Editörler : E.Kayı Han
03 Haziran 2012 20:31

Hanefilik Mezhebi'ne göre 12 .haftaya kadar kürtaj yapılabilir..

Başbakan ve melih gökçek kürtaja karşı çıkarak günaha giriyorlar


SimbiotiK
Yasaklı
03 Haziran 2012 20:34

12 hafta mı , 3 aylık bi canlıdan bahsediyorsun yani

şaka mı yapıyorsun

cinayetten bi farkı yoktur bunun.

03 Haziran 2012 20:53

İmam-ı Azam'dan iyi biliyorsan evet cinayet!!

03 Haziran 2012 21:01

Türklerin bağlı olduğu Hanefilik Mezhebi'nin kurucusu Numan bin Sabit yada namı diğer İmam-ı Azam Ebu Hanife'den iyi biliyorsa sizin Tayyip Erdoğan ve Melih Gökçek onlar mezhep kursunlar da tabii olalım.

03 Haziran 2012 21:03

Arkadaşlar meselenin asıl yönü 4 aylık süre içerisinde bedene ruh ul ilka olmasıdır . Bu olayda tamamen insan bedenindeki süreçlerle alakalı bir durumdur yani beynin elektromanyetik frekanslarla kendi manasını üretmesi dediğimiz ölüm ötesi bedenini oluşturan ışınsal dalgaları yaymaya başlamasıdır islam dininde buna ruh demişler bu süre sonrasında müşahhas bir varlık haline gelen o canlı artık bir ferttir o yüzden hayat hakkı mahfuzdur .

Tabi bu demek değilki bundan öncesinde mahfuz değildir elbette mahfuzdur yine ama orada bir başka bir eşik var bunu atlamayalım ...

Bu arada İmam ı azam kendi fiktini beyan etmiş olabilir bu durumda kaynakları incelemedim ama o öyle dedi diye öyle olacak değil bu şahsi bir kanaattir hadislerde 120 gün der mesela bu 4 aya tekabül eder fakat olay beyinin yapısı ve çalışmaya başlaması ile alakalı bir durum dediğim gibi tam kesin bir tarih vermek doğru olmaz anca ortalama bişeyler söylenebilir


yaman06
Memur
03 Haziran 2012 21:05

İSLAMDA KÜRTAJ HARAMDIR

HANEFİ MEZHEBİNE GÖRE:

1. Görüş câiz olmadığıdır. Bu görüşü savunan Hanefî fıkıhçılara göre -önemli bir mazeret ve sebep bulunmadıkça- (annenin hayati tehlikesi gibi) cenînin, imhâ edilmesi ve düşürülmesi câiz değildir;

Burada cenîn öldürüldüğü veya düşürüldüğünde günah sözkonusu olur, bunun delili kuran- kerim ve Hadis-i şerif tir.

Çünki rabbimiz kuran-ı kerimde En-am ve İsra suresinde şöyle buyuruyor:

EN-AM suresi 151: De ki: Gelin, Rabbınızın size neleri haram kıl­dığım ben söyleyeyim; O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, anaya-babaya iyilik edin. Fakirlik korkusuyla çocukları­nızı öldürmeyin. Sizin de onların da rızkını veren Biziz. Kö­tülüğün gizlisine de, açığına da yaklaşmaym. Hak ile ol­madıkça, Allah'ın haram kıldığı bir cana kıymayın, işte aklınızı başınıza alasınız diye size bunları emretti.

İSRA suresi 31: Çocuklarınızı açlık korkusuyla Öldürmeyin. Onlara da size de Biz nzık veririz. Muhakkak ki onları öldürmek; büyük bir günâhtır.

Peygamber efendimizde bir hadis-i şeriflerinde ?Günahların en büyüğü rızık korkusundan çocuğun öldürülmesidir.? Diye buyurmuştur.

Caiz olmayan 2. Görüş:

Bunlar ise 120 gün den önce çocuğun alınmasını caiz görenlerdir. Bu görüşü ortaya koyan âlimlerin bu fetvayı verdikleri zaman tıp bu kadar gelişmiş değildi. Çünki onlar "Rahimdeki kitle hareket etmedikçe ve hareketin gaz dan değil de çocuktan Geldiği bilinmedikçe çocuk olduğuna hükmedilemez" diyerek 120 günden önce alınması caizdir diyorlardı. Fakat bu görüşü savunan âlimlerin bir kısmının 120 günden önce çocuk düşürmeyi câiz görmelerinin, sebebi, rahimdeki varlığın insan mı yoksa bir kan kümesi veya et parçası mı olduğu konusundaki yanlış Bilgilerine dayanmaktadır.

Günümüzde ise rahimde oluşan şeyin çocuk olup olmadığı yaklaşık onbeş gün sonra muayene ve test ile tesbit edilmektedir ve birçok organın ilk kırk gün içinde belirmeye başladığı da bilinmektedir.

Bu bilgiler karşısında günümüzde, Hanefî mezhebi adına, 120 günden önce çocuk aldırmanın câiz olduğunu Söylemek mümkün değildir, böyle bir fetvâ yı vermek cinayete iştirak sayılır. İslam bir karıncayı dahi haksız yere öldürmeyi yasaklamışken böyle bir vaşete nasıl izin verir. masum bir bebeği canlı canlı parçalayıp almaya asla izin vermez.

Maliki hanbeli ve şafi mezhebinde de durum aynıdır. caiz değildir.

Zamanın son âlimlerinden İmamı Gazâlî'nin, rahimde hâsıl olan birleşme anından itibaren şeyi "insan varlığının bir aşaması" olarak kabul etmesi ve bunu imhâ etmenin cinayet olduğunu kaydetmesi

Apaçık bir gerçeğin tesbiti mâhiyetindedir.

Tüm bu bilgilerden sonra sonuç olarak şunu söyleye biliriz.

Azil yapmak yani çocuk olmaması için önlem almak caiz, ancak anne rahmine düşmüş olan cenini çocuk olduğu anlaşılmış ise hamileliğin ilk gününden başlayarak aldırmak 4 mezhebe göre asla caiz değil dir. Canlı bir varlığı öldürmek haramdır.

Zahiriye imamı İbn Hazm,a göre 120 günden önce çocuğunu düşüren anneye mâlî cezâ, daha Sonra düşürene ise kısas veya diyet gerekeceğini ifade etmiştir;

Bu ifade onun, baştan itibaren çocuk Düşürmeyi câiz görmediğini göstermektedir

(Muhallâ, XI, 31; Zeydân, el-Mufassal, III, 119-127)

03 Haziran 2012 21:09

siz müslüman mısınız değil misiniz önce buna karar verin..müslümansanız İmam-ı Azam'a da inanmak zorundasız.yok AKP dinindenseniz bir şey diyemem


blue_stars
Daire Başkanı
03 Haziran 2012 21:13

inandık gitti dememizi mi bekliyorsun ne yani..


su-88
Genel Müdür
03 Haziran 2012 21:17

Hangi mezhepte nasıldır bilmem ama tıbben doğru olanı 10. haftaya kadardır...

03 Haziran 2012 21:18

Müslümansanız hangi mezhebe tabiisiniz:

Hanefilik?

Şafiilik?

Malikilik?

Hanbelilik?

Yoksa mezhepsiz mi müslümanlığı yaşamaya kalkıyorsunuz?


marjinal A1
Yasaklı
03 Haziran 2012 21:21

müslümanlıktan önce imamı azamın tıbbi bilgisinin nereden geldiğini öğrenmek lazım

bu iş din konusunda otorıte olmaya benzemez


tikos
Yasaklı
03 Haziran 2012 21:21

ben mezhepsiz müslümanım 2 aya kadar caizdir


su-88
Genel Müdür
03 Haziran 2012 21:21

Mezhepsiz müslümanlığın yaşanmaya çalışıldığı nereden çıkarıldı aceba ilginç...

03 Haziran 2012 21:22

Mezhepsiz Müslümanlık da olmaz..Gidin müftülere sorun haksızsam buradan bana küfredin


herşeyin_hayırlısi
Müsteşar Yardımcısı
03 Haziran 2012 21:23

tvde gördüm 5000 kadın çıkmış slogan atıyor,istismar hariç kürtaj hakkım diyen salak kadınlar sizden anne olmaz zaten.


yaman06
Memur
03 Haziran 2012 21:23

akp ile işim olmaz, bir ankaralı olarak melihi zaten sevmem..yalnız konuyu doğru aktarmıyorsun, yazdığım üzere hanefi mezhebine göre 2 farklı görüş var ve senin bahsettiğin günümüzde hiç bir şekilde geçerli sayılamaz... kürtaj haramdır, anne ve babalar çocuklarına geçim derdinden dolayı kıymasınlar. Ayrıca sağlık bakanının verdiği örneği çok uç bulduğumu da söylemek istiyorum. -Allah korusun- kendi kızının başına böyle bir şey gelse "doğur, devletimiz bakar" mı diyecek" ? Eleştireceksek bu cihetiyle eleştirelim...Kürtaj haramdır, helal diyerek günaha girmeyelim.

03 Haziran 2012 21:25

tamam yaman06 sen de 5.mezhebi kurmuşsun hayırlı olsun akp lilere..


sakarinnn
Şube Müdürü
03 Haziran 2012 21:27

ha kürtajınıza artık, yahu bayatladı birşey de olacağı yok, sadece uludere ve memur zamlarını unutturmak için uydurulmuş birşey, sağolsun ak parti güzel iş yapıyor.


su-88
Genel Müdür
03 Haziran 2012 21:34

Evet sonunda mantıklı bir cevap geldi.Gündemi meşgul etmek için çıkarılan bir olaydı...


marjinal A1
Yasaklı
03 Haziran 2012 21:51

mesnevi nurıye

konunun harareti geçmişken

şimdi şu mezhepsız müslümanlık olmazı anlatıver

kur'an da mezhep-tarıkat-cemaat-grup lar hakkında ne yazıyor

haberın var mı


veriveriç
Yasaklı
03 Haziran 2012 23:35

çocuğa dinini imanını öğretememek kaygısıyla 120 güne kadar kürtajın caiz olduğunu biliyorum...

Toplam 30 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi