışlarını tespit etmek amaçlı bir dizi soru seti hazırlanmıştır. Lütfen ankete başlamadan önce lütfen aşağıdaki bilgiyi okuyunuz.
VARSAYIMSAL SENARYO
Kırsal alanlarda yaşayan, tarımsal aktivitelerle uğraşan nüfus her geçen gün giderek sürdürdüğü tarımsal aktiviteden vazgeçerek kentlere göçerek birer tüketici konumuna gelmektedir. Diğer yanda tüketiciler güvenilir gıdaya erişimde sorunlarla karşılaşmakta olup, geleneksel üretime dayalı geleneksel/yöresel ürünlere olan talep artmasına karşın, pazarlama ağındaki mevcut sorunlardan dolayı erişim sağlayamamaktadırlar. ABD?de devlet kanalıyla ?pazar yapıcı? isimli bir ulusal ağ oluşturulmuştur. Bu ulusal ağ, çiftçileri, gıda perakendecilerini, halleri, gıda sağlayıcıları ve tüketicileri birbirine bağlamaktadır. Dolayısıyla, oluşturulan ağ vasıtasıyla ortalama tüketicinin daha sağlıklı, daha taze ve daha lezzetli gıdaya erişimini sağlayacak sanal bir market inşa edilmiştir.
Geleneksel ürün Türk Gıda Kodeksi Yönetmeliğinde, geleneksel hammaddeler kullanılarak üretilen veya geleneksel bir bileşim ya da geleneksel bir üretim biçimi ile tanımlanan veya doğrudan geleneksel bir üretim biçimine dayanmamakla birlikte, böyle bir üretim tarzını yansıtan işlemlerden geçirilmiş ürün anlamına gelmektedir.
Araştırma projesi geleneksel ürünlerin e-ticaret yoluyla pazarlanması ile ilgili sizin görüşlerinizi değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Elektronik ticaret yoluyla geleneksel ürünler denildiğinde, yeni pazara girme, pazarda liderliği yakalama, aracıların ortadan kaldırılarak maliyetlerin düşürülmesi, üretimden nihai tüketiciye geçen zamanın en aza indirilmesi, envanterin azaltılarak nakit para akışının maksimize edilmesi, ödeme zamanlarının iyileştirilmesi ve müşteri hizmetlerindeki iyileştirmeyi kapsamaktadır.