KAMUHABER NET. ten alıntıdır
İşçilikten memurluğa geçiş mümkün müdür? Şu anda okuyucularımızın hepsi "Geçiş Ancak KPSS ile Olabilir.", "Geçiş Mümkün Değildir" gibi cevaplar vermektedir. Bize soran olsa, Kamuhaber.net doğrudan geçmenin mümkün olmadığını belirtildik. İşin aslı ise hiç bu şekilde değildir.
657 sayılı DMK nun işe gelindiği gibi yorumlanan bir maddesi vardır. "Memurluktan çekilenlerin yeniden atanmaları" başlıklı 92'nci maddenin ikinci fıkrası, memurluktan çekilenlerin atanmaları yerine memur olmayanların memurluğa atanması hususunu düzenlemiştir. Fıkra aynen şu şekildedir: " 657 sayılı Kanuna tabi olmayan personelden kendi istekleri ile görevinden çekilmiş olanlar, boş kadro bulunmak ve gireceği sınıfın niteliklerini taşımak kaydı ile bu Kanuna tabi kurumlardaki memuriyetlere atanabilirler." Kimler 657 ye tabi değildir? Hakim ve savcılar, subaylar, uzman erbaşlar, KİT lerdeki personelden memur olmayanlar, Öğretim görevlileri (Araştırma görevlileri, okutmanlar) Geçici personel ve İşçiler.
Belirtmiş olduğumuz statülerdekilerin hepsi ayrı bir personel kanununa tabidir. Madde ayrı bir personel kanununa tabi olma kıstasını, "657 ye tabi olmayanlar" diyerek ifade etmektedir.
Bu şekilde çalışmakta olanların kurumlardaki memuriyetlere atanabilme durumu Başbakanlığın görüşü ile belirlenmektedir. Devletle geçici olarak çalışmak üzere anlaşma yapmış olan araştırma görevlileri ( bunların bir kısmı süreli bir kısmı ise kalıcı), hakim-savcıların yanında uzman erbaşların da memuriyete sınavsız olarak doğrudan atanabilme hakkı tanınmaktadır. Geçici çalışmak üzere Devletle sözleşme yapmış bu arkadaşlarımızın memuriyete geçişlerine hak tanınmaktadır. Buna karşılık işçiler ile KİT lerdeki sözleşmeli personel pozisyonuna çalışmakta olanların memurluğa geçişleri konusunda olumsuz görüş verilmektedir. Ortada hiçbir kanuni engel yokken böyle bir görüş verilmiş olmasını anlayamıyoruz. Sürekli işçiler açısından dikkate alınacak olan husus, bu kişilerin sürekli olarak, bahsettiğimiz kategorilerden farklı olarak "kadroya" dayalı olarak sürekli şekilde çalışmaktadır. Bir ölçüde artı memur gözüyle bakılan KİT lerdeki sözleşmeli personelin de memurluğa geçişin önündeki tek engel Başbakanlığın bu görüşüdür. Buradaki en önemli vurgu geçişi engelleyen bir Kanuni düzenlemenin olmadığı, ikinci olarak bu şekilde çalışanların diğerlerine kıyasla memurluğa sınavsız geçmesinin mümkün olduğudur. Basit bir deyişle görüşler her zaman değişebilir. Kanunsa ancak başka bir Kanunla değişir. Ortada memurluğa geçişe engel ne kanun, ne yönetmelik vardır. Ortada aslında geçişe imkan veren bir kanun maddesinin görüşle engellenmesi vardır."
KAMUHABER NET. ten alıntıdır
İşçilikten memurluğa geçiş mümkün müdür? Şu anda okuyucularımızın hepsi "Geçiş Ancak KPSS ile Olabilir.", "Geçiş Mümkün Değildir" gibi cevaplar vermektedir. Bize soran olsa, Kamuhaber.net doğrudan geçmenin mümkün olmadığını belirtildik. İşin aslı ise hiç bu şekilde değildir.
657 sayılı DMK nun işe gelindiği gibi yorumlanan bir maddesi vardır. "Memurluktan çekilenlerin yeniden atanmaları" başlıklı 92'nci maddenin ikinci fıkrası, memurluktan çekilenlerin atanmaları yerine memur olmayanların memurluğa atanması hususunu düzenlemiştir. Fıkra aynen şu şekildedir: " 657 sayılı Kanuna tabi olmayan personelden kendi istekleri ile görevinden çekilmiş olanlar, boş kadro bulunmak ve gireceği sınıfın niteliklerini taşımak kaydı ile bu Kanuna tabi kurumlardaki memuriyetlere atanabilirler." Kimler 657 ye tabi değildir? Hakim ve savcılar, subaylar, uzman erbaşlar, KİT lerdeki personelden memur olmayanlar, Öğretim görevlileri (Araştırma görevlileri, okutmanlar) Geçici personel ve İşçiler.
Belirtmiş olduğumuz statülerdekilerin hepsi ayrı bir personel kanununa tabidir. Madde ayrı bir personel kanununa tabi olma kıstasını, "657 ye tabi olmayanlar" diyerek ifade etmektedir.
Bu şekilde çalışmakta olanların kurumlardaki memuriyetlere atanabilme durumu Başbakanlığın görüşü ile belirlenmektedir. Devletle geçici olarak çalışmak üzere anlaşma yapmış olan araştırma görevlileri ( bunların bir kısmı süreli bir kısmı ise kalıcı), hakim-savcıların yanında uzman erbaşların da memuriyete sınavsız olarak doğrudan atanabilme hakkı tanınmaktadır. Geçici çalışmak üzere Devletle sözleşme yapmış bu arkadaşlarımızın memuriyete geçişlerine hak tanınmaktadır. Buna karşılık işçiler ile KİT lerdeki sözleşmeli personel pozisyonuna çalışmakta olanların memurluğa geçişleri konusunda olumsuz görüş verilmektedir. Ortada hiçbir kanuni engel yokken böyle bir görüş verilmiş olmasını anlayamıyoruz. Sürekli işçiler açısından dikkate alınacak olan husus, bu kişilerin sürekli olarak, bahsettiğimiz kategorilerden farklı olarak "kadroya" dayalı olarak sürekli şekilde çalışmaktadır. Bir ölçüde artı memur gözüyle bakılan KİT lerdeki sözleşmeli personelin de memurluğa geçişin önündeki tek engel Başbakanlığın bu görüşüdür. Buradaki en önemli vurgu geçişi engelleyen bir Kanuni düzenlemenin olmadığı, ikinci olarak bu şekilde çalışanların diğerlerine kıyasla memurluğa sınavsız geçmesinin mümkün olduğudur. Basit bir deyişle görüşler her zaman değişebilir. Kanunsa ancak başka bir Kanunla değişir. Ortada memurluğa geçişe engel ne kanun, ne yönetmelik vardır. Ortada aslında geçişe imkan veren bir kanun maddesinin görüşle engellenmesi vardır."