Öff yahu, hakkaten öf.
Bizim arkadaşlarımız neden okuma özürlü, neden linke tıklayıp da okumuyor, neden hemen girip 50 yıllık kafayla yorum yapıyor? Çalıştığınız kurumun en üst fetva mercii Din İşleri Yüksek Kurulu. Buradan üstte fetva verecek yer var mı, bence yok. A hocası, B hocası şuna haram, buna helal diyor olabilir. Siz camide size soru soran cemaate "evet din işleri yüksek kurulu öyle demiş olabilir, ama onlar yanlış biliyor, doğrusu şudur" diyebilir misiniz, bu mümkün mü?Adamı ne yaparlar o zaman biliyor musunuz, memuriyetten atılırsınız, amirinizin fikrine zıt görüş bildirmekten. Çıkmış hala "ama şu hoca öyle demiyoooo, bu hoca haram diyoooo". Çalışma kardeşim o zaman diyanette, maaş alma bu kurumdan, o fetva veren hocanın yanında işe başla. Ne işin var burada. Çok biliyorsan da sen kur bir kurul, sen fetva yayınla.
Arkadaşlar okuyun, okuyun, yukarda link verdim, orayı okuyun. Hala okumuyorsanız, Din işleri yüksek kurulunun verdiği fetva, deliliyle ispatıyla işte şöyle:
Faizin haram olduğunda şüphe yoktur. Ancak banka promosyonları için bunların faiz olduğunu söylemek mümkün değildir. Konu ile ilgili açıklama aşağıdadır:
Kamu kurum ve kuruluşları, çalışanlarının ücret ve maaşlarını anlaşmalı her hangi bir bankadan alabilirler. Bankaların, bu hizmetleri yürütme konusunda kurum ve kuruluşlarca kendilerinin tercih edilmesi için gerek kurum ve kuruluşlara gerekse çalışanlarına vermiş oldukları promosyonlar hediye mahiyetinde olup faiz niteliği taşımaz. Bankanın vermiş olduğu fazlalığın faiz olabilmesi için, kurum çalışanları ya da onlar adına yöneticilerin banka ile faiz akdi yapmaları gerekir. Örneğin, kurum çalışanları, hesaplarında bulunan paranın şu miktarını şu kadar gün çekmeyip hesabında tutacaklar ve bunun karşılığında da kendilerine şu miktarda fazlalık verilecektir şeklinde bir akid yapılsa faiz olur. Burada böyle bir şart yok. Dolayısıyla, dileyen dilediği miktarda parayı hesabında tutabilmekte, dileyen de dilediği miktarda parayı hesabından çekebilmektedir. Buna göre, maaşınızı aldığınız bankanın, gerek nakit gerekse eşya olarak vereceği promosyonu bağlı olduğunuz kurum, yaptığı anlaşmaya göre kurum için harcayabileceği/kullanabileceği gibi kurum çalışanlarına da dağıtabilir. Bu itibarla, ücretlilerin her hangi bir faiz anlaşması yapmaksızın maaşlarını aldıkları bankanın vermiş olduğu parayı harcamalarında bir sakınca yoktur.
Öff yahu, hakkaten öf.
Bizim arkadaşlarımız neden okuma özürlü, neden linke tıklayıp da okumuyor, neden hemen girip 50 yıllık kafayla yorum yapıyor? Çalıştığınız kurumun en üst fetva mercii Din İşleri Yüksek Kurulu. Buradan üstte fetva verecek yer var mı, bence yok. A hocası, B hocası şuna haram, buna helal diyor olabilir. Siz camide size soru soran cemaate "evet din işleri yüksek kurulu öyle demiş olabilir, ama onlar yanlış biliyor, doğrusu şudur" diyebilir misiniz, bu mümkün mü?Adamı ne yaparlar o zaman biliyor musunuz, memuriyetten atılırsınız, amirinizin fikrine zıt görüş bildirmekten. Çıkmış hala "ama şu hoca öyle demiyoooo, bu hoca haram diyoooo". Çalışma kardeşim o zaman diyanette, maaş alma bu kurumdan, o fetva veren hocanın yanında işe başla. Ne işin var burada. Çok biliyorsan da sen kur bir kurul, sen fetva yayınla.
Arkadaşlar okuyun, okuyun, yukarda link verdim, orayı okuyun. Hala okumuyorsanız, Din işleri yüksek kurulunun verdiği fetva, deliliyle ispatıyla işte şöyle:
Faizin haram olduğunda şüphe yoktur. Ancak banka promosyonları için bunların faiz olduğunu söylemek mümkün değildir. Konu ile ilgili açıklama aşağıdadır:
Kamu kurum ve kuruluşları, çalışanlarının ücret ve maaşlarını anlaşmalı her hangi bir bankadan alabilirler. Bankaların, bu hizmetleri yürütme konusunda kurum ve kuruluşlarca kendilerinin tercih edilmesi için gerek kurum ve kuruluşlara gerekse çalışanlarına vermiş oldukları promosyonlar hediye mahiyetinde olup faiz niteliği taşımaz. Bankanın vermiş olduğu fazlalığın faiz olabilmesi için, kurum çalışanları ya da onlar adına yöneticilerin banka ile faiz akdi yapmaları gerekir. Örneğin, kurum çalışanları, hesaplarında bulunan paranın şu miktarını şu kadar gün çekmeyip hesabında tutacaklar ve bunun karşılığında da kendilerine şu miktarda fazlalık verilecektir şeklinde bir akid yapılsa faiz olur. Burada böyle bir şart yok. Dolayısıyla, dileyen dilediği miktarda parayı hesabında tutabilmekte, dileyen de dilediği miktarda parayı hesabından çekebilmektedir. Buna göre, maaşınızı aldığınız bankanın, gerek nakit gerekse eşya olarak vereceği promosyonu bağlı olduğunuz kurum, yaptığı anlaşmaya göre kurum için harcayabileceği/kullanabileceği gibi kurum çalışanlarına da dağıtabilir. Bu itibarla, ücretlilerin her hangi bir faiz anlaşması yapmaksızın maaşlarını aldıkları bankanın vermiş olduğu parayı harcamalarında bir sakınca yoktur.