1-en önemli sorun maaş. maaş tatminkar olduğunda takdir edilir ki ne lojmana ihtiyaç olur ne de lojman talep edilir. yıllık 7 milyar lira yatırım yapan tck ve dsi de mühendisleri malum ücretlerle çalıştırmak, milyonlara imza atma yetkisi verip bu bedeldeki işleri yaptırıp yine malum maaşları vermek fırsat bulunduğunda kaçılmasını teşvik etmekten başka birşey değildir. tabii ki devleti beğenmeyen çeker gider özelde çalışır başka şeyler yapar ya da piyango çıkar evde yatar. ama kamuyu tercih eden bizim gibiler doğal olarak hak ettiğini düşündüğünü kovalar. maaş bunda en önemli unsurdur.
2-lojman hiç önemli değildir. ama bekar olana lojman verilmemesi, 5 yıllık çevrimişn uygulanmaması, lojman konusunda idarenin objektif davranmaması karayollarında büyük sorundur. evi olan evini kiraya verir 15 sene lojmanda oturur, yeni gelen burnu sürtsün diye belki lojman alamaz. bu gibi örnekler çoktur. yine övülen misafirhaneler de böyledir. ücret hesabı gariptir. devamlı kalamayacağınız söylenir, lütuf! gösterilir ve kalırsınız, sigara içeni odana habersiz verirler, misafirhanede çalışanlara arıza yapmazsın ama muhatap olmaya gelmez tepene çıkarlar. yemek sorunu vardır. neyse bunlar önemsiz sorunlar.
3-başta işçi-memur olayı gibi başka kurumdan gelen 1.5 maaşlı pek çalışmayan-çalışan, ilgili bölgeden olup memleketçilik yapanlar vardır, sen mühendis olarak örneğin teknikeri rencide etmediğin hatta aklından bile geçmediği halde bazılarının arıza çıkarması gibi iş barışını bozan unsurlar vardır. İŞÇİNİN FAZLA MAAŞI SORUN DEĞİLDİR. MEMURLA AYNI İŞİ YAPAN MASADA OTURAN AMA STATÜSÜ İŞÇİ OLDUÜU İÇİN bölge müdürü kadara maaş alıp, arkasını sendikaya dayayan ve onu kullanan, ve de hiçbir sorunluluğu olmayan bazı kişiler sinek gibidir mide bulandırır.
4-yaptığınız iş içinize sinmezsei bazı ayak oyunları olduğu hissine kapılırsanız kaçmak istersiniz.
5-en büyük sorunlardan biri tayindir. tayinin kriteri yoktur. önce gelen gider lafı safsatadır. doğuda adamlar varken bakarsın batıya kadro açılır tayin mekanizması ile sorun halledilecekken. bir promosyonda batıya adam almazsan sonralinde alırsan, denge tutturamazsan 92 puanla van'a giden adam tabii ki kaçar. evli olmayan tayin olamaz. evli olan da sürünür. adamın yoksa kalırsın. çalışan adamsan bırakmazlar. ancak baştan arıza olursan belki gidersin.tayin işini bile kpss gibi kriterle yapsalar emin olun ihtiyacı olan çoğunluk ister ama nedense ipi bırakmak istemeyenler bunu gündeme bile getirmez.
6-yaptığın işyükü çok ağırdır. bakma milletin seni hırsız görmesine. birkaç hırsız yüzünden adı çıkmıştır. 9 tane 11 tane iş verirler üzerine, 3 tane yol 4 tane kavşak falan filan. bununla, bazı dengesiz müteahhitlerle cebelleşirsin hafta sonu çalışırsın, 1400 lira alırsın.
7-fiziki şartları iyi değildir, yeri gelir bilgisayar sıkıntısı olur, kırtasiye malzemeleri bulmak her zaman kolay değildir (örnek post-it kesinlikle bulamazsın).
8-karayollarına alınan 4/b li sözleşmeliler benim bildiğim kpss ile alınmazlar. nedense karayollarına BU ÖZEL NİTELİK İÇİN alınan 4/b liler son yıllarda muazzam artmıştır (önceki yıllarda sınavla alınıyorsu, 2004 den beri sınav yok artık). bunlar çok şikayetçidir hallerinden ama bu kısımdan bahsetmezler. herkesi bir tutmak istemem ama karayollarındaki 4/b olayı böyledir ve az da olsa kpss ile gelenler ile 4/b li gelenler arasında soğukluk olabilmektedir (sorun her iki taraftan da kaynaklanabilir)
9-maaşa ek olarak verilen harçlık (harcırah) her zaman adaletli dağıtılmaz, ve bunun miktarı aylık 150 ytl falandır.
bunlar maalesef hep negatif konular. tabii ki pozitifleri de var ama kaçmanın nedenleri kabaca bunlar. bunlar tabii ki her bölgeyi herkesi kapsamıyor, belki genelleme de doğru değil. ama çalışan arkadaşlar bunu doğrulayabilirler.
ben de ayrılanlardanım. benimn ayrılma nedenim maaş ve tayin. elimde olmayan nedenle (kadro açılan yerler birkaç bölge idi) taşrada başladım, tayin mümkün değildi, maaş malumdu, ben bu nedenle ayrıdım. diğer sorunların çok azını yaşadım, kurumdan kısmen, bölgeden kısmen memnundum, çalıştığım bölüm ve insanlardan ise (ast ve üst) çok memnundum. karayolları herşeye rağmen kuruluş mantığıyla iyi bir kurumdur ama realiteler de malumdur. zaten beklenen şudur ki karayolları bölgeleri lağvedilip il bazlı özel idareye bağlı kurum olacaktır. bu, karayolcuların beklentisi değildir ama kamuda bu doğrultuda düzenleme olacağı beklentisi vardır. bahsettiklerimin karayollarında soğumaya sebep olmasını istemem ama beklentinin hayal kırıklığı yaratmaması için açıklama ihtiyacı duydum. herkese saygılar.
1-en önemli sorun maaş. maaş tatminkar olduğunda takdir edilir ki ne lojmana ihtiyaç olur ne de lojman talep edilir. yıllık 7 milyar lira yatırım yapan tck ve dsi de mühendisleri malum ücretlerle çalıştırmak, milyonlara imza atma yetkisi verip bu bedeldeki işleri yaptırıp yine malum maaşları vermek fırsat bulunduğunda kaçılmasını teşvik etmekten başka birşey değildir. tabii ki devleti beğenmeyen çeker gider özelde çalışır başka şeyler yapar ya da piyango çıkar evde yatar. ama kamuyu tercih eden bizim gibiler doğal olarak hak ettiğini düşündüğünü kovalar. maaş bunda en önemli unsurdur.
2-lojman hiç önemli değildir. ama bekar olana lojman verilmemesi, 5 yıllık çevrimişn uygulanmaması, lojman konusunda idarenin objektif davranmaması karayollarında büyük sorundur. evi olan evini kiraya verir 15 sene lojmanda oturur, yeni gelen burnu sürtsün diye belki lojman alamaz. bu gibi örnekler çoktur. yine övülen misafirhaneler de böyledir. ücret hesabı gariptir. devamlı kalamayacağınız söylenir, lütuf! gösterilir ve kalırsınız, sigara içeni odana habersiz verirler, misafirhanede çalışanlara arıza yapmazsın ama muhatap olmaya gelmez tepene çıkarlar. yemek sorunu vardır. neyse bunlar önemsiz sorunlar.
3-başta işçi-memur olayı gibi başka kurumdan gelen 1.5 maaşlı pek çalışmayan-çalışan, ilgili bölgeden olup memleketçilik yapanlar vardır, sen mühendis olarak örneğin teknikeri rencide etmediğin hatta aklından bile geçmediği halde bazılarının arıza çıkarması gibi iş barışını bozan unsurlar vardır. İŞÇİNİN FAZLA MAAŞI SORUN DEĞİLDİR. MEMURLA AYNI İŞİ YAPAN MASADA OTURAN AMA STATÜSÜ İŞÇİ OLDUÜU İÇİN bölge müdürü kadara maaş alıp, arkasını sendikaya dayayan ve onu kullanan, ve de hiçbir sorunluluğu olmayan bazı kişiler sinek gibidir mide bulandırır.
4-yaptığınız iş içinize sinmezsei bazı ayak oyunları olduğu hissine kapılırsanız kaçmak istersiniz.
5-en büyük sorunlardan biri tayindir. tayinin kriteri yoktur. önce gelen gider lafı safsatadır. doğuda adamlar varken bakarsın batıya kadro açılır tayin mekanizması ile sorun halledilecekken. bir promosyonda batıya adam almazsan sonralinde alırsan, denge tutturamazsan 92 puanla van'a giden adam tabii ki kaçar. evli olmayan tayin olamaz. evli olan da sürünür. adamın yoksa kalırsın. çalışan adamsan bırakmazlar. ancak baştan arıza olursan belki gidersin.tayin işini bile kpss gibi kriterle yapsalar emin olun ihtiyacı olan çoğunluk ister ama nedense ipi bırakmak istemeyenler bunu gündeme bile getirmez.
6-yaptığın işyükü çok ağırdır. bakma milletin seni hırsız görmesine. birkaç hırsız yüzünden adı çıkmıştır. 9 tane 11 tane iş verirler üzerine, 3 tane yol 4 tane kavşak falan filan. bununla, bazı dengesiz müteahhitlerle cebelleşirsin hafta sonu çalışırsın, 1400 lira alırsın.
7-fiziki şartları iyi değildir, yeri gelir bilgisayar sıkıntısı olur, kırtasiye malzemeleri bulmak her zaman kolay değildir (örnek post-it kesinlikle bulamazsın).
8-karayollarına alınan 4/b li sözleşmeliler benim bildiğim kpss ile alınmazlar. nedense karayollarına BU ÖZEL NİTELİK İÇİN alınan 4/b liler son yıllarda muazzam artmıştır (önceki yıllarda sınavla alınıyorsu, 2004 den beri sınav yok artık). bunlar çok şikayetçidir hallerinden ama bu kısımdan bahsetmezler. herkesi bir tutmak istemem ama karayollarındaki 4/b olayı böyledir ve az da olsa kpss ile gelenler ile 4/b li gelenler arasında soğukluk olabilmektedir (sorun her iki taraftan da kaynaklanabilir)
9-maaşa ek olarak verilen harçlık (harcırah) her zaman adaletli dağıtılmaz, ve bunun miktarı aylık 150 ytl falandır.
bunlar maalesef hep negatif konular. tabii ki pozitifleri de var ama kaçmanın nedenleri kabaca bunlar. bunlar tabii ki her bölgeyi herkesi kapsamıyor, belki genelleme de doğru değil. ama çalışan arkadaşlar bunu doğrulayabilirler.
ben de ayrılanlardanım. benimn ayrılma nedenim maaş ve tayin. elimde olmayan nedenle (kadro açılan yerler birkaç bölge idi) taşrada başladım, tayin mümkün değildi, maaş malumdu, ben bu nedenle ayrıdım. diğer sorunların çok azını yaşadım, kurumdan kısmen, bölgeden kısmen memnundum, çalıştığım bölüm ve insanlardan ise (ast ve üst) çok memnundum. karayolları herşeye rağmen kuruluş mantığıyla iyi bir kurumdur ama realiteler de malumdur. zaten beklenen şudur ki karayolları bölgeleri lağvedilip il bazlı özel idareye bağlı kurum olacaktır. bu, karayolcuların beklentisi değildir ama kamuda bu doğrultuda düzenleme olacağı beklentisi vardır. bahsettiklerimin karayollarında soğumaya sebep olmasını istemem ama beklentinin hayal kırıklığı yaratmaması için açıklama ihtiyacı duydum. herkese saygılar.