Hizmet puanı-hizmet bölgesi ilişkisi sizin için tabu olabilir, benim için değil. Sizin anlamadığınız; çalışılan kurumun şehir merkezine kaç km uzak olduğu, gidilen yolun asfalt mı toprak mı olduğu, elektriğin ne sıklıkla kesildiği, o bölgede oturan kişilerin sosyal ve ekonomik durumu puanı etkilerken, siz bunları doğru kabul ederken öğretmenin vasıflarını yok sayıyorsunuz. Eğitim veren kişiler eğitimin faydası olmadığını savunuyor... Aldığınız eğitim size yaramıyor olabilir. Ki yukarıda bir öğretmen öğretmen için lisans eğitimi bile gerkesiz diyor... Bu mantıkla öğretmen olmuş... Yani babadan atadan böyle gördük, kervan yolda dizilir deyip öğretmenlik yapacaksınız galiba. kendi sığ bakış açınızla ve çevrenizde gördüklerinizle mutlak genellemeler yapıyorsunuz. Öğretmenliği sadece sınıfta bir şeyler konuşup gitmek sanıyorsunuz herhalde. Tecrübe önemli diye bir argüman ortaya atmaya başladınız. Tecrübenin önemli olmadığı meslek mı var? Buna itiraz eden mı var? Bilmediğin bir bilgiyi, teknolojiyi gelişmeyi hangi tecrübe ile öğrenciye aktaracaksın. Tecrübe sadece bir meslekte zaman geçirmek mi? Öğretmenlik tecrübesi ile konu hakkındaki bilgi ve tecrübeyi karıştırmayın. Otla samanı sürekli karıştırıyorsunuz. Özellikle meslek branşı öğretmenlerinin kendini ciddi anlamda geliştirmesi lazım, değişen teknolojiye ayak uydurması, gençleri anlaması, piyasanın ihtiyaç duyduğu elemanı yetiştirmesi lazım. 30 yıl önceki bilgiyi öğrenciye aynı yöntemle aktarmak öğretmenlik değildir. Tarih matematik gibi branşlarda sürekli değişen bir bilgi daha az olsa da genelleme yapmanız yanlış olur. Belli bir yaşın üstündeki öğretmenler arasında bilgisayar hatta akıllı telefon kullanmayı bilmeyenler var. Benim çevremde bol miktarda yaşı ilerlemiş ama öğrenciye bilgi aktarmayan, öğretmesi gereken bilgi anlamında öğrenciden geride olan öğretmenler var. Diyorsun ki senin gelişiminin bana ne faydası var? Öğretmen gelişirse öğrenci gelişir, toplum gelişir eğitimin amacı bu değil mi zaten. Aradaki ilişkiyi kuramıyorsanız öğretmen nedir, ne işe yarar!Teknoloji üretelim bilim üretelim vs diye sağda solda konuşmakla, öğrencilere "gençler, çalışın yapın" demekle olmuyor bu işler. Öğrenciyi geçmişe değil geleceğe hazırlamaya çalışıyoruz...
Hizmet puanı-hizmet bölgesi ilişkisi sizin için tabu olabilir, benim için değil. Sizin anlamadığınız; çalışılan kurumun şehir merkezine kaç km uzak olduğu, gidilen yolun asfalt mı toprak mı olduğu, elektriğin ne sıklıkla kesildiği, o bölgede oturan kişilerin sosyal ve ekonomik durumu puanı etkilerken, siz bunları doğru kabul ederken öğretmenin vasıflarını yok sayıyorsunuz. Eğitim veren kişiler eğitimin faydası olmadığını savunuyor... Aldığınız eğitim size yaramıyor olabilir. Ki yukarıda bir öğretmen öğretmen için lisans eğitimi bile gerkesiz diyor... Bu mantıkla öğretmen olmuş... Yani babadan atadan böyle gördük, kervan yolda dizilir deyip öğretmenlik yapacaksınız galiba. kendi sığ bakış açınızla ve çevrenizde gördüklerinizle mutlak genellemeler yapıyorsunuz. Öğretmenliği sadece sınıfta bir şeyler konuşup gitmek sanıyorsunuz herhalde. Tecrübe önemli diye bir argüman ortaya atmaya başladınız. Tecrübenin önemli olmadığı meslek mı var? Buna itiraz eden mı var? Bilmediğin bir bilgiyi, teknolojiyi gelişmeyi hangi tecrübe ile öğrenciye aktaracaksın. Tecrübe sadece bir meslekte zaman geçirmek mi? Öğretmenlik tecrübesi ile konu hakkındaki bilgi ve tecrübeyi karıştırmayın. Otla samanı sürekli karıştırıyorsunuz. Özellikle meslek branşı öğretmenlerinin kendini ciddi anlamda geliştirmesi lazım, değişen teknolojiye ayak uydurması, gençleri anlaması, piyasanın ihtiyaç duyduğu elemanı yetiştirmesi lazım. 30 yıl önceki bilgiyi öğrenciye aynı yöntemle aktarmak öğretmenlik değildir. Tarih matematik gibi branşlarda sürekli değişen bir bilgi daha az olsa da genelleme yapmanız yanlış olur. Belli bir yaşın üstündeki öğretmenler arasında bilgisayar hatta akıllı telefon kullanmayı bilmeyenler var. Benim çevremde bol miktarda yaşı ilerlemiş ama öğrenciye bilgi aktarmayan, öğretmesi gereken bilgi anlamında öğrenciden geride olan öğretmenler var. Diyorsun ki senin gelişiminin bana ne faydası var? Öğretmen gelişirse öğrenci gelişir, toplum gelişir eğitimin amacı bu değil mi zaten. Aradaki ilişkiyi kuramıyorsanız öğretmen nedir, ne işe yarar!Teknoloji üretelim bilim üretelim vs diye sağda solda konuşmakla, öğrencilere "gençler, çalışın yapın" demekle olmuyor bu işler. Öğrenciyi geçmişe değil geleceğe hazırlamaya çalışıyoruz...
fb88 , 3 yıl önce
Niye anlamıyorsunuz hocam.hizmet puanı hizmet için değil çalışılan hizmet bölgesi için verilir.kendi gelisiminiz hocam bana ne faydası var ki zararı da olmamalı.ayrica yüksek lisansin öğrenciye de faydası olduguna inanmıyorum. Çevremde gördüklerimden söylüyorum.ogretmenlik tecrübe işidir.unutmamak gerekir ki sınıf defteri doldurmayı bile öğretiyor universiteler