DHM İşletmesi Ulaştırma Bakanlığının "İLGİLİ KURULUŞU"dur. Tarım Kredi Koop. Gn. Md. 3 denetçisinde bir tanesi Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından atanır, denetçilerin görevlerine son verme yetkisi Tarım ve Köyişleri Bakanlığınındır. Gn.Md. Merkez Birliği Yönetim Kurulu tarafından atanır. 1581 sayılı kanununa göre kurulan Tarım Kredi Koop. tüzel kişiliklerini haiz özel hukuk tüzel kişileridir. (1581 sayılı kanunda olmayan hükümler için 1163 sayılı kanununa gönderme yapılmış, 1163 sayılı kanunun 99 maddesi de hukuk davalarının niteliğine bakılmaksızın ticari dava sayılacağını söyleyerek özel hukuka tabi olduğunu irdelemiştir.)
Ayrıca İdare Hukuku derslerinden hatırlayacağımız üzere, "Bağlı kuruluşlar bakanlığın hizmet ve görev alanına giren anahizmetleri yürütmek üzere, bakanlığa bağlı olarak özel kanunla kurulan, genel bütçe içinde ayrı bütçeli veya katma bütçeli veya özel bütçeli kuruluşlardır."
"İlgili kuruluşlar ise özel kanun veya statü ile kurulan, iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların müessese ortaklık ve iştirakleri veya özel hukuki, mali ve idari statüye tabi, hizmet bakımından yerinden yönetim kuruluşları şeklinde düzenlenir."
Tarım ve Köyişleri Bakanlığının organizasyon şemasında ve 441 sayılı kuruluş khk sında Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliğinden ve Genel Müdürlüğünden ne bağlı kuruluş olarak, ne de ilgili kuruluş olarak bahsetmemektedir.
Maaş konusunda da, arkadaşın söylediği rakam muhtemelen turnelerde alınan harcırahlar (ortalama olarak) dahil rakamdır. Yoksa müfettiş yrd.larının 4.500 YTL çıplak maaş (net, brüt değil) alıyor olması mümkün değil...Harcırahların ortalamasının dahil edilmesi o rakama yaklaştırabilir. Zira turne süreleri çok fazla, arkadaşın söylediği gibi harcırah miktarları da yüksek (devletin denetim elemanlarına kıyasla..)
DHM İşletmesi Ulaştırma Bakanlığının "İLGİLİ KURULUŞU"dur. Tarım Kredi Koop. Gn. Md. 3 denetçisinde bir tanesi Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından atanır, denetçilerin görevlerine son verme yetkisi Tarım ve Köyişleri Bakanlığınındır. Gn.Md. Merkez Birliği Yönetim Kurulu tarafından atanır. 1581 sayılı kanununa göre kurulan Tarım Kredi Koop. tüzel kişiliklerini haiz özel hukuk tüzel kişileridir. (1581 sayılı kanunda olmayan hükümler için 1163 sayılı kanununa gönderme yapılmış, 1163 sayılı kanunun 99 maddesi de hukuk davalarının niteliğine bakılmaksızın ticari dava sayılacağını söyleyerek özel hukuka tabi olduğunu irdelemiştir.)
Ayrıca İdare Hukuku derslerinden hatırlayacağımız üzere, "Bağlı kuruluşlar bakanlığın hizmet ve görev alanına giren anahizmetleri yürütmek üzere, bakanlığa bağlı olarak özel kanunla kurulan, genel bütçe içinde ayrı bütçeli veya katma bütçeli veya özel bütçeli kuruluşlardır."
"İlgili kuruluşlar ise özel kanun veya statü ile kurulan, iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların müessese ortaklık ve iştirakleri veya özel hukuki, mali ve idari statüye tabi, hizmet bakımından yerinden yönetim kuruluşları şeklinde düzenlenir."
Tarım ve Köyişleri Bakanlığının organizasyon şemasında ve 441 sayılı kuruluş khk sında Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliğinden ve Genel Müdürlüğünden ne bağlı kuruluş olarak, ne de ilgili kuruluş olarak bahsetmemektedir.
Maaş konusunda da, arkadaşın söylediği rakam muhtemelen turnelerde alınan harcırahlar (ortalama olarak) dahil rakamdır. Yoksa müfettiş yrd.larının 4.500 YTL çıplak maaş (net, brüt değil) alıyor olması mümkün değil...Harcırahların ortalamasının dahil edilmesi o rakama yaklaştırabilir. Zira turne süreleri çok fazla, arkadaşın söylediği gibi harcırah miktarları da yüksek (devletin denetim elemanlarına kıyasla..)