Biraz da mesele şu kanımca.
Yürümeye ve emeklemeye başlamazdan evvel koşmaya çalışılmış izlenimi var lakin acı gerçek şu ki ortada ne yerli ne de kendimize ait bir ürün olmayınca hayal kırıklığı artıyor. Hatta yerini kuşkular alıyor. Buna pastanın hazır dilimi denir ve halkın makul karşılaması beklenemez. Hele ki siyasi show malzemesi edilmeye kalkılşıldığında otonom olarak tepkiler çığ gibi büyür. Çünkü bahse konu aracın pilinin dahi 50 bin dolar olduğu yolunda bilgiler var. Hadi beş senelik bir kullanımın ardından o pil deforme olduuu... İlk başta keşke 4 tekeri üzerinde yürüyebilen, öz-be-öz kendi malımız olan ve en azından orta gelirli vatandaşın bütçesine elverişli bir vasıta sunulaydı, illaki bugün takdir ve beğenilerimizi ifade ediyor olurduk. Kötüyse de kendi kötümüz elin ithalinden iyidir, zamanla geliştirilir olsun derdik-diyecektik.. Hevesimiz kursağımızda kaldı açıkçası. Bugün nerden baksanız alt taban ürün gamının 300 bin TL bandında olacağı belirtiliyor. yani düşünelim.. sıradan bir daire parasını araca verebilecek ekonomimiz ve ayrıca lüksümüz zaten yok..
Yanlışlık nerede diye sorguladığımda şunu görüyorum. Yahu kardeşim gelişmiş ülke değiliz ama maşalah bakıyorsun, yaldızlı siyasal istismar kol geziyor.. Kendimize bir soralım: yerli bir jeneratör üretebildik mi? diye malesef hayır onun dahi motoru ithal...
Ne mi yapılabilirdi? Bugün yerine göre beğenmediğimiz C segment broadway veya reno 19 un imitasyonu ile başlanabilirdi.. EN AZINDAN.. Neden derseniz insanlar sanayi köşelerinde eski araç başında zulüm çekmekten kurtarılabilirdi. Atarsın 1 hidrolik direksiyon, 2 airbag, 1 klima olsa-olsa bunun adı YERLİ OTO olabilirdi ve çokta iyi olurdu. Klima kompresörü veya motorunu da mı ithal edecektik dediğinizi duyar gibiyim.. Mükemmel olurdu çünkü eskilerden kurtulunurdu.
Tabi hayırlısı....
Biraz da mesele şu kanımca.
Yürümeye ve emeklemeye başlamazdan evvel koşmaya çalışılmış izlenimi var lakin acı gerçek şu ki ortada ne yerli ne de kendimize ait bir ürün olmayınca hayal kırıklığı artıyor. Hatta yerini kuşkular alıyor. Buna pastanın hazır dilimi denir ve halkın makul karşılaması beklenemez. Hele ki siyasi show malzemesi edilmeye kalkılşıldığında otonom olarak tepkiler çığ gibi büyür. Çünkü bahse konu aracın pilinin dahi 50 bin dolar olduğu yolunda bilgiler var. Hadi beş senelik bir kullanımın ardından o pil deforme olduuu... İlk başta keşke 4 tekeri üzerinde yürüyebilen, öz-be-öz kendi malımız olan ve en azından orta gelirli vatandaşın bütçesine elverişli bir vasıta sunulaydı, illaki bugün takdir ve beğenilerimizi ifade ediyor olurduk. Kötüyse de kendi kötümüz elin ithalinden iyidir, zamanla geliştirilir olsun derdik-diyecektik.. Hevesimiz kursağımızda kaldı açıkçası. Bugün nerden baksanız alt taban ürün gamının 300 bin TL bandında olacağı belirtiliyor. yani düşünelim.. sıradan bir daire parasını araca verebilecek ekonomimiz ve ayrıca lüksümüz zaten yok..
Yanlışlık nerede diye sorguladığımda şunu görüyorum. Yahu kardeşim gelişmiş ülke değiliz ama maşalah bakıyorsun, yaldızlı siyasal istismar kol geziyor.. Kendimize bir soralım: yerli bir jeneratör üretebildik mi? diye malesef hayır onun dahi motoru ithal...
Ne mi yapılabilirdi? Bugün yerine göre beğenmediğimiz C segment broadway veya reno 19 un imitasyonu ile başlanabilirdi.. EN AZINDAN.. Neden derseniz insanlar sanayi köşelerinde eski araç başında zulüm çekmekten kurtarılabilirdi. Atarsın 1 hidrolik direksiyon, 2 airbag, 1 klima olsa-olsa bunun adı YERLİ OTO olabilirdi ve çokta iyi olurdu. Klima kompresörü veya motorunu da mı ithal edecektik dediğinizi duyar gibiyim.. Mükemmel olurdu çünkü eskilerden kurtulunurdu.
Tabi hayırlısı....